Spring naar bijdragen

Moet ik verder nog iets met de historische Jahsjoea?


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tijd om weer eens een concreet voorbeeld naast zo'n algemene zin te zetten. Je hebt een aantal Engelse zinnen aangehaald, waarin volgens jou wat gezegden van Jezus staan.

Hoe zalig is het leven niet, dartelend als vlinders de bloemen uitdagen om zichzelf te laten zien, zich door de ruis heen wroetend om een nieuw tapijt te leggen met frisse kleuren en blije bijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zou ook niet doen alsof je dit niet begrijpt, je zou bijna denken dat je tot twee kan tellen. 

Veel christenen hebben een wat primitieve en houterige manier van denken. Ze zijn niet gewend aan spirituele filosofie, maar denken in simplistische religieuze redenaties die uit de lucht gegrepen zij

Dat is wat een dogma doet met de vrije geest. Wat rest is een volgzame massa. Maar.. de religie die hieruit ontstaan is heeft ook weer vrije geesten voortgebracht, die dan weer uitgestoten worden

Op 21-5-2020 om 11:34 zei zendeling:

Q 6: 27-33, 35 / Luke 6: 27-33, 35 = Matthew 5: 44, 5: 42, 7: 12, 5: 46-47

27 Love your enemies, 28 do good to those who hate you, bless those who take advantage of you. 30 Give to the one who asks of you and do not ask back what is yours. 29 When someone strikes you on the cheek, also offer him the other cheek. If someone grabs your coat, also leave him your shirt. 31 Do to others as you yourself wish to be treated. 32 .. If you only love those who love you, what reward do you have? Do not even tax collectors do the same? 36 Have compassion just as your Father has compassion, 35 c-d so you will become Sons of your Father, the Most High, for he makes his sun rise on bad and good. 35a-b Instead, love your enemies and do good, and lend without expecting a return. Your reward will be great and you will be children of God.

Q 6: 37-38 / Luke 6: 36-38 = Matthew 7: 1-2

37 Do not pass judgment so you are not judged. 38 What you do to another, will be done to you in equal measure.

Q 6: 41-42 / Luke 6: 41-42 = Matthew 7: 3-5

41 Why do you see the speck in your brother’s eye, while the beam in your own eye you overlook? 42 How can you say to your brother: Let me throw out the speck from your eye and just look at the beam in your own eye? Hypocrite, first throw out from your own eye the beam, and then you will see clearly to throw out the speck in your brother’s eye.

Q 6: 43-45 / Luke 6: 43-45 = Matthew 7: 15-16b; 18-19, 12: 33-35

43 .. No healthy tree bears rotten fruit, nor does a decayed tree bear healthy fruit. 44 For from the fruit the tree is known. Are figs picked from thorns, or grapes from thistles? 45 The good person from his good treasure casts up good things, and the evil person from the evil treasure casts up evil things. For from exuberance of heart one’s mouth speaks.

Q / Matthew 6: 3-4, Sondergut

3 When you do some act of charity, do not let your left hand know 4 what your right hand is doing; your good deed must be secret and your Father who sees what is done in secret will reward you.

Q 10: 16 / Luke 10: 16 = Matthew 10: 40-41

16 Whoever takes you in takes me in, and whoever takes me in takes in the One who sent me.

Q 11: 2 / Luke 11: 2 = Matthew 6: 9-10a, (10b Sondergut)

2a When you pray, say:

2b Beloved Father (Abba), 

Let Your Name be hallowed (not in Marcion);

Marcion and early Luke prefer: Let Your Holy Spirit come. 

Matthew and later Luke prefer: Let Your Rule come.

[-]Let Your Will be done. (not in Marcion or early Luke)

Q 11: 24-26 / Luke 11: 24-26 = Matthew 12: 43-45

24 When the defiling spirit has left the person, it wanders through waterless regions looking for a resting-place, and finds none. Then it says, I will return to my house from which I came. 25 And on arrival it finds it swept and tidied up. 26 Then it goes and brings with it seven other spirits more evil than itself, and, moving in, they settle there. And the last circumstances of that person become worse than the first.

Q 12: 11-12 / Luke 12: 11-12 = Matthew 10: 19-20, Sondergut 10: 22

11 When they bring you before leaders and other authorities, do not be anxious about how or what you are to say, 12 for it will not be you who speaks, but the Spirit of your Father in you. All will hate you for your allegiance to me [-] but the person who holds out to the end will be saved.

Q 12: 22-31 / Luke 12: 22-31 = Matthew 6: 25-34

22 Do not be anxious about your life, what you are to eat, nor about your body, with what you are to clothe yourself. 23 Is not life more than food, and the body than clothing? 24 Consider the ravens: They neither sow nor reap, nor gather into barns, and yet God feeds them. Are you not better than birds? 25 And who among you by being anxious is able to add to one’s length a centimeter? 26 And why are you anxious about your clothing? 27 Observe the lilies and the grass: They neither card nor work, nor do they spin and yet are clothed. I tell you: that Solomon in all his glory was not arrayed like one of these. 28 If so, how much more will he clothe you, O you of petty faith? 29 So do not be anxious, saying: What are we to eat? Or: What are we to drink. Or: What are we to wear? 30 Your Father knows that you need them all. 31 Rather seek His Rule, and all these shall be granted to you.

Q 12: 33-34 / Luke 12: 33-34 = Matthew 6: 19-21

33 Do not treasure for yourself treasures on earth, where moth and gnawing deface and where robbers dig through and rob, but treasure for yourself timeless treasures. 34 For where your treasure is, there will also be your heart.

Q 18: 25 / Luke 18: 25 = Matthew 19: 23-25a (= Mark 10: 25)

25 It is easier for a camel to pass through the eye of a needle than for a rich man to enter the Rule of God.

Q 12: 58 / Luke 12: 58 = Matthew 5: 25

58 While you go along with your opponent on the way, make an effort to get loose from him, lest the opponent hand you over to the Judge, and the Judge to the assistant, and the assistant throw you into prison. 59 I say to you, You will not get out of there until you pay the last penny!

Q 19: 26-27 / Luke 19: 26-27 = Matthew 25: 29

26 To everyone who has will be given; but from 27 the one who does not have, even what he has will be taken from him.

Ik was nog vergeten te zeggen, bij de rood-gemarkeerde teksten raakt Jahsjoea volgens mij nog het meest aan het concept karma. Maar ook de blauw gemaakte teksten gaan over hoe je je karmische last niet groter kunt laten worden. Het zijn leef- en denkinstructies van de Heer om je karmische last te doen afnemen zodat je uiteindelijk aan het einde van de rit de "nauwe poort" door zult kunnen gaan. Je verbrandt karmische last door zoveel mogelijk dingen te ondergaan, bijvoorbeeld als je je inspant om anderen te helpen in de naam van de Heer/onder het besef van Zijn wil (zonder je rechterhand te laten weten wat je linkerhand doet dus).

Nog een voorbeeld, wie zijn vijanden even lief heeft als zijn geliefden maakt in dat opzicht geen nieuw karma aan omdat er geen nieuwe reactie op een uitblijvende afwijzing kan volgen. Feitelijk is de opdracht om God te immiteren met deze houding omdat God immers ook evenveel houdt van zijn stoute als van zijn lieve kinderen, die maakt dat onderscheid ook niet. Er is geen karma op het niveau van God zelf, in God is enkel perfecte onvoorwaardelijke Liefde.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Bastiaan73:

Ja ik ken het. Heb ook de uitgave van Quispel. Zijn de logions voor jou helder of duister? Of de één wel en de andere niet? Maar goed, ik bedoelde de Bijbel en dus de canonieke evangeliën.

Het is niet allemaal slecht nieuws, in volledig contrast is er ook bijzonder hoopvol nieuws dat onze harten kan beroeren en het verleden laten voor wat het is, simpelweg de pagina omslaan en zien wat realistisch mogelijk is. Echt verheugend is het, raketwetenschappers hebben nu ontdekt dat het ook mogelijk is om te delen, iets dat hen mogelijk werd gemaakt door pro- en retroactieve inhibitie maar in het verlengde ook kan leiden tot cognitief dissonante interferentieproblemen die chaotische verwarring en vertwijfeling in de hand werken, wat redelijk lastig is en de communicatie niet steeds bevordert. Tengevolge hiervan, en dat is een bijzonder aandachtspunt, kan echter ook angst voor vrijheid ontstaan waardoor de nuchter doordachte bewijslast naar de zwijgspiraal verdreven wordt en de raketwetenschappers op een stelletje dwazen doet lijken. Dit bracht hen, uit morele overweging, op het niet ondoordachte idee om multidisciplinair hulp in te roepen van de GGZ, om aandacht te vragen voor de vigerende linguistische realiteit die vrijwel onbewust gevoed wordt door epistemologische obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen. Ondanks deze obstakels kristalhelder kunnen opgelicht worden en middels logisch redeneren kunnen doorzien en/of hersteld worden, werd ook snel duidelijk wat de impact van een paradigmashift zou kunnen betekenen, het goede nieuws. Hierna werd veiligheidshalve beslist om een nieuwe GGZ in het leven te roepen, om in mensentaal uit te leggen wat kinderen van zes ook wel kunnen bedenken, maar dat is louter een verwaarloosbare voetnoot van E-werkers in de GGZ, wat begon bij delen, simpel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het is niet allemaal slecht nieuws, in volledig contrast is er ook bijzonder hoopvol nieuws dat onze harten kan beroeren en het verleden laten voor wat het is, simpelweg de pagina omslaan en zien wat realistisch mogelijk is. Echt verheugend is het, raketwetenschappers hebben nu ontdekt dat het ook mogelijk is om te delen, iets dat hen mogelijk werd gemaakt door pro- en retroactieve inhibitie maar in het verlengde ook kan leiden tot cognitief dissonante interferentieproblemen die chaotische verwarring en vertwijfeling in de hand werken, wat redelijk lastig is en de communicatie niet steeds bevordert. Tengevolge hiervan, en dat is een bijzonder aandachtspunt, kan echter ook angst voor vrijheid ontstaan waardoor de nuchter doordachte bewijslast naar de zwijgspiraal verdreven wordt en de raketwetenschappers op een stelletje dwazen doet lijken. Dit bracht hen, uit morele overweging, op het niet ondoordachte idee om multidisciplinair hulp in te roepen van de GGZ, om aandacht te vragen voor de vigerende linguistische realiteit die vrijwel onbewust gevoed wordt door epistemologische obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen. Ondanks deze obstakels kristalhelder kunnen opgelicht worden en middels logisch redeneren kunnen doorzien en/of hersteld worden, werd ook snel duidelijk wat de impact van een paradigmashift zou kunnen betekenen, het goede nieuws. Hierna werd veiligheidshalve beslist om een nieuwe GGZ in het leven te roepen, om in mensentaal uit te leggen wat kinderen van zes ook wel kunnen bedenken, maar dat is louter een verwaarloosbare voetnoot van E-werkers in de GGZ, wat begon bij delen, simpel. 

Bla ende blabla. Dit is wederom één stuk koeterwaals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei zendeling:

Nog een voorbeeld, wie zijn vijanden even lief heeft als zijn geliefden maakt in dat opzicht geen nieuw karma aan omdat er geen nieuwe reactie op een uitblijvende afwijzing kan volgen. Feitelijk is de opdracht om God te immiteren met deze houding omdat God immers ook evenveel houdt van zijn stoute als van zijn lieve kinderen, die maakt dat onderscheid ook niet. Er is geen karma op het niveau van God zelf, in God is enkel perfecte onvoorwaardelijke Liefde.

God imiteren lijkt mij een bezigheid van het ego, als zelfverheffing; kijk mij eens. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

De Buddha noemt het 'imiteren van God' de weg van het midden. En dat is niet handelen in de wereld waarvan elke handeling karma-geladen is; elk goed heeft relatie met het kwaad. Kortom; niet bemoeien met alles wat dit opwekt of in stand houdt. Wat een opdracht. of inzicht.

En dat is symbolisch weer mooi met het kruissymbool, waar in het midden van de horizontale balk (het karma) dit doorsneden wordt door Geest, of het Licht, de Christus, Gnosis, de Liefde.

Elke handeling om Hem te dienen, zal dan ook uit Geest, uit Liefde of uit het Licht komen, en niet door enige inspanning van de eigen wil. Vanuit de verticale as, is elke handeling een uitstraling, een zaaien ongeacht ''de grond'', of dus het gedrag van de persoonlijkheid van de ander; vriend of vijand inderdaad.

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Bla ende blabla. Dit is wederom één stuk koeterwaals.

O, je begrijpt het alweer, fantastisch!

21 minuten geleden zei Bastiaan73:

Bla ende blabla. Dit is wederom één stuk koeterwaals.

Ik vrees dat ik te simpel ben voor deze wereld, mijn logica stelt namelijk dat wanneer je iets wil herstellen, het ook bijzonder handig zou kunnen zijn om te weten wat nu precies het probleem is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Ik vrees dat ik te simpel ben voor deze wereld, mijn logica stelt namelijk dat wanneer je iets wil herstellen, het ook bijzonder handig zou kunnen zijn om te weten wat nu precies het probleem is.

Het herstellen, is het probleem van de mensheid.

Echter; ''Door zichzelf te leren kennen, leert men God kennen.'' schreef men al 1800 jaar geleden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei thom:

God imiteren lijkt mij een bezigheid van het ego, als zelfverheffing; kijk mij eens. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Het is een innerlijk proces van het loslaten van het idee dat jouw handelen en denken centraal staat. Dat is namelijk absoluut gezien niet zo, het absolute centrum is voor alles en iedereen gelijk (in het Sanskriet heet dat Poeroesjottama, het centrum van het Kosmisch Bewustzijn oftewel de Heilige Geest (de Heerschappij van God). Door er voortdurend bij stil te staan dat jouw handelen relatief is en jij er niet het centrum van bent, maar de Heer, leer je het los te laten of te vergeten, te sterven aan je kleinere zelf, en vanuit het Grote Zelf te gaan leven (Jezus noemt dat Heerschappij van God die in de plaats komt van de heerschappij van je kleine zelf). Je kunt het op allerlei manieren omschrijven dit mystieke proces, boeddhisten doen dat weer net even op een andere manier dan Jahsjoea het doet. In het Boeddhisme werken ze minder met devotie of liefde voor en overgave aan de Meester (God) omdat ze liever dat stadium overslaan (God is immers niet "iets", maar voorbij de relatieve werkelijkheid). Daarom is het Boeddhisme wat humorlozer, droger dan de meer devotionele vormen van mystiek. Maar in essentie verschillen die paden niet echt.

Met God imiteren bedoelt men niet iets wat je naar buiten toe doet voor anderen, maar een innerlijk proces van je zelf leegmaken qua handelen en denken. Vandaar ook dat Jahsjoea dat bovengenoemde gezegde sprak over handen en wel of niet weten.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei zendeling:

Daarom is het Boeddhisme wat humorlozer, droger dan de meer devotionele vormen van mystiek. Maar in essentie verschillen die paden niet echt.

Als ik naar de vertegenwoordiger van het hedendaagse Boeddhisme kijk zie ik meer humor dan in alle christelijke kopstukken en wereldleiders bij elkaar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Als ik naar de vertegenwoordiger van het hedendaagse Boeddhisme kijk zie ik meer humor dan in alle christelijke kopstukken en wereldleiders bij elkaar.

Wat Einstein bedoelde kunnen we aan onze kinderen eenvoudig op een kladje toelichten, het is pas wanneer politici en economen daar een mening over geven, dat het niet meer klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bastiaan73 Met humor bedoel ik hier niet af en toe grappig zijn en veel grinniken. Ik heb het over het gebruik van gevoelens/emoties in de spirituele beoefening. Je kunt dat bijvoorbeeld doen door spirituele dansen, door bepaalde moedra's of devotioneel zingen. Evangelische christenen zie je veel gebruik maken van gezang en moedra om hun overgave en liefde voor hun Heer te bekrachtigen, je ziet het ook wel veel bij bepaalde Soefi stromingen. Boeddhisten zie ik dat soort dingen nooit doen. 

Het komt wel voor, maar dan meer bij de innerlijke individuele beoefeningsvormen in de Mahayana of Tantrayana. Maar in de omgang vind ik ze vaak akelig droog overkomen. Het past gewoon minder bij mij. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mudra

https://en.wikipedia.org/wiki/Kirtan

https://en.wikipedia.org/wiki/Bhajan

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei zendeling:

Evangelische christenen zie je veel gebruik maken van gezang en moedra om hun overgave en liefde voor hun Heer te bekrachtigen

Ik hoop dat je niet dit soort bezeten taferelen bedoelt:

15 minuten geleden zei zendeling:

Boeddhisten zie ik dat soort dingen nooit doen. 

Omdat die nuchter en 'mindful' zijn, iets waar een heleboel christelijke gelovigen nog wat van kunnen leren.

Monniken als de benedictijnen integreren 'zen' in hun meditatie, volgens mij een goede zaak.

https://willibrordsabdij.nl/?page_id=486

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik noemde het meer omdat dit uiteindelijk een christelijk forum is. Ik dacht meer aan collectief "praise" gezang waarbij de deelnemers een of twee handen in de lucht steken (is de algemene moedra voor overgave aan de Heer). 

Dat is weer iets anders dan wat bijvoorbeeld de Hare Krishna's doen, al gebruiken die dezelfde moedra, maar bij hun is het geen praise maar kirtan.

Wel is het zo dat ook de Hare Krishna's niet geloven in de verenigig met God, ze zijn ook dualistisch net zoals christenen dat zijn.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei zendeling:

Het zijn leef- en denkinstructies van de Heer om je karmische last te doen afnemen

In dat geval zegt je hele Engekse tekst niets in het kader van mijn vraag.
Dan zijn we weer terug bij het begin.
Waar staat dat deze leef- en denkinstructies van Jezus zijn bedoeld om je karmische last te doen afnemen?

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Bla ende blabla. Dit is wederom één stuk koeterwaals.

Voor wie nog enig talent of gevoel voor boerenlogica heeft, kan de nieuwste koan van E-werkers in de GGZ eens proberen te doorzien. Maak het vooral niet te moeilijk of je mist misschien de pointe, dat willen we niet. Hier is em, het spontaan vrijgekomen geld bij deflatie dient vernietigd te worden aangezien het zou kunnen leiden tot inflatie. Je mag het niet kunnen oplossen hiervan niet toeschrijven tot een cognitieve anomalie waar je misschien het geduld voor kan opbrengen om vijf jaar lang hulpvragen te stellen aan de GGZ, noch je laten misleiden door een overweldigend aantal rationalisaties over het waarom niet. Het achtvoudige pad, sectie 3.1 om precies te zijn, wat eenvoud vermag, verwarrend, zeggen ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Voor wie nog enig talent of gevoel voor boerenlogica heeft, kan de nieuwste koan van E-werkers in de GGZ eens proberen te doorzien. Maak het vooral niet te moeilijk of je mist misschien de pointe, dat willen we niet. Hier is em, het spontaan vrijgekomen geld bij deflatie dient vernietigd te worden aangezien het zou kunnen leiden tot inflatie. Je mag het niet kunnen oplossen hiervan niet toeschrijven tot een cognitieve anomalie waar je misschien het geduld voor kan opbrengen om vijf jaar lang hulpvragen te stellen aan de GGZ, noch je laten misleiden door een overweldigend aantal rationalisaties over het waarom niet. Het achtvoudige pad, sectie 3.1 om precies te zijn, wat eenvoud vermag, verwarrend, zeggen ze.

Ik had je van m'n negeerlijst gehaald maar zet je daar weer lekker op. Flikker toch eens op met je gezeik over de GGZ man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@datbeloofik Het is jammer dat je niet in staat lijkt de onderwijzingen van Jahsjoea te begrijpen. Maar dat geeft niets, want ze zijn ook eigenlijk alleen bedoeld voor de ogen van Zijn volgelingen. Als je niet bereid bent Hem op deze manier te volgen, dan kun je beter iets anders gaan lezen. Ik zet je terug op mijn negeerlijst.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik had je van m'n negeerlijst gehaald maar zet je daar weer lekker op. Flikker toch eens op met je gezeik over de GGZ man.

Bijzonder aan derde orde impulsen is dat ze door iedereen makkelijk begrepen kunnen worden, hiermee zeggend dat ze het wereldbeeld vereenvoudigen en systemen transparanter maken, van complex naar eenvoud. Makkelijk begrijpen wil echter niet zeggen dat ze ook applaus onthaald worden, dit heeft vaak te maken met de individuele vertaling of vanuit welk perceptieveld ze bekeken worden. Ervaringskennis en oefening baart kunst, toch best niet te onderschatten wanneer een ethische upgrade en warmer samenleving geambieerd wordt. Om de stap niet al te groot te maken, probeer eens met het idee van een wereldmunt, zijn boeken over geschreven maar het debat in praktijk leert meer. Ik meen dat kwetsbare mensen (ik doe dus niet meer mee) zich beter buiten een dergelijk debat houden, eerder een taak voor experten die dezelfde ambities koesteren.  

2 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik had je van m'n negeerlijst gehaald maar zet je daar weer lekker op. Flikker toch eens op met je gezeik over de GGZ man.

Het is allemaal een beetje moeilijk voor je, maar ik zou toch een keertje Jezus proberen te volgen, dan lukt het allemaal veel beter. Sterkte, het lukt jou ook wel, hebben hier het volste vertrouwen in!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei zendeling:

Ik noemde het meer omdat dit uiteindelijk een christelijk forum is. Ik dacht meer aan collectief "praise" gezang waarbij de deelnemers een of twee handen in de lucht steken (is de algemene moedra voor overgave aan de Heer). 

Misschien gewoon angstig voor die donkere nacht van de ziel, zo blijft het bij rond de pot draaien, wat veel veiliger lijkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik had je van m'n negeerlijst gehaald maar zet je daar weer lekker op. Flikker toch eens op met je gezeik over de GGZ man.

Simpel kan ook, neem een speldoos met geld en zeg tegen mensen dat ze zoveel mogelijk geld en bezit moeten vergaren, de manier waarop doet er niet toe. Na verloop van tijd is er een systeem dat we de normaal noemen, met allerhande wetmatigheden die als logisch gepercipieerd kunnen worden volgens de setup van het spel, zo gaat het nu eenmaal. Op de achterkant van de doos staat echter nog tekst die je als vanzelfsprekend en ook veel vreedzamer lijkt, iets dat je aanvankelijk misschien moeilijk kan geloven maar toch waar is. Na diepgaander reflectie en onderzoek stel je hierover uit morele overweging integer hulpvragen aan de GGZ, vijf jaar lang. E-werker in de GGZ, eenvoudig verhaal, met de moed der wanhoop proberen we te overleven, in verbijstering en verschrikking om dat waar we elke dag getuige van zijn, onbegrepen. Over kleine dingen durven we al lang niets meer zeggen, vergeef ons dat we maar simpele mensen zijn, in diep verdriet en hartenpijn, niets waard, mislukt en volstrekt overbodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei zendeling:

Als je niet bereid bent Hem op deze manier te volgen, dan kun je beter iets anders gaan lezen. Ik zet je terug op mijn negeerlijst.

Het zijn louter schattingen die we nog kunnen verfijnen, grofweg 7 miljard x 8 paden minus diegenen die nooit starten komt finaal uit op niemand die alle rollen speelt, zeggen ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar staat dat deze leef- en denkinstructies van Jezus zijn bedoeld om je karmische last te doen afnemen?

Geloof is een sterk wapen om problemen in stand te houden, net zoals je kan geloven dat ze niet bestaan maar dan zie je elke dag dingen die er niet zijn, verwarrend is het. Het debat hierover verloopt vaak zeer moeizaam en dendritisch overprikkelend, op dat moment kan kinderlijke creativiteit beslist soelaas bieden, eenvoudig en ervaringsgericht. En dat brengt ons misschien tot een nog veel lastiger probleem dat veel minder aandacht geniet, dat GGZ-richtlijnen ook te goed kunnen werken en stoornissen in de hand werken. Heel bijzonder allemaal, een veilige en vertrouwensvolle omgeving is daarom niet ongepast, begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid