Spring naar bijdragen

Waarom worden er niet standaard meditatielessen gegeven in het Christendom?


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei zendeling:

U gaat door met angstzaaierij, een belangrijk kernmerk van de religieuze fundamentalist.

Ik zal me politiek correct opstellen en comfortabele leugens opstellen omdat zendeling anders verwacht? Not.

Noem mij 1 voorbeeld waar mensen die zich op de lange termijn met al die krachten in lieten geen gezondheidsproblemen kregen. En dan spreek ik van mensen in deze eeuw en niet Christus of Boeddha.

Amper 1. Ik geef om u als gelovig broeder en wil u niet sugarcoaten met leugens. Kundalini is de slangenkennis waaraan we ons paradijs verloren. Laten we dat new age gedoe laten voor wat het is en zien naar de legale moorden die plaatsnemen van in de baarmoeder. Maar dan ben ik te fundamenteel. Neen dan ben ik gewoon een creationist die Gods wet zoekt te behagen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is christendom is meditatie, Jezus adviseerde immers om ons verstand te gebruiken. Verder heeft het Vaticaan elke dag over Jubeljaren die we effectief gaan toepassen, als de volgelingen dat niet w

Het is in mijn ogen een tragedie dat de christenen al heel vroeg het contact met het onderwijs van de Heer zijn kwijtgeraakt. Enkel nog met een heel dun lijntje (van hergebruikte oorspronkelijke woord

Het zwaartepunt wordt bepaald door de mate waarin een bepaalde lading actief is. Beide zaken zijn afhankelijk van een inbreng door iets of iemand. Het zwaartepunt is daarna de feitelijke resultante va

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zal me politiek correct opstellen en comfortabele leugens opstellen omdat zendeling anders verwacht?

Lotgenoten allerhande zouden ons een groot plezier kunnen doen om eens dezelfde oefening te overwegen, en dan jullie bevindingen te bezorgen om een globale evaluatie op te maken. Het is echt niet moeilijk, we geven een aantal vragen mee op basis van een herstelonderzoek, gewoon even voorleggen aan experten en dan observeren wat er precies gebeurt. Reden is eenvoudig, we geloven onze eigen ogen niet meer, interesse?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zal me politiek correct opstellen en comfortabele leugens opstellen omdat zendeling anders verwacht? Not.

Noem mij 1 voorbeeld waar mensen die zich op de lange termijn met al die krachten in lieten geen gezondheidsproblemen kregen. En dan spreek ik van mensen in deze eeuw en niet Christus of Boeddha.

Amper 1. Ik geef om u als gelovig broeder en wil u niet sugarcoaten met leugens. Kundalini is de slangenkennis waaraan we ons paradijs verloren. Laten we dat new age gedoe laten voor wat het is en zien naar de legale moorden die plaatsnemen van in de baarmoeder. Maar dan ben ik te fundamenteel. Neen dan ben ik gewoon een creationist die Gods wet zoekt te behagen.

U heeft een verwrongen beeld van wat Jahsjoea onderwees. Ik ken honderden mensen (persoonlijk) die deze weg bewandelen en niemand heeft erdoor psychische problemen gekregen, eerder wel het omgekeerde bij sommigen. Je leven wordt stabieler door de regelmatige meditaties, de fysieke yoga en het lacto-vegetarische dieet zonder drugs of alcohol. De wekelijkse en de retraite bijeenkomsten werken ook stabiliserend voor mensen die dat nodig hebben. Met New Age heeft het niets van doen, die New Age mensen zijn doorgaans juist anti-leermeesters en menen dat je je eigen weg moet zoeken via losse cursussen, boeken lezen en wierrookjes branden enzo. Er is geen mystiek mogelijk zonder op een gegeven moment de koendalini wakker te maken. In de Kabbalah mystiek komen die 7 "trappen" richting God dacht ik ook voor.

8 uur geleden zei TTC:

Hoe weet je dat zo zeker? 

Omdat wij als mens nu eenmaal zo in elkaar zitten. En de stadia die bij mystieke realisaties voorkomen, tref je in verschillende religies aan, al varieren de benamingen, het is toch hetzelfde. Spiritualiteit is een intuitieve wetenschap en net als bij emoties is er geen verschil van de ene naar de andere cultuur, het is universeel. Religies verschillen wel van elkaar omdat ze vol zitten met fantasiedingen.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei zendeling:

Omdat wij als mens nu eenmaal zo in elkaar zitten. En de stadia die bij mystieke realisaties voorkomen, tref je in verschillende religies aan, al varieren de benamingen, het is toch hetzelfde. Spiritualiteit is een intuitieve wetenschap en net als bij emoties is er geen verschil van de ene naar de andere cultuur, het is universeel. Religies verschillen wel van elkaar omdat ze vol zitten met fantasiedingen.

Gaat ver ja, als in elk atoom bewustzijn zit, is God overal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei zendeling:

heeft een verwrongen beeld van wat Jahsjoea onderwees. Ik ken honderden mensen (persoonlijk) die deze weg bewandelen en niemand heeft erdoor psychische problemen gekregen, eerder wel het omgekeerde bij sommigen. Je leven wordt stabieler door de regelmatige meditaties, de fysieke yoga en het lacto-vegetarische dieet zonder drugs of alcohol. De wekelijkse en de retraite bijeenkomsten werken ook stabiliserend voor mensen die dat nodig hebben.

We zijn nu een paar pagina's verder sinds de aanvang van dit topic. En ik hoef nog steeds alleen maar te herhalen wat ik in het begin al schreef.  

Op 21-6-2020 om 07:28 zei Dat beloof ik:

Zou je zo vriendelijk kunnen zijn om met iedereen te delen waar dat dan precies staat, zodat iedereen weet waar je het over hebt

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei zendeling:

U heeft een verwrongen beeld van wat Jahsjoea onderwees. Ik ken honderden mensen (persoonlijk) die deze weg bewandelen en niemand heeft erdoor psychische problemen gekregen, eerder wel het omgekeerde bij sommigen. Je leven wordt stabieler door de regelmatige meditaties, de fysieke yoga en het lacto-vegetarische dieet zonder drugs of alcohol. De wekelijkse en de retraite bijeenkomsten werken ook stabiliserend voor mensen die dat nodig hebben. Met New Age heeft het niets van doen, die New Age mensen zijn doorgaans juist anti-leermeesters en menen dat je je eigen weg moet zoeken via losse cursussen, boeken lezen en wierrookjes branden enzo. Er is geen mystiek mogelijk zonder op een gegeven moment de koendalini wakker te maken. In de Kabbalah mystiek komen die 7 "trappen" richting God dacht ik ook voor.

Omdat wij als mens nu eenmaal zo in elkaar zitten. En de stadia die bij mystieke realisaties voorkomen, tref je in verschillende religies aan, al varieren de benamingen, het is toch hetzelfde. Spiritualiteit is een intuitieve wetenschap en net als bij emoties is er geen verschil van de ene naar de andere cultuur, het is universeel. Religies verschillen wel van elkaar omdat ze vol zitten met fantasiedingen.

Ik heb geen verwrongen beeld van Zijn onderwijs. Ik ken er geen honderdtal, maar ik zie wel een lopende draad. Wie het echt boeit, research maar de relatie tussen kundalini en geestelijke afwijkingen die daarna volgen. 

Als je dan ziet hoe stijf de mensheid vandaag staat van ideologie, dan lijkt het me niet wijs deze te ontwaken met kundalini. Als de slang een mythisch wezen was, staat ze wel metafoor voor die kundalini energie waaruit haar kennis kwam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb geen verwrongen beeld van Zijn onderwijs. Ik ken er geen honderdtal, maar ik zie wel een lopende draad. Wie het echt boeit, research maar de relatie tussen kundalini en geestelijke afwijkingen die daarna volgen. Als je dan ziet hoe stijf de mensheid vandaag staat van ideologie, dan lijkt het me niet wijs deze te ontwaken met kundalini. Als de slang een mythisch wezen was, staat ze wel metafoor voor die kundalini energie waaruit haar kennis kwam.

Meditatie, indien ernstig genomen, brengt je tot jezelf, en wat je te zien krijgt weerzinwekkend, mensonterend, duivels, angstaanjagend, alles is een complot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Krab eens eerst achter je oren, misschien vind je daar nog een heel bos. 

Ja tis dat, jullie zijn ouder dus wijzer... 

Kijk, alcohol en sigaretten komen ook met een waarschuwingslabel. Drink met mate, roken brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. Zo is dat ook als ge met vuur gaat spelen, 1 kan zich danig verbranden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja tis dat, jullie zijn ouder dus wijzer... Kijk, alcohol en sigaretten komen ook met een waarschuwingslabel. Drink met mate, roken brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. Zo is dat ook als ge met vuur gaat spelen, 1 kan zich danig verbranden.

Zever in pakskes, je hebt gewoon schrik, dat is alles. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

We zijn niet over meditatie bezig maar over een kundalini energie die je langs je chakras laat binnenkomen.

Je kunt de ruggengraat evenmin wegdenken uit het menselijke lichaam als de opgerolde koelakoendalini en cakra's als realiteit in de spiritiuele ontwikkeling. Elk levend wezen met een ruggengraat heeft er zelfs een. Ik weet niet hoe je aan dat verwrongen beeld komt, maar waarschijnlijk zijn dat praatjes van fundamentalisten net zoals islam-fundamentalisten alles demoniseren wat met soefi-mystiek te maken heeft. Ga je kijken in een fundamentalistische boekwinkel dan kun je daar boekjes vinden waarin alles gedemoniseerd wordt wat niet beantwoordt aan hun fundamentalistische houding, zoals homeopathie, jehova getuigen, hare krishna, yoga, new age, tarot, alles wordt door hen gedemoniseerd (homoseksualiteit durven ze niet, dan krijgen ze rechtszaken aan hun broek). Ik vind fundamentalisme met hun achterlijke starre dogmatiek een gevaarlijke stroming die de geesten van kinderen vergiftigt. Jouw verwrongen beeld van koendalini past daar perfect in. Iedere vorm van meditatie leidt uiteindelijk tot het ontwaken van de koelakoendalini en tot het omhoog rijzen of expanderen van het bewustzijn richting de Heerschappij van God. Jahsjoea onderwijst de methode om dat in gang te zetten, al is die niet volledig uitgewerkt aanwezig in de Q-lite gezegden.

Fundamentalisten scheppen een vals beeld waarbij hun fundamentalistisch geloof het enige goede is en alles wat daarvan afwijkt is het kwaad. Dat leidt uiteindelijk tot gruweltoestanden en excesssen zoals je die in Iran of bij IS etc. aan kunt treffen. Maar denk ook aan de middeleeuwen met zijn wrede vervolgingen van andersdenkenden. Fundamentalisme is ook een van de redenen dat vele mensen zich tegenwoordig afkeren van iedere vorm van godsdienstbeoefening.

 

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gewoon normaal doen is al moeilijk genoeg voor mij...

Wie als E-werker in de GGZ gezonde interesse toont in geldzaken of monetair beleid in algemene zin, houdt zich logischerwijs bezig met heel de wereld, je kan immers niet zeggen dat je je lokaal bezig houdt met een wereldomspannend systeem om dan te denken dat het plots niet meer wereldomspannend zou zijn. De manier waarop kan variëren, maar het is wel zo dat een aantal E-werkers kan zeggen dat het kinderspel is om de wereld te veranderen, simpelweg door onze kinderlijke creativiteit aan te wenden en andere denkpistes te exploreren, meer is het niet. Maar dat komt met een grote maar, niet omdat het moeilijk is, maar door de overweldiging wanneer je beseft wat het betekent, in termen van menselijk lijden, en hiermee dan ook naar lotgenoten toe, in liefde en verbondenheid over veel grenzen heen, van harte.

18 minuten geleden zei zendeling:

Fundamentalisten scheppen een vals beeld waarbij hun fundamentalistisch geloof het enige goede is en alles wat daarvan afwijkt is het kwaad. Dat leidt uiteindelijk tot gruweltoestanden en excesssen zoals je die in Iran of bij IS etc. aan kunt treffen. 

Vanuit hun standpunt bekeken is dat het enige beeld dat er bestaat, wat vanuit die hoedanigheid volstrekt logisch te begrijpen valt als tegenpool van een ander kwaad, waar we liever niet over spreken omdat het een appel doet op het in vraag stellen van onze eigen cultuur. Het ene houdt het andere in stand en leidend tot nog meer verduistering, en de redenen absurd voor wie iets van meditatie kent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei zendeling:

Iedere vorm van meditatie leidt uiteindelijk tot het ontwaken van de koelakoendalini en tot het omhoog rijzen of expanderen van het bewustzijn richting de Heerschappij van God.

Vandaag is alles megalomaan, ook hulpvragen om een aantal een epistemologische obstakels op een deskundige en serene manier te willen onderzoeken op waarachtigheid, het is enkel deze vraag. Megalomaan wordt echter vanzelfsprekend wanneer micro macro wordt, en hoe we hierop reageren nog een heel andere kwestie. Maar dat is nu net de grote bezorgdheid van een aantal E-werkers in de GGZ, niet om nog meer tumult te induceren maar nu net ter preventie hiervan, wat voeding geeft aan het idee van een fluweelzachte paradigmashift. Maar probeer het anders zelf een keertje, per definitie derde orde veranderingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei zendeling:

Je kunt de ruggengraat evenmin wegdenken uit het menselijke lichaam als de opgerolde koelakoendalini en cakra's als realiteit in de spiritiuele ontwikkeling. Elk levend wezen met een ruggengraat heeft er zelfs een. Ik weet niet hoe je aan dat verwrongen beeld komt, maar waarschijnlijk zijn dat praatjes van fundamentalisten net zoals islam-fundamentalisten alles demoniseren wat met soefi-mystiek te maken heeft. Ga je kijken in een fundamentalistische boekwinkel dan kun je daar boekjes vinden waarin alles gedemoniseerd wordt wat niet beantwoordt aan hun fundamentalistische houding, zoals homeopathie, jehova getuigen, hare krishna, yoga, new age, tarot, alles wordt door hen gedemoniseerd (homoseksualiteit durven ze niet, dan krijgen ze rechtszaken aan hun broek). Ik vind fundamentalisme met hun achterlijke starre dogmatiek een gevaarlijke stroming die de geesten van kinderen vergiftigt. Jouw verwrongen beeld van koendalini past daar perfect in. Iedere vorm van meditatie leidt uiteindelijk tot het ontwaken van de koelakoendalini en tot het omhoog rijzen of expanderen van het bewustzijn richting de Heerschappij van God. Jahsjoea onderwijst de methode om dat in gang te zetten, al is die niet volledig uitgewerkt aanwezig in de Q-lite gezegden.

Fundamentalisten scheppen een vals beeld waarbij hun fundamentalistisch geloof het enige goede is en alles wat daarvan afwijkt is het kwaad. Dat leidt uiteindelijk tot gruweltoestanden en excesssen zoals je die in Iran of bij IS etc. aan kunt treffen. Maar denk ook aan de middeleeuwen met zijn wrede vervolgingen van andersdenkenden. Fundamentalisme is ook een van de redenen dat vele mensen zich tegenwoordig afkeren van iedere vorm van godsdienstbeoefening.

 

Ok dan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ok dan...

Alles is perceptie en interpretatie, je leest het vaak wanneer je aan een herstelonderzoek werkt, kunnen niet zeggen dat het onwaar is. Ter getuigenis de realiteit waarin we leven, vandaag zien we bijvoorbeeld torenhoge schuldenbergen en begrotingstekorten, moeilijk om te ontkennen, naargelang perceptie. Een andere perceptie, die echter voor velen onzichtbaar is, stelt dat die schuldenbergen en begrotingstekorten niet werkelijk zijn, in andere woorden een kwestie van geloof en de manier hoe we daarover denken. Stel nu dat dit waar is, dan is het voor iedereen wel duidelijk dat zoiets overweldigend is, en hoe dat nu precies werkt kunnen we terugvinden in het prachtige studiewerk van de GGZ en andere disciplines. En dan komt het, uit morele overweging en in alle bedachtzaamheid stelt een aantal E-werkers hierover hulpvragen, maar ze hebben zich vergist, het klopt namelijk niet wat er in die handboeken staat, naar het schijnt een kwestie van perceptie en interpretatie. Het leven een droom, voor een aantal een nachtmerrie, zo luidt het deskundigenrapport, hou moed! Of mediteer wat, dan zie je dat onmiddellijk, wat natuurlijk zalig is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-6-2020 om 07:14 zei zendeling:

Het verschilt niet van soortgelijke technieken gebruikt in de Yoga en mogelijk ook in het Soefisme. Waar en wanneer zijn de vroege christenen zó van het mediatie-pad afgeraakt?

Het verhaal van het paard en het water heeft inmiddels een veel indringender betekenis gekregen, waarin het water staat voor meer verbondenheid en harmonie, met als risico vertrappeld te worden door de paarden, in de vorm van stigma, in alle onwetendheid. Wees voorzichtig, verder zouden we met verstomming geslagen worden wanneer iemand op het absurde idee zou gekomen zijn om die waterreiniger al eens te bekijken, reflecties in woelig water met als optie transcendentie, stilte, onbevattelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei TTC:

Alles is perceptie en interpretatie, je leest het vaak wanneer je aan een herstelonderzoek werkt, kunnen niet zeggen dat het onwaar is. Ter getuigenis de realiteit waarin we leven, vandaag zien we bijvoorbeeld torenhoge schuldenbergen en begrotingstekorten, moeilijk om te ontkennen, naargelang perceptie. Een andere perceptie, die echter voor velen onzichtbaar is, stelt dat die schuldenbergen en begrotingstekorten niet werkelijk zijn, in andere woorden een kwestie van geloof en de manier hoe we daarover denken. Stel nu dat dit waar is, dan is het voor iedereen wel duidelijk dat zoiets overweldigend is, en hoe dat nu precies werkt kunnen we terugvinden in het prachtige studiewerk van de GGZ en andere disciplines. En dan komt het, uit morele overweging en in alle bedachtzaamheid stelt een aantal E-werkers hierover hulpvragen, maar ze hebben zich vergist, het klopt namelijk niet wat er in die handboeken staat, naar het schijnt een kwestie van perceptie en interpretatie. Het leven een droom, voor een aantal een nachtmerrie, zo luidt het deskundigenrapport, hou moed! Of mediteer wat, dan zie je dat onmiddellijk, wat natuurlijk zalig is. 

Kijk, je hebt stoffen en anti stoffen. Wat voor X zalig werkt, gaat zeer nadelig werken bji Y en dat is de enige waarschuwing waar ik wou op wijzen. De menselijke psyche is corrupted door een duistere ideologie waardoor de rimpels in het veld “te overweldigend” op het individu kunnen afkomen wat geheid tot “psychose” is. Of hoe je het ook noeme wil....

Naar daar gaan is 1, terug komen en verder functioneren in deze realiteit is 2.

Zie maar wat ze doen met zo’n Verlossers op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kijk, je hebt stoffen en anti stoffen. Wat voor X zalig werkt, gaat zeer nadelig werken bji Y en dat is de enige waarschuwing waar ik wou op wijzen. De menselijke psyche is corrupted door een duistere ideologie waardoor de rimpels in het veld “te overweldigend” op het individu kunnen afkomen wat geheid tot “psychose” is. Of hoe je het ook noeme wil.... Naar daar gaan is 1, terug komen en verder functioneren in deze realiteit is 2. Zie maar wat ze doen met zo’n Verlossers op aarde.

E-werkers die gekozen hebben voor het E-pad zullen het beslist willen of kunnen beamen, het is niet eens zo moeilijk om te begrijpen, zelfs kinderlijk eenvoudig. Maar dat is het punt niet zozeer, de angel zit in het verlengde daarvan, in wat je dan te zien krijgt, in wat niet gezien wordt, en niet kan gezien worden, net zoals je dat vroeger ook niet zag, maar nu wel, dankzij de GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

E-werkers die gekozen hebben voor het E-pad zullen het beslist willen of kunnen beamen, het is niet eens zo moeilijk om te begrijpen, zelfs kinderlijk eenvoudig. Maar dat is het punt niet zozeer, de angel zit in het verlengde daarvan, in wat je dan te zien krijgt, in wat niet gezien wordt, en niet kan gezien worden, net zoals je dat vroeger ook niet zag, maar nu wel, dankzij de GGZ.

De GGZ uhakbar!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

De GGZ uhakbar!!!!

Middels meditatie wordt nog opgemerkt dat het geen blijk is van gezond verstand om ons te conformeren aan het vigerende zwaartepunt binnen de realiteit zoals we ze heden ervaren, dan wel het zwaartepunt te verleggen in de richting van een ethische upgrade. Maar zoals altijd hebben mensen daar een panische angst van, waardoor ze nog liever doen alsof ze tegen alles en iedereen zijn, om er finaal in te verstikken en nog angstiger te worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-6-2020 om 09:43 zei zendeling:

Angst zaaien is altijd een van de methoden geweest van christenen (ook wel van moslims) om mensen mee te manipuleren. Angst voor de "duivel", angst voor de "hel", angst voor het "occulte", angst om dingen zelf te moeten doen die het religieuze sprookje automatisch voor je zou doen als je braaf lid bent van het geloof, angst voor andere levensbechouwingen en andere levenswijzen. Jij doet daar blijkbaar ook aan mee.

De prohydata digma is een vlinder uit de familie van de spanners, een paradigmashift daarentegen is een spannende gebeurtenis waarbij rupsen tot vlinders kunnen verworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-6-2020 om 07:14 zei zendeling:

Daar hoor en lees ik nooit iets over, men leest er denk ik overheen en past het niet (meer?) toe. Hoe is dat zo gekomen?

Hoe een non-lineaire attractor, zoals de sleutel biflatie, zich nu precies verhoudt tot het idee van karma, is me nog niet geheel duidelijk. Wat we wel kunnen zeggen is dat een en ander niet afhangt van deze sleutel zelf, maar hoe deze wordt toegepast, afhankelijk van de gebruiker dus. Maar dan komt het, als we niet eens weten wat we hiermee kunnen, hoe zouden we hem dan op deze of gene manier kunnen hanteren? Meditatie is inderdaad niet zomaar wat, angstwekkend het resultaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:

Middels meditatie wordt nog opgemerkt dat het geen blijk is van gezond verstand om ons te conformeren aan het vigerende zwaartepunt binnen de realiteit zoals we ze heden ervaren, dan wel het zwaartepunt te verleggen in de richting van een ethische upgrade. Maar zoals altijd hebben mensen daar een panische angst van, waardoor ze nog liever doen alsof ze tegen alles en iedereen zijn, om er finaal in te verstikken en nog angstiger te worden. 

Het zwaartepunt wordt bepaald door de mate waarin een bepaalde lading actief is. Beide zaken zijn afhankelijk van een inbreng door iets of iemand. Het zwaartepunt is daarna de feitelijke resultante van een en ander. Waar waar is dat iemand zich daaraan kan willen conformeren, confronteert de realiteit hem ermee dat iets of iemand niet het zwaartepunt kan verleggen. Hoe meer een iemand het zwaartepunt zoekt te verleggen, hoe meer daartegen tegenwicht komt. En het is pas een andere tijd en vanuit een ander dimensie, of/dat een verschuiving van een zwaartepunt bepaalbaar wordt. Wat gevuld is zal verveelvuldigd worden en wat leeg is, geleegd. 

Naarmate de panische angst meer wordt toegerekend, is meer, equivalent met zelfverlorenheid in een zelfredzaamheidssyndroom. Naarmate zelfredzaamheid meer wordt toegerekend, is een redelijk gesprek meer waarschijnlijk. En de dichtheid van de mist zo groot, dat zij optrekt en onzichtbaar wordt. Elke zin verliest haar zin, als de zintuigen niet worden getuchtigd tot er meer zin is bij inhoud, strekking, en liefst ook bij de lezer. De mist mist haar verstikkend effect, voor wie beseft dat het geen mist is dat hij ademt. Maar de adem van de rede, behoeft redelijke zingevende zuiverheden, tot de mist neerslaat. En wie in dat heldere plaatje woorden van mistige verstikking gebruikt, om de mist de identificeren, is als een gebarentolk in een mist waar je nog geen hand voor ogen ziet. Misschien dat je iets opmerkt en daar eigenhandig kaas of chocola van kunt maken; maar hoe zou je zo de werkelijke boodschap krijgen? Maar wie de mist identificeert vanaf een afstand en haar derhalve ook scherp als verschijning identificeren kan, en dat dan ook beschrijft, die is ineens als de merel in de mist, die het op een fluiten zet.

Wat let je? Wie let je?

4 uur geleden zei TTC:

De prohydata digma is een vlinder uit de familie van de spanners, een paradigmashift daarentegen is een spannende gebeurtenis waarbij rupsen tot vlinders kunnen verworden.

Vanuit de aard van waarnemende zijnskenmerken, is een paradigmashift geen ontpoppende vlinder, maar een aandachtverleggende en identiteitvormende beeldvorming, die leidt tot aanpassingen in bewustwording en bewustzijn, maar er niettemin niet in slaagt om van een dubbeltje een kwartje te maken; ook al meent elk dubbeltje zich een rups te zijn die eens als kwartje zal ontpoppen. Maar alleen die rups ontpopt zich als een vlinder, die een vlinder is. 

Het onderwerp is hier concreet dat bepaalde leringen die aan de bijbel worden toegeschreven, toch niet in de bijbel staan. Welkom in de wereld van creationisten. Creationisten zijn zij die lezen wat er staat, maar dan in een geest van creativiteit iets uit peuren dat er niet in staat, maar er wel uit volgt, volgens de creationist. Dat zijn dus per definitie verzinners en inleggers en fantasie volgende creatievelingen. Maar wie gelooft wat er staat, die is geen creationist, maar een persoon die gelooft, dat wat er staat ook bedoelt is om daar te staan. Hij is dus geen gelovige in een bepaalde orde of oorsprong of ontwikkeling, maar een gelovige dat wat er staat afkomstig is uit een dermate betrouwbare bron van een daadwerkelijk levende zender, dat die woorden in twijfel trekken niet alleen een zaak is van onverstandigheid. maar ook een zaak is van opstand en revolutie: als een testament iets beschrijft, dan treedt zelfs een notaris en een wetenschapper niet in de geldigheid van dat testament als bron van zakelijke verslaglegging van wat de vader daadwerkelijk heeft gezegd. Ongeacht wat je er van vindt. En diegene die aan de vader toeschrijft niet te hebben bedoeld wat hij heeft gezegd, die raakt iets dat dieper gaat dan waarheidsvinding, namelijk of die vader wel of niet gezag heeft en wel of niet leeft en wel of niet nog steeds beoordeelt met hoeveel respect zijn gezag en zijn positie en zijn inbreng wordt bejegend. Vrijheid geeft vrijmoedigheid en vrijheid geeft wat de geest drijft als hij in vrijheid is. Dat precies is waarom er principieel volledige vrijheid bestaat om te kiezen voor tegenstand.  Niet dat het uitwerkt wat het beoogt, maar wel dat het uitwerkt dat kenbaar wordt welke geesten de vader volgen en welke geesten in opstand komen. En natuurlijk waar de ziel zich mee verbindt. 

De bijbelse meditatie, is de overpeinzing en bezinning op wat God heeft gezegd. Dat is lastig en samenhangend en vraagt inzichtverhogende doordenking van alles wat God heeft gezegd. En de kunst is om in dat proces vast te houden wat is gezegd, in plaats van in te ruilen voor wat je er zelf van denkt te kunnen creëren.
Aangezien God vraagt om te leven uit het geloof alleen, is er een tweede aspect bij bijbelse meditatie, en dat is het loslaten van je eigen perspectief, om dat in te ruilen voor een perspectief waarin je alles wat je wilt en wenst niet put uit de realiteit, maar voorlegt aan de vader, om dan ook zelf geheel en al los te laten het zelf regelen en besturen en doen realiseren van wat je denkt dat nuttig of gewenst is. Niet dat je stopt met doen wat in die lijn ligt; integendeel het vereist juist dat het steeds doet wat in die lijn ligt en dat ook communiceert, zodat God en ook de engelen weten wat jouw lijn en gevolgtrekkingen zijn van wat de vader gaat doen. Maar het principiële is dat je weet en erkent en handelt alsof dat wat je zelf doet niet meer is dan het aankondigen en het druppelen op die gloeiende plaat, maar dat elk woord en elke daad in geloof, gepaard gaat met legers van engelen die dat woord en dat geloof beantwoorden en in lijn daarmee strijden en doen, om ook te bewerken wat geestelijk in de lijn ligt van wat je ziel bedoelde te zeggen. Dat is heel veel echte macht en heel veel onverdiende genade. Maar het is tegelijkertijd een lege huls en naakt staan tegenover de spotters, want iedereen op aarde ziet dat het niets voorstelt. En meditatie met mystiek, mantra's en metafysische middelen biedt in dit perspectief helemaal niets. Maar wat wel iets biedt, is communicatie, en de wijze waarop je jezelf voorbereid en aanscherpt en ontwikkelt tot een goede hoorder en een dader van wat het horen heeft gebracht. God is geen God van vluchtigheden en geestdrijvingen en emotionele jezelfverliezingen.  Maar God is de God van consequent communiceren wat het is en waar het om gaat. Maar dat gebeurt in een context en in een wereld, waarin recht en waarheid en zuiverheid en eenvoud  in de ban zijn gedaan en worden misbruikt om te bewerken wat tegengesteld is aan de norm.

Dit is niet eenvoudig. Maar dat waarvan het spreekt, is dat wel.  Psalm 146.

Psalm 49:2 Hoort dit, alle gij volken; neemt ter ore, alle inwoners der wereld, Zowel verdrukten als aanzienlijken, tezamen rijk en arm. Mijn mond zal enkel wijsheid spreken, en de overdenking mijns harten zal vol verstand zijn.
Psalm16:7  Ik zal den HEERE loven, Die mij raad heeft gegeven; zelfs bij nacht onderwijzen mij mijn nieren.
Psalm 42:9 Maar de HEERE zal des daags Zijn goedertierenheid gebieden, en des nachts zal Zijn lied bij mij zijn, het gebed tot den God mijns levens.
Psalm 88:2 O HEERE, God mijns heils, bij dag, bij nacht roep ik voor U. Laat mijn gebed voor Uw aanschijn komen, neig Uw oor tot mijn geschrei. Want mijn ziel is der tegenheden zat
Jesaja 33:6 En het zal geschieden dat de vastigheid uwer tijden, de sterkte van uw behoudenissen, zal zijn wijsheid en kennis; de vreze des HEEREN zal zijn schat zijn.
Psalm 77:3,7 Ten dage mijner benauwdheid zocht ik den Heere; mijn hand was des nachts uitgestrekt en liet niet af; mijn ziel weigerde getroost te worden. Ik dacht aan mijn snarenspel, in den nacht overlegde ik in mijn hart; en mijn geest onderzocht:
Psalm 39:13 Hoor, HEERE, mijn gebed, en neem mijn geroep ter ore, zwijg niet tot mijn tranen; want ik ben een vreemdeling bij U; een bijwoner, gelijk al mijn vaders.
Psalm 119:5 Ik zal Uw bevelen overdenken, en op Uw paden letten. Te weten die Gij in Uw wet Uw volk hebt voorgeschreven. Ik zal mijzelven vermaken in Uw inzettingen; Uw woord zal ik niet vergeten. Doe wel bij Uw knecht, dat ik leve en Uw woord beware.
Psalm 1:2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid