Spring naar bijdragen

Complete Jewish Bible (CJB)


Aanbevolen berichten

Complete+Jewish+Bible.jpg

Beste mensen,

Ik heb mij laatst een exemplaar van de Complete Jewish Bible (CJB) aangeschaft, een vertaling van David H. Stern:

An English Version of the Tanakh (Old Testament)

and B’rit Hadashah (New Testament)

David H. Stern

Ik vind het een heel verfrissende vertaling die volgens mij heel dicht bij de oorspronkelijke roots ligt.

Hebben julle, wanneer überhaupt al, eenzelfde ervaring?

 

bewerkt door red
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei red:

Complete+Jewish+Bible.jpg

Beste mensen,

Ik heb mij laatst een exemplaar van de Complete Jewish Bible (CJB) aangeschaft, een vertaling van David H. Stern:

An English Version of the Tanakh (Old Testament)

and B’rit Hadashah (New Testament)

David H. Stern

Ik vind het een heel verfrissende vertaling die volgens mij heel dicht bij de oorspronkelijke roots ligt.

Hebben julle, wanneer überhaupt al, eenzelfde ervaring?

 

Ik ken dit boek alleen maar van reviews op het interweb. Ik heb een jaar geleden gekozen voor The Jewish Study Bible van Berlin/Brettler. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ken dit boek alleen maar van reviews op het interweb. Ik heb een jaar geleden gekozen voor The Jewish Study Bible van Berlin/Brettler. 

:) Daar heb ik dan weer van gehoord, maar niet ter hande genomen. Er is ook zoveel te krijgen tegenwoordig!

(btw. heb net daarvan de 2e editie gedownload, dank nog!)

 

jewishstudybible.png

bewerkt door red
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei red:

:) Daar heb ik dan weer van gehoord, maar niet ter hande genomen. Er is ook zoveel te krijgen tegenwoordig!

In het begin van dit jaar kwam de Literal Standard Version uit. Die kun je gratis als pdf downloaden. Het is niet echt een leesbijbel, maar wel een fijn naslagwerk. Het boek herstelt de juiste tijden van de werkwoorden en lijkt daardoor enigszins op de Naardense bijbel. Ook wordt het Tetragrammaton in ere hersteld.

John MacArthur heeft aangekondigd de NASB te gaan herzien, uit onvrede met de huidige vertaling en de vele updates die volgens hem zijn gedaan om het publiek tegemoet te komen. Hij wil terug naar de bron, gaat o.a. gebruik maken van de naam Yahweh. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Hermanos2:

In het begin van dit jaar kwam de Literal Standard Version uit. Die kun je gratis als pdf downloaden. Het is niet echt een leesbijbel, maar wel een fijn naslagwerk. Het boek herstelt de juiste tijden van de werkwoorden en lijkt daardoor enigszins op de Naardense bijbel. Ook wordt het Tetragrammaton in ere hersteld.

John MacArthur heeft aangekondigd de NASB te gaan herzien, uit onvrede met de huidige vertaling en de vele updates die volgens hem zijn gedaan om het publiek tegemoet te komen. Hij wil terug naar de bron, gaat o.a. gebruik maken van de naam Yahweh. 

Dank Hermanos2, ik ga er eens dieper induiken! btw Stern gebruikt gewoon God als naam...

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei red:

Complete Jewish Bible

Ik vind het een heel verfrissende vertaling die volgens mij heel dicht bij de oorspronkelijke roots ligt.

Hebben julle, wanneer überhaupt al, eenzelfde ervaring?

Ik ben van mening dat de judaïsering van het christelijk geloof het werk van Jezus ondermijnt. Ik leef vanuit het NT, het belangrijkste deel van de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben van mening dat de judaïsering van het christelijk geloof het werk van Jezus ondermijnt. Ik leef vanuit het NT, het belangrijkste deel van de Bijbel.

Was Jezus geen jood? Voor mij zijn het OT en het NT gelijkwaardig, zelfs deuterocanonieke boeken hebben een grote waarde, wat dat aan gaat ben ik zeer eclectisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei red:

Ja klopt, maar pas tijdens het Concilie van Nicae in 325 werd Jezus door de Christenen als Zoon van God aangewezen en daarmee God zelf...

Dat is niet correct gesteld. Tijdens het Concilie van Nicae werd wat wordt geloofd als doctrine vastgelegd. Het is natuurlijk niet zo dat men pas toen tot dit inzicht kwam en het concilie was dan ook met name bedoeld om af te rekenen met het arianisme.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei red:

Was Jezus geen jood? Voor mij zijn het OT en het NT gelijkwaardig, zelfs deuterocanonieke boeken hebben een grote waarde, wat dat aan gaat ben ik zeer eclectisch.

De bijbel is van kaft tot kaft een joods boek. Het is God's voornemen om Zijn reddingsplan voor de mensheid uit te voeren dmv Zijn uitverkoren volk. Jezus zegt ook, redding is uit de Joden. God laat zich niet weerhouden om dit voornemen uit te voeren. Hij laat Zijn volk niet los. Hosea, Zachariah en Ezechiël oa beschrijven dit duidelijk. 

In Egypte verhardt Hij het hart van farao zodat Hij kan laten zien hoe Hij de dood vernietigd door het bloed van het Lam. 

Paulus beschrijft in Romeinen 11:25-26: a partial hardening has come upon Israel, until the fullness of the Gentiles has come in. And in this way all Israel will be saved. 

Daarna in 2Korinthe 3:14-16: But their minds were hardened. For to this day, when they read the old covenant, that same veil remains unlifted, because only through Christ it is taken away. 

Omdat wij allen geënt worden aan dezelfde olijfboom zullen we één volk worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid