Spring naar bijdragen

"Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft" , is dat zo ?


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
19 uur geleden zei Hermanos2:

Joh. 3:13 geeft ook aan dat er nog nooit een mens naar de Hemel is opgestegen.

Maar hij zei: U hebt een moeilijke zaak gevraagd; als u mij zult zien als ik bij u vandaan weggenomen word, dan zal het u gebeuren, maar zo niet, dan zal het niet gebeuren. Het gebeurde, terwijl zij al sprekend verdergingen, zie, dat er een vurige wagen met vurige paarden kwam, die tussen hen beiden scheiding maakte. Zo voer Elia in een storm naar de hemel. (2Kon.2:10-11, HSV)

opvaren en opgenomen zijn verschillende woorden, nog nooit is een mens uit zichzelf opgevaren dan Jezus alleen. de anderen werden opgenomen door God niet in zichzelf dat is het verschil.

joh 3:13 [sv] En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 625
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Fundamenteel, Waarom reageer je dan in het topic '2e coronagolf op komst' met als ik teksten uit de Bijbel meeneem in mijn denken en dus ook reageren? Dit advies om de Bijbel te herl

Veroordelen is in dit verband juist een heel goede belevenis, niet sarcastisch maar medelevend, 'je zou er mee veroordeeld worden'; het is het noodzakelijk weven van het innerlijk lichtkleed, het Lich

Ik geloof in elk geval in de kaften van mijn Bijbels. Die houden namelijk e.e.a. bij elkaar. Uiteraard dienen we de kaft van het koren te scheiden.

Posted Images

1 uur geleden zei Thinkfree:

opvaren en opgenomen zijn verschillende woorden,

Die in mijn optiek hetzelfde duiden. Trouwens wordt er zowel bij Elia als bij Jezus geschreven over "opvaren". Ik geloof niet dat dit vers een antwoord is op de vraag of er iemand is die opgenomen is in de hemel. Het geeft wel antwoord op de vraag of er iemand in de hemel opgenomen is met volle kennis van hemelse zaken om ons daarover te informeren. Er werd destijds nogal wat waarde gehecht aan flauwekul die van Henoch, Mozes of Elia afkomstig zou zijn. Daar dezen ook ten hemel zijn opgenomen en weer zouden zijn teruggekeerd. Maar alleen de kennis van Jezus Christus is voldoende om waarde aan te hechten en zalig van te worden. Er gaat dus een waarschuwing uit van dit vers.

Er staat overigens nog meer in dat vers, dat voorgaande ook onderschrijft:

En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is. (Joh.3:13, HSV)

Alleen Jezus kan dit doen. Jezus heeft de menselijke natuur aangenomen (namelijk de Zoon des mensen),  maar met behoud van Zijn Goddelijke natuur (Die in de hemel is) waarmee Hij Zijn werk zowel op aarde als in de hemel kan doen.

Hij, Die de afstraling van Gods heerlijkheid is en de afdruk van Zijn zelfstandigheid, Die alle dingen draagt door Zijn krachtig woord, heeft, nadat Hij de reiniging van onze zonden door Zichzelf tot stand had gebracht, Zich gezet aan de rechterhand van de Majesteit in de hoogste hemelen. (Heb.1:3, HSV)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

opvaren en opgenomen zijn verschillende woorden, nog nooit is een mens uit zichzelf opgevaren dan Jezus alleen. de anderen werden opgenomen door God niet in zichzelf dat is het verschil.

joh 3:13 [sv] En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.

 

Er zijn geen overledenen in de Hemel. Ook niet Mozes, Elia en Enoch. 

De opstanding en het oordeel zouden anders ook zinloos zijn. Stel een overledene vaart op naar de hemel. Krijgt na de wederkomst een fysieke opstanding op aarde. Mag na het oordeel terug naar de hemel. Dan maak je die reis 3 keer. Ik ga mijn Airmiles pasje zoeken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

De opstanding en het oordeel zouden anders ook zinloos zijn. Stel een overledene vaart op naar de hemel. Krijgt na de wederkomst een fysieke opstanding op aarde. Mag na het oordeel terug naar de hemel. Dan maak je die reis 3 keer. Ik ga mijn Airmiles pasje zoeken. 

Hoe dan ook, de reis is gratis net als alles wat erna komt. Maak je niet druk om airmiles.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-6-2020 om 00:36 zei Hermanos2:

Ik zie dat je niet eens de moeite neemt om inhoudelijk op mijn eerste post in te gaan. Ik verwijs je daarom gemakshalve naar: www.affcrit.com.

Hier vind je een uitstekende pdf van Ron Kangas getiteld,  In My Father's House, The unleavened truth of John 14.

Ik wens je veel leerzaam leesplezier toe en stel voor dat we het hierbij laten. 

Fijne avond! 

Sorry @Hermanos2

Vermoeiende dag die dag. Hersensap was op. Was niet express.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-6-2020 om 11:29 zei Hermanos2:

Er zijn geen overledenen in de Hemel. Ook niet Mozes, Elia en Enoch. 

De opstanding en het oordeel zouden anders ook zinloos zijn. Stel een overledene vaart op naar de hemel. Krijgt na de wederkomst een fysieke opstanding op aarde. Mag na het oordeel terug naar de hemel. Dan maak je die reis 3 keer. Ik ga mijn Airmiles pasje zoeken. 

(2 Koningen 2:11) 11 En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.

Dus deze tekst in 2 Koningen klopt niet volgens jou ?

Op 10-6-2020 om 09:41 zei Thinkfree:

joh 3:13 [sv] En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.

 

want je haalt deze aan. 
Het kan niet tegelijk. Is Elia nu wél of níet naar de hemel gevaren ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

(2 Koningen 2:11) 11 En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.

Dus deze tekst in 2 Koningen klopt niet volgens jou ?

want je haalt deze aan. 
Het kan niet tegelijk. Is Elia nu wél of níet naar de hemel gevaren ? 

De bijbel is het levende woord van God en is onfeilbaar. Ik hoop dat christenen door mijn reactie gesterkt worden in hun geloof. 

2 Koningen 2:11 beschrijft dat een vurige strijdwagen tussen Elia en Elisa in kwam en dat Elia in een wervelwind opgetild werd, de hemel in. (Er staat nergens dat Elia die wagen beklom. In Genesis 1:8 noemt God het firmament hemel). 

In 2 Koningen 2:16 staat dat men verwachtte dat Elia mogelijk op een andere plek neergekomen was. (Die mensen geloofden helemaal niet in een Hemel waar de doden naartoe gaan. De Hemel is God's woonplaats). 

Elia werd op deze manier afgescheiden van Elisa die niet van zijn zijde wilde wijken en op deze manier zijn bediening onmogelijk maakte (2Kon2:2-4). Dit gebeurde tijdens het bewind van koning Jehosafat. Deze werd opgevolgd door zijn zoon Joram. Joram ontving een brief van Elia (2Kron21:11).

Je kunt geen brieven versturen vanuit de Hemel. Dus is de conclusie dat Elia neergekomen was op een andere plaats zodat hij en Elisa, los van elkaar, hun bediening konden voortzetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

want je haalt deze aan. 
Het kan niet tegelijk. Is Elia nu wél of níet naar de hemel gevaren

Elia is opgenomen door de hand van God[Jezus], Jezus is opgevaren als enige opgevaren in zichzelf en door zichzelf. hij is het fundament waarop het voor Elia mogeljk was, kwestie van context.

zie 2 koningen 2

1 Het geschiedde nu, als de HEERE Elia met een onweder ten hemel opnemen zou, dat Elia met Elisa ging van Gilgal.

2 En Elia zeide tot Elisa: Blijf toch hier, want de HEERE heeft mij naar Beth-el gezonden. Maar Elisa zeide: Zo waarachtig als de HEERE leeft en uw ziel leeft, ik zal u niet verlaten! Alzo gingen zij af naar Beth-el.

3 Toen gingen de zonen der profeten, die te Beth-el waren, tot Elisa uit, en zeiden tot hem: Weet gij, dat de HEERE heden uw heer van uw hoofd wegnemen zal? En hij zeide: Ik weet het ook wel, zwijgt gij stil.

4 En Elia zeide tot hem: Elisa, blijf toch hier, want de HEERE heeft mij naar Jericho gezonden. Maar hij zeide: Zo waarachtig als de HEERE leeft en uw ziel leeft, ik zal u niet verlaten! Alzo kwamen zij te Jericho.

5 Toen traden de zonen der profeten, die te Jericho waren, naar Elisa toe, en zeiden tot hem: Weet gij, dat de HEERE heden uw heer van uw hoofd wegnemen zal? En hij zeide: Ik weet het ook wel, zwijgt gij stil.

6 En Elia zeide tot hem: Blijf toch hier, want de HEERE heeft mij naar de Jordaan gezonden. Zo waarachtMaar hij zeide:ig als de HEERE leeft en uw ziel leeft, ik zal u niet verlaten! En zij beiden gingen henen.

7 En vijftig mannen van de zonen der profeten gingen henen, en stonden tegenover van verre; en die beiden stonden aan de Jordaan.

8 Toen nam Elia zijn mantel, en wond hem samen, en sloeg het water, en het werd herwaarts en derwaarts verdeeld; en zij beiden gingen er door op het droge.

9 Het geschiedde nu, als zij overgekomen waren, dat Elia zeide tot Elisa: Begeer wat ik u doen zal, eer ik van bij u weggenomen worde. En Elisa zeide: Dat toch twee delen van uw geest op mij zijn!

10 En hij zeide: Gij hebt een harde zaak begeerd; indien gij mij zult zien, als ik van bij u weggenomen worde, het zal u alzo geschieden; doch zo niet, het zal niet geschieden.

11 En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.

 

johannes 3 spreekt vanaf het begin over de wedergeboorte dit vervolgt erop

13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.

14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;

15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hermanos2:

Je kunt geen brieven versturen vanuit de Hemel. Dus is de conclusie dat Elia neergekomen was op een andere plaats zodat hij en Elisa, los van elkaar, hun bediening konden voortzetten. 

Tenzij de brief een profetie was die hij opgeschreven heeft voor zijn opname.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tenzij de brief een profetie was die hij opgeschreven heeft voor zijn opname.

Ik merk dat je, net als de meerderheid der christenen overigens, blijft vasthouden aan het idee dat de mens voorbestemd is voor de Hemel. Ik heb dat ook jaren geloofd. Het boek Genesis heeft mijn mening veranderd. Waarom begint het leven hier op aarde en keurt God zijn Scheppingswerk na iedere dag GOED? 

Zijn voornemen is van het begin af aan: Eeuwig en gelukkig leven op een (gereinigde) aarde. 

Menselijk wangedrag zal Hem niet ervan af houden Zijn voornemen te verwezenlijken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik merk dat je, net als de meerderheid der christenen overigens, blijft vasthouden aan het idee dat de mens voorbestemd is voor de Hemel.

Dat er geen relatie meer zal bestaan met de aarde gaat er bij mij moeilijk in. Ik heb je al gewezen op Op.21:1 waaruit blijkt dat er een nieuwe aarde zal zijn. Ook in Op.21:24 kan men lezen over deze aarde:

En de naties die zalig worden, zullen in haar licht wandelen, en de koningen van de aarde brengen hun heerlijkheid en eer erin. (HSV)

Op die aarde leven blijkbaar volken.

30 minuten geleden zei Hermanos2:

Waarom begint het leven hier op aarde en keurt God zijn Scheppingswerk na iedere dag GOED?

Bij God is er maar 1 graad van goed: perfect. Iets anders zal Zijn plan en werk niet zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat er geen relatie meer zal bestaan met de aarde gaat er bij mij moeilijk in. Ik heb je al gewezen op Op.21:1 waaruit blijkt dat er een nieuwe aarde zal zijn. Ook in Op.21:24 kan men lezen over deze aarde:

En de naties die zalig worden, zullen in haar licht wandelen, en de koningen van de aarde brengen hun heerlijkheid en eer erin. (HSV)

Op die aarde leven blijkbaar volken.

Bij God is er maar 1 graad van goed: perfect. Iets anders zal Zijn plan en werk niet zijn.

Ik ben het helemaal met je eens. God zal hier de troep opruimen en de aarde in haar oorspronkelijke glorie herscheppen. 

En inderdaad zullen er volken leven op die nieuwe aarde. 

Daarmee zeggen jij en ik toch hetzelfde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ben het helemaal met je eens. God zal hier de troep opruimen en de aarde in haar oorspronkelijke glorie herscheppen. 

En inderdaad zullen er volken leven op die nieuwe aarde. 

Daarmee zeggen jij en ik toch hetzelfde? 

hemel en aarde zullen beide toegankelijk zijn voor de nieuwe mens, ook worden deze gedeeltelijk samengevoegd met alle nieuwe geschapen dingen.

joh 17: 24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

openbaring 21:

2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ben het helemaal met je eens. God zal hier de troep opruimen en de aarde in haar oorspronkelijke glorie herscheppen.

Maar de dag van de Heere zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen (118 tot op heden bekend, synthetisch meegerekend, anders 94) brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden. (2Pet.3:10, HSV)

Ik lees hier toch wat definitievers. Namelijk dat alles zal vergaan, tot op de laatste atoom, en er dus sprake zal zijn van een nieuwe schepping ipv vernieuwde.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Thinkfree:

hemel en aarde zullen beide toegankelijk zijn voor de nieuwe mens, ook worden deze gedeeltelijk samengevoegd met alle nieuwe geschapen dingen.

joh 17: 24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

openbaring 21:

2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.

 

Ja, met dit idee kan ik overweg. De mens werd geschapen als een wezen dat eeuwig leven kreeg in God's nabijheid. 

Na Jezus' wederkomst worden wij onsterfelijk gemaakt. 

Jezus zelf was de eerste die dit onsterfelijke lichaam kreeg na Zijn Opstanding. Hij was tastbaar voor Zijn volgelingen. Toch kon Hij door dichte deuren en muren heen. Hij laat ons enkele van de hoedanigheden zien van ons nieuwe lichaam. 

God zal opnieuw bij de mens zijn. 

Ditmaal definitief. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos2:

Ja, met dit idee kan ik overweg. De mens werd geschapen als een wezen dat eeuwig leven kreeg in God's nabijheid. 

Na Jezus' wederkomst worden wij onsterfelijk gemaakt. 

Jezus zelf was de eerste die dit onsterfelijke lichaam kreeg na Zijn Opstanding. Hij was tastbaar voor Zijn volgelingen. Toch kon Hij door dichte deuren en muren heen. Hij laat ons enkele van de hoedanigheden zien van ons nieuwe lichaam. 

God zal opnieuw bij de mens zijn. 

Ditmaal definitief. 

gelukkig ben blij dat je er iets aan hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Maar de dag van de Heere zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen (118 tot op heden bekend, synthetisch meegerekend, anders 94) brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden. (2Pet.3:10, HSV)

Ik lees hier toch wat definitievers. Namelijk dat alles zal vergaan, tot op de laatste atoom, en er dus sprake zal zijn van een nieuwe schepping ipv vernieuwde.

We gaan het zien. Misschien heb je gelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos2:

De bijbel is het levende woord van God en is onfeilbaar. Ik hoop dat christenen door mijn reactie gesterkt worden in hun geloof. 

2 Koningen 2:11 beschrijft dat een vurige strijdwagen tussen Elia en Elisa in kwam en dat Elia in een wervelwind opgetild werd, de hemel in. (Er staat nergens dat Elia die wagen beklom. In Genesis 1:8 noemt God het firmament hemel). 

In 2 Koningen 2:16 staat dat men verwachtte dat Elia mogelijk op een andere plek neergekomen was. (Die mensen geloofden helemaal niet in een Hemel waar de doden naartoe gaan. De Hemel is God's woonplaats). 

Elia werd op deze manier afgescheiden van Elisa die niet van zijn zijde wilde wijken en op deze manier zijn bediening onmogelijk maakte (2Kon2:2-4). Dit gebeurde tijdens het bewind van koning Jehosafat. Deze werd opgevolgd door zijn zoon Joram. Joram ontving een brief van Elia (2Kron21:11).

Je kunt geen brieven versturen vanuit de Hemel. Dus is de conclusie dat Elia neergekomen was op een andere plaats zodat hij en Elisa, los van elkaar, hun bediening konden voortzetten. 

Dat is niet het hele verhaal. Men daht inderdaad dat hij misschien was opgetild en elders weer neer geworpen. Daarom ging men hem zoeken. Maar men vond hem niet. Na afloop van de zoekactie zei Elisa dan ook "Ik had U toch gezegd dat U niet moest gaan zoeken ? " 

Je schrijft "Er staat nergens dat Elia die wagen beklom", maar dat opper ik ook niet.....

Buitengewoon interessant om te lezen dat jij kennelijk denkt te weten wat er wel en niet kan vanuit de hemel. 

7 uur geleden zei Thinkfree:

Elia is opgenomen door de hand van God[Jezus], Jezus is opgevaren als enige opgevaren in zichzelf en door zichzelf. hij is het fundament waarop het voor Elia mogeljk was, kwestie van context.


Maakt niet uit wie er echter zit, daar wordt met geen woord over gerept in de tekst
"joh 3:13 [sv] En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is."

6 uur geleden zei Hermanos2:

Het boek Genesis heeft mijn mening veranderd. Waarom begint het leven hier op aarde en keurt God zijn Scheppingswerk na iedere dag GOED? 

Waar in Genesis lees je dat het leven hier op aarde begint ? 
Dat staat er domweg niet in. 

Wel staat er dat hij elke dag het werk goedkeurde. Ook na de schepping van de mens trouwens.

5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik lees hier toch wat definitievers. Namelijk dat alles zal vergaan, tot op de laatste atoom,

Ook dat staat nergens. In die tijd verstond men onder elementen toch wat anders hoor.  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet het hele verhaal. Men daht inderdaad dat hij misschien was opgetild en elders weer neer geworpen. Daarom ging men hem zoeken. Maar men vond hem niet. Na afloop van de zoekactie zei Elisa dan ook "Ik had U toch gezegd dat U niet moest gaan zoeken ? " 

Je schrijft "Er staat nergens dat Elia die wagen beklom", maar dat opper ik ook niet.....

Buitengewoon interessant om te lezen dat jij kennelijk denkt te weten wat er wel en niet kan vanuit de hemel. 

 

Je hebt inderdaad gelijk dat dit buitengewoon interessant om te lezen is. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

(2 Koningen 2:11) 11 En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.

Dus deze tekst in 2 Koningen klopt niet volgens jou ?

Dit was jouw vraagstelling. 

Mijn antwoord laat zien dat de tekst in 2Koningen klopt. De bijbel is onfeilbaar en klopt van begin tot eind. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

(2 Koningen 2:11) 11 En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.

Dus deze tekst in 2 Koningen klopt niet volgens jou ?

Dit was jouw vraagstelling. 

Mijn antwoord laat zien dat de tekst in 2Koningen klopt. De bijbel is onfeilbaar en klopt van begin tot eind. 

 

Als die tekst klopt, dan klopt deze dus niet:

Op 10-6-2020 om 11:29 zei Hermanos2:
Op 10-6-2020 om 09:41 zei Thinkfree:

joh 3:13 [sv] En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.

 

Er zijn geen overledenen in de Hemel. Ook niet Mozes, Elia en Enoch. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

Als die tekst klopt, dan klopt deze dus niet:

 

Je vraagstelling betreft één tekst en je citeerde er twee. Moet ik zelf uitvogelen welke je bedoeld? 

Mijn tekst klopt volledig. De andere is van Thinkfree. Dat ga je dus maar aan Thinkfree zelf vragen. 

Alvorens verder te gaan zou ik wel graag een bericht zien waarin je bevestigd dat ik de onfeilbaarheid van God's Woord in voldoende mate bewezen heb voor wat betreft de opname van Elia. Dan kunnen we die vraag afsluiten en verder gaan met Johannes 3:13.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 12-6-2020 om 22:11 zei Hermanos2:

Je vraagstelling betreft één tekst en je citeerde er twee. Moet ik zelf uitvogelen welke je bedoeld? 

Mijn tekst klopt volledig. De andere is van Thinkfree. Dat ga je dus maar aan Thinkfree zelf vragen. 

Alvorens verder te gaan zou ik wel graag een bericht zien waarin je bevestigd dat ik de onfeilbaarheid van God's Woord in voldoende mate bewezen heb voor wat betreft de opname van Elia. Dan kunnen we die vraag afsluiten en verder gaan met Johannes 3:13.

Wij verschillen duidelijk van mening over de onfeilbaarheid van wat jij God's woord noemt.
En ook over de vraag of vervoegingen in de tweede persoon enkelvoud met een T of D zijn.
Maar over God's woord: veel christenen menen op grond van Johanes 17:17 ( "Uw woord is waarheid") dat de Bijbel onfeilbaar.
Daarbij vergeet men dat die uitspraak niet over de Bijbel kan zijn gegaan, aangezien die toen nog niet bestond in de vorm waarin jij hem nu in de kast hebt staan.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daarbij vergeet men dat die uitspraak niet over de Bijbel kan zijn gegaan, aangezien die toen nog niet bestond in de vorm waarin jij hem nu in de kast hebt staan.  

Bijna iedereen begrijpt volgens mij dat hij het heeft over de toenmalige bekende geschriften.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid