Spring naar bijdragen

Ballingschap 70 jaar of anders


Aanbevolen berichten

Dit is een uitloop op de topic Genesis 2:17 die dreigde te verzanden ver van de topic af, daarom heb ik dit naar hier overgeheveld.

Daniël 9:01 In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het zaad der Meden, die koning was gemaakt over het koninkrijk der Chaldeeën, 
02 in het eerste jaar van zijn regering, onderscheidde ik, Daniël, zelf aan de hand van de boeken het getal der jaren waarover het woord van Jehovah tot de profeet Jeremia was gekomen, om de verwoestingen van Jeruzalem te vervullen, [namelijk] zeventig jaar. 

De profeet haalt Jeremia 25:11  aan

Jeremia 25:11 En geheel dit land moet tot een verwoeste plaats worden, tot een voorwerp van ontzetting, en deze natien zullen de koning van Babylon zeventig jaar moeten dienen.” 
12 ’En het moet geschieden dat wanneer er zeventig jaar zijn vervuld, ik aan de koning van Babylon en aan die natie rekenschap zal vragen’, is de uitspraak van Jehovah, ’van hun dwaling,
ja, aan het land der Chaldeeën, en ik wil het tot onbepaalde tijd tot verlaten woestenijen maken.
 

Als het maar een symbolisch getal in de bijbel is waarmee je alle kanten uit kan  zou Daniël hier weinig mee aankunnen, toch noemt hij "het getal der jaren" met zijn eigen woorden, 70 jaar.

Het is ook conform de chronologie van Kronieken

2 Kronieken 36:21 om Jehovah’s woord bij monde van Jeremia te vervullen, totdat het land zijn sabbatten had afbetaald. Al de dagen dat het woest lag, hield het sabbat, om zeventig jaar te vervullen.

Afbetaling van Sabbatten wordt het dus ook genoemd, Sabbatdag is om de 7 dagen, Sabbatsjaar om de 7 jaar, dit sluit naadloos aan de 70 jaar ballingschap, als we van de reguliere berekening uitgaan van ongeveer 50 jaar  ballingschap kunnen we weinig met de geïnspireerde uitspraak over Sabbatten.

Dit is maar een aspect van de velen ter wille van de lezers en van mijn persoontje hou ik het voorlopig hier even bij 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

        JAAR 589                    JAAR 588                  
01    01/04 - 01/05              02/05 - 02/06        01 Nisannu        
02    01/05 - 01/06              02/06 - 02/07        02 Ajjaru           
03    01/06 - 01/07              02/07 - 02/08        03 Simanu       
04    01/07 - 01/08              ___________        04 Du'uzu          
05    01/08 - 01/09               ___________       05 Abu             
06    01/09 - 01/10               ___________       06 Ululu           
00                                                                 00 Ululu II        Schrikkelmaand
07    01/10 - 01/11              ___________        07 Tashritu        
08    01/11 - 01/12               ___________       08 Arahsamnu   
09     01/12 - 01/01              ___________       09 Kislimu      
10    01/01 - 01/02               ___________       10 Tebetu          
11    01/02 - 01/03              ___________        11 Shabatu        
12    01/03 - 01/04              ___________        12 Adaru           
00    01/04 - 01/05                                         00 Adaru II       Schrikkelmaand       

 

VAT 4956

De eerste regel van dit tablet luidt: “jaar 37 van Nebukadnesar, de koning van Babylon” dan volgen gedetailleerde beschrijvingen van de stand van de maan en de planeten ten opzichte van verschillende sterren en sterrenbeelden. Er wordt ook een maansverduistering genoemd. Wetenschappers zeggen dat al deze standen zich in 568/567 BC. voordeden. Dan zou het achttiende jaar van Nebukadnesar II, het jaar waarin hij Jeruzalem verwoestte, 587 voor GT. zijn. Maar wijzen deze astronomische vermeldingen enkel en alleen naar 568/567?

Het tablet vermeldt de genoemde  maansverduistering die volgens de berekeningen op de vijftiende dag van de derde Babylonische maand , Simanu plaatsvond. Het is een feit dat zich in die maand in 568 BC. een Maaneclips voordeed, op 4 juli volgens de Juliaanse kalender. Maar twintig jaar eerder, op 15 juli 588, was er ook een maansverduistering.
Als 588 het 37e jaar van Nebukadnesar II was, zou zijn 18e jaar 607 zijn,  precies het jaar waarin volgens de Bijbelse chronologie Jeruzalem werd verwoest.

568 BC. Maaneclips 04 juli volgens de Juliaanse kalender.
588 BC. Maaneclips 15 juli volgens de Juliaanse kalender.

37e jaar Nebukasrezar (kwestie van terugrekenen) eerst regulier  

018 019 020 021 022 023 024 025 026 027 028 029 030 031 032 033 034 035 036 037
587 586 585 584 583 582 581 580 579 578 577 576 575 574 573 572 571 570 569 568 volgens reguliere opvattingen

018 019 020 021 022 023 024 025 026 027 028 029 030 031 032 033 034 035 036 037
607 606 605 604 603 602 601 600 599 598 597 596 595 594 593 592 591 590 589 588 Bijbels
 

 

Als dit de maansverduistering van 15 juli 588 v.Chr. (van de Juliaanse kalender) was, zou de eerste dag van Simanu 30 juni/1 juli 588 v.Chr. zijn.
Dan zou het nieuwe jaar (met de maand Nisanu, de eerste Babylonische maand) twee maanden daarvoor zijn begonnen, op 2/3 mei.

Hoewel het jaar van deze maansverduistering normaal gesproken in de lente rond op 3/4 april begonnen zou zijn, zegt VAT 4956 op regel 6 dat er een extra maand (schrikkelmaand) was ingelast na de twaalfde (laatste) maand (Addaru) van het voorgaande jaar. zie schema bovenaan
Op het tablet staat: 8ste van maand XII2. =(schrikkelmaand) 

Daardoor begon het nieuwe jaar later pas op 2/3 mei. De datum van de maansverduistering in 588 v.Chr. past dus heel goed bij de gegevens op het tablet.

Zie mijn lijst van Eclipsen


 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke modellen en berekeningen zijn dat dan waarin de cyclus van de aarde en het zonnestelsel magisch zou veranderen? Ze kunnen de sterrenhemel net zeer accuraat terug- en verderspoelen. 

Zelfs ik kan via een app nu nagaan welke satelliet mijn telescoop passeert, wanneer het ISS passeer, wanneer starlink, ... Zelfs nu kunnen we perfect uitrekenen wanneer de komende eclipsen zijn en waar ze het beste zichtbaar zijn.

Alsof er verschillende modellen zijn? Neen dat draait vrij consistent daarboven en hier beneden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat draait vrij consistent daarboven en hier beneden.

Jozua 10:

12 Toen sprak Jozua tot de Here ten dage, waarop de Here de Amorieten aan de Israelieten overleverde, en hij zeide in tegenwoordigheid van Israel: Zon, sta stil te Gibeon en gij, maan, in het dal van Ajjalon!

13 En de zon stond stil en de maan bleef staan, totdat het volk zich op zijn vijand gewroken had. Is dit niet geschreven in het Boek des Oprechten? De zon nu bleef staan midden aan de hemel en haastte zich niet onder te gaan omstreeks een volle dag.

14 Een dag als deze is er noch vroeger, noch later ooit geweest, waarop de Here zo iemands stem verhoorde, want de Here streed voor Israel.

Bullshit of een uitzondering op de natuurwetten, speciaal voor Jozua?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei antoon:

Dit is een uitloop op de topic Genesis 2:17 die dreigde te verzanden ver van de topic af, daarom heb ik dit naar hier overgeheveld.

Daniël 9:01 In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het zaad der Meden, die koning was gemaakt over het koninkrijk der Chaldeeën, 
02 in het eerste jaar van zijn regering, onderscheidde ik, Daniël, zelf aan de hand van de boeken het getal der jaren waarover het woord van Jehovah tot de profeet Jeremia was gekomen, om de verwoestingen van Jeruzalem te vervullen, [namelijk] zeventig jaar. 

De profeet haalt Jeremia 25:11  aan

Jeremia 25:11 En geheel dit land moet tot een verwoeste plaats worden, tot een voorwerp van ontzetting, en deze natien zullen de koning van Babylon zeventig jaar moeten dienen.” 
12 ’En het moet geschieden dat wanneer er zeventig jaar zijn vervuld, ik aan de koning van Babylon en aan die natie rekenschap zal vragen’, is de uitspraak van Jehovah, ’van hun dwaling,
ja, aan het land der Chaldeeën, en ik wil het tot onbepaalde tijd tot verlaten woestenijen maken.
 

Als het maar een symbolisch getal in de bijbel is waarmee je alle kanten uit kan  zou Daniël hier weinig mee aankunnen, toch noemt hij "het getal der jaren" met zijn eigen woorden, 70 jaar.

Het is ook conform de chronologie van Kronieken

2 Kronieken 36:21 om Jehovah’s woord bij monde van Jeremia te vervullen, totdat het land zijn sabbatten had afbetaald. Al de dagen dat het woest lag, hield het sabbat, om zeventig jaar te vervullen.

Afbetaling van Sabbatten wordt het dus ook genoemd, Sabbatdag is om de 7 dagen, Sabbatsjaar om de 7 jaar, dit sluit naadloos aan de 70 jaar ballingschap, als we van de reguliere berekening uitgaan van ongeveer 50 jaar  ballingschap kunnen we weinig met de geïnspireerde uitspraak over Sabbatten.

Dit is maar een aspect van de velen ter wille van de lezers en van mijn persoontje hou ik het voorlopig hier even bij 

 

Beste Antoon,

Voor alle duidelijkheid: wat is het nu precies dat je hier nu aan wil tonen ?
Die vraag stel ik, omdat in de kop staat 'Babylonische ballingschap, 70 jaar of anders' 
Dat komt op mij over als een zin die niet af is. 
Zou het wellicht duidelijker zijn geweest als de titel luidde 'Hoe lang duurde de Babylonische ballingschap?'
Dat is niet alleen een verschil in titel, maar ook in benadering.
In jouw geval wil je een standpunt bevestigd zien, in de andere ben je op zoek naar hoe het zat (waarbij alle mogelijkheden open liggen). 

Vervolgens zie ik dat je schrijft

4 uur geleden zei antoon:

Als het maar een symbolisch getal in de bijbel is waarmee je alle kanten uit kan  zou Daniël hier weinig mee aankunnen, toch noemt hij "het getal der jaren" met zijn eigen woorden, 70 jaar.

Dat zegt niets. Ook al noemt Daniel het met eigen woorden, het blijft een symbolisch getal waarmee je alle kanten op kunt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dat beloof ik:

Voor alle duidelijkheid: wat is het nu precies dat je hier nu aan wil tonen ?
Die vraag stel ik, omdat in de kop staat 'Babylonische ballingschap, 70 jaar of anders' 
Dat komt op mij over als een zin die niet af is. 
Zou het wellicht duidelijker zijn geweest als de titel luidde 'Hoe lang duurde de Babylonische ballingschap?'
Dat is niet alleen een verschil in titel, maar ook in benadering.
In jouw geval wil je een standpunt bevestigd zien, in de andere ben je op zoek naar hoe het zat (waarbij alle mogelijkheden open liggen). 

Enige duidelijkheid is gewenst, inderdaad. Het gaat erom of de ballingschap 70 jaar was volgens de Bijbel, of 50 jaar volgens veel huidige opvattingen, er hangt theologisch veel van af.

Als de schrift juist is dan eindigen de tijden dat het huidige politieke bestuur het voor het zeggen heeft zonder enige Goddelijke interventie in 1914, dat heeft te maken met een andere profetie van Daniel .

Heeft de ballingschap 50 jaar geduurd dan wordt het theologisch moeilijk te verklaren.  volgens recente waarnemingen en bestuderingen   van eclipsen (die liegen er niet om en zijn precies te achterhalen) pleit er meer voor  een  ballingschap van  70 jaar (607/ 537) ook Flavius Josephus erkent dat meermalen. 

Inderdaad DBI ik beschouw alle mogelijkheden in mijn studie van chronologie, maar ik laat prevaleren wat zowel Bijbels is alsook als de wetenschap of oude schrijvers het  bevestigen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei antoon:

Enige duidelijkheid is gewenst, inderdaad. Het gaat erom of de ballingschap 70 jaar was volgens de Bijbel, of 50 jaar volgens veel huidige opvattingen, er hangt theologisch veel van af.

Als de schrift juist is dan eindigen de tijden dat het huidige politieke bestuur het voor het zeggen heeft zonder enige Goddelijke interventie in 1914, dat heeft te maken met een andere profetie van Daniel .

Heeft de ballingschap 50 jaar geduurd dan wordt het theologisch moeilijk te verklaren.  volgens recente waarnemingen en bestuderingen   van eclipsen (die liegen er niet om en zijn precies te achterhalen) pleit er meer voor  een  ballingschap van  70 jaar (607/ 537) ook Flavius Josephus erkent dat meermalen. 

Inderdaad DBI ik beschouw alle mogelijkheden in mijn studie van chronologie, maar ik laat prevaleren wat zowel Bijbels is alsook als de wetenschap of oude schrijvers het  bevestigen.

 

Daar hangt theologisch helemaal niets van af.
Het enige dat er van af hangt is het huidige  '1914' beeld van de WTG.
En die hebben nu al verschillende keren geblunderd met falende voorspellingen.
Dat begon al met de 7 voorspellingen over 1914 van Charles T. Russell, die geen van allen zijn uitgekomen.

Citaat

1. Dat op die datum, het koninkrijk Gods, waarvoor onze Heer ons leerde bidden, “Uw Koninkrijk kome” volledige, universele controle zal krijgen. En dat het “opgericht”, of vast op deze aarde bevestigd zal zijn.

2. Dat Hij die het recht heeft om op deze wijze de heerschappij over te nemen, dan als de nieuwe Regeerder over de aarde tegenwoordig zal zijn; en niet alleen dat, maar het zal ook bewijzen, dat hij een aanzienlijke periode voor deze datum aanwezig zal zijn; omdat Hij de omverwerping van deze heidense regeringen veroorzaakt door hen stuk te slaan als pottenbakkerswerk, om in hun plaats zijn eigen rechtvaardige regering op te richten (Ps.2:9; Openb. 2:27).

3. Dat enige tijd voor het einde van 1914 het laatste lid van de goddelijke erkende Kerk van Christus, “het koninklijke priesterschap”, “het lichaam van Christus”, zal zijn verheerlijkt met het Hoofd; omdat elk lid met Christus zal regeren met Hem als mede-erfgenaam van het koninkrijk, en dit kan niet volledig worden opgericht, als niet alle leden opgenomen zijn.

4. Dat vanaf die tijd Jeruzalem niet langer door de heidenen vertreden zal worden. Maar dat het zich uit het stof van goddelijke ongenade tot eer zal herstellen. Omdat dan de “tijden der heidenen” dan vervuld of geëindigd zijn.

5. Dat op die datum of eerder, Israël’s blindheid zal beginnen te verdwijnen. Omdat deze “gedeeltelijke verharding” slechts zou duren totdat de “volheid der naties” binnengegaan is. (Rom. 11:25) Of, in andere woorden, totdat het volle aantal der Heidenen, die leden zullen zijn van het lichaam of bruid van Christus, alle uitgekozen zijn.

6. Dat de “grote verdrukking, zoals er nooit eerder geweest is”, zijn hoogtepunt zal bereiken in een over de hele wereld verbreide anarchie en dan zullen de mensen leren stil te zijn, en ze zullen weten, dat Jehovah God is en dat hij verheven is op de aarde (Ps. 46:11). De toestand der dingen, waarvan gesproken is, zoals het bulderen der zee, de smeltende aarde, vallende bergen en brandende hemelen zal dan voorbij gaan, en de “nieuwe hemel en aarde” met haar vreedzame zegeningen zal dan door een door zorgen verslagen mensheid worden erkend.

Maar de Gezalfde des HEEREN en zijn rechtmatige en rechtvaardige autoriteit zal als eerste door een groep van Gods kinderen, die door de ‘grote verdrukking’ komen worden erkend -de klasse voorgesteld door ‘m’ en ‘t’ op de kaart der eeuwen (zie ook pagina 235 en 239, vol. 1) -; daarna aan het einde door het vleselijke Israël; en ten slotte door de mensheid in het algemeen.

7. Het bewijs zal dan geleverd worden, dat voor deze datum Gods Koninkrijk met macht op de aarde opgericht zal zijn. En dan het heidense beeld uit Daniël 2:34 zal vermorzelen en de macht van deze koningen volledig over zal nemen. Haar eigen macht en heerschappij zal bevestigd zijn zodra zij door haar invloed en vertegenwoordigers de ‘bestaande machten’ (burgerlijke en kerkelijke), ijzer en leem, verplettert en verstrooit.

 

Niets van dit alles is gebeurd.
Ja, het enige dat is gebeurd is dat de WTG zijn teksten steeds heeft aangepast, steeds andere data heeft voorspeld.
Dat was keer op keer voor de WTG geen enkele 'theologisch probleem'   hoor. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

1. Dat op die datum, het koninkrijk Gods, waarvoor onze Heer ons leerde bidden, “Uw Koninkrijk kome” volledige, universele controle zal krijgen. En dat het “opgericht”, of vast op deze aarde bevestigd zal zijn.

De wens kan de vader van de gedachte zijn, men dacht aan veel meer dan realistisch was, wel voldoet het aan  volledige, universele controle, en dan bedoel ik  in die zin dat vanaf dat jaar Christus geïnstalleerd werd als koning maar zeker nog niet met volmacht over alles, het is Bijbels te verantwoorden.

Verder profeteren we niet maar proberen oude profetie te begrijpen en uit te leggen,  JG zijn wat dat betreft niet de enige

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

dat vanaf dat jaar Christus geïnstalleerd werd als koning maar zeker nog niet met volmacht over alles

Als de Heer vanaf dat jaar geïnstalleerd werd als koning, hoe lees jij dan verzen als Romeinen 8:

34  Wie zal hen veroordelen? Want Christus Jezus is gestorven, en belangrijker nog, hij werd opgewekt, hij zit aan Gods rechterhand en hij pleit voor ons.

en Kolossenzen 3:

1  Maar als jullie met de Christus zijn opgewekt, blijf dan de dingen zoeken die boven zijn, waar de Christus aan de rechterhand van God zit.

en Hebreeën 1:

1  Lang geleden sprak God bij veel gelegenheden en op veel manieren tot onze voorvaders via de profeten. 2  Maar nu, aan het eind van deze dagen, heeft hij tot ons gesproken via zijn Zoon, die hij heeft aangesteld als erfgenaam van alle dingen en via wie hij de samenstelsels van dingen heeft gemaakt. 3  Hij is de weerspiegeling van Gods glorie en zijn volmaakte evenbeeld, en door zijn krachtige woord houdt hij alle dingen in stand. Nadat hij ons van onze zonden had gereinigd, heeft hij plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit hoog daarboven.

en Hebreeën 10:

12  Maar hij heeft voor altijd één slachtoffer voor zonden gebracht en is aan de rechterhand van God gaan zitten.

Een koning zit toch niet aan een rechterhand van wie dan ook? Die heeft hooguit iemand aan zijn rechterhand zitten. En als een koning geïnstalleerd wordt dan zou dat toch niet ongemerkt voorbij moeten zijn gegaan? Tenzij je WO 1 als een soort gerelateerde rellen beschouwt...

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

De wens kan de vader van de gedachte zijn, men dacht aan veel meer dan realistisch was, wel voldoet het aan  volledige, universele controle, en dan bedoel ik  in die zin dat vanaf dat jaar Christus geïnstalleerd werd als koning maar zeker nog niet met volmacht over alles, het is Bijbels te verantwoorden.

Verder profeteren we niet maar proberen oude profetie te begrijpen en uit te leggen,  JG zijn wat dat betreft niet de enige

Besef je wel dat het volkomen onzin is om te stellen dat 'Volledige universele controle" betekent dat je zeker nog niet met volmacht over alles, regeert ? 
Hoezo niet, welke stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd? 

Wat betreft 'bijbels te verantwoorden': Russel dacht dit ook te doen. Hij dacht dat Christus in 1874 terig was gekomen en dat in 1914 het vrederijk zou aanbreken. Hij schreef:

Citaat

" In dit hoofdstuk leveren we het bijbelse bewijs, dat het volledige einde der tijden der heidenen, d.i. het VOLLEDIGE EINDE van hun heerschappij, in het jaar 1914 bereikt zal zijn; en dat dit de uiterste datum van onvolmaakte mensenheerschappij zal zijn. En het zij opgemerkt, dat aangezien dit als een vaststaand feit in de Schriften verankerd is, het zal bewijzen:  .... etc etc.

(daarna volgden de 7 punten die ik hier boven aan gaf)
Lees dit stukje eens goed en laat de betekenis ervan tot je doordringen.
De enige term die de WTG daar tegenwoordig nog van over heeft gehouden is 'bijbels bewijs'.
Precies zoals jij er nu volledig van overtuigd bent dat het klopt wat je schrijft, was Russell dat in zijn tijd ook!
En al zijn standpunten zijn stuk voor stuk niet waar gebleken. 
Dat komt omdat bij hem de wens inderdaad de vader van de gedacht was. Zoals het dat bij jou ook is.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Besef je wel dat het volkomen onzin is om te stellen dat 'Volledige universele controle" betekent dat je zeker nog niet met volmacht over alles, regeert ? 

Ik heb hier een afstandsbediening die volledige universele controle over mijn tv heeft. Alleen aan/uit, harder/zachter, andere kanalen, lichter/donkerder kan ik er helaas niet mee instellen.

Zonder gekheid: goed punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Verder profeteren we niet maar proberen oude profetie te begrijpen en uit te leggen

Nou, dat klopt niet. Zie maar:
Dan had er moeten worden gezegd: Volgens onze uitleg van de oude profetieen, zijn we er bijna.
Maar dat doet hij niet.
Nee, de JW zeggen: ZONDER TWIJFEL leven we in het laatste deel van het allerlaatste deel van de laatste dagen !
Dat is dus wél een voorspelling doen. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

De wens kan de vader van de gedachte zijn, men dacht aan veel meer dan realistisch was,

Nog even dit: als je het dan toch over de Bijbel hebt en Lucas 21 (aangehaald door het WTG lid in de video hierboven).
Daarin staat heel duidelijk (NWV, voor deze gelegenheid)

Citaat

8  Hij zei: „Past op dat GIJ niet wordt misleid; want velen zullen komen op basis van mijn naam en zeggen: ’Ik ben het’, en: ’De bestemde tijd is nabij gekomen.’ Gaat hen niet achterna.

Kijk nu met deze tekst in gedachten nog eens naar bovenstaand filmpje. Graag je reactie @antoon

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemands rechterhand zijn; iemands belangrijkste assistent of uitvoerder;

Geest.

Geest-Mens. De Heere uit de Hemel.

Wanneer Geest en Ziel samen scheppen, is God in Zijn element. :-) 

Wanneer Geest en Ziel samen scheppen, dan zijn ze verenigd in het Heilig Huwelijk waarin de mens 'Mens' wordt en is het God die Mens wordt en zo Zichzelf ervaart.
http://www.destralendegnosis.be/ons.php?action=labyrint 

en;

Openb. 3

19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nou, dat klopt niet. Zie maar:
Dan had er moeten worden gezegd: Volgens onze uitleg van de oude profetieen, zijn we er bijna.
Maar dat doet hij niet.
Nee, de JW zeggen: ZONDER TWIJFEL leven we in het laatste deel van het allerlaatste deel van de laatste dagen !
Dat is dus wél een voorspelling doen. 

 

 

Hebben die lui nog nooit van de pest gehoord en de ravage die daardoor in de middeleeuwen is aangericht? Daarbij vergeleken is corona minder dan een onschuldig griepje. Waarom waren het toen niet de laatste dagen van de laatste dagen voor de allerlaatste dag voor de laatste dag? 

Oh nee, dat kan niet! We zijn er nog...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Dat beloof ik:
23 uur geleden zei antoon:

De wens kan de vader van de gedachte zijn, men dacht aan veel meer dan realistisch was, wel voldoet het aan  volledige, universele controle, en dan bedoel ik  in die zin dat vanaf dat jaar Christus geïnstalleerd werd als koning maar zeker nog niet met volmacht over alles, het is Bijbels te verantwoorden.

Verder profeteren we niet maar proberen oude profetie te begrijpen en uit te leggen,  JG zijn wat dat betreft niet de enige

Besef je wel dat het volkomen onzin is om te stellen dat 'Volledige universele controle" betekent dat je zeker nog niet met volmacht over alles, regeert ? 
Hoezo niet, welke stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd? 

Van jouw kant bekeken onzin, dat kan ik begrijpen, toch is het volgens de Bijbelse gang van zaken, Jezus werd in 1914 aangesteld als koning, met oppergezag, ook  van de dingen die nog moesten komen zoals de laatste uitspattingen van Satan en deze marionetten wereld, zoals een brandweer commandant besluit om een brand controleerbaar uit te laten woeden.

in hoofdstuk 12 van openbaring wordt Jezus aangesteld, het koninkrijk wordt geboren) na enige hoofdstukken staat hij ook met zijn voeten op de aarde en de zee, dus controle toch blijkt uit de verzen dat de politiek dus Satan ook nog tot zekere tijd zeggenschap hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei antoon:
Op 14-4-2020 om 09:09 zei Dat beloof ik:

Besef je wel dat het volkomen onzin is om te stellen dat 'Volledige universele controle" betekent dat je zeker nog niet met volmacht over alles, regeert ? 
Hoezo niet, welke stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd? 

Van jouw kant bekeken onzin, dat kan ik begrijpen, toch is het volgens de Bijbelse gang van zaken, Jezus werd in 1914 aangesteld als koning, met oppergezag, ook  van de dingen die nog moesten komen zoals de laatste uitspattingen van Satan en deze marionetten wereld, zoals een brandweer commandant besluit om een brand controleerbaar uit te laten woeden.

in hoofdstuk 12 van openbaring wordt Jezus aangesteld, het koninkrijk wordt geboren) na enige hoofdstukken staat hij ook met zijn voeten op de aarde en de zee, dus controle toch blijkt uit de verzen dat de politiek dus Satan ook nog tot zekere tijd zeggenschap hebben

Kun je ook antwoord geven op de vraag. 
Welk stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei antoon:

toch is het volgens de Bijbelse gang van zaken, Jezus werd in 1914 aangesteld als koning, met oppergezag, ook  van de dingen die nog moesten komen zoals de laatste uitspattingen van Satan en deze marionetten wereld

Als reactie op dit stukje wijs ik weer op wat Russel schreef

Op 14-4-2020 om 09:09 zei Dat beloof ik:

In dit hoofdstuk leveren we het bijbelse bewijs, dat het volledige einde der tijden der heidenen, d.i. het VOLLEDIGE EINDE van hun heerschappij, in het jaar 1914 bereikt zal zijn; en dat dit de uiterste datum van onvolmaakte mensenheerschappij zal zijn

Ook de eerste keer schreef ik : lees dit nu eens goed en laat de betekenis tot je doordringen. Dat heb je kennelijk nog niet gedaan, want volgens Russell konden er na 1914 geen uitspattingen meer zijn van Satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geschreven dat voor 1914 er verwachtingen waren die niet helemaal strookten met de schrift, men liet teveel de wens de vader van de gedachten zijn , wat wel waar is dat is dat Russel en de zijnen al voor 1914 duidelijk onderscheiden dat het jaar een getekend jaar was met grote betekenis, dit omdat het berekend het jaar na 607 voor GT. was dat de tijden de heidenen afliepen, dat had men goed. aansluitend gebeurden er ook de dingen die in openbaring staan oorlogen en pestilentie , het goede nieuws van het koninkrijk dat wereldomvattend bekend gemaakt zou worden en nog veel meer dingen, dat is wel wat anders dan een bord voor je kop hebben, is het niet eerder zo dat atheisten maar ook zeer veel kerkelijke mensen dat liever niet willen zien en liever bij het oude leventje blijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei antoon:

Ik heb geschreven dat voor 1914 er verwachtingen waren die niet helemaal strookten met de schrift, men liet teveel de wens de vader van de gedachten zijn , wat wel waar is dat is dat Russel en de zijnen al voor 1914 duidelijk onderscheiden dat het jaar een getekend jaar was met grote betekenis, dit omdat het berekend het jaar na 607 voor GT. was dat de tijden de heidenen afliepen, dat had men goed. aansluitend gebeurden er ook de dingen die in openbaring staan oorlogen en pestilentie , het goede nieuws van het koninkrijk dat wereldomvattend bekend gemaakt zou worden en nog veel meer dingen, dat is wel wat anders dan een bord voor je kop hebben, is het niet eerder zo dat atheisten maar ook zeer veel kerkelijke mensen dat liever niet willen zien en liever bij het oude leventje blijven. 

Als je het gedachtegoed van het WTG als absolute waarheid ziet en deze niet durft te betwijfelen komt dat in mijn beleving neer op een bord voor je kop hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Welk stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd?

De gang van zaken betreffende de autoriteit/ controle  van Jezus

Psalm 110:1
110 Jehovah heeft tegenover mijn Heer verklaard:‘Ga aan mijn rechterhand zitten totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’

Lukas 20:42, 43
42 Want David zegt zelf in het boek Psalmen: “Jehovah heeft tegen mijn Heer gezegd: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten 43 totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’”

1 Korinthiërs 15:25
25 Want hij moet als koning regeren totdat God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd.

Hebreeën 10:12, 13
12 Maar hij heeft voor altijd één slachtoffer voor zonden gebracht en is aan de rechterhand van God gaan zitten. 13 Vanaf die tijd wacht hij totdat zijn vijanden aan zijn voeten worden gelegd als een voetenbank.

Tot in het tijdperk van de apostelen was Jezus ongeveer kroonprins in een verheven positie maar zonder zeggenschap

Nu komt Gods koninkrijk ter sprake

6 Toen ze bijeengekomen waren, vroegen ze hem: ‘Heer, herstel je in deze tijd het koninkrijk voor Israël?’ 7 Hij antwoordde: ‘Het komt jullie niet toe de tijden of tijdperken te kennen die de Vader onder zijn eigen gezag heeft geplaatst.

Gods koninkrijk en herstel is vanaf de apostolische tijd het hoofdthema

 

Nu kom de kroonprins Jezus in beeld met behoorlijke autoriteit over dingen op de aarde

 

Openbaring 5:1 En ik zag in de rechterhand van hem die op de troon zat een boekrol, aan beide kanten beschreven, goed verzegeld met zeven zegels. 2 Ik zag een sterke engel die met luide stem uitriep: ‘Wie is het waard de boekrol te openen en de zegels te verbreken?’ 3 Maar niemand in de hemel of op aarde of onder de aarde kon de boekrol openen of erin kijken. 4 Ik barstte in tranen uit, want er was niemand te vinden die het waard was de boekrol te openen of erin te kijken. 5 Maar een van de oudsten zei tegen me: ‘Houd op met huilen. Kijk! De Leeuw uit de stam Juda, de wortel van David, heeft overwonnen, dus hij kan de boekrol en de zeven zegels openen.’

6 In het midden van de troon en van de vier levende wezens en in het midden van de oudsten zag ik een lam staan dat geslacht leek te zijn, met zeven hoorns en zeven ogen. De ogen betekenen de zeven geesten van God die over de hele aarde zijn uitgestuurd. 7 Onmiddellijk kwam hij naar voren en nam de boekrol uit de rechterhand van hem die op de troon zat. 8 Toen hij de boekrol nam, vielen de vier levende wezens en de 24 oudsten voor het Lam neer. Elk had een harp en ze hadden gouden schalen vol wierook. (De wierook betekent de gebeden van de heiligen.) 9 Ze zingen een nieuw lied: ‘U bent het waard de boekrol te nemen en de zegels te openen, want u bent geslacht en met uw bloed hebt u mensen voor God gekocht uit alle stammen, talen, volken en landen. 10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’

ook de mederegeerders worden er dus bij betrokken

 

Gods koninkrijk onder zijn zoon Jezus begint nu werkelijkheid te worden

 Openbaring 12:1 Toen werd er een groot teken gezien in de hemel: Een vrouw was bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten. Op haar hoofd was een kroon van 12 sterren. 2 Ze was zwanger en schreeuwde het uit van de pijn omdat ze weeën had.

3 Er werd nog een teken gezien in de hemel. Er was een grote vuurrode draak, met zeven koppen en tien hoorns en op zijn koppen zeven diademen. 4 Zijn staart sleepte een derde deel van de sterren van de hemel mee, en hij gooide ze naar de aarde. De draak bleef voor de vrouw staan die op het punt stond te baren, zodat hij haar kind kon verslinden zodra het geboren was.

Ze baarde een zoon, een mannelijk kind, dat alle volken zal hoeden met een ijzeren staf. Haar kind werd weggerukt naar God en zijn troon. 6 De vrouw vluchtte naar de woestijn, waar God voor haar een plaats had klaargemaakt en waar ze 1260 dagen gevoed zou worden.

Hierna heeft satan nog steeds zeggenschap niet in de hemel maar nog wel op aarde, maar al zijn toekomstige uitspattingen worden nu controleerbaar voor  Jezus

 

dit heel beknopt anders wordt het ellenlang, het is nu al lang 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-4-2020 om 09:46 zei Dat beloof ik:

Nee, de JW zeggen: ZONDER TWIJFEL leven we in het laatste deel van het allerlaatste deel van de laatste dagen !
Dat is dus wél een voorspelling doen. 

Omdat de tekenen zo sterk zijn. Het gaat om een SAMENGESTELD teken. Dus oorlog, wereldwijde ziektes, het gedrag van de mensen, wereldwijde prediking etc. Alles komt nu samen.

11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ook de eerste keer schreef ik : lees dit nu eens goed en laat de betekenis tot je doordringen. Dat heb je kennelijk nog niet gedaan, want volgens Russell konden er na 1914 geen uitspattingen meer zijn van Satan

Er wordt ook nergens gezegd dat Russell een profeet is. We zijn ook geen volgelingen van Russell. Hij had 1914 juist, maar de invulling daarvan niet. Inzicht komt pas als God dat wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:
Op 14-4-2020 om 09:46 zei Dat beloof ik:

Nee, de JW zeggen: ZONDER TWIJFEL leven we in het laatste deel van het allerlaatste deel van de laatste dagen !
Dat is dus wél een voorspelling doen. 

Omdat de tekenen zo sterk zijn. Het gaat om een SAMENGESTELD teken. Dus oorlog, wereldwijde ziektes, het gedrag van de mensen, wereldwijde prediking etc. Alles komt nu samen.

Het is een bijzondere tijd, dat zeker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid