Spring naar bijdragen
zendeling

De bisschop van Rome is de Vader en Jezus de Zoon?

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden zei antoon:

we hebben allebei hetzelfde materiaal, ik neem aan dat jij ook  net als ik onderzoekt, de kwestie is hoe overtuigend is het materiaal voor de ene of de andere stelling

We hebben niet hetzelfde materiaal, want u werkt met heel het Nieuwe Testament en ik slechts met een klein onderdeel ervan. Dat is een fundamenteel andere benaderingswijze. Ik ben dan ook geen christen, ik hóef hun geschriften niet te lezen of in de inhoud te geloven en dat doe ik dan ook liever niet. Ik lees ook nooit in de geschriften van L. Ron Hubbard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik waardeer je eerlijkheid en duidelijkheid, inderdaad dan is het niet zo mogelijk om tot een dialoog te komen, ik waardeer dat je "u" gebruikt naar mij toe, waarschijnlijk ben ik iets ouder, toch mag je van mij bij een eventuele volgende  ontmoeting in de toekomst ook "jij" zeggen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zendeling, je bent ook fundamentalist hoor. Zie u erecteren over religieuze fundamentalisten. Dat is door uw fundamentele overtuiging dat ze verkeerd zijn. Terwijl 1 ieder zijn eigen puzzel maakt en sommige onderling stukjes uitwisselen.

Laat het ons toch niet verdelen. De vijand is het beest. Die dragonders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zendeling, je bent ook fundamentalist hoor. Zie u erecteren over religieuze fundamentalisten. Dat is door uw fundamentele overtuiging dat ze verkeerd zijn. Terwijl 1 ieder zijn eigen puzzel maakt en sommige onderling stukjes uitwisselen.

Laat het ons toch niet verdelen. De vijand is het beest. Die dragonders.

Dat hangt er een beetje vanaf hoe je fundamentalist wil definiëren. De meest gangbare definitie gaat (ongeveer) uit van iemand die onwrikbaar gelooft in de waarheid van een bepaald meestal religieus geschrift en daarbuiten enkel onwaarheid of leugenachtigheid ziet. In die zin ben ik dat zeker niet. Ik bewonder meerdere geschriften uit meerdere godsdiensten en ik laat mij voor de reconstructie van Q leiden door logisch denken en ben er tot op zekere hoogte flexibel in.

Een primitiever gebruik van fundamentalist is de meer populistische manier. Zo wordt iemand die principieel atheist is vaak dogmatisch genoemd, simpelweg omdat die persoon standvastig is in zijn opvatting over het eigen atheisme, een "fundamentalistische atheist" dus als het ware. Dat vind ik een flauw misbruik van de term, het is dan meer een soort scheldwoord voor iemand die niet alle kanten op wil denken.

bewerkt door zendeling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei zendeling:

Dat hangt er een beetje vanaf hoe je fundamentalist wil definiëren. De meest gangbare definitie gaat (ongeveer) uit van iemand die onwrikbaar gelooft in de waarheid van een bepaald meestal religieus geschrift en daarbuiten enkel onwaarheid of leugenachtigheid ziet. In die zin ben ik dat zeker niet. Ik bewonder meerdere geschriften uit meerdere godsdiensten en ik laat mij voor de reconstructie van Q leiden door logisch denken en ben er tot op zekere hoogte flexibel in.

Een primitiever gebruik van fundamentalist is de meer populistische manier. Zo wordt iemand die principieel atheist is vaak dogmatisch genoemd, simpelweg omdat die persoon standvastig is in zijn opvatting over het eigen atheisme, een "fundamentalistische atheist" dus als het ware. Dat vind ik een flauw misbruik van de term, het is dan meer een soort scheldwoord voor iemand die niet alle kanten op wil denken.

I am Q too but another kind of Q.

Fundamentelisme is goed. Zie naar die linkse vodden dat enkel staan waarvoor hun tv ze zegt te staan. Een fundamentalist weet tenminste waarin en waarom het te geloven.

*Spartaanse warrior kreun.*

bewerkt door Fundamenteel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid