Spring naar bijdragen

Inspirerende christenen


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Gaitema:

Wat inspreerd je aan hun voorbeeld? Ik herken eigenlijk alleen de naam Billy Graham ☺️

Dierbare, nederige mensen, die nochtans een krachtige boodschap verkondigen, ondanks alle hoon en spot die ze over zich heen krijgen. De waarheid is hen dierbaarder dan hun eigen eer. Ze zoeken geen instemming van mensen maar alleen die van God. Dat is voor mij inspirerend. Ik hoop ook meer en meer zo te worden. Laten de mensen maar spotten en lasteren. Het geeft niet. Het enige dat er toe doet is dat je weet God's kind te zijn. De rest is bijzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Interessant dat je denkt dat ik dat kan beoordelen, want volgens een post van jou in een ander topic is de geest die mij gidst niet de Heilige Geest. Doe dus toch die report maar. Of leer om te gaan m

Johannes, vervuld van de Heilige Geest in het boek Openbaring: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...God zelf zal bij Zijn volk wonen...Hij zal tranen van hun ogen wissen...Er zal geen do

Billy Graham, wat een walgelijke tweedehandsautoverkoper. Hij geilde op macht, zijn adviezen aan presidenten leidden mede tot talloze oorlogsslachtoffers, en hij heeft velen geestelijk gekweld. Hij wa

3 minuten geleden zei Hermanos2:

Zeer inspirerend, de zichtbare nederigheid... 

Jammer dat jij meent hier ook aan mee meent te moeten doen. Deze draad gaat over welke christenen jou inspireren en waarom. Niet over schijnchristenen die je niet inspireren. Dit is gewoon topic vervuiling, anders niet. Jij en sommige anderen zijn hard bezig deze draad weer helemaal te verpesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Jammer dat jij meent hier ook aan mee meent te moeten doen. Deze draad gaat over welke christenen jou inspireren en waarom. Niet over schijnchristenen die je niet inspireren. Dit is gewoon topic vervuiling, anders niet. Jij en sommige anderen zijn hard bezig deze draad weer helemaal te verpesten.

Je hebt gelijk. Ik liet me meeslepen door deze karikatuur. 

Excuus! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Wat inspreerd je aan hun voorbeeld? Ik herken eigenlijk alleen de naam Billy Graham ☺️

Net wat Willempie zegt

2 uur geleden zei Willempie:

Dierbare, nederige mensen, die nochtans een krachtige boodschap verkondigen, ondanks alle hoon en spot die ze over zich heen krijgen. De waarheid is hen dierbaarder dan hun eigen eer. Ze zoeken geen instemming van mensen maar alleen die van God. Dat is voor mij inspirerend.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Fijne bijdrage, Desid. Dank je wel. Voor alle laster en roddel die je zelf bedenkt of overneemt van anderen en verspreidt (dus er actief aan deelneemt) zul je ooit verantwoording afleggen. Maar welke christenen inspireren jou? Want daar gaat het topic over.

Voor mij ook. En ik vrees dat er voor lasteraars geen plek is in God's Koninkrijk. Ik zou ze er ook niet graag bij hebben want dan wordt het weer een hel.

1 Kor. 6  [9] Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders,  [10] dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God. 
 

Een lasteraar is iemand die kwaadaardige leugens verspreidt. Dit geldt niet voor mij, want ik schreef slechts enkele algemeen bekende feiten op.

Kent Hovind heeft in de gevangenis gezeten voor financiële malversaties > dus Kent Hovind komt niet in het koninkrijk.

Ravi Zacharias heeft gelogen over zijn kwalificaties met het oog op financieel gewin > dus Ravi Zacharias komt niet in het koninkrijk.

Billy Graham is een erkend lasteraar t.a.v. Joden en katholieken en geestelijk uitbuiter, en was een invloedrijk voorstander van de Vietnamoorlog > dus Graham komt niet in het koninkrijk.

Dus als jij graag met hen wilt vertoeven in het hiernamaals, prima.

(Alle gekheid op een stokje, voor ieder mens is vergeving dus na een tijdje in het vagevuur gun ik deze mensen heus wel een plekje in het paradijs.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Desid:

Een lasteraar is iemand die kwaadaardige leugens verspreidt. Dit geldt niet voor mij, want ik schreef slechts enkele algemeen bekende feiten op.

Dat is niet waar. Het zijn geen algemeen bekende feiten. Het zijn kwaadaardige aanvallen, afkomstig van mensen die hun boodschap niet kunnen verdragen. Volgelingen van Jezus kunnen daar niet aan mee doen. 

 

41 minuten geleden zei Desid:

Kent Hovind heeft in de gevangenis gezeten voor financiële malversaties > dus Kent Hovind komt niet in het koninkrijk.

 

Kent Hovind werd veroordeeld wegens belastingontduiking. Of die beschuldiging terecht was of niet weet jij helemaal niet. Je holt veel te gemakkelijk met de kudde mee. Jij bent geen rechter. Gelukkig niet, wil ik daar nog aan toevoegen. De Amerikaanse belastingdienst is niet helemaal vrij van politieke intimidatie.

 

41 minuten geleden zei Desid:

Ravi Zacharias heeft gelogen over zijn kwalificaties met het oog op financieel gewin > dus Ravi Zacharias komt niet in het koninkrijk.

Ook dit is een aantijging uit een bepaalde hoek, afkomstig van mensen die zijn boodschap niet kunnen verdragen. Ravi is net zo rijk gestorven als hij geboren is. Hij heeft miljoenen mensen hun geloof versterkt en was een waardige tegenhanger van de nieuwe atheïsten. Heel veel mensen die door zekere boeken van populaire godhaters in verwarring werden gebracht zijn door hem weer versterkt in het geloof.

 

41 minuten geleden zei Desid:

(Alle gekheid op een stokje, voor ieder mens is vergeving dus na een tijdje in het vagevuur gun ik deze mensen heus wel een plekje in het paradijs.)

Dat gun ik jou ook maar je levert geen positieve bijdrage in deze draad. Bovendien zijn er weinig dingen die ik meer haat dan laster en roddel maar dat kan aan mij liggen. 

 

41 minuten geleden zei Desid:

Billy Graham is een erkend lasteraar t.a.v. Joden en katholieken en geestelijk uitbuiter, en was een invloedrijk voorstander van de Vietnamoorlog > dus Graham komt niet in het koninkrijk.

Billy Graham is ooit aangevallen op een opmerking tegen Nixon. Die kon verkeerd opgevat worden. Hij heeft daar publiekelijk zijn excuus voor aangeboden. Verder hebben zijn vijanden nooit iets slechts over hem kunnen vinden, hoezeer ze ook hun best hebben gedaan. Hij was geen lasteraar t.a.v. Joden of katholieken. Hij lasterde nooit iemand. Hij verdedigde zich ook vrijwel niet tegen laster. Hij beschouwde dat niet als zijn opdracht. Hij heeft later wel gezegd dat hij zich, achteraf gezien, minder met politiek had moeten bemoeien. Zijn opdracht was het evangelie verkondigen en meer niet.

 

41 minuten geleden zei Desid:

Dus als jij graag met hen wilt vertoeven in het hiernamaals, prima.

Heel graag zelfs. En liever niet met zure, nare foutzoekers.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Drie namen die in mij opkomen. Compleet verschillend in tijd, persoon en grootsheid, maar allemaal mensen die het leven en het lijden recht in de ogen kijken. Alle illusies overboord, op zoek naar wat standhoudt. En dan zo diepgelovig blijken te zijn. 

Prediker

Diettrich Bonhoeffer

Gerko Tempelman

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Zeg dat maar niet te snel. Wat ik tot nu toe even snel gelezen heb lijkt me zeer interessant.

https://www.volzin.nu/nu_in_volzin/gerko-tempelman-dood-van-god-niet-het-einde/

Nihilistische nonsens. Ontevreden gemompel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie een paar namen voorbij komen, waar ik ook niet positief over ben, maar ik denk dat ik dat niet behandel. De meeste namen lijken me het onderzoeken waard.

Het heeft denk ik ook geen zin iedereen wel ergens voor hun hoofd te stoten. Uiteindelijk praten we over mensen en die zijn op zijn zachts gezegd gewoon mensen, net als jij en ik. Maar als we in het geheel Jezus mogen leren kennen, via hun voorbeelden ter inspiratie (onder andere), dan vind ik dat ook inspirerend. 

13 minuten geleden zei Thinkfree:

Ja elk hebben hun eigen mooie eigenschappen ga ze maar eens luisteren als je wil en tijd hebt.

Al wel een aardig lijstje zo ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Willempie:

Dat is niet waar. Het zijn geen algemeen bekende feiten. Het zijn kwaadaardige aanvallen, afkomstig van mensen die hun boodschap niet kunnen verdragen. Volgelingen van Jezus kunnen daar niet aan mee doen. 

 

Kent Hovind werd veroordeeld wegens belastingontduiking. Of die beschuldiging terecht was of niet weet jij helemaal niet. Je holt veel te gemakkelijk met de kudde mee. Jij bent geen rechter. Gelukkig niet, wil ik daar nog aan toevoegen. De Amerikaanse belastingdienst is niet helemaal vrij van politieke intimidatie.

 

Ook dit is een aantijging uit een bepaalde hoek, afkomstig van mensen die zijn boodschap niet kunnen verdragen. Ravi is net zo rijk gestorven als hij geboren is. Hij heeft miljoenen mensen hun geloof versterkt en was een waardige tegenhanger van de nieuwe atheïsten. Heel veel mensen die door zekere boeken van populaire godhaters in verwarring werden gebracht zijn door hem weer versterkt in het geloof.

 

Dat gun ik jou ook maar je levert geen positieve bijdrage in deze draad. Bovendien zijn er weinig dingen die ik meer haat dan laster en roddel maar dat kan aan mij liggen. 

 

Billy Graham is ooit aangevallen op een opmerking tegen Nixon. Die kon verkeerd opgevat worden. Hij heeft daar publiekelijk zijn excuus voor aangeboden. Verder hebben zijn vijanden nooit iets slechts over hem kunnen vinden, hoezeer ze ook hun best hebben gedaan. Hij was geen lasteraar t.a.v. Joden of katholieken. Hij lasterde nooit iemand. Hij verdedigde zich ook vrijwel niet tegen laster. Hij beschouwde dat niet als zijn opdracht. Hij heeft later wel gezegd dat hij zich, achteraf gezien, minder met politiek had moeten bemoeien. Zijn opdracht was het evangelie verkondigen en meer niet.

 

Heel graag zelfs. En liever niet met zure, nare foutzoekers.

Dat jij een filmpje van dat leugenachtige mens post, geeft aan dat je nog achter de antichrist aan zou lopen als die vrome praatjes uitslaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dan hoop ik dat hij, na het afgooien van alle geestelijke en kerkelijke ballast, uiteindelijk weer terechtkomt bij de hoeksteen van het universum, namelijk Jezus. Ik krijg de indruk dat hij diep in zijn hart weet dat er geen alternatief is. Maar ik word zelf niet geïnspireerd door "christenen" die alleen maar theoretiseren.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Dan hoop ik dat hij, na het afgooien van alle geestelijke en kerkelijke ballast, uiteindelijk weer terechtkomt bij de hoeksteen van het universum, namelijk Jezus. Ik krijg de indruk dat hij diep in zijn hart weet dat er geen alternatief is. Maar ik word zelf niet geïnspireerd door "christenen" die alleen maar theoretiseren.  

Zo lijkt iets interessant, maar is het slechts eigenwijsheid. En eigenwijsheid gaat je niet verzoenen met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Dat is waar. Je zult op een gegeven moment moeten buigen om te kunnen ontvangen. Een andere oplossing is er niet.

Ja, geloven staat niet gelijk aan snappen. Het draait voornamelijk om vertrouwen daar waar wij er niets meer van snappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ja, geloven staat niet gelijk aan snappen. Het draait voornamelijk om vertrouwen daar waar wij er niets meer van snappen.

Dat is het helemaal. Ik vind het zelf heel mooi ooit ontdekt te hebben dat wij God zelfs het meeste eren door gewoon voor alles volledig op Hem te vertrouwen, dus ook als het niet gaat zoals wij willen. Als je de Bijbel daarop naslaat lijkt God dat erg te waarderen. Het is voor onszelf natuurlijk ook het allerbeste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Dat is het helemaal. Ik vind het zelf heel mooi ooit ontdekt te hebben dat wij God zelfs het meeste eren door gewoon voor alles volledig op Hem te vertrouwen, dus ook als het niet gaat zoals wij willen. Als je de Bijbel daarop naslaat lijkt God dat erg te waarderen. Het is voor onszelf natuurlijk ook het allerbeste.

Ik heb God een paar maanden terug gebeden om mij zonde doen leren kennen zodat ik eraan kan werken. Nota bene aan tafel met me toenmalige vriendin en haar zoontje. Er is iets heel anders gebeurd dan ik voor ogen had; me relatie ging uit. En ik dacht nog wel zo dat die relatie Gods bedoeling was. Toch zat er wat fout in die relatie, dat weet ik nu. Het was geen fijne periode, maar nodig. Liefdesverdriet vind ik persoonlijk pijnlijker dan een mep op me smoel, het is dan alsof iemand op je hart slaat. Maar een paar maanden verder voelt het goed om te weten dat de relatie met God niet verbroken is en dat Hij me door die periode heen haalt. Gods ouderlijke tucht is uitstekend en Hij laat het niet alleen bij straffen, maar geeft ook inzicht in het waarom.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid