Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De mensen die dansten werden voor gek geklaard door degenen die de muziek niet konden horen.
-Friedrich Nietszche

Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost. Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze. Dit meen ik niet serieus; het is maar een grapje. Want anders is het niet waar. Als ik dus zeg ‘de waarheid ligt in het niet-serieuze’, dan is dat slechts waar als ik het niet meen. Maar wél waar.
-Herman Finkers

Ik moet u zeggen dat ik eigenlijk niet voor of tegen de vrije liefde kan zijn, omdat de vrije liefde niet bestaat.
Het wezen van de liefde is, dat zij niet vrij is, en dat zij zich gevangen en gebonden geeft, en dat zij offer is, en dat zij dient.

-Gerard Reve

Traditie betekent stemmen geven aan de meest obscure van alle klassen, onze voorouders. Het is democratie van de doden. Traditie weigert zich te onderwerpen aan de kleine en arrogante oligarchie van zij die toevallig levend rondlopen.
-G.K. Chesterton

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een overtuiging is vaak een prothese voor het gezond verstand. Toon Verhoeven

Een echte ontdekkingsreis draait niet om het ontdekken van nieuwe landschappen, maar om het hebben van nieuwe ogen. (Marcel Proust).

Het vergt een grote mate van intelligentie en verbeeldingskracht om domheid te verzinnen, in het andere geval had het leven misschien geen zin gehad.

47 minuten geleden zei Robert Frans:

Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost. Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze. Dit meen ik niet serieus; het is maar een grapje. Want anders is het niet waar. Als ik dus zeg ‘de waarheid ligt in het niet-serieuze’, dan is dat slechts waar als ik het niet meen. Maar wél waar.
-Herman Finkers

_O_

Link naar bericht
Deel via andere websites

Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get hit and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Sylvester Stallone, Rocky Balboa

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Als een God deze wereld gemaakt heeft, dan zou ik niet die God willen zijn, haar ellende zou me het hart uiteenrijten.

Gelukkig heeft God de wereld niet gemaakt zoals deze nu is. Daar ben jij zelf verantwoordelijk voor te houden. Dus die tranentrekker mag je zelf deppen met je eigen zakdoekje.

Einde quote.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gelukkig heeft God de wereld niet gemaakt zoals deze nu is. Daar ben jij zelf verantwoordelijk voor te houden. Dus die tranentrekker mag je zelf deppen met je eigen zakdoekje. Einde quote.

God is een narcist van de ergste soort, er bestaat immers niets anders. En naar Gods evenbeeld, is de mens gemaakt. 

8 minuten geleden zei Zola:

Als God bestaat dan is hij denk ik atheïst.

God bestaat per definitie niet, wat niet per definitie wil zeggen dat God niet bestaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie eenvoud moet proberen uit te leggen met steeds moeilijker woorden, kan misschien beter de eer aan zichzelf laten en voor euthanasie tekenen. Het is als proberen te bewijzen waarom groen geel is, voor je het weet heb je alle hoeken van de kamer gezien en de eenvoud weg, en waar het nu inhoudelijk om gaat, weet niemand, zelfs niet wanneer je een telraam zou gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Wie eenvoud moet proberen uit te leggen met steeds moeilijker woorden, kan misschien beter de eer aan zichzelf laten en voor euthanasie tekenen. Het is als proberen te bewijzen waarom groen geel is, voor je het weet heb je alle hoeken van de kamer gezien en de eenvoud weg, en waar het nu inhoudelijk om gaat, weet niemand, zelfs niet wanneer je een telraam zou gebruiken.

Wat houdt je nog tegen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wees de verandering die je wilt zien in de wereld. 

Mahatma Ghandi

 

Wie eenvoud moet proberen uit te leggen met steeds moeilijker woorden, kan misschien beter de eer aan zichzelf laten en voor euthanasie tekenen. Het is als proberen te bewijzen waarom groen geel is, voor je het weet heb je alle hoeken van de kamer gezien en de eenvoud weg, en waar het nu inhoudelijk om gaat, weet niemand, zelfs niet wanneer je een telraam zou gebruiken.

TTC

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat houdt je nog tegen?

Wil je dat telraam nog eens zien? 

13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat houdt je nog tegen?

Christen zijn betekent niet hoeveel keer je kan herhalen dat je Jezus volgt, het is de vraag hoe lang je dat kan volhouden zonder dat effectief te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Wil je dat telraam nog eens zien? 

Christen zijn betekent niet hoeveel keer je kan herhalen dat je Jezus volgt, het is de vraag hoe lang je dat kan volhouden zonder dat effectief te doen.

Dalijk blijkt ineens dat Jezus jou juist volgt. Je zou er nog paranoïde van worden. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Zola:

Dalijk blijkt ineens dat Jezus jou juist volgt. Je zou er nog paranoïde van worden. 

Zit wat in, en de onbewogen beweger raakt verstrikt in het bedachte, en er bewoog niets, tenzij het bedachte om de verwarring in stand te houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Christen zijn betekent niet hoeveel keer je kan herhalen dat je Jezus volgt, het is de vraag hoe lang je dat kan volhouden zonder dat effectief te doen.

Ik ben geen christen en heb ook nergens beweerd dat ik Jezus volg. Is ook lastig aangezien Jezus niet meer op aarde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben geen christen en heb ook nergens beweerd dat ik Jezus volg. Is ook lastig aangezien Jezus niet meer op aarde is.

Die Oosterse invloeden doen je precies geen goed, alsof je überhaupt al zou begrepen hebben dat we het niet over tribalisme hebben wanneer het daarover gaat. Flinke jongen ben je toch, alsof de trollen telkens zichzelf tegenkomen, hilarisch. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Die Oosterse invloeden doen je precies geen goed, alsof je überhaupt al zou begrepen hebben dat we het niet over tribalisme hebben wanneer het daarover gaat. Flinke jongen ben je toch, alsof de trollen telkens zichzelf tegenkomen, hilarisch. 

Wanneer ga je weer met je psychiater praten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2020 om 15:35 zei TTC:

Zoals Naeva, de achterlijke dwaas die denkt Hitler te zijn. 

Je spoort echt niet TTC. Vraag je psychiater anders of hij (of zij) je kan helpen met die euthanasie. Scheelt ook een hoop onzin op dit forum.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je spoort echt niet TTC.

Als de zoeker het gezochte is, wie is er dan die Jezus zou kunnen volgen, of Bastiaan?

9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je spoort echt niet TTC. Vraag je psychiater anders of hij (of zij) je kan helpen met die euthanasie. Scheelt ook een hoop onzin op dit forum.

Het element van de omgekeerde effectiviteit laat zich spontaan opmerken wanneer het niet meer begrepen wordt, wat slechts bevestigt wat we al enige tijd vermoedden, van harte.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Psalm 23 

Geluk en genade volgen mij

alle dagen van mijn leven.
 

Als je je hart niet hard laat worden en je je medemensen kleine vriendelijkheden bewijst, zal dat via de kosmos met genegenheid beantwoord worden. Mensen zullen  je vriendelijke gedachten schenken. Hoe meer mensen je helpt des te meer van deze goede gedachten zullen op jou gericht zijn.  Dat mensen je goed gezind zijn is meer waard dan rijkdom. 

Wijsheid van de Indianen.
 

Als de zoeker het gezochte is, wie is er dan die Jezus zou kunnen volgen.

TTC

 

Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om ze te stelen. Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn. 

Jezus

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Zola:

Psalm 23 

Geluk en genade volgen mij

alle dagen van mijn leven.

Als je je hart niet hard laat worden en je je medemensen kleine vriendelijkheden bewijst, zal dat via de kosmos met genegenheid beantwoord worden. Mensen zullen  je vriendelijke gedachten schenken. Hoe meer mensen je helpt des te meer van deze goede gedachten zullen op jou gericht zijn.  Dat mensen je goed gezind zijn is meer waard dan rijkdom. 

Wijsheid van de Indianen.

Als de zoeker het gezochte is, wie is er dan die Jezus zou kunnen volgen.

TTC

Je bent dus gewoon @Plume.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid