Spring naar bijdragen

Inspirerende christenen


Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei WdG:
1 uur geleden zei thom:

en heeft niemand de waarheid in pacht.

Er is een verschil tussen de Waarheid kennen en de Waarheid in pacht hebben.

Resume, zal het dus de Waarheid zijn; ''Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven..''

En dan ter verduidelijking daarbij; ..''niemand komt tot de Vader dan door Mij''.

Wij zijn niets in die zin van de Weg, de Waarheid en het Leven, dan alleen wanneer wij gekend zijn door de Vader.

Dan is de Waarheid kennen, niets anders dan de Waarheid zijn.

Tot die tijd is het een spreken over het Licht, in plaats van het Licht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Interessant dat je denkt dat ik dat kan beoordelen, want volgens een post van jou in een ander topic is de geest die mij gidst niet de Heilige Geest. Doe dus toch die report maar. Of leer om te gaan m

Johannes, vervuld van de Heilige Geest in het boek Openbaring: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...God zelf zal bij Zijn volk wonen...Hij zal tranen van hun ogen wissen...Er zal geen do

Billy Graham, wat een walgelijke tweedehandsautoverkoper. Hij geilde op macht, zijn adviezen aan presidenten leidden mede tot talloze oorlogsslachtoffers, en hij heeft velen geestelijk gekweld. Hij wa

1 uur geleden zei WdG:

Tja, en zo is het cirkeltje rond. Zou het kunnen dat het WTG het onkruid is, en dat jij misleid bent? Of sluit je dat uit?

Ja, daarom heb ik me aangesloten 😁. Beetje domme vraag. De gelijkenis zegt dat op het eind het verschil tussen het echte tarwe en het neptarwe goed is te zien. Ik ken geen enkele organisatie die zo intensief predikt zoals door Jezus is opgedragen. Alles wordt wordt geleerd is op basis van de Bijbel en niet gebaseerd op overleveringen. Ze doen niet aan oorlogvoeren, hebben geen politieke connecties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Dan is de Waarheid kennen, niets anders dan de Waarheid zijn.

Nee, zeker niet. Als ik iemand ken, ben ik niet diegene. Ik KEN Jezus Christus, maar, ik BEN niet Jezus Christus. Ik hoop dat jij dat ook niet zo ziet.

22 minuten geleden zei sjako:

Ja, daarom heb ik me aangesloten 😁. Beetje domme vraag. De gelijkenis zegt dat op het eind het verschil tussen het echte tarwe en het neptarwe goed is te zien. Ik ken geen enkele organisatie die zo intensief predikt zoals door Jezus is opgedragen. Alles wordt wordt geleerd is op basis van de Bijbel en niet gebaseerd op overleveringen. Ze doen niet aan oorlogvoeren, hebben geen politieke connecties.

Als we naar nep en echt kennen, zou het zo kunnen zijn dat er geen sprake is van oorlog voeren, of dat er geen politieke connecties zijn. Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er binnen het WTG sprake is van kindermisbruik, maar ook hier en daar van manipulatie hier omtrent, het achterhouden van informatie, het doen van verkeerde voorspellingen, enz. enz. In dat opzicht is er net zo veel reden om het WTG als onkruid te zien als de Katholieke Kerk. In elke organisatie kan er veel fout gaan, zo ook bij het WTG. Het is in ieder geval geen instituut door God ingesteld, het is mensen-werk, met alle goede en slechte eigenschappen. Het argument "intensief prediken" gaat niet op. Er zijn immers tal van organisaties die miljarden mensen bereiken.

Ik ken wel degelijk organisaties die intensief prediken, zoals door Jezus opgedragen in Markus 16. Het vreemde is dat dit bij jullie onvoldoende gebeurt:

"En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden. En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden. De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods. En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mede, en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden. Amen."

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei WdG:
2 uur geleden zei thom:

Dan is de Waarheid kennen, niets anders dan de Waarheid zijn.

Nee, zeker niet. Als ik iemand ken, ben ik niet diegene. Ik KEN Jezus Christus, maar, ik BEN niet Jezus Christus. Ik hoop dat jij dat ook niet zo ziet.

Nee je bent Hem niet, dat schrijf ik steeds, maar je kent Hem ook niet. Hoe kan de mens Hem kennen? Tenzij Hij het is.

Ik hoop dat je dat inziet.

Joh. 17

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Nee je bent Hem niet, dat schrijf ik steeds, maar je kent Hem ook niet. Hoe kan de mens Hem kennen? Tenzij Hij het is.

Dan zijn we het over het eerste deel eens. Je kunt wel degelijk iemand kennen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je degene die je kent niet goed kent, of dat je denkt iemand te kennen. Het kan ook zijn dat je iemand kent, maar, geen relatie met die persoon hebt. De duivel kent God (Jezus) ook, om maar eens een voorbeeld te geven. En, inderdaad, Hij is het zeker, waarbij Hij de enige Ware God, Jezus Christus is. Wanneer iemand niet over God spreekt, spreekt men inderdaad over een andere Jezus. Desondanks kenden de Farizeeërs Hem ook, maar wisten ze dat Hij (Jezus) God was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei WdG:
32 minuten geleden zei thom:

Nee je bent Hem niet, dat schrijf ik steeds, maar je kent Hem ook niet. Hoe kan de mens Hem kennen? Tenzij Hij het is.

Dan zijn we het over het eerste deel eens. Je kunt wel degelijk iemand kennen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je degene die je kent niet goed kent, of dat je denkt iemand te kennen. Het kan ook zijn dat je iemand kent, maar, geen relatie met die persoon hebt. De duivel kent God (Jezus) ook, om maar eens een voorbeeld te geven. En, inderdaad, Hij is het zeker, waarbij Hij de enige Ware God, Jezus Christus is. Wanneer iemand niet over God spreekt, spreekt men inderdaad over een andere Jezus. Desondanks kenden de Farizeeërs Hem ook, maar wisten ze dat Hij (Jezus) God was?

Het geloof is daarom het fundament genoemd.

Zonder geloof zijn de werken ijdel omdat de wereld gediend wordt.

En op dat fundament komen de werken.

En vanuit de werken pas de Godsvrucht.

Het valt mij op, dat wanneer er richting overgave van datgene wat meent Hem te kennen wordt geschreven, er een verwijzing komt naar wat jij ook in de laatste regels schrijft. De mens vindt zichzelf zo belangrijk, in 'zijn relatie met Jezus, of met God, dat hij liever de ander in het kot stopt, dan zichzelf een blik naar binnen gunt. :-) 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

. Ik KEN Jezus Christus, maar, ik BEN niet Jezus Christus.

1 Joh. 3

1 Ziet, hoe grote liefde ons de Vader gegeven heeft, namelijk dat wij kinderen Gods genaamd zouden worden. Daarom kent ons de wereld niet, omdat zij Hem niet kent.

2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.

3 En een iegelijk, die deze hoop op Hem heeft, die reinigt zichzelven, gelijk Hij rein is.

4 Een iegelijk, die de zonde doet, die doet ook de ongerechtigheid; want de zonde is de ongerechtigheid.

5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij onze zonden zou wegnemen; en geen zonde is in Hem.

6 Een iegelijk, die in Hem blijft, die zondigt niet; een iegelijk, die zondigt, die heeft Hem niet gezien, en heeft Hem niet gekend.

7 Kinderkens, dat u niemand verleide. Die de rechtvaardigheid doet, die is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 21:18 zei Hermanos2:

Je vroeg of ik wandel tijdens mijn bediening. Ik begrijp niet wat je bedoeld. Stel je vraag nog eens met andere woorden. Dan probeer ik te antwoorden. 

Ik heb begrepen dat jij de KJV Bible leest. Efez 2 vers 10 vind ik wel een passende tekst over roeping en bediening.
Eph 2:10 For we are his workmanship, created in Christ Jesus unto good works, which God hath before ordained that we should walk in them.

bewerkt door Divina
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Divina:

Ik heb begrepen dat jij de KJV Bible leest. Efez 2 vers 10 vind ik wel een passende tekst over roeping en bediening.
Eph 2:10 For we are his workmanship, created in Christ Jesus unto good works, which God hath before ordained that we should walk in them.

Het woord wandel nam ik te letterlijk. Maar misschien moet ik het ook wel letterlijk nemen. Wandelen met God. Fijn idee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:

Hoe zou men dit ánders kunnen zien.. denk ik dan.

Ik moet dan denken aan het bidden voor het eten. Van huis uit gewoon, maar ik doe dat al 45 jaar niet meer. Met mijn zeer vrome  moeder jaren geleden hierover gehad als zij weer eens langskwam bij ons thuis, waarom iedereen die hieraan niet meedeed aan tafel(de rest), dan stil moest zijn. Waarom moest dat uit welk respect zeg maar, voor wat of wie.

Ze was dan beledigd. ''Maar mam, bidt u dan niet de hele dag door, zo als het wandelen met God is toch?'' vroeg ik dan.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Wilkin van de Kamp
Van de Kamp is oprichter en directeur van de stichting ‘Geboren om vrij te zijn’ Dit is een organisatie die zich bezig houdt met bevrijdingspastoraat. Het verlangen van Wilkin van de Kamp en zijn team is dat mensen hun vrijheid en identiteit in Christus zullen ontvangen.
https://www.rejoicenow.nl/rejoicenow.nlwilkin-van-de-kamp/


De Kracht van de Naam van Jezus – Wilkin van de Kamp (Family7)

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

De 2 meest inspirerende christenen zijn voor mij toch wel Eckhart en Kierkegaard.    Beiden dwarse denkers, waarvan Eckhart 'het denken met het hart' hoog in het vaandel had staan.  Een beroemde uitspraak van Eckhart:

 

Citaat

Konden jullie begrijpen met mijn hart, dan zouden jullie wel verstaan wat ik zeg, want het is waar en de waarheid zegt het zelf. 

Jezus zegt van zichzelf: Ik ben de waarheid.  Eckhart weet waar die waarheid te vinden is: in het hart en nergens anders.  Het is de waarheid die 'spreekt' , waarmee de levende Jezus spreekt.  Wie wacht op de wederkomst van Jezus kan lang wachten, hij is al lang al terug.....en feitelijk nooit weggeweest na zijn wederopstanding.

 

En Kierkegaard is inspirerend wegens zijn existentie filosofie.

https://www.welmoedvlieger.nl/essay-kierkegaard/

Citaat

De verwerkelijking van wie wij in oorsprong zijn gaat niet vanzelf maar is iets dat elk ogenblik – op het scherp van de snede dus – voltrokken moet worden. Deze sprong in het onbekende, die een totale openheid inhoudt voor wat zich voordoet in het ogenblik, is volgens Kierkegaard pas mogelijk als de mens zich ‘klaar en duidelijk grondt in God’. 

Gods grond is een sprong in het onbekende.  In dit citaat komt hij Eckhart nader, Eckhart die zegt: "Gods grond is ook mijn grond".

Deze 2 mannen uit het verleden hebben de weg volbracht en zijn daarmee een inspiratie voor een ieder die ook open staat voor God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid