Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoi allemaal! Ik ben “Joy”, bijna 30, gescheiden, moeder van twee hele lieve kindjes. Het leek me wel leuk om mee te lezen op een forum over het christelijk geloof. Zelf ben ik op mijn 15e/16e to

5 minuten geleden zei leren_schoen:

Hoi joy. Welkom.

Omdat je het zelf aangeeft ben ik benieuwd, waarom ben je gescheiden? 

Hoi, dankje!

T’is inmiddels bijna 6 jaar geleden. Maar het was een ongezonde relatie, daarnaast waren wij er allebei niet klaar voor denk ik. Helaas was scheiden al iets wat al snel ter sprake kwam. En dat is dus uiteindelijk ook gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei “Joy”:

Hoi, dankje!

T’is inmiddels bijna 6 jaar geleden. Maar het was een ongezonde relatie, daarnaast waren wij er allebei niet klaar voor denk ik. Helaas was scheiden al iets wat al snel ter sprake kwam. En dat is dus uiteindelijk ook gebeurd.

Oké. Ik geloof dat een gezond huwelijk atijd beter is voor de kinderen/gezin en dat het huwelijk volhouden voornamelijk om de kinderen draait. ? Maar wie ben ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Oké. Ik geloof dat een gezond huwelijk atijd beter is voor de kinderen/gezin en dat het huwelijk volhouden voornamelijk om de kinderen draait. ? Maar wie ben ik. 

Nee dat denk ik ook. Mensen gaan vaak heel makkelijk scheiden, maar ook vaak te makkelijk trouwen. Jammer is dat. Maar goed als er kinderen in het spel zijn denk ik inderdaad dat je altijd moet doen wat het beste voor de kinderen is. Scheiden blijft wel een lastig onderwerp vind ik hoor. De een is er heel makkelijk over, de ander is daar juist heel fel op tegen.  Toch blijft het interessant om het erover te blijven hebben ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei “Joy”:

Nee dat denk ik ook. Mensen gaan vaak heel makkelijk scheiden, maar ook vaak te makkelijk trouwen. Jammer is dat. Maar goed als er kinderen in het spel zijn denk ik inderdaad dat je altijd moet doen wat het beste voor de kinderen is. Scheiden blijft wel een lastig onderwerp vind ik hoor. De een is er heel makkelijk over, de ander is daar juist heel fel op tegen.  Toch blijft het interessant om het erover te blijven hebben ?

Het is een goed topic. Wat zegt de bijbel erover? @Fundamenteel

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Beter uit elkaar en een goede omgeving dan bij elkaar en geen goede omgeving. 

U moet ook niet tegen mij ?

Als er sprake is van misbruik/geweld/verslavingen... Vaak zijn de redenen voor scheiding vaak simpel, hebben het niet leuk meer met elkaar of houden niet meer van elkaar. Ik ben van mening dat je een huwelijk moet laten werken voor een gezond/traditioneel gezinsleven. Jong trouwen hebben vaak niet door, ook oudere hebben dat besef deze dagen meestal ook niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei leren_schoen:

Als er sprake is van misbruik/geweld/verslavingen... Vaak zijn de redenen voor scheiding vaak simpel, hebben het niet leuk meer met elkaar of houden niet meer van elkaar. Ik ben van mening dat je een huwelijk moet laten werken voor een gezond/traditioneel gezinsleven. Jong trouwen hebben vaak niet door, ook oudere hebben dat besef deze dagen meestal ook niet meer. 

Zo moeilijk om als buitenstaander over te oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als we tot op de letter gaan leven zou ik mijn ogen moeten uitrukken en handen moeten afkappen...

Alles is tussen God en ons en niemand anders.

Dat heeft God niet letterlijk bedoelt toch? Slechts om de ernst te laten zien van de zonde.

27 minuten geleden zei leren_schoen:

Als er sprake is van misbruik/geweld/verslavingen... Vaak zijn de redenen voor scheiding vaak simpel, hebben het niet leuk meer met elkaar of houden niet meer van elkaar. Ik ben van mening dat je een huwelijk moet laten werken voor een gezond/traditioneel gezinsleven. Jong trouwen hebben vaak niet door, ook oudere hebben dat besef deze dagen meestal ook niet meer. 

Klopt, een huwelijk is werken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei “Joy”:

Dat heeft God niet letterlijk bedoelt toch? Slechts om de ernst te laten zien van de zonde.

Klopt, een huwelijk is werken. 

Ik weet dat eerlijk gezegd niet. :) Zo fanatiek hang ik eigenlijk niet aan de bijbel. Wel is het een belangrijk boek in mijn zoektocht geweest. De bijbel is geschreven door mensen in een ouder tijdperk  en nog eens vertaald naar dit tijdperk.

Een scheiding is geen abortus he :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet dat eerlijk gezegd niet. :) Zo fanatiek hang ik eigenlijk niet aan de bijbel. Wel is het een belangrijk boek in mijn zoektocht geweest. De bijbel is geschreven door mensen in een ouder tijdperk  en nog eens vertaald naar dit tijdperk.

Een scheiding is geen abortus he :)

Een ouder tijdperk maar van alle dagen. De bijbel is eeuwig.

32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zo moeilijk om als buitenstaander over te oordelen.

Ik oordeel Joy niet persoonlijk. Het is algemene discussie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet dat eerlijk gezegd niet. :) Zo fanatiek hang ik eigenlijk niet aan de bijbel. Wel is het een belangrijk boek in mijn zoektocht geweest. De bijbel is geschreven door mensen in een ouder tijdperk  en nog eens vertaald naar dit tijdperk.

Een scheiding is geen abortus he :)

Nee klopt, een scheiding is geen abortus. Maar er staat volgens vrij duidelijk in de bijbel dat men niet mag scheiden, en wat ik begrepen heb is dat hoe het in onze bijbel staat dat men mag scheiden bij overspel verkeerd vertaald is. Dat er vanuit de vertaling een fout is gemaakt en er eigenlijk hoort te staan dat “zelfs” in geval van overspel mag men niet scheiden. Oid, ik ken de exacte woorden niet ?

5 minuten geleden zei leren_schoen:

Een ouder tijdperk maar van alle dagen. De bijbel is eeuwig.

Hier ben ik het volledig mee eens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei leren_schoen:

Een ouder tijdperk maar van alle dagen. De bijbel is eeuwig.

Ik oordeel Joy niet persoonlijk. Het is algemene discussie. 

Ja en wijn was toen de zuiverste drank en vandaag is dat water. De tijdsgeest is niet te ontgaan. We worden opgevoed in picture perfect en willen daaraan voldoen. Later dringt dan bij enkelen door dat meelopen geen goede zaak was. Of dat desondanks alle efforts de andere partij niet meewilt 

Te snel opgeven moet zeker niet. Maar ik ben toch blij dat ik uiteindelijk weg ging. Sommige vrouwen zijn om de nek om te wringen lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei “Joy”:

Nee klopt, een scheiding is geen abortus. Maar er staat volgens vrij duidelijk in de bijbel dat men niet mag scheiden, en wat ik begrepen heb is dat hoe het in onze bijbel staat dat men mag scheiden bij overspel verkeerd vertaald is. Dat er vanuit de vertaling een fout is gemaakt en er eigenlijk hoort te staan dat “zelfs” in geval van overspel mag men niet scheiden. Oid, ik ken de exacte woorden niet ?

Hier ben ik het volledig mee eens. 

En vonden die mannen dat de teksten over God schreven dat of God Himself?

Het is als Hoppi Indianen die in harmonie met de hele omgeving leven. Tot een sjamaan van daarboven doorkrijgt dat een bepaald kind bezeten is en dood moet. 

"Omdat het geschreven staat" is toch een gevaarlijk tafereel waar ik me als creationist voor hoed. Niet een tekst in de bijbel is geschreven door Jezus. Ik herinner me alleen dat Hij iets in zand schreef en niemand weet exact wat.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En vonden die mannen dat de teksten over God schreven dat of God Himself?

Het is als Hoppi Indianen die in harmonie met de hele omgeving leven. Tot een sjamaan van daarboven doorkrijgt dat een bepaald kind bezeten is en dood moet. 

"Omdat het geschreven staat" is toch een gevaarlijk tafereel waar ik me als creationist voor hoed. Niet een tekst in de bijbel is geschreven door Jezus. Ik herinner me alleen dat Hij iets in zand schreef en niemand weet exact wat.

Ik denk dat je veel zelf kunt toetsen ook. Niet alles kun je letterlijk overnemen uit de bijbel.. leef jij of probeer jij te leven volgens de bijbel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid