Spring naar bijdragen

Genesis 2:17


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ooit heb ik als tekenaar gewerkt, ik moest tekeningen maken bij wetenschappelijke publicaties. Eens moest ik een tekening maken waaruit ik de leeftijd van de aarde kon opmaken, deze was hetzelfde als je aan de hand van geslachtsregisters kan berekenen. De tekening was een grafiek die het ompolen van het aardmagnetisch veld volgde door de geschiedenis (de magnetische noordpool en zuidpool wisselen af en toe van plaats). Er werden drie meetmethoden gebruikt voor verschillende perioden, maar de wisseling ging steeds trager per meetmethode. Ik maakte de wisseling gelijk aan de jongste meetmethode. De grafiek werd daardoor korter in de tijd, en het oudste meetpunt (meer metingen waren er niet) bleek uit te komen op 6000 jaar. Dat is hetzelfde als je vanuit de schrift kan berekenen.

Inderdaad, maar daar hebben ze hocus pocus voor gevonden. Bekijk ook de afstand van de maan, de activiteit van manen rond Saturnus en de dampkring van Mars. Zeer moeilijk te passen in een oud model, hoewel met hypotheses alles kan he. Alleen laat de naakte observatie vaak anders zien.

En dan zijn er in diezelfde observaties nog vele vaststellingen die een big bang tegenspreken. Tot een hypothese natuurlijk.

Allemaal taferelen waarmee de creationist nooit zou wegkomen, maar zodanig opgedrukt worden door een negatief klimaat te creëeren waarbij oprechte opmerkingen weg getrold worden of pertinent geknipt worden. Waarmee de meeloper dan een subjectief riedeltje afhamert om aan de context voorbij te gaan.

Het debat is gewoon hopeloos rond deze zaken. Ik heb besloten: God sprak en het geschiede.

Simpel als dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 549
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weet je. Je kunt het Sjako bijna niet kwalijk nemen. De westerse christenen zijn grotendeels opgevoed met vervangingstheologie. Er was geen twijfel mogelijk. Dat was gewoon zo. Joden waren uit de grat

Het loslaten van die diepgewortelde vervangingstheologie vereist dat je de bijbel helemaal opnieuw gaat lezen en je geheugen uitschakelt. Dan zie je meteen in Genesis dat God een verbond sluit, e

Niet expliciet, maar als Jacob zegt: Op uw zaligheid wacht ik, HEERE! (Gen.49:18, SV) Dan klinkt hierin wel door dat er een andere bestemming is dan een aardse. Op meerdere plekken in het OT

53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bekijk ook de afstand van de maan

De maan verwijdert zich langzaam maar zeker van de Aarde vandaan. Dat weten ze omdat er tijdens de Apollo 11 vlucht een reflector op de maan is geplaatst.

Citaat:

Tijdens deze missie werd een laserreflector geplaatst. Hiermee kon en kan NASA meten dat de afstand tussen de Maan en de Aarde jaarlijks met 3,8 centimeter toeneemt. Het apparaat werkt nog steeds.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Apollo_11#Vertrek_van_de_Maan

Zie eventueel dit filmpje van ongeveer 4 minuten.

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ooit heb ik als tekenaar gewerkt, ik moest tekeningen maken bij wetenschappelijke publicaties. Eens moest ik een tekening maken waaruit ik de leeftijd van de aarde kon opmaken, deze was hetzelfde als je aan de hand van geslachtsregisters kan berekenen.

Dat is vreemd. De geslachtsregisters zijn namelijk geen wetenschappelijke publicaties. Ongeloofwaardige constructie dus.

15 minuten geleden zei Chiel Fernig:

De tekening was een grafiek die het ompolen van het aardmagnetisch veld volgde door de geschiedenis (de magnetische noordpool en zuidpool wisselen af en toe van plaats).

Nu wordt het nog vreemder. Volgens wetenschappelijk onderzoek weten we ongeveer wanneer de polen omdraaiden.
Dat is echter niet gebeurd sinds lange tijd, in ieder geval voor de tijd waar de geslachtsregisters over spreken. Wat je hier schrijft klopt dus niet met je vorige zin.
Ik wil je vriendelijk uitnodigen de grafiek hier te plaatsen, dan wordt het wellicht duidelijker wat je bedoelt.
 

21 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Er werden drie meetmethoden gebruikt voor verschillende perioden, maar de wisseling ging steeds trager per meetmethode. Ik maakte de wisseling gelijk aan de jongste meetmethode. De grafiek werd daardoor korter in de tijd, en het oudste meetpunt (meer metingen waren er niet) bleek uit te komen op 6000 jaar.

Hier staat inhoudelijk nu werkelijk niets. De woorden die je gebruikt bestaan allemaal, maar de zinnen zijn betekenisloos. Er werkelijk geen touw aan vast te knopen. Het lijkt er op dat je wat ingewikkeld klinkende zinnen in elkaar hebt gezet, om maar uit te komen op '6000 jaar'. 
De laatste 6000 jaar is er geen poolwisseling geweest. Die was ca. 78.000 jaar geleden.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-4-2020 om 09:23 zei sjako:

Bovendien is te berekenen dat in 1914 de ‘tijden der heidenen’ afliep. De tijden der heidenen is de tijd dat er geen door God aangewezen op Gods troon zat. Toen die afliep ging Jezus op die troon zitten en begon te regeren. En valt nog veel meer over te zeggen, maar daarvoor is hier de ruimte te kort.

Hoe kom je eigenlijk op het idee dat Jeruzalem in 607 v Chr is vernietigd? De vernietiging van Jeruzalem en de ballingschap die daarop volgde is zo nauwkeurig vast te stellen door de Babylonische archeologische vondsten dat niemand daarover twijfelt. Het jaartal is 587 v Chr, bij mijn weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-4-2020 om 22:10 zei sjako:

Vraag me af of je mn antwoord heb gelezen. Ik weet het niet hoeveel plaatsnamen zijn afgeleid van de namen van kinderen en kleinkinderen van Noach. En er zijn veel meer bewijzen te vinden.

Zo zijn er over de hele wereld ongeveer dezelfde vloedverhalen. 

 

Boeiend filmpje. Lijkt mij de trailor van de film Noah. Ik zie tenminste Russel Crowe. Die film volgt niet bepaald het bijbelse verhaal met aan boord gesmokkelde vrouwen en verstekelingen aan boord. En als dat je bewijsmateriaal is...

Misschien kun je het verduidelijken:

  • Heb je een lijst van plaatsnamen gebaseerd op Noah, kinderen en kleinkinderen. Dat geeft een beetje een beeld en is misschien wat overtuigender dan een losse bewering
  • Kun je de namen geven van de steden, dorpen, gehuchten, wat dan ook, van namen in Noord of Zuid Amerika die gebaseerd zijn op Noah, kinderen en kleinkinderen. Wel graag van voor 12 oktober 1492, de dag dat Columbus Amerika ontdekt, om latere vervuiling te voorkomen
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Yoni:

Hoe kom je eigenlijk op het idee dat Jeruzalem in 607 v Chr is vernietigd? De vernietiging van Jeruzalem en de ballingschap die daarop volgde is zo nauwkeurig vast te stellen door de Babylonische archeologische vondsten dat niemand daarover twijfelt. Het jaartal is 587 v Chr, bij mijn weten.

Daarop kan misschien @antoon een goed antwoord op te geven omdat hij meer thuis is in Bijbelse tijdberekeningen. Volgens mij ben je wel op de hoogte van de tijd berekening op zichzelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-4-2020 om 08:20 zei sjako:

Daarop kan misschien @antoon een goed antwoord op te geven omdat hij meer thuis is in Bijbelse tijdberekeningen. Volgens mij ben je wel op de hoogte van de tijd berekening op zichzelf?

Die vraag is is hier een paar keer langs gekomen en beantwoord.

Op 10-4-2020 om 06:33 zei antoon:

Ik hoop tijdens het Paasweekend hierop te reageren, tot dan.

De reactie van @antoon klinkt goed, maar in feit kan hij antwoord uit eerdere reacties van hem gewoon knippen en plakken.

 

Het zou fijn zijn as er gewoon antwoord komt op tot nu toe onbeantwoorde vragen en opmerkingen, zoals :

Op 8-4-2020 om 21:45 zei Mullog:
  • Heb je een lijst van plaatsnamen gebaseerd op Noah, kinderen en kleinkinderen. Dat geeft een beetje een beeld en is misschien wat overtuigender dan een losse bewering
  • Kun je de namen geven van de steden, dorpen, gehuchten, wat dan ook, van namen in Noord of Zuid Amerika die gebaseerd zijn op Noah, kinderen en kleinkinderen. Wel graag van voor 12 oktober 1492, de dag dat Columbus Amerika ontdekt, om latere vervuiling te voorkomen

 of:

 

Op 7-4-2020 om 08:00 zei Dat beloof ik:
Op 6-4-2020 om 16:20 zei sjako:

De eerst genoemde kleinzoon van Noach is Gomer. Ezechiël lokaliseert de vroege afstammelingen van Gomer samen met Togarma (een zoon van Gomer), als ‘uit het uiterste noorden’ (Ezechiël 38:6). ). In het huidige Turkije is een gebied wat in de tijd van het Nieuwe Testament Galatië werd genoemd. De Joodse historicus Flavius Josephus heeft beschreven dat de mensen die in zijn dagen (AD93) Galaten of Galliërs genoemd werden voordien Gomerieten werden genoemd. [1]

Zij migreerden in westelijke richting naar wat we nu Frankrijk en Spanje noemen. Velen eeuwen lang werd Frankrijk aangeduid met de naam Gallië (Gaul), afgeleid van de afstammelingen van Gomer. Het noordwesten van Spanje heet vandaag de dag nog steeds Galicia.

Hartstikke leuk verzonnen connecties, maar volstrekte onzin en dan doel ik op het deel dat ik schuin heb gemaakt.

Ten eerste is Gallie / Galliers geen verbastering van Galaten, maar simpelweg de Romeinse naam voor West - Europa. Dus ze heetten geen Galliers omdat ze van de Galaten afstamden. 
De Galaten zijn (net als de Galliers trouwens, dat dan weer wel) van oorsprong Keltisch. Ze trokken in de 3e eeuw voor onze jaartelling vanuit de Balkan naar Turkije en vestigden zich in een gebied dat men om die reden Galatie noemde.
Galicie in Spanje, lijkt in het Nederlands net zo te klinken als Galatie. Maar dat betekent nog niet dat er een verband is. Daarvoor moet je iets dieper graven en dan blijkt dat er dus wel een verband te zijn (Kelten) maar dat de namen op elkaar lijken is puur toeval. De Galaten zijn namelijk nooit gemigreerd naar West-Europa. Dit is alleen maar gebeurd in de hoofden van de schrijvers van de site die je aanhaalt.

Zo langzamerhand is het wel duidelijk dat leden van de WTG wel reageren op standaard vragen, waarvan de antwoorden in de aan hun periodiek door de wachttoren verstrekte verplichte leesvoer staat. Maar dat serieuze, doordachte vragen en opmerkingen worden genegeerd.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet een verhaal van duizendtal jaar geleden tot in de komma kloppen vandaag? En waar is die consequentie dan bij eigen theorie die verzint dat we van vissen afstammen? De gaten daarin worden ook maar met simpele copy pastes uit google weg gewuifd, en eens er  dieper getast wordt dan google louter weg getrold. Of dan wordt in de peer duidelijk dat de meeste niet eens een peer herkennen en er appels in willen blijven zien.

Waarom steken creationisten daar nog de tijd in? Lol

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-4-2020 om 21:45 zei Mullog:

Kun je de namen geven van de steden, dorpen, gehuchten, wat dan ook, van namen in Noord of Zuid Amerika die gebaseerd zijn op Noah, kinderen en kleinkinderen. Wel graag van voor 12 oktober 1492, de dag dat Columbus Amerika ontdekt, om latere vervuiling te voorkomen

Ik kan je dat lijstje wel geven:

BEGIN LIJST:

  •  

EINDE LIJST.

Nu zul je zeggen: "Hé, daar staat niets in".
Welnu, dat klopt. Voordat de christenen daar arriveerden, hadden die mensen nog nooit van Noach gehoord. Er verhalen bekend met 'overstroming' als thema bij enkele indianenstammen. Wat niet gek is, want ze hebben verhalen over allerlei natuurfenomenen waar ze mee in aanraking kwamen.

Als @sjako zo onkundig redeneert als hij deed bij zijn vermeende connectie tussen de Galaten en de Galliers, zal hij er misschien wel in slagen om ergens een plaatsnaam te vinden waarvan 3 letters overeenkomen met één van de namen van Noach of zijn nakomelingen. Maar of dat verband er ook werkelijk is. dat is iets anders en zal nooit aangetoond kunnen worden. Vooral omdat het er niet is.

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Moet een verhaal van duizendtal jaar geleden tot in de komma kloppen vandaag?

Als daarbij wordt gesteld dat het gaat om het onfeilbare woord van de god die je aanhangt?
Jazeker, tot ver achter de komma zelfs.

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

En waar is die consequentie dan bij eigen theorie die verzint dat we van vissen afstammen?

Daarbij wordt niet gesteld dat die onfeilbaar is. Wel dat het de beste verklaring is voor de nu bekende feiten. Al je iets beters hebt, je bent altijd welkom. Maar wel onderbouwd graag, aan Vlaams-nationalistische onderbuikgevoelens heb je dus niets in zo'n geval. 

Welnu, ga eens terug naar uw bed, sta opnieuw op en ditmaal met het goede been. En vergeet uw pillekes niet. Seffes moeten ze U nog reanimeren, terwijl de mondkapkes op zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb iets beter en het is geen politieke strekking neen. Het noemt de Openbaringen van Johannes. 

16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Welnu, ga eens terug naar uw bed, sta opnieuw op en ditmaal met het goede been. En vergeet uw pillekes niet. Seffes moeten ze U nog reanimeren, terwijl de mondkapkes op zijn.

Houdt dat achterlijk subjectief gelul op het niveau van een peuter nu toch eens achterwege.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Houdt dat achterlijk subjectief gelul op het niveau van een peuter nu toch eens achterwege.

Jij begon. Dus dan doe ik gewoon mee he. Dan nu inhoudelijk.

14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb iets beter en het is geen politieke strekking neen. Het noemt de Openbaringen van Johannes. 

Aha, en omdat daar zaken in staan die volgens jou toch wel vreemd zijn, kom je met 'moet een verhaal van duizenden jaren oud nog wel precies kloppen?'
Welnu, natuurlijk hoeft dat niet. Met name het begin is al erg ongeloofwaardig. De schrijver stelt het te hebben gehoord van God, met de opdracht het aan iedereen door te vertellen. Dat is natuurlijk niet zo. Als een god iets aan iedereen wil laten weten, dan heeft hij daar wel betere manieren voor. 

 

Maar we dwalen nu erg ver af van het onderwerp, een stukje uit Genesis. Laten we het daarbij houden.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Jij begon. Dus dan doe ik gewoon mee he. Dan nu inhoudelijk.

Aha, en omdat daar zaken in staan die volgens jou toch wel vreemd zijn, kom je met 'moet een verhaal van duizenden jaren oud nog wel precies kloppen?'
Welnu, natuurlijk hoeft dat niet. Met name het begin is al erg ongeloofwaardig. De schrijver stelt het te hebben gehoord van God, met de opdracht het aan iedereen door te vertellen. Dat is natuurlijk niet zo. Als een god iets aan iedereen wil laten weten, dan heeft hij daar wel betere manieren voor. 

Waar ik begon was niet zo persoonlijk, noch subjectief te noemen. Het is echt niet meer op 2 handen te tellen dat creationisten de evolutionisten hun eigen materie moeten inlepelen. Veelal omdat de evolutionist niet eens een pdf van enkele pagina’s op scholars.google kan samenvatten. Ge kunt dan zeggen dat mensen pillekes moeten pakken ja...

Voor de rest, fuck off met uw vragen en verkoopt uw volgende reactie aan de straatstenen. Ik ga hier niet in cirkels blijven draaien in tegenstelling tot enkele anderen.

Ge zijt een ongenuanceerde trol die probeert maar niet kan. Dat krijgt geen voer meer. Adieu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar ik begon was niet zo persoonlijk, noch subjectief te noemen. Het is echt niet meer op 2 handen te tellen dat creationisten de evolutionisten hun eigen materie moeten inlepelen. Veelal omdat de evolutionist niet eens een pdf van enkele pagina’s op scholars.google kan samenvatten. Ge kunt dan zeggen dat mensen pillekes moeten pakken ja...

Als jij vindt dat er in een bepaald pdf-je argumenten staat die jouw stelling onderbouwen, dan is is het aan jou om dat eruit te halen en aan anderen voor te leggen.
Als jij een ander alleen maar naar dat bestand verwijst, zonder er bij te zeggen waar het je om gaat....
Dan kun je die ander toch niet verwijten dat hij het niet kan samenvatten.

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor de rest, fuck off met uw vragen en verkoopt uw volgende reactie aan de straatstenen. Ik ga hier niet in cirkels blijven draaien in tegenstelling tot enkele anderen.

Ge zijt een ongenuanceerde trol die probeert maar niet kan. Dat krijgt geen voer meer. Adieu.

Voor een goede discussie helpt het om niet te gaan schelden. 
Als je geen argumenten hebt, realiseer je dat dan en trek daaruit conclusies, bv over waar je het (nog) niet goed ziet.
Het enige dat je nu doet is jezelf te kakken zetten voor iedereen. Dat wil jij niet en dat wil ik ook niet.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heb je een lijst van plaatsnamen gebaseerd op Noah, kinderen en kleinkinderen. Dat geeft een beetje een beeld en is misschien wat overtuigender dan een losse bewering

Die kan je vinden in Genesis 10

Dit is de geschiedenis van Sem,+ Cham en Ja̱feth, de zonen van Noach.

Na de vloed kregen ze zonen.+ 2 De zonen van Ja̱feth waren Go̱mer,+ Ma̱gog,+Ma̱dai, Ja̱van, Tu̱bal,+ Me̱sech+ en Ti̱ras.+

3 De zonen van Go̱mer waren A̱skenaz,+ Ri̱fath en Toga̱rma.+

4 De zonen van Ja̱van waren Elisa,+ Ta̱rsis,+ Ki̱ttim+ en Do̱danim.

5 Van hen stammen degenen af die zich over de eilanden* hebben verspreid — per taal, per familie en per volk.

6 De zonen van Cham waren Kusch, Mizra̱ïm,+ Put+ en Kanaän.+

7 De zonen van Kusch waren Se̱ba,+ Havi̱la, Sa̱bta, Raë̱ma+ en Sa̱btecha.

De zonen van Raë̱ma waren Scheba en De̱dan.

8 Kusch werd de vader van Nimrod. Hij werd de eerste machtige op aarde.9 Hij werd een geweldig jager en een tegenstander van Jehovah. Daarom wordt er wel gezegd: ‘Een geweldig jager en tegenstander van Jehovah, net als Nimrod.’10 De eerste steden van zijn koninkrijk* waren Babel,+ E̱rech,+ A̱kkad en Ka̱lne, in het land Si̱near.+ 11 Vanuit dat land ging hij naar Assyrië+ en bouwde Ninevé,+Reho̱both-Ir, Ka̱lah 12 en Re̱sen, tussen Ninevé en Ka̱lah: dit is de grote stad.*

13 Mizra̱ïm werd de vader van Lu̱dim,+ A̱namim, Le̱habim, Na̱ftuhim,+14 Pa̱thrusim,+ Kaslu̱him (van wie de Filistijnen+ afstammen) en Ka̱ftorim.+

15 Kanaän werd de vader van Sidon,+ zijn eerstgeboren zoon, en van Heth,+16 en ook van de Jebusiet,+ de Amoriet,+ de Girgasiet, 17 de Heviet,+ de Arkiet, de Siniet, 18 de Arvadiet,+ de Zemariet en de Hamathiet.+ Later hebben de families van de Kanaänieten zich verspreid. 19 De grens van de Kanaänieten liep van Sidon tot aan Ge̱rar,+ in de buurt van Gaza,+ tot aan Sodom, Gomorra,+ A̱dma en Ze̱boïm,+ in de buurt van La̱sa. 20 Dat waren de zonen van Cham, ingedeeld volgens families, talen, landen en volken.

21 Ook Sem kreeg kinderen. Hij is de voorvader van alle zonen van He̱ber+ en de broer van Ja̱feth, de oudste.* 22 De zonen van Sem waren E̱lam,+ A̱ssur,+Arpa̱chsad,+ Lud en A̱ram.+

23 De zonen van A̱ram waren Uz, Hul, Ge̱ther en Mas.

24 Arpa̱chsad werd de vader van Se̱lah,+ en Se̱lah werd de vader van He̱ber.

25 He̱ber kreeg twee zonen. De ene heette Pe̱leg,*+ omdat tijdens zijn leven de aarde* verdeeld werd. Zijn broer heette Jo̱ktan.+

26 Jo̱ktan werd de vader van Almo̱dad, Se̱lef, Hazarma̱veth, Je̱rah,+27 Hado̱ram, U̱zal, Di̱kla, 28 O̱bal, Abi̱maël, Scheba, 29 O̱fir,+ Havi̱la en Jo̱bab. Zij waren allemaal zonen van Jo̱ktan.

30 Hun woongebied strekte zich uit van Me̱sa tot aan Se̱far, het bergland van het Oosten.

31 Dat waren de zonen van Sem, ingedeeld volgens families, talen, landen en volken.+

32 Dat waren de families van de zonen van Noach, ingedeeld volgens afstamming en volken. Van hen stammen de volken af die zich na de vloed over de aarde hebben verspreid.+

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik kan je dat lijstje wel geven:

BEGIN LIJST:

  •  

EINDE LIJST.

 

Ik heb een lijst gegeven dus daar moet je het mee doen, maar je hebt misschien ook nog wat aan de volgende link.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkenlijst_(Bijbel)#/media/Bestand:Josephustable_3.svg

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heb je een lijst van plaatsnamen gebaseerd op Noah, kinderen en kleinkinderen. Dat geeft een beetje een beeld en is misschien wat overtuigender dan een losse bewering

Die kan je vinden in Genesis 10

Waarom de je dit?

Dit is niet wat er werd gevraagd en dat weet je ook wel.
Er werd gevraagd: 

Op 8-4-2020 om 21:45 zei Mullog:
  • Heb je een lijst van plaatsnamen gebaseerd op Noah, kinderen en kleinkinderen. Dat geeft een beetje een beeld en is misschien wat overtuigender dan een losse bewering
  • Kun je de namen geven van de steden, dorpen, gehuchten, wat dan ook, van namen in Noord of Zuid Amerika die gebaseerd zijn op Noah, kinderen en kleinkinderen. Wel graag van voor 12 oktober 1492, de dag dat Columbus Amerika ontdekt, om latere vervuiling te voorkomen

 Je pakt nu alleen de eerste regel, en geeft als antwoord de namen van Noach en zijn nakomelingen.
Die ken ik, en deze lijst is niet het antwoord op de vraag.

En die vraag was n.a.v jouw bewering:

Citaat

Ik weet het niet hoeveel plaatsnamen zijn afgeleid van de namen van kinderen en kleinkinderen van Noach. 

We zijn zijn hier met volwassenen onder elkaar. 
Daar ga ik toch van uit.
Dus als iemand dan om die plaatsnamen vraagt, kom dan niet met een lijst van de namen va Noch en zijn nakomelingen. 
Dan geef je aan mij de indruk dat je vraag wilt ontwijken en daarom maar over iets anders begint.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ik heb een lijst gegeven dus daar moet je het mee doen, maar je hebt misschien ook nog wat aan de volgende link.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkenlijst_(Bijbel)#/media/Bestand:Josephustable_3.svg

Nee, ik heb niets aan een link. 
Hier geldt de regel dat je vooral eigen argumenten gebruikt. 
Dat zou jij als moderator toch moeten weten.
Overigens zei een snelle blik me dat hier geen enkele plaatsnaam op staat en ook deze lijst dus geen antwoord is op de vraag.
Dat je er bij zet dat ik het hier mee moet doen, verandert daar niets aan.
Het is tekenend te moeten constateren dat jij denk het hiermee te kunnen doen.

51 minuten geleden zei Bastiaan73:

Er bestaat in elk geval een plaats Canaan in de VS. ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Canaan

Dat is ook waarom @Mullog zei: aub namen van na de ontdekking door Columbus. Want die naam is gegeven door de blanken die er later kwamen en bestond voor zover bekend niet voor die tijd.?

Citaat

 

History[edit]

The town was incorporated in 1739. The name "Canaan" is derived from Hebrew.[3]

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Canaan,_Connecticut#History

Ik mag toch hopen dat @sjakoook wel begrijpt dat deze naam weliswaar afkomstig is uit het Hebreeuws, maar dat door de kolonisten zo is genoemd, en dus niets te maken heeft met 'wereldwijd sinds mensenheugenis bekende vloedverhalen'.  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

DBI, Inderdaad aanhaling van eerdere studies, de volgende teksten zullen ook niet onbekend zijn hier, toch probeer ik het te verfijnen en door meditatie en beschouwing meer duidelijkheid te krijgen.

Daniël 9:01 In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het zaad der Meden, die koning was gemaakt over het koninkrijk der Chaldeeën, 
02 in het eerste jaar van zijn regering, onderscheidde ik, Daniël, zelf aan de hand van de boeken het getal der jaren waarover het woord van Jehovah tot de profeet Jeremia was gekomen, om de verwoestingen van Jeruzalem te vervullen, [namelijk] zeventig jaar. 

De profeet haalt Jeremia 25:11  aan

Jeremia 25:11 En geheel dit land moet tot een verwoeste plaats worden, tot een voorwerp van ontzetting, en deze natien zullen de koning van Babylon zeventig jaar moeten dienen.” 
12 ’En het moet geschieden dat wanneer er zeventig jaar zijn vervuld, ik aan de koning van Babylon en aan die natie rekenschap zal vragen’, is de uitspraak van Jehovah, ’van hun dwaling,
ja, aan het land der Chaldeeën, en ik wil het tot onbepaalde tijd tot verlaten woestenijen maken.
 

Als het maar een symbolisch getal in de bijbel is waarmee je alle kanten uit kan  zou Daniël hier weinig mee aankunnen, toch noemt hij "het getal der jaren" met zijn eigen woorden, 70 jaar.

Het is ook conform de chronologie van Kronieken

2 Kronieken 36:21 om Jehovah’s woord bij monde van Jeremia te vervullen, totdat het land zijn sabbatten had afbetaald. Al de dagen dat het woest lag, hield het sabbat, om zeventig jaar te vervullen.

Afbetaling van Sabbatten wordt het dus ook genoemd, Sabbatsdag is om de 7 dagen, Sabbatsjaar om de 7 jaar, dit sluit naadloos aan de 70 jaar ballingschap, als we van de reguliere berekening uitgaan van ongeveer 50 jaar  ballingschap kunnen we niet met de geinspireerde uitspraak over Sabbatten.

Dit is maar een aspect van de velen terwille van de lezers en van mijn persoontje hou ik het voorlopig hier even bij 

 

 

 

 

Met dit onderste aspect kom ik nog terug

Babylon kalender.png

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Ik heb een lijst gegeven dus daar moet je het mee doen, maar je hebt misschien ook nog wat aan de volgende link.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkenlijst_(Bijbel)#/media/Bestand:Josephustable_3.svg

Waarom zien we bij jou niet dat je een tekst hebt bewerkt zoals bij iedereen Sjako? Dat vind ik raar. Er stond eerst namelijk alleen

3 uur geleden zei sjako:

Ik heb een lijst gegeven dus daar moet je het mee doen.

Zijn dat moderatorinstellingen?

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is ook waarom @Mullog zei: aub namen van na de ontdekking door Columbus. Want die naam is gegeven door de blanken die er later kwamen en bestond voor zover bekend niet voor die tijd.?

Vóór. Mijn bedoeling was effe iets luchtigers tussendoor ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei antoon:

DBI, Inderdaad aanhaling van eerdere studies, de volgende teksten zullen ook niet onbekend zijn hier, toch probeer ik het te verfijnen en door meditatie en beschouwing meer duidelijkheid te krijgen.

Voor jou dezelfde opmerking als bij @sjako

Dan geef je aan mij de indruk dat je vraag wilt ontwijken en daarom maar over iets anders begint. Je geeft aan mij de indruk dat je de  vraag wilt ontwijken en daarom over iets anders begint.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei antoon:

DBI, Inderdaad aanhaling van eerdere studies, de volgende teksten zullen ook niet onbekend zijn hier, toch probeer ik het te verfijnen en door meditatie en beschouwing meer duidelijkheid te krijgen.

Daniël 9:01 In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het zaad der Meden, die koning was gemaakt over het koninkrijk der Chaldeeën, 
02 in het eerste jaar van zijn regering, onderscheidde ik, Daniël, zelf aan de hand van de boeken het getal der jaren waarover het woord van Jehovah tot de profeet Jeremia was gekomen, om de verwoestingen van Jeruzalem te vervullen, [namelijk] zeventig jaar. 

De profeet haalt Jeremia 25:11  aan

Jeremia 25:11 En geheel dit land moet tot een verwoeste plaats worden, tot een voorwerp van ontzetting, en deze natien zullen de koning van Babylon zeventig jaar moeten dienen.” 
12 ’En het moet geschieden dat wanneer er zeventig jaar zijn vervuld, ik aan de koning van Babylon en aan die natie rekenschap zal vragen’, is de uitspraak van Jehovah, ’van hun dwaling,
ja, aan het land der Chaldeeën, en ik wil het tot onbepaalde tijd tot verlaten woestenijen maken.
 

Als het maar een symbolisch getal in de bijbel is waarmee je alle kanten uit kan  zou Daniël hier weinig mee aankunnen, toch noemt hij "het getal der jaren" met zijn eigen woorden, 70 jaar.

Het is ook conform de chronologie van Kronieken

2 Kronieken 36:21 om Jehovah’s woord bij monde van Jeremia te vervullen, totdat het land zijn sabbatten had afbetaald. Al de dagen dat het woest lag, hield het sabbat, om zeventig jaar te vervullen.

Afbetaling van Sabbatten wordt het dus ook genoemd, Sabbatsdag is om de 7 dagen, Sabbatsjaar om de 7 jaar, dit sluit naadloos aan de 70 jaar ballingschap, als we van de reguliere berekening uitgaan van ongeveer 50 jaar  ballingschap kunnen we niet met de geinspireerde uitspraak over Sabbatten.

Dit is maar een aspect van de velen terwille van de lezers en van mijn persoontje hou ik het voorlopig hier even bij 

 

 

 

 

Met dit onderste aspect kom ik nog terug

Babylon kalender.png

Leugens en bedrog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Desid:

Leugens en bedrog.

Ik begrijp je reactie. Echter in dit geval is dit waarschijnlijk juist waarop wordt gerekend, zodat hier op kan worden door gegaan, om maar weg te blijven van de vragen die zijn gesteld waarop @sjako en @antoon geen antwoord hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid