Spring naar bijdragen

Ballingschap 70 jaar of anders


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei antoon:
Op 15-4-2020 om 16:12 zei Dat beloof ik:

Welk stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd?

De gang van zaken betreffende de autoriteit/ controle  van Jezus

Psalm 110:1
110 Jehovah heeft tegenover mijn Heer verklaard:‘Ga aan mijn rechterhand zitten totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’

Lukas 20:42, 43
42 Want David zegt zelf in het boek Psalmen: “Jehovah heeft tegen mijn Heer gezegd: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten 43 totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’”

1 Korinthiërs 15:25
25 Want hij moet als koning regeren totdat God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd.

Hebreeën 10:12, 13
12 Maar hij heeft voor altijd één slachtoffer voor zonden gebracht en is aan de rechterhand van God gaan zitten. 13 Vanaf die tijd wacht hij totdat zijn vijanden aan zijn voeten worden gelegd als een voetenbank.

Tot in het tijdperk van de apostelen was Jezus ongeveer kroonprins in een verheven positie maar zonder zeggenschap

Nu komt Gods koninkrijk ter sprake

6 Toen ze bijeengekomen waren, vroegen ze hem: ‘Heer, herstel je in deze tijd het koninkrijk voor Israël?’ 7 Hij antwoordde: ‘Het komt jullie niet toe de tijden of tijdperken te kennen die de Vader onder zijn eigen gezag heeft geplaatst.

Gods koninkrijk en herstel is vanaf de apostolische tijd het hoofdthema

 

Nu kom de kroonprins Jezus in beeld met behoorlijke autoriteit over dingen op de aarde

 

Openbaring 5:1 En ik zag in de rechterhand van hem die op de troon zat een boekrol, aan beide kanten beschreven, goed verzegeld met zeven zegels. 2 Ik zag een sterke engel die met luide stem uitriep: ‘Wie is het waard de boekrol te openen en de zegels te verbreken?’ 3 Maar niemand in de hemel of op aarde of onder de aarde kon de boekrol openen of erin kijken. 4 Ik barstte in tranen uit, want er was niemand te vinden die het waard was de boekrol te openen of erin te kijken. 5 Maar een van de oudsten zei tegen me: ‘Houd op met huilen. Kijk! De Leeuw uit de stam Juda, de wortel van David, heeft overwonnen, dus hij kan de boekrol en de zeven zegels openen.’

6 In het midden van de troon en van de vier levende wezens en in het midden van de oudsten zag ik een lam staan dat geslacht leek te zijn, met zeven hoorns en zeven ogen. De ogen betekenen de zeven geesten van God die over de hele aarde zijn uitgestuurd. 7 Onmiddellijk kwam hij naar voren en nam de boekrol uit de rechterhand van hem die op de troon zat. 8 Toen hij de boekrol nam, vielen de vier levende wezens en de 24 oudsten voor het Lam neer. Elk had een harp en ze hadden gouden schalen vol wierook. (De wierook betekent de gebeden van de heiligen.) 9 Ze zingen een nieuw lied: ‘U bent het waard de boekrol te nemen en de zegels te openen, want u bent geslacht en met uw bloed hebt u mensen voor God gekocht uit alle stammen, talen, volken en landen. 10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’

ook de mederegeerders worden er dus bij betrokken

 

Gods koninkrijk onder zijn zoon Jezus begint nu werkelijkheid te worden

 Openbaring 12:1 Toen werd er een groot teken gezien in de hemel: Een vrouw was bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten. Op haar hoofd was een kroon van 12 sterren. 2 Ze was zwanger en schreeuwde het uit van de pijn omdat ze weeën had.

3 Er werd nog een teken gezien in de hemel. Er was een grote vuurrode draak, met zeven koppen en tien hoorns en op zijn koppen zeven diademen. 4 Zijn staart sleepte een derde deel van de sterren van de hemel mee, en hij gooide ze naar de aarde. De draak bleef voor de vrouw staan die op het punt stond te baren, zodat hij haar kind kon verslinden zodra het geboren was.

Ze baarde een zoon, een mannelijk kind, dat alle volken zal hoeden met een ijzeren staf. Haar kind werd weggerukt naar God en zijn troon. 6 De vrouw vluchtte naar de woestijn, waar God voor haar een plaats had klaargemaakt en waar ze 1260 dagen gevoed zou worden.

Hierna heeft satan nog steeds zeggenschap niet in de hemel maar nog wel op aarde, maar al zijn toekomstige uitspattingen worden nu controleerbaar voor  Jezus

 

dit heel beknopt anders wordt het ellenlang, het is nu al lang 

Ik zoek in je veel te lange tekst naar een antwoord op mijn vraag, maar het staat er niet in.
Ik heb verschillende keren dezelfde, simpele vraag gesteld.
De vraag was: 
Welk stukje van 'volledige universele controle'  geeft je de ruimte om te denken dat er zeker nog niet over alles met volmacht wordt geregeerd?
en daarbij heb ik enkele malen de oprichter van de WTG, Russell, aangehaald, die schreef:

Citaat

 


In dit hoofdstuk leveren we het bijbelse bewijs, dat het volledige einde der tijden der heidenen, d.i. het VOLLEDIGE EINDE van hun heerschappij, in het jaar 1914 bereikt zal zijn; en dat dit de uiterste datum van onvolmaakte mensenheerschappij zal zijn.
 

1. Dat op die datum, het koninkrijk Gods, waarvoor onze Heer ons leerde bidden, “Uw Koninkrijk kome” volledige, universele controle zal krijgen. En dat het “opgericht”, of vast op deze aarde bevestigd zal zijn.

2. Dat Hij die het recht heeft om op deze wijze de heerschappij over te nemen, dan als de nieuwe Regeerder over de aarde tegenwoordig zal zijn; en niet alleen dat, maar het zal ook bewijzen, dat hij een aanzienlijke periode voor deze datum aanwezig zal zijn; omdat Hij de omverwerping van deze heidense regeringen veroorzaakt door hen stuk te slaan als pottenbakkerswerk, om in hun plaats zijn eigen rechtvaardige regering op te richten (Ps.2:9; Openb. 2:27).

3. Dat enige tijd voor het einde van 1914 het laatste lid van de goddelijke erkende Kerk van Christus, “het koninklijke priesterschap”, “het lichaam van Christus”, zal zijn verheerlijkt met het Hoofd; omdat elk lid met Christus zal regeren met Hem als mede-erfgenaam van het koninkrijk, en dit kan niet volledig worden opgericht, als niet alle leden opgenomen zijn.

4. Dat vanaf die tijd Jeruzalem niet langer door de heidenen vertreden zal worden. Maar dat het zich uit het stof van goddelijke ongenade tot eer zal herstellen. Omdat dan de “tijden der heidenen” dan vervuld of geëindigd zijn.

5. Dat op die datum of eerder, Israël’s blindheid zal beginnen te verdwijnen. Omdat deze “gedeeltelijke verharding” slechts zou duren totdat de “volheid der naties” binnengegaan is. (Rom. 11:25) Of, in andere woorden, totdat het volle aantal der Heidenen, die leden zullen zijn van het lichaam of bruid van Christus, alle uitgekozen zijn.

6. Dat de “grote verdrukking, zoals er nooit eerder geweest is”, zijn hoogtepunt zal bereiken in een over de hele wereld verbreide anarchie en dan zullen de mensen leren stil te zijn, en ze zullen weten, dat Jehovah God is en dat hij verheven is op de aarde (Ps. 46:11). De toestand der dingen, waarvan gesproken is, zoals het bulderen der zee, de smeltende aarde, vallende bergen en brandende hemelen zal dan voorbij gaan, en de “nieuwe hemel en aarde” met haar vreedzame zegeningen zal dan door een door zorgen verslagen mensheid worden erkend.

Maar de Gezalfde des HEEREN en zijn rechtmatige en rechtvaardige autoriteit zal als eerste door een groep van Gods kinderen, die door de ‘grote verdrukking’ komen worden erkend -de klasse voorgesteld door ‘m’ en ‘t’ op de kaart der eeuwen (zie ook pagina 235 en 239, vol. 1) -; daarna aan het einde door het vleselijke Israël; en ten slotte door de mensheid in het algemeen.

7. Het bewijs zal dan geleverd worden, dat voor deze datum Gods Koninkrijk met macht op de aarde opgericht zal zijn. En dan het heidense beeld uit Daniël 2:34 zal vermorzelen en de macht van deze koningen volledig over zal nemen. Haar eigen macht en heerschappij zal bevestigd zijn zodra zij door haar invloed en vertegenwoordigers de ‘bestaande machten’ (burgerlijke en kerkelijke), ijzer en leem, verplettert en verstrooit.

 

Jouw stelling:

Citaat


Hierna heeft satan nog steeds zeggenschap niet in de hemel maar nog wel op aarde, maar al zijn toekomstige uitspattingen worden nu controleerbaar voor  Jezus

 

is daarmee simpelweg onverenigbaar. In Russell schrijven is het onbestaanbaar dat Satan na 1914 nog zeggenschap heeft.
 


Ik moet helaas tot de conclusie komen dat je hier geen antwoord op hebt.

17 minuten geleden zei sjako:

Er wordt ook nergens gezegd dat Russell een profeet is. We zijn ook geen volgelingen van Russell. Hij had 1914 juist, maar de invulling daarvan niet. Inzicht komt pas als God dat wilt.

Dus God wilde wel dat Russell iets begon, maar niet dat hij bij het rechte eind had. Dat vond God pas nodig toen uitgerekend JIJ het even zag !

21 minuten geleden zei sjako:

Er wordt ook nergens gezegd dat Russell een profeet is.

Nu niet meer inderdaad. Tot 1914 volgde men hem echter blindelings.
Helaas zijn er weinig leden die daadwerkelijk de bronnen uit die tijd raadplegen, men volgt liever wat hen wordt voorgeschoteld als zijnde de leer uit die tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

740    005    Sargon II
735    024    Sanherib
711    012    Esarhaddon
699    042    Assurbanipal
657    007    Ashur-etil-ilani
650    002    Sin-shumu-lishir
648    011    Sin-shar-ishkun
637    003    Assur-uballit II
634             Nabij val Nineve
632            Val Nineve 

Bovenstaand is de chronologie van Assyrische koningen gebaseerd op de Bijbel, uitgangspunt 740 Inname Samaria tot 632 de val van Nineve. en onderstaand is de reguliere chronologie met als uitgangspunt 721 als het jaar voor de val van Samaria en 612 voor de val van Nineve

721    005    Sargon II
716    024    Sanherib
692    012    Esarhaddon
680    042    Assurbanipal
638    007    Ashur-etil-ilani
631    002    Sin-shumu-lishir
629    011    Sin-shar-ishkun
618    003    Assur-uballit II
615             Nabij val Nineve
612            Val Nineve

Voor de telling maak ik gebruik van precies dezelfde methode voor allebei, Sin-shumu-lishir van wie niet zeker is hoelang geregeerd geef ik 2 jaar. Belangrijk om te weten is dat de val van Nineve rond  het 14e jaar van Nabopolassar was.

Als de reguliere chronologie juist is dan kan ik de 70 jaar ballingschap niet verdedigen, andersom als de Bijbelse chronologie juist is dan is er een  70 jaar ballingschap geweest, temeer daar we van het 14e jaar van Nabopolassar (rond de inname/ verwoesting  van Nineve), die zelf 21 jaar regeerde kunnen extrapoleren naar zijn zoon Nebukadnezar en wel naar zijn 18e jaar.

14e jaar Nabopolassar 632 trek daar 7 jaar bij, wordt dan 625/24 en 18e jaar is dan 607 voor het jaar van verwoesting. Maar daar gaat het even niet om, het gaat erom of de Assyrische chronologie volgens de Bijbel te verdedigen is, ik denk van wel, ik kom erop terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-4-2020 om 19:00 zei Mullog:

Alweer?

Dit wordt hoe dan ook een laatste oorlog voor een hele lange periode.... Ze gaan geen soldaten sturen maar technologie vs technologie doen. 

En wij westerlingen kunnen de bevolking niet eens meer van maskers of medicatie voorzien dat niet made in China is....

Gij denkt toch niet dat wij dat spel gaan laten doorgaan? No way in hell. War is coming!!!! En waar wordt die uitgevochten denk je? HIER. En ons bestuur heeft in dat proces de EU verzwakt, terroristen machtiger gemaakt en China tot een wereldmacht laten groeien door ons uit te verkopen terwijl ze Iran tot een nucleaire macht lieten ontwikkelen terwijl Noord Korea intercontinentale raketten ontwierp. 

Zet dat allemaal tegen ons en zie nu in waarom de rekeningen niet betalen een domme zet was. Amerika trekt haar troepen uit Europa terug, Turkije en Rusland versterken zich aan de grens. Hoeveel is een plus een Mullog

Globalisme klonk mooi, maar zie nu eens China als leidende rol? Dan is een globalisme het laatste wat je wilt. Tenzij je geen vrije westerling bent en van mensenmoordenaars houdt....Maar ze maken geen onderscheid in voorstanders hoor. Wat in de weg zit scheppen ze op en dumpen ze op een goddeloos kerkhof.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid