Spring naar bijdragen

meerwaarde waterdoop tov geestesdoop


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hermanos2:

Bij jouw eigen doop geef je aan dat je geen haast hebt met rituelen (enkele berichten geleden). Dit staat in scherp contrast met de doop in Handelingen. Die volgde vrijwel meteen na het tot geloof komen. 

Nu bij circumcisie geef je al op voorhand aan dat je dat niet van plan bent. 

Het laatste wat ik wil is over anderen oordelen maar je brengt me wel in de war. Enerzijds lijk je me een zeer oprecht christen maar anderzijds bepaal JIJ en niet God hoe je omgaat met ZIJN voorschriften. 

Volgens mij staat er nergens in de bijbel dat je dat onmiddellijk en direct moet doen. Sterker nog, Paulus wijst wetten die ons ergens toe verplichten af. (Romeinen 5-8 )Wetten zijn immers volgens Paulus om overtreden te worden en het volgen van vele wetten is juist volgens Jezus een zware last en tevens de brede weg tot de ondergang. (Mattheüs 7: 13-28) Dit soort redeneringen van "je moet dit en doe dat" klinken mooi, maar doden de werking van de Heilige Geest. 

De ware doop is de doop met de Heilige Geest en in Hebreeën 4 lezen we dat als je vandaag Gods stem hoort, wees dan niet koppig"

En wat zei Gods stem? Dat heb ik telkens herhaald. God heeft me in de stille tijd samen met mijn vrouw gezegd: "Je moet je laten dopen, maar niet direct. Leef echter nu al iedere dag in overgave en toewijding en vertel de mensen dat jij je laat dopen als teken van overgave en toewijding."

Ik wil ook met mijn doop getuigen tegen over zo veel mogelijk mensen en wacht het juiste moment af, ook juist en boven al voor mijn directe familie en vrienden die er bij willen zijn.

Dat is luisteren naar God. Maar dat God zo nog tot mensen spreekt, vinden mensen lastig. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De waterdoop is voorgeschreven in de bijbel. Het is een vaststaand meetbaar punt, duidelijk voor jezelf en je medechristenen. Zichtbaar en openbaar voor God en de wereld. Het laat zien dat je oude ik

De waterdoop wordt wel eens vergeleken met de doortocht door de Schelfzee van het volk Israël. In het verhaal van doortocht staat dat God het volk de woestijnweg op leidde, naar de Schelfzee toe, een

Is jouw rechtvaardigheidsdenken en wat jou aanspreekt (volgende post) bepalend voor wat waar is? Want dan wordt het een lastige discussie. Verder lijk je te concluderen dat ik bedoel dat iedereen

36 minuten geleden zei Gaitema:

Volgens mij staat er nergens in de bijbel dat je dat onmiddellijk en direct moet doen. Sterker nog, Paulus wijst wetten die ons ergens toe verplichten af. (Romeinen 5-8 )Wetten zijn immers volgens Paulus om overtreden te worden en het volgen van vele wetten is juist volgens Jezus een zware last en tevens de brede weg tot de ondergang. (Mattheüs 7: 13-28) Dit soort redeneringen van "je moet dit en doe dat" klinken mooi, maar doden de werking van de Heilige Geest. 

De ware doop is de doop met de Heilige Geest en in Hebreeën 4 lezen we dat als je vandaag Gods stem hoort, wees dan niet koppig"

En wat zei Gods stem? Dat heb ik telkens herhaald. God heeft me in de stille tijd samen met mijn vrouw gezegd: "Je moet je laten dopen, maar niet direct. Leef echter nu al iedere dag in overgave en toewijding en vertel de mensen dat jij je laat dopen als teken van overgave en toewijding."

Ik wil ook met mijn doop getuigen tegen over zo veel mogelijk mensen en wacht het juiste moment af, ook juist en boven al voor mijn directe familie en vrienden die er bij willen zijn.

Dat is luisteren naar God. Maar dat God zo nog tot mensen spreekt, vinden mensen lastig. 

Wauw, ik ben het op vrijwel geen enkel punt met je eens. Had ik laatst bij berichten van @Naevaook al.

Laat het maar gewoon rusten want dit zit kennelijk zo diep geworteld dat we hier toch niet dichter tot elkaar gaan komen. 

Het is in ieder geval een goede beslissing om je te laten dopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Dat is luisteren naar God. Maar dat God zo nog tot mensen spreekt, vinden mensen lastig. 

Waarom zou God zo tot jou spreken en niet tot mij? Het nadeel van deze zogenaamde rechtstreekse woorden van God is dat ze volledig oncontroleerbaar zijn. Waar in de Bijbel staat dat je een hele poos moet wachten met dopen? Dat daar een boel mensen getuigen van moeten zijn? Volgens mij maak jij er gewoon je eigen dingetje van. Als ik de bekering van de kamerling lees, lees ik namelijk iets heel anders:

https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/handelingen/8

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom zou God zo tot jou spreken en niet tot mij? Het nadeel van deze zogenaamde rechtstreekse woorden van God is dat ze volledig oncontroleerbaar zijn. Waar in de Bijbel staat dat je een hele poos moet wachten met dopen? Dat daar een boel mensen getuigen van moeten zijn? Volgens mij maak jij er gewoon je eigen dingetje van. Als ik de bekering van de kamerling lees, lees ik namelijk iets heel anders:

https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/handelingen/8

De kamerling wilde dat zelf. Maar het maakt niet uit hoe jullie dit beoordelen. Het is iets tussen mij en God. Wat hebben jullie daar dan mee te maken?

Maar christenen die zeggen "je moet dit en dat en zus en zo" luister ik niet naar. Ik heb er een afkeer van, want honderden eisen heb ik langs zien komen. Dingen als: je moet kinderdoop, nee volwassendoop, tongen spreken, handen opleggen en zalven, twee keer naar de kerk, alleen Psalmen, geen gezangen, niet Hilson, moet 7 sacramenten, moet zaterdag Sabbath houden, joden moeten de wet houden, moet jouw vrouw niet terug naar (eigen land oprotten) Israël, moet voor Trump, moet tegen Trump, moet eucharistie, nee avondmaal, mag niet dopen zelfs, dopen in de Heilige Geest, moet profeteren, moet stille tijd, moet dus zo..  Ik moet helemaal niks

 

Ik leef niet onder de wet, maar in de vrijheid van de Geest.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema @Kaasjeskruid @Naeva

Ik heb ook moeite met 'God sprak tot mij' in deze tijd. Ik heb die ervaring nog nooit gehad.

Hoe weet je dat God tot je spreekt? Kan ook zijn dat satan je fopt en dat ie helemaal dubbel ligt om onze naïviteit. 

Ik heb laatst wel 5x in een uur gebeurtenissen meegemaakt die je los van elkaar gemakkelijk kunt zien als toevalligheden. Maar 5x achter elkaar??? 

Dat houdt mijn gedachten nog steeds bezig. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Ik heb ook moeite met 'God sprak tot mij' in deze tijd.

Daarmee implicerend dat ik moeite zou hebben met het idee dat God tot iemand kan spreken. Dat heb ik niet. God spreekt tot iedereen middels Zijn Woord; de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hermanos2:

@Gaitema @Kaasjeskruid @Naeva

Ik heb ook moeite met 'God sprak tot mij' in deze tijd. Ik heb die ervaring nog nooit gehad.

Hoe weet je dat God tot je spreekt? Kan ook zijn dat satan je fopt en dat ie helemaal dubbel ligt om onze naïviteit. 

Ik heb laatst wel 5x in een uur gebeurtenissen meegemaakt die je los van elkaar gemakkelijk kunt zien als toevalligheden. Maar 5x achter elkaar??? 

Dat houdt mijn gedachten nog steeds bezig. 

Ja waarom niet? God kan 5 keer reageren. 

De gave van profetie is de hoogste gave lees ik in de bijbel. 

Twijfel mag trouwens. Het is een proces.

Maar stel nu dat je aan het evangeliseren bent en mensen bekeren dan, heb jij ze dan bekeerd of God? Waren het jouw woorden of Gods woorden?

19 minuten geleden zei Hermanos2:

Amen! 

Ik lees nu Jesaja, kom Jezus op bijna elke bladzijde tegen. 

In de bijbel staat echter ook dat je moet streven naar de gaven van de Geest en het één  ervan is die van de profetie. 

https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/1korinthe/12#selectBookChapterBlock

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Maar stel nu dat je aan het evangeliseren bent en mensen bekeren dan, heb jij ze dan bekeerd of God? Waren het jouw woorden of Gods woorden?

Zolang er geen buitenBijbelse onzin wordt verkondigd zijn het Gods woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Dat bedoel ik en dit doorgeven van Gods woorden noem ik de gave van profetie.

De bijbel geeft aan dat tongentaal er is voor het evangeliseren naar de heidenen en profetie voor de gelovigen. 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waar kan ik in de Bijbel vinden dat je moet wachten met dopen en dat er veel mensen bij moeten zijn?

Nergens! Bespaar je de zoektocht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste @Gaitema als je je laat dopen, welke 'formule' wordt het dan? 

Mattheüs 28:

19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Citaat:

Deze doopformule is het enige citaat in het Nieuwe Testament waarin Jezus zelf de Drievuldigheid in de mond zou hebben genomen. Uit niets blijkt dat elders in het Nieuwe Testament deze doopformule ook werkelijk zou zijn toegepast door zijn volgelingen. De vroegst bekende schriftelijke versies zijn van rond de tijd van het Concilie van Nicea.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Doop_(sacrament)#Kritiek

Handelingen 2:

38 En Petrus antwoordde hun: Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.

39 Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen, die verre zijn, zovelen als de Here, onze God, ertoe roepen zal.

Handelingen 10:

48 En hij beval hen te dopen in de naam van Jezus Christus. Toen verzochten zij hem nog enige dagen te blijven.

Handelingen 19:

5 En toen zij dit hoorden, lieten zij zich dopen in de naam van de Here Jezus.

23 minuten geleden zei Gaitema:

In de bijbel staat echter ook dat je moet streven naar de gaven van de Geest en het uitnemenste ervan is die van de profetie. 

Waar staat dat profetie het 'uitnemenste' zou zijn?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Hermanos2:

De bijbel geeft aan dat tongentaal er is voor het evangeliseren naar de heidenen en profetie voor de gelovigen. 

Dus evangelisten evangeliseren in tongentaal? Ik vind het een vreemde gedachte. Ik heb andere ervaringen en lees ook wat anders in de bijbel.

Lucas 12:11-12

En wanneer zij u heenbrengen zullen in de synagogen, en [tot] de overheden en de machten, zo zijt niet bezorgd, hoe of wat gij tot verantwoording zeggen, of wat gij spreken zult; Want de Heilige Geest zal u in dezelve ure leren, hetgeen [gij] spreken moet."

Citaat

Nergens! Bespaar je de zoektocht. 

In de bijbel staat hoe dan ook geen verplichtingen. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Bastiaan73:

Beste @Gaitema als je je laat dopen, welke 'formule' wordt het dan? 

Mattheüs 28:

19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Citaat:

Deze doopformule is het enige citaat in het Nieuwe Testament waarin Jezus zelf de Drievuldigheid in de mond zou hebben genomen. Uit niets blijkt dat elders in het Nieuwe Testament deze doopformule ook werkelijk zou zijn toegepast door zijn volgelingen. De vroegst bekende schriftelijke versies zijn van rond de tijd van het Concilie van Nicea.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Doop_(sacrament)#Kritiek

Handelingen 2:

38 En Petrus antwoordde hun: Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.

39 Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen, die verre zijn, zovelen als de Here, onze God, ertoe roepen zal.

Handelingen 10:

48 En hij beval hen te dopen in de naam van Jezus Christus. Toen verzochten zij hem nog enige dagen te blijven.

Handelingen 19:

5 En toen zij dit hoorden, lieten zij zich dopen in de naam van de Here Jezus.

Goede vraag. Ik vind het een lastige. Heb dit ook eerder gelezen en denk dat wie geprutst heeft aan de bijbel en het tot een doolhof heeft gemaakt op dit soort punten, bij God een heel groot probleem heeft.

50 minuten geleden zei Bastiaan73:

Waar staat dat profetie het 'uitnemenste' zou zijn?

Ik heb het even aangepast. De Liefde is het uitnemenste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Dus evangelisten evangeliseren in tongentaal? Ik vind het een vreemde gedachte. Ik heb andere ervaringen en lees ook wat anders in de bijbel.

Lucas 12:11-12

En wanneer zij u heenbrengen zullen in de synagogen, en [tot] de overheden en de machten, zo zijt niet bezorgd, hoe of wat gij tot verantwoording zeggen, of wat gij spreken zult; Want de Heilige Geest zal u in dezelve ure leren, hetgeen [gij] spreken moet."

Dit is geen tongentaal. 

Tongentaal is een herkenbare vreemde taal bedoeld voor het evangeliseren naar anderstalige mensen. Om te vermijden dat tongentaal gebrabbel wordt verbindt God er duidelijke regels aan die je kunt nalezen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als je het OT meerekent klopt dit niet. In het NT vind ik ook geen verplichtingen wel verwachtingen.

Ik zei het in de contekst van: voor ons. De bijbel geeft ons maar één gebod en dat is: "heb uw naaste lief als u zelf en God boven alles"

Meer is het niet. 

7 minuten geleden zei Hermanos2:

Dit is geen tongentaal. 

Tongentaal is een herkenbare vreemde taal bedoeld voor het evangeliseren naar anderstalige mensen. Om te vermijden dat tongentaal gebrabbel wordt verbindt God er duidelijke regels aan die je kunt nalezen. 

O die tongentaal. Ja, dat ook. Maar wat ik hier lees vind ik profetie :)

Jona profeteerde trouwens ook tot niet-joden. Gelovig in een god of goden was iedereen in die tijd. Het atheïsme bestond nog niet. 

 

11 uur geleden zei Hermanos2:

Wauw, ik ben het op vrijwel geen enkel punt met je eens. Had ik laatst bij berichten van @Naevaook al.

Laat het maar gewoon rusten want dit zit kennelijk zo diep geworteld dat we hier toch niet dichter tot elkaar gaan komen. 

Het is in ieder geval een goede beslissing om je te laten dopen. 

Wat ik zo van jou lees is dat je behoorlijk vast zit in een reeks lasten aan verplichtingen. Is met heel erg veel christenen zo, wat het geloven tot een zware last maakt. Christenen bestrijden elkaar met hun eigen rugzakken vol verplichtingen waarmee God hen belast zou hebben. Ik heb ook zo'n rugzak gehad en bij het kruis van Christus achter gelaten. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zei het in de contekst van: voor ons. De bijbel geeft ons maar één gebod en dat is: "heb uw naaste lief als u zelf en God boven alles"

 

Wat ik zo van jou lees is dat je behoorlijk vast zit in een reeks lasten aan verplichtingen. Is met heel erg veel christenen zo, wat het geloven tot een zware last maakt. Christenen bestrijden elkaar met hun eigen rugzakken vol verplichtingen waarmee God hen belast zou hebben. Ik hen ook zo'n rugzak gehad en bij het kruis van Christus achter gelaten. 

Waar jij één gebod leest, lees ik er twee. 

Wat jij lasten en verplichtingen noemt, zie ik als een zegen van God die ons door Zijn geboden duidelijk richting geeft. Lees psalm 119 er maar op na. En Jezus zegt: onderhoudt mijn geboden.... 

Wat ik veel te vaak hoor tegenwoordig is: ik denk dat God dat goed vindt. 

Iedereen maakt zijn eigen God. Daar kom je niet mee weg. 

Ik voeg hier nog een vaak misbruikte tekst bij. Dat is die waar gezegd wordt dat de Wet samen met Jezus aan het kruis genageld werd. Dit is niet de wet van Mozes maar het houten plankje waar de aanklacht tegen Jezus opstond. Het was gebruikelijk dat dit gedaan werd. Voorbijgangers, toeschouwers lazen dan dingen zoals: dief, moordenaar etc.

Context en onderzoek is zo enorm belangrijk! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hermanos2:

Tongentaal is een herkenbare vreemde taal bedoeld voor het evangeliseren naar anderstalige mensen. Om te vermijden dat tongentaal gebrabbel wordt verbindt God er duidelijke regels aan die je kunt nalezen. 

Herkenbare vreemde taal? Als de taal herkenbaar is is deze niet vreemd. Als de taal vreemd is is deze niet herkenbaar.

Het is m.i. nog maar de vraag of tongentaal of 'glossolalie' nog iets is dat door de Geest wordt gebruikt in deze tijd. Ik denk van niet. In de jaren 90 kwam ik bij een pinkstergemeente waarbij iedereen zogenaamd in tongentaal sprak. Voor hun was dat 'het ultieme bewijs' dat ze de Heilige Geest hadden ontvangen. In mijn beleving was het echter inderdaad niet meer dan gebrabbel en niemand kon het uitleggen, zoals beschreven staat in 1 Kor. 14:

5 Ik wilde wel, dat gij allen in tongen spraakt, maar liever nog, dat gij profeteerdet. Wie profeteert, is meer dan wie in tongen spreekt, tenzij hij het ook uitlegt, zodat de gemeente stichting ontvangt.

9 Evenzo, indien gij met uw tong geen verstaanbare volzin spreekt, hoe zal men het gesprokene begrijpen? Gij zoudt immers in de lucht spreken?

13 Derhalve moet hij, die in een tong spreekt, bidden, dat hij het moge uitleggen.

22 Derhalve zijn de tongen een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; de profetie echter is niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.
23 Indien dan de gehele gemeente bijeengekomen is en allen in tongen spreken, en er komen toehoorders of ongelovigen binnen, zullen zij niet zeggen, dat gij wartaal spreekt?
24 Maar als allen profeteren en er komt een ongelovige of toehoorder binnen, dan wordt hij door allen weerlegd, wordt hij door allen doorgrond,
25 Het verborgene van zijn hart komt aan het licht en hij zal zich ter aarde werpen, God aanbidden en belijden, dat God inderdaad in uw midden is.

Dat ze daar met z'n allen door elkaar heen in tongen baden maar het niet uit konden leggen was voor mij de reden die pinkstergemeente te (ver-)laten voor wat het is: onbegrijpelijk gebrabbel in de ruimte.

4 minuten geleden zei Hermanos2:
24 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zei het in de contekst van: voor ons. De bijbel geeft ons maar één gebod en dat is: "heb uw naaste lief als u zelf en God boven alles"

Wat ik zo van jou lees is dat je behoorlijk vast zit in een reeks lasten aan verplichtingen. Is met heel erg veel christenen zo, wat het geloven tot een zware last maakt. Christenen bestrijden elkaar met hun eigen rugzakken vol verplichtingen waarmee God hen belast zou hebben. Ik hen ook zo'n rugzak gehad en bij het kruis van Christus achter gelaten. 

Waar jij één gebod leest, lees ik er twee. 

Wat jij lasten en verplichtingen noemt, zie ik als een zegen van God die ons door Zijn geboden duidelijk richting geeft. Lees psalm 119 er maar op na. En Jezus zegt: onderhoudt mijn geboden.... 

Wat ik veel te vaak hoor tegenwoordig is: ik denk dat God dat goed vindt. 

Iedereen maakt zijn eigen God. Daar kom je niet mee weg. 

Ik voeg hier nog een vaak misbruikte tekst bij. Dat is die waar gezegd wordt dat de Wet samen met Jezus aan het kruis genageld werd. Dit is niet de wet van Mozes maar het houten plankje waar de aanklacht tegen Jezus opstond. Het was gebruikelijk dat dit gedaan werd. Voorbijgangers, toeschouwers lazen dan dingen zoals: dief, moordenaar etc.

Context en onderzoek is zo enorm belangrijk! 

Galaten 5:

14 Want de gehele wet is in een woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Herkenbare vreemde taal? Als de taal herkenbaar is is deze niet vreemd. Als de taal vreemd is is deze niet herkenbaar.

Het is m.i. nog maar de vraag of tongentaal of 'glossolalie' nog iets is dat door de Geest wordt gebruikt in deze tijd. Ik denk van niet. In de jaren 90 kwam ik bij een pinkstergemeente waarbij iedereen zogenaamd in tongentaal sprak. Voor hun was dat 'het ultieme bewijs' dat ze de Heilige Geest hadden ontvangen. In mijn beleving was het echter inderdaad niet meer dan gebrabbel en niemand kon het uitleggen, zoals beschreven staat in 1 Kor. 14:

5 Ik wilde wel, dat gij allen in tongen spraakt, maar liever nog, dat gij profeteerdet. Wie profeteert, is meer dan wie in tongen spreekt, tenzij hij het ook uitlegt, zodat de gemeente stichting ontvangt.

9 Evenzo, indien gij met uw tong geen verstaanbare volzin spreekt, hoe zal men het gesprokene begrijpen? Gij zoudt immers in de lucht spreken?

13 Derhalve moet hij, die in een tong spreekt, bidden, dat hij het moge uitleggen.

22 Derhalve zijn de tongen een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; de profetie echter is niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.
23 Indien dan de gehele gemeente bijeengekomen is en allen in tongen spreken, en er komen toehoorders of ongelovigen binnen, zullen zij niet zeggen, dat gij wartaal spreekt?
24 Maar als allen profeteren en er komt een ongelovige of toehoorder binnen, dan wordt hij door allen weerlegd, wordt hij door allen doorgrond,
25 Het verborgene van zijn hart komt aan het licht en hij zal zich ter aarde werpen, God aanbidden en belijden, dat God inderdaad in uw midden is.

Dat ze daar met z'n allen door elkaar heen in tongen baden maar het niet uit konden leggen was voor mij de reden die pinkstergemeente te (ver-)laten voor wat het is: onbegrijpelijk gebrabbel in de ruimte.

De taal was herkenbaar omdat degene waartegen je praat 'm herkende. Voor de spreker zelf was ie waarschijnlijk vreemd. 

YouTube staat vol met tongentaal die er geen is. Satanisch gemompel. Toegejuicht door simpele zielen die geen kennis hebben. 

Na 5 minuten gaat ze helemaal los. Ongelooflijk dat mensen dit serieus nemen. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Bastiaan73:

 

Galaten 5:

14 Want de gehele wet is in een woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

Ja, precies! Mooi samengevat. Maar dus niet afgeschaft. 

God's geboden zorgen ervoor dat je niet verdwaald. Bevestigen je stevig op de juiste weg. Psalm 119 zegt, I delight in your ways. 

De wet is geen last. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid