Spring naar bijdragen

Waarom worden er niet standaard meditatielessen gegeven in het Christendom?


Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

De zaak is zendeling, waar eindigen we met al dit? 

Angst zaaien is altijd een van de methoden geweest van christenen (ook wel van moslims) om mensen mee te manipuleren. Angst voor de "duivel", angst voor de "hel", angst voor het "occulte", angst om dingen zelf te moeten doen die het religieuze sprookje automatisch voor je zou doen als je braaf lid bent van het geloof, angst voor andere levensbechouwingen en andere levenswijzen. Jij doet daar blijkbaar ook aan mee. Als je het maar afschildert als eng en duister, dan zullen mensen er wel voor waken die kant op te gaan. Het probleem echter, Fundamenteel, is dat Jahsjoea het zélf onderwees aan zijn trouwste leerlingen. Hebben de Joden hem dan terecht voor "tovenaar" uitgescholden? Ironisch genoeg zijn de christenen Simon van Samaria ook op die manier gaan verketteren. Maar ondertussen wel de belangrijkste van zijn pseudo-brieven toch maar in hun Bijbel toelaten. Over inconsequent gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is christendom is meditatie, Jezus adviseerde immers om ons verstand te gebruiken. Verder heeft het Vaticaan elke dag over Jubeljaren die we effectief gaan toepassen, als de volgelingen dat niet w

Het is in mijn ogen een tragedie dat de christenen al heel vroeg het contact met het onderwijs van de Heer zijn kwijtgeraakt. Enkel nog met een heel dun lijntje (van hergebruikte oorspronkelijke woord

Het zwaartepunt wordt bepaald door de mate waarin een bepaalde lading actief is. Beide zaken zijn afhankelijk van een inbreng door iets of iemand. Het zwaartepunt is daarna de feitelijke resultante va

Op 21-6-2020 om 07:14 zei zendeling:

Het verschilt niet van soortgelijke technieken gebruikt in de Yoga en mogelijk ook in het Soefisme. Waar en wanneer zijn de vroege christenen zó van het mediatie-pad afgeraakt?

Als een samenleving steeds met dezelfde problemen kampt en oplossingen niet veranderen maar ook niet gebruikt worden, en slechts door een minderheid gekend zijn, dan rest er voor die minderheid niets anders dan steeds hetzelfde te zeggen. Ja, het leven kan simpel zijn, maar ook pijnlijk om er elke dag getuige van te zijn, in verbijstering en verschrikking, voor een onbegrepen minderheid dan toch. Meditatie in het hier en nu, zou je denken dat het morgen dan anders wordt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei zendeling:

Angst zaaien is altijd een van de methoden geweest van christenen (ook wel van moslims) om mensen mee te manipuleren. Angst voor de "duivel", angst voor de "hel", angst voor het "occulte", angst om dingen zelf te moeten doen die het religieuze sprookje automatisch voor je zou doen als je braaf lid bent van het geloof, angst voor andere levensbechouwingen en andere levenswijzen. Jij doet daar blijkbaar ook aan mee. Als je het maar afschildert als eng en duister, dan zullen mensen er wel voor waken die kant op te gaan. Het probleem echter, Fundamenteel, is dat Jahsjoea het zélf onderwees aan zijn trouwste leerlingen. Hebben de Joden hem dan terecht voor "tovenaar" uitgescholden? Ironisch genoeg zijn de christenen Simon van Samaria ook op die manier gaan verketteren. Maar ondertussen wel de belangrijkste van zijn pseudo-brieven toch maar in hun Bijbel toelaten. Over inconsequent gesproken.

We kunnen nu toch niet zeggen dat al deze krachten voor het betere worden toegepast?

Research maar eens naar de gevolgen bij mensen nadat ze met kundalini speelde. Het is niet fraai.

Wees er maar terecht bang van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

We kunnen nu toch niet zeggen dat al deze krachten voor het betere worden toegepast? Research maar eens naar de gevolgen bij mensen nadat ze met kundalini speelde. Het is niet fraai. Wees er maar terecht bang van.

Mensen geloven dat niet, of het is in ieder geval zo verwarrend dat het aan de aandacht ontglipt, absurde dialogen. Het bestaat echt, het wil zoveel zeggen dan dat een klant het moet gaan hebben over een probleem dat niet bestaat, maar in het hoofd van GGZ-experten bestaat het wel. En omdat experten altijd gelijk hebben, blijft het probleem bestaan en de klant is gek, wat absurd is. En voor wie de moeite neemt om dit fascinerende fenomeen te bestuderen, lacht zich aanvankelijk misschien een breuk, waarna de diepe bewustwording volgt naar de diepmenselijke ernst van deze kwestie. En finaal gaat het over eenvoud, over kinderlijke creativiteit en logisch redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-6-2020 om 07:14 zei zendeling:

In het Christendom wordt vooral gebeden, maar in de leringen van Jahsjoea wordt zelfs uitgelegd hoe te mediteren en hoe te ideeëren in het dagelijkse leven.

Ken je dat, je zoekt uren naar een oplossing voor een gegeven probleem, je geeft het op en dan plots verschijnt de oplossing, alsof het een wonder zou zijn omdat de oplossing er altijd al was, je zag het alleen niet. Dit kardinale punt kan de start zijn van heel iets anders, wat relatief te beschouwen is naargelang het probleem, zowel klein als groot. Het gaat immers om het principe, hierover stelt een aantal nuchter doordacht hulpvragen aan de GGZ, uit morele overweging en ter deskundige toetsing op waarachtigheid, niet zomaar. Kortom, het resultaat van meditatie zou ik toch niet onderschatten, tenzij de versie van Albert Heyn natuurlijk. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Mensen geloven dat niet, of het is in ieder geval zo verwarrend dat het aan de aandacht ontglipt, absurde dialogen. Het bestaat echt, het wil zoveel zeggen dan dat een klant het moet gaan hebben over een probleem dat niet bestaat, maar in het hoofd van GGZ-experten bestaat het wel. En omdat experten altijd gelijk hebben, blijft het probleem bestaan en de klant is gek, wat absurd is. En voor wie de moeite neemt om dit fascinerende fenomeen te bestuderen, lacht zich aanvankelijk misschien een breuk, waarna de diepe bewustwording volgt naar de diepmenselijke ernst van deze kwestie. En finaal gaat het over eenvoud, over kinderlijke creativiteit en logisch redeneren.

Ik denk dat ge u echt eens moet verdiepen in MK ultra en hoe ze dat toepassen op een aantal geselecteerden. Die passen het dan toe op een groter publiek.

Niets aan dat occulte werkt anno 2020 in ons (boer Jan) voordeel. Ik praat daar ook niet meer over of mensen mekkeren weer dat ik complotten zie.. 

Tijd...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat ge u echt eens moet verdiepen in MK ultra en hoe ze dat toepassen op een aantal geselecteerden. Die passen het dan toe op een groter publiek. Niets aan dat occulte werkt anno 2020 in ons (boer Jan) voordeel. Ik praat daar ook niet meer over of mensen mekkeren weer dat ik complotten zie.. Tijd...

Zelfs simpele getallen zijn occult, er is immers nog niemand die een getal heeft zien voorbij wandelen. Maar er zijn altijd uitzonderingen, wegtoveren lukt dan weer wel, maar dat zal met iets anders te maken hebben, denk ik. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei TTC:

Zelfs simpele getallen zijn occult, er is immers nog niemand die een getal heeft zien voorbij wandelen. Maar er zijn altijd uitzonderingen, wegtoveren lukt dan weer wel, maar dat zal met iets anders te maken hebben, denk ik. 

Ik had het over meditatietechnieken die naar het transhumanisme neigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik had het over meditatietechnieken die naar het transhumanisme neigen.

Als ik me bedenk hoeveel dingen ik niet weet, dan is het aanbod overweldigend, dat weet ik nu al door dat wat anderen weten. Maar als ik iets zou weten dat anderen niet weten, en dat weten betrekking heeft op het welzijn van anderen, dan getuig ik van schuldig verzuim door dit niet te delen. Kortom, meditatie kan tot inzichten leiden die niet enkel voor jezelf bestemd zijn, omdat ze universeel zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Als ik me bedenk hoeveel dingen ik niet weet, dan is het aanbod overweldigend, dat weet ik nu al door dat wat anderen weten. Maar als ik iets zou weten dat anderen niet weten, en dat weten betrekking heeft op het welzijn van anderen, dan getuig ik van schuldig verzuim door dit niet te delen. Kortom, meditatie kan tot inzichten leiden die niet enkel voor jezelf bestemd zijn, omdat ze universeel zijn. 

Dat ontken ik niet . Maar dit gaat hier over een niveautje hoger.

Dat is niet zomaar een theorietje he, mensen die met kundalini spelen komen daar op de lange termijn zelden beter uit.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat ontken ik niet . Maar dit gaat hier over een niveautje hoger. Dat is niet zomaar een theorietje he, mensen die met kundalini spelen komen daar op de lange termijn zelden beter uit.

Niveautje hoger bestaat niet bij meditatie, omdat al het bedachte uit de denkgeest komt.

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen die met kundalini spelen komen daar op de lange termijn zelden beter uit.

Angst is dat, omdat het illusoire ego zich verzet tegen wat onvermijdelijk is, hierna is alles complot en niets is mogelijk.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Niveautje hoger bestaat niet bij meditatie, omdat al het bedachte uit de denkgeest komt.

Angst is dat, omdat het illusoire ego zich verzet tegen wat onvermijdelijk is, hierna is alles complot en niets is mogelijk.  

Ken je die soldaten die naar oorlogsgebied moeten en zo zot zijn geen angst te voelen? Meestal een apart volk dat op latere leeftijd krankjorum doorslaat....

Angst is een normale menselijke emotie. Het is abnormaal wanneer mensen niet bang zijn. En als ge mensen letterlijk zot ziet worden van die krachten, gezondheidsklachten op lange termijn krijgen; wekt dat terechte vragen op.

Wat jij bijna doet is zeggen dat ge kunt bungiejumpen zonder touw. Wie niet durft is een bangerik. Ja doe dan stoer he :) Ik moet den eerste nog tegenkomen die geestelijk sterk genoeg is in die velden dieper en dieper te gaan zonder zichzelf te verliezen.

Een beetje verbranden vraagt al lang herstel en is onomkeerbaar. Maar misschien ligt dat aan het feit dat ik dit door mijn westerse geest bekijk en niet oosters geïnspireerd ben. Op het christelijke na dan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

We kunnen nu toch niet zeggen dat al deze krachten voor het betere worden toegepast?

Research maar eens naar de gevolgen bij mensen nadat ze met kundalini speelde. Het is niet fraai.

Nee, dat is niet om bang van te zijn/worden. Maar spiritualiteit moet je nooit alleen beoefenen, maar onder begeleiding van mensen die getraind leraar zijn. Zo hadden de leerlingen van Jahshoea hun meester als hun persoonlijke begeleider. Klaarblijkelijk heeft Jahsjoea niet de kans gekregen om opvolgers klaar te stomen die in staat waren het onderwijs op een verantwoorde manier voort te zetten, zodat het al snel verwaterde en werd geabsorbeerd door stromingen die uiteindelijk in het Christendom zouden uitmonden.

Angst zaaien tegen wat Jahsjoea zelf nog onderwees is echter een beproefde methode van fundamentalistische godsdiensten om mensen van die weg (ook die van Jahsjoea) af te houden. Men begrijpt weinig van die weg en het is ook een bedreiging voor hun eigen fundamentalistische manier van denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei zendeling:

Nee, dat is niet om bang van te zijn/worden. Maar spiritualiteit moet je nooit alleen beoefenen, maar onder begeleiding van mensen die getraind leraar zijn. Zo hadden de leerlingen van Jahshoea hun meester als hun persoonlijke begeleider. Klaarblijkelijk heeft Jahsjoea niet de kans gekregen om opvolgers klaar te stomen die in staat waren het onderwijs op een verantwoorde manier voort te zetten, zodat het al snel verwaterde en werd geabsorbeerd door stromingen die uiteindelijk in het Christendom zouden uitmonden.

Angst zaaien tegen wat Jahsjoea zelf nog onderwees is echter een beproefde methode van fundamentalistische godsdiensten om mensen van die weg (ook die van Jahsjoea) af te houden. Men begrijpt weinig van die weg en het is ook een bedreiging voor hun eigen fundamentalistische manier van denken.

Het probleem is dat de "leraar" van vandaag een andere bron is. Een bron die onzichtbaar werkt via enkele bekendheden en zo een groter publiek bereiken.

90% van de mensheid loopt in het evenbeeld van de mensemoordenaar. Ze zijn daar sedert kind naartoe gevormd.

Het is geen angst zaaien, maar iemand die dan met zulke krachten gaat spelen kan daar bv bi polair uitkomen en heel zijn leven vechten tegen iets wat perfect te voorkomen was.

Er zijn geen leraars met goede bedoelingen, kijk hoe ze anno 2020 uit de universiteit komen. Social justice warriors in overvloed...

De krachten zijn misschien wel neutraal, het medium niet en de bron van waar het nu komt nog minder.

Voor mij is dit realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ken je die soldaten die naar oorlogsgebied moeten en zo zot zijn geen angst te voelen? Meestal een apart volk dat op latere leeftijd krankjorum doorslaat.... Angst is een normale menselijke emotie. Het is abnormaal wanneer mensen niet bang zijn. En als ge mensen letterlijk zot ziet worden van die krachten, gezondheidsklachten op lange termijn krijgen; wekt dat terechte vragen op. Wat jij bijna doet is zeggen dat ge kunt bungiejumpen zonder touw. Wie niet durft is een bangerik. Ja doe dan stoer he  Ik moet den eerste nog tegenkomen die geestelijk sterk genoeg is in die velden dieper en dieper te gaan zonder zichzelf te verliezen.  Een beetje verbranden vraagt al lang herstel en is onomkeerbaar. Maar misschien ligt dat aan het feit dat ik dit door mijn westerse geest bekijk en niet oosters geïnspireerd ben. Op het christelijke na dan.

Het gaat over meditatie, over het denken over het eigen denken, en dan van binnenuit naar buiten te kijken, voorbij aan wie je denkt te zijn. Toch simpel? 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor mij is dit realiteit.

Illusie wil niet zeggen dat de realiteit niet bestaat, het wil zeggen dat de realiteit een illusie is. Je lijkt alles door elkaar heen te klutsen om dan te verklaren dat al het andere des duivels is, wat op die manier niet als onwaar kan gezien worden, maar misschien net iets minder doordacht, wat kan gebeuren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het gaat over meditatie, over het denken over het eigen denken, en dan van binnenuit naar buiten te kijken, voorbij aan wie je denkt te zijn. Toch simpel? 

Illusie wil niet zeggen dat de realiteit niet bestaat, het wil zeggen dat de realiteit een illusie is. Je lijkt alles door elkaar heen te klutsen om dan te verklaren dat al het andere des duivels is, wat op die manier niet als onwaar kan gezien worden, maar misschien net iets minder doordacht, wat kan gebeuren. 

Ja ik voegde maar mijn 2 cents toe.Al

 de rest zal irrationeel complotdenken zijn helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ik voegde maar mijn 2 cents toe.Al  de rest zal irrationeel complotdenken zijn helaas.

Met je complotdenken heb je je perfect aangepast aan irrationeel doordachte economische systemen die bol staan van de economische platitudes, met meditatie lossen we dat gewoon op. Hierna mag je dat doorgeven aan de complotdenkers die daar alles van begrijpen, zeggen ze. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Met je complotdenken heb je je perfect aangepast aan irrationeel doordachte economische systemen die bol staan van de economische platitudes, met meditatie lossen we dat gewoon op. Hierna mag je dat doorgeven aan de complotdenkers die daar alles van begrijpen, zeggen ze. 

Als het zo succesvol was had ik geen voorbeelden van zelfmoorden, volledig mentaal gestoorden na kundalini opwekking en ziektes op lange termijn als artritis en reuma.

Ware er geen lopende draad dan zou er een andere ervaring spreken.

Een meditatie is helemaal iets anders dan kundalini opwekken he. Research maar met eigen bronnen de relatie tussen kundalini en mentale afwijkingen die daarop volgen. Dat is geen complot maar een onderzoek. Hoe die energie tegen "ons" gebruikt wordt is wel een complot. Verborgen boodschappen in muziekclips en teksten tonen zeer duidelijk de aanbidding van de slang en kundalini technieken. MK Ultra.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als het zo succesvol was had ik geen voorbeelden van zelfmoorden, volledig mentaal gestoorden na kundalini opwekking en ziektes op lange termijn als artritis en reuma. Ware er geen lopende draad dan zou er een andere ervaring spreken. Een meditatie is helemaal iets anders dan kundalini opwekken he. Research maar met eigen bronnen de relatie tussen kundalini en mentale afwijkingen die daarop volgen. Dat is geen complot maar een onderzoek. Hoe die energie tegen "ons" gebruikt wordt is wel een complot. Verborgen boodschappen in muziekclips en teksten tonen zeer duidelijk de aanbidding van de slang en kundalini technieken. MK Ultra.

Ja, meditatie zou dan tot de bewustwording kunnen leiden dat de geest zich identificeert met dat wat in die geest opgeworpen wordt, met een overweldigend aanbod aan verschijnselen die je ook angst kunnen inboezemen. Toegegeven, het is als gekkenwerk, en wie zoiets allemaal kan verzinnen, een fantast. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Het probleem is dat de "leraar" van vandaag een andere bron is. Een bron die onzichtbaar werkt via enkele bekendheden en zo een groter publiek bereiken.

90% van de mensheid loopt in het evenbeeld van de mensemoordenaar. Ze zijn daar sedert kind naartoe gevormd.

Het is geen angst zaaien, maar iemand die dan met zulke krachten gaat spelen kan daar bv bi polair uitkomen en heel zijn leven vechten tegen iets wat perfect te voorkomen was.

Er zijn geen leraars met goede bedoelingen, kijk hoe ze anno 2020 uit de universiteit komen. Social justice warriors in overvloed...

De krachten zijn misschien wel neutraal, het medium niet en de bron van waar het nu komt nog minder.

Voor mij is dit realiteit.

Het is wel angst zaaien, maar je geeft er blijk van dat je dit soort onderwijs niet kent, dus het is je niet aan te rekenen. Maar ik zie wat je probleem is, dat kleurt je manier van denken op dit punt teveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei zendeling:

Het is wel angst zaaien, maar je geeft er blijk van dat je dit soort onderwijs niet kent, dus het is je niet aan te rekenen. Maar ik zie wat je probleem is, dat kleurt je manier van denken op dit punt teveel.

Metadenkend heb ik de stellingen van Einstein gekoppeld aan biflatie, dit geeft onbegrensde mogelijkheden waardoor veel overtuigingen met betrekking tot geld als onwaar, of op z’n minst dubieus en onvolledig, kunnen gezien worden, het correlaat met diverse stoornissen gaf dan ook de morele impuls om hierover de GGZ te interpelleren, maar zonder succes. Maar omdat amper iemand weet wat biflatie inhoudelijk betekent, kan er ook geen beter begrip ontstaan, wat zich vanuit de visie van biflaten spontaan laat vertalen naar het OPS-lijderschap, onbegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens is er geen andere mogelijkheid om tot de Heerschappij van God te komen (door de smalle poort te gaan), dan via het omhoog laten komen van de koelakoendalini.

Daarbij maakt het dus helemaal niets uit in welk kader (binnen welke traditie of godsdienstvorm) die verlichtings- of bevrijdingstoestand gebeurt.

Als iemand alle samkara's heeft uitgeput en zelfs de laatste wordt weggenomen, dan heeft het 'ik-bewustzijn' geen binding meer met het aardse en rijst het automatisch naar boven naar de zetel van God (Kosmisch Bewustzijn) alwaar de vereniging plaatsvindt ("yoga"). In de christelijke mystiek wordt dit meen ik verbeeld als de 'bruiloft met Christus'.

Maar als mensen geestelijk instabiel zijn zoals bij randpsychotische persoonlijkheden en dergelijke, dan kan men allicht bij spirituele beoefening makkelijker uit balans raken (minder "geaard" worden). Hetzelfde kan gebeuren bij fundamentalistische gebedsgenezingen met handenoplegging en dergelijke.

Bij goede begeleiding hoeft dat geen probleem te zijn. Ik denk dat drugs en alcoholgebruik wat dat betreft een veel groter risico in zich dragen voor zulke mensen. Het menselijke bewustzijn zit gevangen tussen 2 polen, de negatieve pool van de aardse bindingen (heerschappij van het aardse) en de positieve pool in de Heerschappij ("Koninkrijk") van God. Jahsjoea onderwijst hoe je de kloof tussen de negatieve pool en de positieve kunt overbruggen. De koelakoendalini ligt opgerold te slapen in de negatieve pool en kan door de spirituele beoefening wakker gemaakt worden en omhoog gaan rijzen.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei zendeling:

Overigens is er geen andere mogelijkheid om tot de Heerschappij van God te komen (door de smalle poort te gaan), dan via het omhoog laten komen van de koelakoendalini.

Hoe weet je dat zo zeker? 

30 minuten geleden zei zendeling:

Maar als mensen geestelijk instabiel zijn zoals bij randpsychotische persoonlijkheden en dergelijke, dan kan men allicht bij spirituele beoefening makkelijker uit balans raken (minder "geaard" worden). Hetzelfde kan gebeuren bij fundamentalistische gebedsgenezingen met handenoplegging en dergelijke.

In dit leven zal er wellicht niet veel meer gebeuren dan te kijken naar de neveneffecten van dat waar onze nuchter doordachte hulpvragen over handelen, wat een zinloze toekomstverwachting is. Deze zinloosheid is alleen maar toegenomen na vijf jaar meditatie, niet andersom, ondanks alle hoop die we ooit koesterden door de voortschrijdende inzichten die hier spontaan uit geventileerd konden worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei zendeling:

Het is wel angst zaaien, maar je geeft er blijk van dat je dit soort onderwijs niet kent, dus het is je niet aan te rekenen. Maar ik zie wat je probleem is, dat kleurt je manier van denken op dit punt teveel.

Ik ga "mijn waarheid" niet verbloemen omdat ze een ander bang maakt, sorry.

1 uur geleden zei zendeling:

Overigens is er geen andere mogelijkheid om tot de Heerschappij van God te komen (door de smalle poort te gaan), dan via het omhoog laten komen van de koelakoendalini.

Daarbij maakt het dus helemaal niets uit in welk kader (binnen welke traditie of godsdienstvorm) die verlichtings- of bevrijdingstoestand gebeurt.

Als iemand alle samkara's heeft uitgeput en zelfs de laatste wordt weggenomen, dan heeft het 'ik-bewustzijn' geen binding meer met het aardse en rijst het automatisch naar boven naar de zetel van God (Kosmisch Bewustzijn) alwaar de vereniging plaatsvindt ("yoga"). In de christelijke mystiek wordt dit meen ik verbeeld als de 'bruiloft met Christus'.

Maar als mensen geestelijk instabiel zijn zoals bij randpsychotische persoonlijkheden en dergelijke, dan kan men allicht bij spirituele beoefening makkelijker uit balans raken (minder "geaard" worden). Hetzelfde kan gebeuren bij fundamentalistische gebedsgenezingen met handenoplegging en dergelijke.

Bij goede begeleiding hoeft dat geen probleem te zijn. Ik denk dat drugs en alcoholgebruik wat dat betreft een veel groter risico in zich dragen voor zulke mensen. Het menselijke bewustzijn zit gevangen tussen 2 polen, de negatieve pool van de aardse bindingen (heerschappij van het aardse) en de positieve pool in de Heerschappij ("Koninkrijk") van God. Jahsjoea onderwijst hoe je de kloof tussen de negatieve pool en de positieve kunt overbruggen. De koelakoendalini ligt opgerold te slapen in de negatieve pool en kan door de spirituele beoefening wakker gemaakt worden en omhoog gaan rijzen.

Zie eens hoe de nieuwe generatie gekneed wordt door hun popsterren etc.

De kern van mijn hele betoog is dat er geen goede begeleiding is. Integendeel, je zegt dat ik angst zaai, maar kijk eens naar uw nieuws afgelopen jaren.

De leugen heerst en de duivel is de vader van alle leugens. De mensheid is nu geconditioneerd dat ze "zot worden" als ze zich openstellen voor die krachten. We lopen niet in het evenbeeld va  God zoals Jezus dat deed he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De leugen heerst en de duivel is de vader van alle leugens. De mensheid is nu geconditioneerd dat ze "zot worden" als ze zich openstellen voor die krachten. We lopen niet in het evenbeeld va  God zoals Jezus dat deed he.

U gaat door met angstzaaierij, een belangrijk kernmerk van de religieuze fundamentalist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid