Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We zijn afhankelijk van God, een verschrikkelijk aanslag op Gods naam en de getroffen zielen hoop dat God hen allen wil helpen in het verwerken om te vergeven tot genezing. Wij zijn niet beter la

Ik heb wat commentaren en videos gezien over Ravi. Hij laat menselijk gedrag zien. Aardse verleidingen blijven moeilijk te negeren voor de mens.  Zijn q and a vond ik altijd mooi om naar te luist

Hou je alsjeblieft een beetje in zeg. Er veel mensen die verdrietig zijn over zijn heengaan. Ik ook. Probeer je haat nu even te onderdrukken, om een beetje menselijk te blijven. Je bevindt je op een c

4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je bedoelt het goed maar ik zal never nooit naar zo'n grootschalig klapvee-tafereel gaan.

O.K. Je kunt ook boeken van hem lezen. Als je dat zou willen. Ik denk dat hij veel heeft te vertellen maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.  Ze zeggen niet voor niets dat smaken verschillen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-5-2020 om 09:12 zei Dat beloof ik:

Met geringe hoeveelheden per dag pinda's
of noten eten, blijk je langer te kunnen leven.
Wetenschappelijk onderzoek heeft ons dit
meegegeven.
Plus minder kans op ernstige, chronische
ziekten. Wie wil dat nou niet?
Wat is me echter afvraag: is pindakaas op
brood óók goed, wat je bij míj dan ziet?

---Dakoyria 

Je begrijpt geen Engels dus. Dat is geen schande hoor. We kunnen proberen er rekening mee te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Willempie:

O.K. Je kunt ook boeken van hem lezen. Als je dat zou willen. Ik denk dat hij veel heeft te vertellen maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.  Ze zeggen niet voor niets dat smaken verschillen.

Nee sorry, ik vind hem geen inspirerend mens. Volle zalen zeggen me weinig, griezels als Joel Osteen en John Hagee krijgen dat ook voor elkaar. Ik vertrouw dat soort 'predikers' voor geen millimeter. Kan dat niet echt beredeneren, is een gevoelskwestie.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Bastiaan73:

Nee sorry, ik vind hem geen inspirerend mens. Volle zalen zeggen me weinig, griezels als Joel Osteen en John Hagee krijgen dat ook voor elkaar. Ik vertrouw dat soort 'predikers' voor geen millimeter. Kan dat niet echt beredeneren, is een gevoelskwestie.

Ik begrijp je afkeer wel. Er zit veel kaf onder het koren en dan ga je associëren. Misschien is dit meer voor je? Ik wil je niets opdringen maar zelf vind ik deze gesprekken ontzettend verhelderend en interessant. Jammer dat een gesprek tussen Zacharias en Jordan Peterson er niet meer in zit. Veel mensen hoopten daar enorm op en ik ook. Het had er zeer waarschijnlijk uiteindelijk wel van gekomen als Zacharias niet ziek was geworden. Zijn gesprek met Ben Shapiro vind ik ook geweldig. Ik hou van scherpe denkers.

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik toch dit topic heb geopend kan deze er ook nog wel even bij. Ik vind de liefde tussen een orthodoxe jood en een fundamentalistische christen ontroerend en geweldig. Vooral aan het einde van het gesprek wordt dit zo duidelijk. Het komt trouwens vaak voor maar niet zo in de openbaarheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Willempie:

Ik begrijp je afkeer wel. Er zit veel kaf onder het koren en dan ga je associëren. Misschien is dit meer voor je? Ik wil je niets opdringen maar zelf vind ik deze gesprekken ontzettend verhelderend en interessant. Jammer dat een gesprek tussen Zacharias en Jordan Peterson er niet meer in zit. Veel mensen hoopten daar enorm op en ik ook. Het had er zeer waarschijnlijk uiteindelijk wel van gekomen als Zacharias niet ziek was geworden. Zijn gesprek met Ben Shapiro vind ik ook geweldig. Ik hou van scherpe denkers.

Bedankt Willem maar nee bedankt. Ik ken niet zo veel predikers maar er is er tot nu toe eigenlijk maar één waarbij ik (meestal) wil blijven luisteren en dat is Tim Keller.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:
Op 16-5-2020 om 18:20 zei Willempie:

Heb net weer even naar hem geluisterd. Met veel genoegen.

Ravi is nu bij Diegene die hij zo liefhad. 

https://www.rzim.org/

Dat lijkt me sterk. Hij loog en bedroog dat het een lieve lust was. 

En uiteraard gaat dat door:  

Citaat

the family asks that gifts be made to the ongoing work of RZIM

Tuurlijk, de inkomstenbron mag niet opdrogen.
Ongelooflijk wat een droevige mentaliteit, hij is nauwelijks dood of er wordt al gevraagd om nog meer geld te storten. Daar zijn toch geen woorden voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat lijkt me sterk. Hij loog en bedroog dat het een lieve lust was. 

En uiteraard gaat dat door:  

Tuurlijk, de inkomstenbron mag niet opdrogen.
Ongelooflijk wat een droevige mentaliteit, hij is nauwelijks dood of er wordt al gevraagd om nog meer geld te storten. Daar zijn toch geen woorden voor.

Een beetje respect mag wel. Je komt nu zeer boosaardig uit de kast. Ik wens je niet toe dat er na jouw overlijden ook zo door mensen wordt gereageerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat lijkt me sterk. Hij loog en bedroog dat het een lieve lust was. 

En uiteraard gaat dat door:  

Tuurlijk, de inkomstenbron mag niet opdrogen.
Ongelooflijk wat een droevige mentaliteit, hij is nauwelijks dood of er wordt al gevraagd om nog meer geld te storten. Daar zijn toch geen woorden voor.

Een beetje respect mag wel. Je komt nu zeer boosaardig uit de kast. Ik wens je niet toe dat er na jouw overlijden ook zo door mensen wordt gereageerd.

Ik zou niet weten waarom ik alleen positief zou mogen zijn over iemand die zijn hele leven heeft lopen liegen.
Dat hij dood is verandert niets aan zijn daden (lees: oplichtingspraktijken)  bij leven.
En dat zijn familie daar mee door gaat zegt alles over die familie.

Als ik vandaag dood ga kunnen ze van alles over mij beweren, maar niet dat ik duizenden mensen heb voorgelogen over mijn verleden, om maar zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Ik kan met droge ogen beweren dat ik zo niet in elkaar zit.
En dat kon deze man niet van zichzelf zeggen.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik zou niet weten waarom ik alleen positief zou mogen zijn over iemand die zijn hele leven heeft lopen liegen.
Dat hij dood is verandert niets aan zijn daden (lees: oplichtingspraktijken)  bij leven.
En dat zijn familie daar mee door gaat zegt alles over die familie.

 

Hou je alsjeblieft een beetje in zeg. Er veel mensen die verdrietig zijn over zijn heengaan. Ik ook. Probeer je haat nu even te onderdrukken, om een beetje menselijk te blijven. Je bevindt je op een christelijk forum.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Willempie:

Hou je alsjeblieft een beetje in zeg. Er veel mensen die verdrietig zijn over zijn heengaan. Ik ook. Probeer je haat nu even te onderdrukken, om een beetje menselijk te blijven. Je bevindt je op een christelijk forum.

Je vergist je, er is bij mij absoluut geen sprake van haat tegen die man. Wel geef ik feiten weer. Ik ben juist menselijk door mensen te wijzen op de ellende die deze man veroorzaakte. Deze man misbruikte het christendom om zichzelf te verrijken. Veel christenen zullen het met mij eens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
1 uur geleden zei Thinkfree:

@Willempie

wat een gemis voor de wereld zoveel wijsheid en liefde wandelde in de waarheid doet nog pijn als ik er aan denk, ik had die man lief wat een karakter reflecterende Jezus zijn licht.

En wat een aanstoot voor mensen die wijsheid, waarheid en liefde schuwen. Waarom ze dat doen is mij tot nu toe niet helemaal duidelijk. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze de leugen liever hebben dan de waarheid, zoals de Bijbel ook al zegt. Dat is een heel ernstige zaak. Maar waarom ze dat doen blijft voor mij een groot raadsel. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

En wat een aanstoot voor mensen die wijsheid, waarheid en liefde schuwen. Waarom ze dat doen is mij tot nu toe niet helemaal duidelijk. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze de leugen liever hebben dan de waarheid, zoals de Bijbel ook al zegt. Dat is een heel ernstige zaak. Maar waarom ze dat doen blijft voor mij een groot raadsel. 

Ik luister graag naar Ravi Zacharias en naar Francis Chan. Bij Ravi heb ik wel vaker het woordenboek nodig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ravi was bizar intelligent en bezat ontzettend veel kennis. Hij sprak vooral intellectuelen aan. Hij sprak gesofisticeerd Engels. Daar heb je inderdaad af en toe een woordenboek bij nodig. Francis Chan gebruikt misschien een wat minder moeilijke taal, spreekt misschien een ander publiek aan maar is daarom niet minder belangrijk. God gebruikt verschillende spreekbuizen om alle verschillende mensen aan te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Willempie:

Ravi was bizar intelligent en bezat ontzettend veel kennis. Hij sprak vooral intellectuelen aan.

Dat laatste klinkt uiteraard fantastisch in de oren van zijn aanhangers.
Als hij écht bizar intelligent was, dan zou het nodig zijn geweest om iedereen voor te liegen over zijn 'academische achtergrond'.
Je hoeft niet heel erg intelligent te zijn om dat te snappen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
9 uur geleden zei Willempie:

Dit is een christen ding. Sommigen zullen het niet begrijpen.

Het zou een stuk korter en eerlijker van de oplichter zijn geweest als hij gewoon "dat weet ik niet" had gezegd.
En dan te bedenken dat al de mensen in de zaal hebben betaald voor een kaartje, zodat zijn bankrekening nog vetter werd.
Sommigen begrijpen maar niet dat worden opgelicht.
Hoeveel @TTC's en @Fundamenteel's gaan er nog volgen ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het zou een stuk korter en eerlijker van de oplichter zijn geweest als hij gewoon "dat weet ik niet" had gezegd.
En dan te bedenken dat al de mensen in de zaal hebben betaald voor een kaartje, zodat zijn bankrekening nog vetter werd.
Sommigen begrijpen maar niet dat worden opgelicht.
Hoeveel @TTC's en @Fundamenteel's gaan er nog volgen ? 

Het probleem met sommige atheisten, in dit geval jou,  is dat ze puur stoffelijk zijn in hun denken. Daardoor hebben ze een totaal ander uitgangspunt,  zoals de zogenaamde vraag van Sam Harris, in de video die Willempie toont.  De vraag is oneigenlijk omdat hij uitgaat van een totaal ander paradigma dan het christelijk paradigma. Het antwoord erop is helder voor een christen, maar bepaalde atheisten kunnen er niets mee omdat ze beperkt zijn tot een materialistisch wereldbeeld.

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-6-2020 om 16:37 zei Hermanos2:

Ik luister graag naar Ravi Zacharias en naar Francis Chan. Bij Ravi heb ik wel vaker het woordenboek nodig. 

We hebben elkaar nodig. Dank God voor éénheid in verscheidenheid. Het was nooit de bedoeling dat we allemaal hetzelfde zouden worden maar wel dat we elkaar lief hebben en aanvaarden zoals we zijn. Daaraan, en alleen daaraan, is de Kerk, het lichaam van Jezus, te herkennen. Allen die Jezus liefhebben zijn familie van elkaar. In die familie is geen plaats voor concurrentie, jaloezie, haantjesgedrag, geldzucht, roddel, laster etc. etc. "Leiderschap is dienen, de minste zijn." Daarin onderscheidt de Kerk zich van de wereld.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met alle respect naar iedereen toe, men dient zeer voorzichtig te zijn met mannen en ook vrouwen die de Bijbel gebruiken voor gewin. al is het maar gedeeltelijk gewin, het gaat volkomen tegen de leer van Jezus in.

Natuurlijk kan het zijn dat ze wel eens  iets goeds zeggen, maar dan nog de Schrift is geen marktkraam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid