Spring naar bijdragen

Waar is God ...


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ik ben blij met Jehova Getuigen. In de eerste plaats noemen zij God bij zijn naam. Het is fijn je naam te horen, ook noemen wij Jezus gewoon bij zijn naam. In de Hebreeuwse grondtekst wordt God zeer vaak bij zijn naam genoemd "geschreven", hij heet Jehovah. Ook kom ik Jehovah Getuigen tegen in Wageningen die het evangelie brengen en waar ik heel fijne gesprekken mee gehad heb, zij waren zeer vriendelijk.

Ik heb geen hekel aan JG's. Ze zijn inderdaad zeer vriendelijk, vooral totdat ze worden tegengesproken. Ik heb een hekel aan valse leringen. Bovendien noemen we Jezus niet bij zijn echte naam want die is Jehoshoea.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je de Bijbel dicht laat en meent zonder te kunnen, blijft God stil. Dan kan men roepen wat men wil als broeder of zuster, je kunt bidden tot je een ons weegt, je ogen uitkijken in de natuur, als d

Ik ben blij met Jehova Getuigen. In de eerste plaats noemen zij God bij zijn naam. Het is fijn je naam te horen, ook noemen wij Jezus gewoon bij zijn naam. In de Hebreeuwse grondtekst wordt God zeer v

Misschien wordt het anderen duidelijk wat je bedoelt als je het uitlegt. In het Nederlands is de uitdrukking 'een blinde vraag' namelijk niet bekend. 

Posted Images

Het is heel goed om het niet eens te zijn met valse leer. Er staat dat wij de werken van de duivel moeten afbreken. Valse leer is een werk van de duivel. Het is goed om discussie te voeren. Zelf ben ik het niet eens met het gedachtegoed van emancipatie en uitleggingen dat het goed voor vrouwen is om dominee te worden. Wat zijn naam betreft heeft ieder land zijn eigen vertaling. Ik denk dat God dat goed vind.

bewerkt door Chiel Fernig
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Het is heel goed om het niet eens te zijn met valse leer. Er staat dat wij de werken van de duivel moeten afbreken. Valse leer is een werk van de duivel. Het is goed om discussie te voeren. Zelf ben ik het niet eens met het gedachtegoed van emancipatie en uitleggingen dat het goed voor vrouwen is om dominee te worden. Wat zijn naam betreft heeft ieder land zijn eigen vertaling. Ik denk dat God dat goed vind.

Sorry, ik ben even aan het uitproberen hoe de site werkt. Weet iemand of er een handleiding is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

Komt dat alleen voor bij JG's volgens jou?

Zeker niet. God houdt van alle mensen en wilt dat ze tot berouw raken. Het komt heel regelmatig voor dat mensen bidden omdat ze sommige dingen niet begrijpen of in de put zitten als wij op dat moment aanbellen. Heb het zelf nog niet meegemaakt, maar wel van iemand met wie ik samen in de velddienst was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Zeker niet. God houdt van alle mensen en wilt dat ze tot berouw raken. Het komt heel regelmatig voor dat mensen bidden omdat ze sommige dingen niet begrijpen of in de put zitten als wij op dat moment aanbellen. Heb het zelf nog niet meegemaakt, maar wel van iemand met wie ik samen in de velddienst was.

Je hebt vast wel eens gehoord van Floris Bakels en Corrie ten Boom. Negeer je die dan bewust omdat ze geen JG's waren? Ik heb het trouwens wel meegemaakt en met mij ontelbare anderen die geen lid zijn van het WTG. Ik raad je aan daar kennis van te nemen en je oogkleppen af te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Chiel Fernig:

Sorry, ik ben even aan het uitproberen hoe de site werkt. Weet iemand of er een handleiding is?

Hoi Chiel, fijn dat je meedoet. Misschien heb je hier wat aan. https://www.credible.nl/faq/

De omkaderde tekst met zwarte balk is een reactie van iemand waarop jij wilt reageren. Je kan een tekst waarop je wilt reageren selecteren en dan krijg je een vakje met 'citeer dit'. Als je daar op klikt komt dat kader in je tekstverwerker. Onder dat kader kan je dan je reactie geven. Rechtsonderin heb je een hartje. Als je een uitspraak mooi of goed vindt dan kan je daar op klikken en geef je te kennen het met de persoon eens te zijn.

5 minuten geleden zei Willempie:

Je hebt vast wel eens gehoord van Floris Bakels en Corrie ten Boom.

Nooit van gehoord.

5 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb het trouwens wel meegemaakt en met mij ontelbare anderen die geen lid zijn van het WTG

Ik zeg enkel maar wat IK meemaak. Wat een ander meemaakt kan ik niet weten. En die oogkleppen zijn al lang weg, al een jaar of 30.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:
10 minuten geleden zei Willempie:

Je hebt vast wel eens gehoord van Floris Bakels en Corrie ten Boom.

Nooit van gehoord.

Zoekresultaten Corrie ten Boom op deze site:

https://www.credible.nl/search/?q="Corrie ten Boom"&sortby=relevancy&search_and_or=or

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Nooit van gehoord.

Heel bijzonder! Misschien moet je eens wat anders gaan lezen dan WTG literatuur.

30 minuten geleden zei sjako:

Ik zeg enkel maar wat IK meemaak. Wat een ander meemaakt kan ik niet weten. En die oogkleppen zijn al lang weg, al een jaar of 30.

Je kunt wel degelijk weten wat anderen meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

God houdt van alle mensen en wilt dat ze tot berouw raken.

Dat heb ik nou nooit met mensen van wie ik hou. Ik wil altijd dat het daar goed mee gaat, niet ze zich rottig voelen.

Op 3-4-2020 om 06:49 zei Bastiaan73:

Waar is God... als je de Bijbel dicht (s)laat?

Ik moet ineens aan een plaatje denken dat ik gisteren tegen kwam.

De paus stond er op (maar dat maakt eigenlijk niet uit) en de vraag werd aan hem gesteld:

"Waar was God bij Covid-19 ?"

a. Hij wist er niet van
b. Hij wist er van, maar kon niet ingrijpen
c. Hij wist er van, maar wilde niet ingrijpen
d. Hij heeft het zelf gemaakt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De paus stond er op (maar dat maakt eigenlijk niet uit) en de vraag werd aan hem gesteld:

"Waar was God bij Covid-19 ?"

a. Hij wist er niet van
b. Hij wist er van, maar kon niet ingrijpen
c. Hij wist er van, maar wilde niet ingrijpen
d. Hij heeft het zelf gemaakt.

Hoogstwaarschijnlijk zal hij gedacht hebben die staat hier voor je, dat is wat men leert dat de paus de plek van God ineemt op aarde. Iets dat ik ten zeerste bestrijd trouwens.

God weet ervan van het virus, net zoals hij  weet van alsmaar afkerende/rebelerende mensen, het zijn net Farao's men word gestraft om hun ongehoorzaamheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De paus stond er op (maar dat maakt eigenlijk niet uit) en de vraag werd aan hem gesteld:

"Waar was God bij Covid-19 ?"

a. Hij wist er niet van
b. Hij wist er van, maar kon niet ingrijpen
c. Hij wist er van, maar wilde niet ingrijpen
d. Hij heeft het zelf gemaakt.

Hoogstwaarschijnlijk zal hij gedacht hebben die staat hier voor je, dat is wat men leert dat de paus de plek van God ineemt op aarde. Iets dat ik ten zeerste bestrijd trouwens.

God weet ervan van het virus, net zoals hij  weet van alsmaar afkerende/rebelerende mensen, het zijn net Farao's men word gestraft om hun ongehoorzaamheid.

Ter overweging manier 3 van 5:

3 Er bestaan nu eenmaal virussen in de wereld.

We leven in een wereld waarin er op allerlei momenten aardbevingen en tsunami’s ontstaan, en kankercellen en virussen die muteren en zo voor mensen gevaarlijk worden. Zo gaan de dingen in ‘de best mogelijke wereld’ die God kon scheppen, meende de achttiende-eeuwse filosoof Gottfried Wilhelm Leibniz (1646-1716). Of zo gaan de dingen in deze gebroken schepping die ‘in barensnood verkeert’ en uitkijkt naar de verlossing (Romeinen 8), zoals de Amerikaanse theoloog John Piper vorige week in een interview de coronavirus-uitbraak onder meer duidde. Feit is dat natuurlijk kwaad zoals kanker of het coronavirus op een kwade dag mensen kunnen treffen, veelal zonder aanwijsbare oorzaak of een hoger doel. Begrijpelijk dat je daar met de bijbelse Job woedend over kunt zijn. Maar het is niet het einde van de wereld, en – geloven christenen - al helemaal niet het einde van je leven.

Bron: https://www.nd.nl/geloof/geloof/959436/vijf-manieren-om-op-christelijke-wijze-naar-het-coronavirus-te-ki

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De paus stond er op (maar dat maakt eigenlijk niet uit) en de vraag werd aan hem gesteld:

"Waar was God bij Covid-19 ?"

a. Hij wist er niet van
b. Hij wist er van, maar kon niet ingrijpen
c. Hij wist er van, maar wilde niet ingrijpen
d. Hij heeft het zelf gemaakt.

Hoogstwaarschijnlijk zal hij gedacht hebben die staat hier voor je, dat is wat men leert dat de paus de plek van God ineemt op aarde. Iets dat ik ten zeerste bestrijd trouwens.

God weet ervan van het virus, net zoals hij  weet van alsmaar afkerende/rebelerende mensen, het zijn net Farao's men word gestraft om hun ongehoorzaamheid.

Wil je hiermee zeggen: C ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bastiaan73

Ja het is een gebroken schepping, en iets van alle tijden. Maar hou in je achterhoofd naarmate mensen meer van God afkeren wordt de ellende meer en erger.

5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wil je hiermee zeggen: C ? 

C met een toevoeging, > mits de mensen zich verootmoedigen voor God.

Als mensen dit doen lost dit automatisch 70% van alle ellende zich automatisch op.

Dat kan ik je verzekeren als een land wandeld naar zijn geboden.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Daar kun je je ook weer voor afmelden ?

Waarna het ND over al mijn gegevens beschikt. Nee dank je.?.

Het is trouwens wel een vreemde manier om er tegenaan te kijken.

Hoe kijken we tegen het coronavirus aan ?
Nou simpel: er bestaan nu eenmaal virussen in de wereld. 
Ik ben haast geneigd om te zeggen: Ja ND, van virussen weten we dat inderdaad wel.

En dan stelt men 

Citaat


kankercellen en virussen die muteren en zo voor mensen gevaarlijk worden. Zo gaan de dingen in ‘de best mogelijke wereld’ die God kon scheppen

Nou, gezien de gevolgen lijkt het me duidelijk dat die wereld toch wel iets beter geschapen had kunnen worden. 
Antwoord D dus, volgens het ND. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:
22 minuten geleden zei Bastiaan73:

Daar kun je je ook weer voor afmelden ?

Waarna het ND over al mijn gegevens beschikt. Nee dank je.?.

Zitten in jouw e-mailadres 'al jouw gegevens' dan?

16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En dan stelt men 

Citaat

kankercellen en virussen die muteren en zo voor mensen gevaarlijk worden. Zo gaan de dingen in ‘de best mogelijke wereld’ die God kon scheppen

Nou, gezien de gevolgen lijkt het me duidelijk dat die wereld toch wel iets beter geschapen had kunnen worden. 

Wat je citeerde zijn de woorden van Leibniz, die het ND weer citeerde. En ik citeerde dus het ND dat Leibniz citeerde.

47 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zo gaan de dingen in ‘de best mogelijke wereld’ die God kon scheppen, meende de achttiende-eeuwse filosoof Gottfried Wilhelm Leibniz (1646-1716).

 

16 minuten geleden zei Thinkfree:
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

dat die wereld toch wel iets beter geschapen had kunnen worden. 

Je redeneert als een zot en vergeet de val telkens, je kan daarbuiten niet spreken.

Vanuit de Bijbel kun je dat inderdaad niet negeren. Dan komen we weer bij die doornen en distelen ?

Genesis 3:

17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft,

18 En doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten;

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is idd antwoord c. Ziekte is nog steeds onderdeel van de strijdvraag tussen God en satan. Door gebrokenheid van de natuur ontstaan dit soort virussen. God laat het toe om aan te tonen dat we niet zonder God kunnen en dat Hij de Enige Persoon is die echt volmaakt kan regeren en dus soeverein is. Door dieren te eten die door God als onrein worden aangemerkt krijgen we dit soort virussen. Voor de zondeval werden geen dieren gegeten. Alle problemen van de mensheid komen deze tijd tot een climax. Het vale paard uit Openbaring galoppeerd duidelijk over de aarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Het is idd antwoord c. Ziekte is nog steeds onderdeel van de strijdvraag tussen God en satan. Door gebrokenheid van de natuur ontstaan dit soort virussen. God laat het toe om aan te tonen dat we niet zonder God kunnen en dat Hij de Enige Persoon is die echt volmaakt kan regeren en dus soeverein is. Door dieren te eten die door God als onrein worden aangemerkt krijgen we dit soort virussen. Voor de zondeval werden geen dieren gegeten. Alle problemen van de mensheid komen deze tijd tot een climax. Het vale paard uit Openbaring galoppeerd duidelijk over de aarde. 

Corona is een constructie van de duivel zijn minions zodat ze hier mensen kunnen chippen en opvolgen als in China. 

Het is het teken van het beest. God heeft Jezus gestuurd ons daar op voorhand voor te waarschuwen. 

Het is voorbij profetie, het wordt patroon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wil je hiermee zeggen: C ? 

C met een toevoeging, > mits de mensen zich verootmoedigen voor God.

Dan kunnen we ons dus maar beter niet verootmoedigen, want dan doet hij er tenminste wat aan.

Maar waarschijnlijk wilde je hier tenzij schrijven, en 1 x automatisch, en wandelt met een T...

2 uur geleden zei Thinkfree:

C met een toevoeging, > mits de mensen zich verootmoedigen voor God.

Als mensen dit doen lost dit automatisch 70% van alle ellende zich automatisch op.

Dat kan ik je verzekeren als een land wandeld naar zijn geboden.

Zo zie je maar, als je kritisch leest en niet alles voor zoete koek slikt, kun je een hoop begrijpen en doorzien.

53 minuten geleden zei sjako:

Het is idd antwoord c. Ziekte is nog steeds onderdeel van de strijdvraag tussen God en satan. Door gebrokenheid van de natuur ontstaan dit soort virussen. God laat het toe om aan te tonen dat we niet zonder God kunnen en dat Hij de Enige Persoon is die echt volmaakt kan regeren en dus soeverein is.

Als we dit als voorbeeld kunnen zien van volmaakt en souverein regeren, dat belooft nog wat dan...
Waaruit destilleer je het gearceerde deel, want dat staat absoluut niet in Genesis en is wederom een eigen invulling. 

1 uur geleden zei Bastiaan73:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dan stelt men 

Citaat

kankercellen en virussen die muteren en zo voor mensen gevaarlijk worden. Zo gaan de dingen in ‘de best mogelijke wereld’ die God kon scheppen

Nou, gezien de gevolgen lijkt het me duidelijk dat die wereld toch wel iets beter geschapen had kunnen worden. 

Wat je citeerde zijn de woorden van Leibniz, die het ND weer citeerde. En ik citeerde dus het ND dat Leibniz citeerde.

Het ND presenteert dat als manier om naar het virus te kijken. Dus "dan stel men dat .." etc. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan kunnen we ons dus maar beter niet verootmoedigen, want dan doet hij er tenminste wat aan.

Je raaskalt.

25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zo zie je maar, als je kritisch leest en niet alles voor zoete koek slikt, kun je een hoop begrijpen en doorzien

Waar is de kritiek op jezelf? De dwaas ziet het enkel bij de ander, de wijze begint bij zichzelf en verootmoedigd zich.

Jij doet zekers aan cherrypicking vervolgens raaskal je maar wat en denk je een punt te hebben tegen de christenen, al het onderwijs negeer je bewust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opmerkelijke verschillen in woordkeuze in Prediker 1:13.

NBG51:

En ik zette mijn hart erop om na te vorsen en onderzoek te doen naar de wijsheid in alles, wat onder de hemel geschiedt. Dat is een kwade bezigheid, die God aan de mensenkinderen gegeven heeft om zich daarmee te kwellen.

SV:

En ik begaf mijn hart om met wijsheid te onderzoeken, en na te speuren al wat er geschiedt onder den hemel. Deze moeilijke bezigheid heeft God den kinderen der mensen gegeven, om zich daarin te bekommeren.

HSV:

Ik legde mij met heel mijn hart erop toe met wijsheid te onderzoeken, en na te speuren alles wat er onder de hemel plaatsvindt. Dat is een treurige bezigheid, die God aan de mensenkinderen gegeven heeft om zich ermee te vermoeien.

WV75:

Ik had mij voorgenomen in alles wat onder de hemel gebeurt ijverig te zoeken naar wijsheid: een trieste bezigheid die God de mens heeft opgelegd om er zich mee af te tobben.

NB (Naardense Nijbel) :

Ik had mijn hart erop gezet
om in de wijsheid te onderzoeken
   en na te speuren
al wat er onder de hemelen wordt gedaan;
een kwalijke bezigheid is dat,
die God aan de kinderen van Adam
   heeft gegeven
   om zich daarmee bezig te houden!

NWV:

Ik zette mijn hart erop met wijsheid alles te bestuderen en te onderzoeken wat er onder de hemel is gedaan, de trieste bezigheid die God de mensen heeft gegeven en die ze bezighoudt.

KJV:

And I gave my heart to seek and search out by wisdom concerning all [things] that are done under heaven: this sore travail hath God given to the sons of man to be exercised therewith.

Het Hebreeuwse grondwoord (b)lijkt in deze context echter eerder neer te komen op 'verootmoedigen':

Prediker1-13.jpg

Bron: https://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/OTpdf/qoh1.pdf

Verder gezocht: alleen Het Boek vertaalt het als zodanig:

Ik nam mij voor de zin van alles wat onder de hemel gebeurde, te willen begrijpen. Dat is een vermoeiende bezigheid die God de mens heeft gegeven om hem nederig te maken.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als we dit als voorbeeld kunnen zien van volmaakt en souverein regeren, dat belooft nog wat dan...

Dan heb je m'n verhaal niet goed begrepen. God laat het toe omdat de mens nog steeds zegt dat hij het beter weet. Dat is duidelijk niet zo. Als straks Gods Koninkrijk op aarde aanbreekt is bewezen dat we het niet kunnen en dat God het volste recht heeft om als Soeverein te gaan regeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan kunnen we ons dus maar beter niet verootmoedigen, want dan doet hij er tenminste wat aan.

Je raaskalt.

Nee, dat is simpelweg het gevolg van wat je schreef:

6 uur geleden zei Thinkfree:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wil je hiermee zeggen: C ? 

C met een toevoeging, > mits de mensen zich verootmoedigen voor God.

 

3 uur geleden zei Thinkfree:
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zo zie je maar, als je kritisch leest en niet alles voor zoete koek slikt, kun je een hoop begrijpen en doorzien

Waar is de kritiek op jezelf? De dwaas ziet het enkel bij de ander, de wijze begint bij zichzelf en verootmoedigd zich.

Jij doet zekers aan cherrypicking vervolgens raaskal je maar wat en denk je een punt te hebben tegen de christenen, al het onderwijs negeer je bewust.

Ik ben kritisch op mijzelf en slik niet alles voor zoete koek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid