Spring naar bijdragen

Zou een relatie met een gelovige vrouw, mij wel gelukkig kunnen maken?


Aanbevolen berichten

Beste lezers en lezeressen, 

Ik ben hier vandaag voor het eerst op dit forum en heb een vraag: zou ik gelukkiger worden met een gelovige vrouw? Of ik 100% atheïst ben, durf ik namelijk niet te zeggen, omdat ik wel geloof dat er iets moet zijn tussen hemel en aarde (kan ik dat trouwens onderzoeken?). In mijn relaties (met niet-gelovige vrouwen) ben ik heel veel in aanraking geweest met negativiteit. Sinds april van 2020 ben ik weer een single man en ik zou zo graag gelukkig willen worden met een vrouw. Maar op de één of andere manier, lukt mij dit dus niet en toen dacht ik....zou een gelovige vrouw mij meer kunnen bieden? De woorden ECHTE LIEFDE ben ik in mijn relaties dan ook niet tegengekomen. ECHTE LIEFDE is dus voor mij nog ver te zoeken? Vandaar dus mijn vraag. Ik zou graag een reactie willen om te zien, wat ik daarmee zou kunnen doen. Alvast bedankt hiervoor en ik wens jullie een goed weekend. 

ps: ik weet trouwens niet of dit onder het kopje discussie valt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook een goed weekeinde.

Hoe oud ben je, hoeveel relaties heb je gehad, etc...?

Niet dat dit wat uitmaakt, maar voor het beeld....

Verder kom je vast iemand tegen. Gelovig, ongelovig, zwart, blank, chinees, klein, volslank, dun, groot, rood haar, humanistisch, humorvol, chagrijnig, gehandicapt, arm, rijk, wat doet het er toe? Als het maar iemand is waar jij verliefd op wordt en wederzijds.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi Mullog, bedankt voor jouw reactie! 

Ik ben 49 en heb nu 3 serieuze relaties achter de rug, maar alle 3 met dus veel negativiteit.....ben ik natuurlijk ook deels debet aan. Maar ik heb het gevoel, dat gelovige vrouwen anders in elkaar zitten, meer empathie tonen en socialer in elkaar zitten, misschien wel door het geloof, of zeg ik nu hele rare dingen? ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Queenfan:

Beste lezers en lezeressen, 

Ik ben hier vandaag voor het eerst op dit forum en heb een vraag: zou ik gelukkiger worden met een gelovige vrouw? Of ik 100% atheïst ben, durf ik namelijk niet te zeggen, omdat ik wel geloof dat er iets moet zijn tussen hemel en aarde (kan ik dat trouwens onderzoeken?). In mijn relaties (met niet-gelovige vrouwen) ben ik heel veel in aanraking geweest met negativiteit. Sinds april van 2020 ben ik weer een single man en ik zou zo graag gelukkig willen worden met een vrouw. Maar op de één of andere manier, lukt mij dit dus niet en toen dacht ik....zou een gelovige vrouw mij meer kunnen bieden? De woorden ECHTE LIEFDE ben ik in mijn relaties dan ook niet tegengekomen. ECHTE LIEFDE is dus voor mij nog ver te zoeken? Vandaar dus mijn vraag. Ik zou graag een reactie willen om te zien, wat ik daarmee zou kunnen doen. Alvast bedankt hiervoor en ik wens jullie een goed weekend. 

ps: ik weet trouwens niet of dit onder het kopje discussie valt ?

Ik ken je niet persoonlijk hoe en wat je karakter is, zoek een vrouw die bij je past gelovig of niet.

Je zegt wat een gelovige vrouw mij kan bieden dit zegt ook iets over je karakter (egocentrisch) zelfliefde

Je kan ook stellen wat kan ik een gelovige vrouw bieden dat is liefde voor de ander, uiteraard dient dit van twee kanten te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Queenfan:

zou een gelovige vrouw mij meer kunnen bieden?

Als je eerst de stap om zelf christen te worden zet, dan zou een relatie tussen twee christenen kunnen slagen en heeft zo een vrouw jou meer te bieden dan eentje van de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Queenfan:

hoi Mullog, bedankt voor jouw reactie! 

Ik ben 49 en heb nu 3 serieuze relaties achter de rug, maar alle 3 met dus veel negativiteit.....ben ik natuurlijk ook deels debet aan. Maar ik heb het gevoel, dat gelovige vrouwen anders in elkaar zitten, meer empathie tonen en socialer in elkaar zitten, misschien wel door het geloof, of zeg ik nu hele rare dingen? ?

Dat zal tegenvallen. Hoe geloviger hoe minder empathie (dat is onderzocht!), hoe minder sociaal, hoe minder flexibel. Misschien val je gewoon op de verkeerde vrouwen.

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als je eerst de stap om zelf christen te worden zet, dan zou een relatie tussen twee christenen kunnen slagen en heeft zo een vrouw jou meer te bieden dan eentje van de wereld.

Of Hindoe, of boedhist, of moslim, net wat de vrouw is die je tegenkomt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Thinkfree, 

Bedankt voor jouw reactie. Ik zal je een aantal kenmerken van mijn karakter geven: sociaal, empatisch, emotioneel, goed kunnen luisteren en in oplossingen denken. De vrouwen waarmee ik een relatie heb gehad, hadden deze karakter-eigenschappen dus niet of nauwelijks. 

Ik hoop dat dit een antwoord is op jouw vraag? 

Beste Mullog en Kaasjeskruid, 

Bedankt voor julie reacties en ja @Mullog, ik val inderdaad op de verkeerde vrouwen, mijn valkuil is dan ook (daar ben ik inmiddels dan ook achter), dat ik te snel, teveel geef in het begin van een relatie. Terwijl ik ook eens zou moeten afwachten, of de dames toe willen happen. Dat zeggen dan ook goede vrienden, mijn broer en ouders tegen mij. Dus ja, ik ben mij er zeker van bewust dat het anders zou mogen ("moeten" vind ik een groot woord). 

En ja @Kaasjeskruid....Wie weet, wordt het inderdaad allemaal anders als ik ook Christen zou worden, kun je mij uitleggen hoe ik hiermee een begin zou kunnen maken, of is dat ingewikkelder dan het is?

bewerkt door Queenfan
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Queenfan:

En ja @Kaasjeskruid....Wie weet, wordt het inderdaad allemaal anders als ik ook Christen zou worden, kun je mij uitleggen hoe ik hiermee een begin zou kunnen maken, of is dat ingewikkelder dan het is?

Ja @Kaasjeskruid geef jij eens effe een snelcursus 'Hoe word ik een echte Christen volgens de Kaasjeskruid-definitie in drie eenvoudige stappen of minder?'

@Queenfan wat is je favoriete Queen nummer?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bastiaan73: ook jij bedankt voor het toch wel grappige antwoord aan @Kaasjeskruid. Dus zo makkelijk zal het dan niet zijn, begrijp ik?

Mijn favoriete nummer van Queen is toch wel: Bohemian Rhapsody, gevolgd door One Vision en de 3e in de rij: I Go Crazy (helaas nooit uitgebracht op cd, wel op cd-single, was in de tijd van Radio Gaga en I Want To Break Free, oftewel de cd The Works-1984?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Queenfan:

Mijn favoriete nummer van Queen is toch wel: Bohemian Rhapsody, gevolgd door One Vision en de 3e in de rij: I Go Crazy (helaas nooit uitgebracht op cd, wel op cd-single, was in de tijd van Radio Gaga en I Want To Break Free, oftewel de cd The Works-1984?)

Ja Bohemian Rhapsody ligt uiteraard voor de hand. In jouw situatie moet ik denken aan 'You don't fool me'. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is ook zo @Bastiaan73?Trouwens over het geloof vs. Queen gesproken....Queen heeft 3 nummers gemaakt, die over het geloof gaan, te weten:

1.) Prophet's Song

2.) Jezus

3.) Mustapha (Ibrahim)

na mijn weten zijn dit de enige 3 die ik zo even kan opnoemen ? Wat is jouw top 3 van Queen, of heb jij een andere muzikale voorkeur??

bewerkt door Queenfan
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Queenfan:

Ja dat is ook zo @Bastiaan73?Trouwens over het geloof vs. Queen gesproken....Queen heeft 3 nummers gemaakt, die over het geloof gaan, te weten:

1.) Prophet's Song

2.) Jezus

3.) Mustapha 

na mijn weten zijn dit de enige 3 die ik zo even kan opnoemen ?

4. All God's People

5. Thank God it's Christmas

6. Heaven for everyone

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Queenfan:

Bedankt voor jouw reactie. Ik zal je een aantal kenmerken van mijn karakter geven: sociaal, empatisch, emotioneel, goed kunnen luisteren en in oplossingen denken. De vrouwen waarmee ik een relatie heb gehad, hadden deze karakter-eigenschappen dus niet of nauwelijks. 

Met alle respect, maar dit is wel wat vreemd. Je hebt dus 3 x een relatie gehad, telkens met vrouwen die niet empathisch, niet emotioneel waren, niet goed konden luisteren en dachten in problemen ipv oplossingen.
Met een vrouw die zulke eigenschappen heeft, zou ik geen relatie beginnen.
Maar jij doet dat dus 3 X ??

Dat lijkt me sterk, het zal dus iets anders liggen dan jij ons nu doet voorkomen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik, ik zie dat helaas wel zo. In het begin lijkt het allemaal zo geweldig, totdat je een jaar of 2,3 verder bent en de ware aard pas naar bovenkomt.....Ik zou dus niet weten, hoe ik het anders zou moeten omschrijven. Maar wat dus wel zo is, is het feit dat ik pas later besef dat ik TE lang met dit soort vrouwen bleef "aanmodderen". Wat dat dan is...."Joost mag het weten"....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Queenfan,

Als tot 3 x toen relaties op dezelfde manier fout lopen, en je geeft alle 3 de vrouwen de schuld met dezelfde argumenten.
Dan zou je misschien ook een naar jezelf moeten kijken.
Nu is de vraag of een gelovige vrouw misschien wel een goede relatie oplevert.
Je gaat dus op voorhand de vraag of die relatie gaat lukken al bij die vrouw leggen door aan haar eigenschappen te geven die er voor zouden moeten zorgen dat de relatie een succes wordt.
Er is echter maar 1 factor in de relatie waar je werkelijk invloed op kunt hebben en dat ben jezelf.
Neem nou bv het punt "pas na 2 a 3 jaar komt de ware aard boven" . Dat kun je ook omdraaien: Hoe komt het dat jij die ware aard pas na 2, 3 jaar in de gaten hebt en niet eerder?

Opmerkelijk feit: Statistisch gezien is de kans bij scheiding in een christelijk huwelijk groter dan bij een atheistisch huwelijk. 
https://www.trouw.nl/nieuws/waarom-atheistische-huwelijken-langer-duren-dan-christelijke~b2b65483/ 
Een gelovige vrouw zoeken betekent dus een grotere kans om mislukking van het huwelijk.

Je kunt er zelf voor zorgen dat je niet "The Loser in the End" wordt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Bastiaan73:

Ja @Kaasjeskruid geef jij eens effe een snelcursus 'Hoe word ik een echte Christen volgens de Kaasjeskruid-definitie in drie eenvoudige stappen of minder?'

En nadat hij tot zichzelf gekomen was, zei hij: Hoeveel dagloners van mijn vader hebben brood in overvloed en ik kom om van honger. Ik zal opstaan en naar mijn vader gaan en tegen hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegenover u. (Luk.15:17-18, HSV)

Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. Als wij zeggen dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot leugenaar en is Zijn woord niet in ons. (1Joh.1:9-10, HSV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En nadat hij tot zichzelf gekomen was, zei hij: Hoeveel dagloners van mijn vader hebben brood in overvloed en ik kom om van honger. Ik zal opstaan en naar mijn vader gaan en tegen hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegenover u. (Luk.15:17-18, HSV)

Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. Als wij zeggen dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot leugenaar en is Zijn woord niet in ons. (1Joh.1:9-10, HSV)

Nou @Queenfan je ziet het. Succes ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Queenfan:

@Dat beloof ikNatuurlijk geef ik niet de vrouwen de schuld....En geef ik ook gewoon toe, dat ik ook debet ben aan dit alles. Maar wat je zegt klopt verder wel en bedankt voor de mooie afsluiter?Ook Queenfan??

Ik heb kaartjes voor Antwerpen op 27 mei... ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ikGaaf man, jammer dat het wordt uitgesteld naar volgend jaar, maar: wat in het vat zit, verzuurt niet. Ook kaartjes voor Ziggodome ? Misschien zien we elkaar wel volgend jaar ? Ik had een kaartje voor zaterdag 30 mei. Wat is jouw favoriete top 3 dan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Queenfan:

@Dat beloof ikGaaf man, jammer dat het wordt uitgesteld naar volgend jaar, maar: wat in het vat zit, verzuurt niet. Ook kaartjes voor Ziggodome ? Misschien zien we elkaar wel volgend jaar ? Ik had een kaartje voor zaterdag 30 mei. Wat is jouw favoriete top 3 dan ?

Ik heb niet echt een favoriete top 3. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid