Spring naar bijdragen

Wetten van Mozus


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Thinkfree:

Zonder wet geen zonden, als je dacht zondeloos te zijn is een herindering niet nodig nee.

Als ik zondig kijk ik in mijn hart, niet naar eoa dominee die mij de wet voorhoud. Jij lijkt op een agent die mij staande houdt terwijl ik door groen rijd. De agent wijst mij op het gegeven dat door rood rijden niet mag... Wat denk je dat ik die agent zeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hangt er van af wat die persoon met de wetten van Mozes bedoelt. Vanaf Exodus tot en met Deuteronomium kun je de wetten of richtlijnen lezen die God door middel van Mozes aan Israël gaf. De tien gebod

Oorspronkelijk waren er 15 geboden:  

Langere versie:  

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat weet ik ook wel.

Fijn dat je het enkel op jezelf toepast echter is een topic breder dan een individu de agent stopt niemand de burger vraagt aan zijn medemens hoe en wat zijn inzichten zijn, zie..

 

Op 1-7-2020 om 09:36 zei Gaitema:

Van de week zei iemand me op forum.geloofsgesprek.nl dat de wetten van Mozus door mensen is opgesteld, in tegenstelling tot de 10 geboden, die van God zou komen.

Ik heb zo iets nog nooit gehoord en kreeg ook geen onderbouwing. Wat is bij jullie bekend? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Fijn dat je het enkel op jezelf toepast echter is een topic breder dan een individu de agent stopt niemand de burger vraagt aan zijn medemens hoe en wat zijn inzichten zijn, zie..

Jazekers stopt de agent (de dominee) in de kerk elk lid van de gemeente op die manier. Alsof ze nog bekeerd moeten worden en af moeten van hun neiging tot zondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jazekers stopt de agent (de dominee) in de kerk elk lid van de gemeente op die manier. Alsof ze nog bekeerd moeten worden en af moeten van hun neiging tot zondigen.

Vreemde conclusie maargoed we gaan offtopic?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Mij lijkt een offtopic welles nietes niet nodig, heb mijn inzichten gedeeld zoals de topic starter vroeg, graag ontopic reageren vanuit de schrift of anders helemaal niet.

Waarom benoem jij deze discussie als wellus nietus? Ik vind je laatste berichten erg ontwijkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Zou iemand verlost door Jezus zich ergeren door het horen van de wet dewelke hij liefheeft?

Ja, ik. Deze hoort voorgehouden te worden aan onbekeerde mensen die de wet nog niet intern hebben.

Wat is ook alweer de essentie van het evangelie? O ja, dat de wet aan onbekeerde mensen 'voorgehouden' dient te worden. Evangelisatie in de praktijk wordt dan:

Gij zult niet doden!

Gij zult niet stelen!

Gij zult niet ...

?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom benoem jij deze discussie als wellus nietus? Ik vind je laatste berichten erg ontwijkend.

Zou iemand verlost door Jezus zich ergeren door het horen van de wet dewelke hij liefheeft?

Als mijn zoon naast me zit, dan kan ik zijn foto ook mooi vinden, maar degene die dan naast me zit, heb ik lief. De foto heb ik niet lief. Dat is hoe Christus en de wet zich tot elkaar verhouden, geloof ik. Jezus is de vleesgeworden Thora.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Wat is ook alweer de essentie van het evangelie? O ja, dat de wet aan onbekeerde mensen 'voorgehouden' dient te worden. Evangelisatie in de praktijk wordt dan:

Gij zult niet doden!

Gij zult niet stelen!

Gij zult niet ...

?

Inderdaad. Dat lijkt mij de enige manier om tot zondebesef te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Jammer dat dat dan extern moet gebeuren.

Wel als ik ergens vreugde uithaal doe ik dat het liefst intern als extern.

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat is ook alweer de essentie van het evangelie? O ja, dat de wet aan onbekeerde mensen 'voorgehouden' dient te worden. Evangelisatie in de praktijk wordt dan:

Gij zult niet doden!

Gij zult niet stelen!

Gij zult niet ...

?

Wat voor evangelie zonder zondekennis of besef? De wet veroordeelt de geest wijst naar het kruis dewelke verlost waardoor de wet een liefdedienst wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Inderdaad. Dat lijkt mij de enige manier om tot zondebesef te komen.

Volgens Romeinen 2 bestaan er heidenen die de wet van nature in de praktijk brengen:

13 Niet de hoorders van de wet zijn immers rechtvaardig voor God, maar de daders van de wet zullen gerechtvaardigd worden.

14 Want wanneer heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet zegt, zijn zij, hoewel zij de wet niet hebben, zichzelf tot wet.

15 Zij tonen dat het werk van de wet geschreven is in hun hart. Daar getuigt ook hun geweten van, en hun gedachten onderling beschuldigen of ook verontschuldigen elkaar.

Zij hebben dus geen bekering nodig om tot zondebesef te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Volgens Romeinen 2 bestaan er heidenen die de wet van nature in de praktijk brengen:

13 Niet de hoorders van de wet zijn immers rechtvaardig voor God, maar de daders van de wet zullen gerechtvaardigd worden.

14 Want wanneer heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet zegt, zijn zij, hoewel zij de wet niet hebben, zichzelf tot wet.

15 Zij tonen dat het werk van de wet geschreven is in hun hart. Daar getuigt ook hun geweten van, en hun gedachten onderling beschuldigen of ook verontschuldigen elkaar.

Zij hebben dus geen bekering nodig om tot zondebesef te komen.

Daar staat niet dat de wet in hun hart is geschreven. Daar staat dat het werk van de wet in hun hart is. En laat het nu net niet de werken zijn die de mens gaat redden. Zoiets als de bel horen luiden maar de klepel niet weten te vinden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Peter79:

Als mijn zoon naast me zit, dan kan ik zijn foto ook mooi vinden, maar degene die dan naast me zit, heb ik lief. De foto heb ik niet lief. Dat is hoe Christus en de wet zich tot elkaar verhouden, geloof ik. Jezus is de vleesgeworden Thora.

Ik denk dat die vergelijking niet opgaat, want de wet weerspiegeld Gods karakter de foto van je zoon doet dat niet.

En ik heb God lief om zijn karakter welke weerspiegeld wordt in zijn wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar staat niet dat de wet in hun hart is geschreven. Daar staat dat het werk van de wet in hun hart is. En laat het nu net niet de werken zijn die de mens gaat redden.

De in werking zijnde wet. Die mensen zijn zich bewust van wat in hun hart leeft omdaf liefde de wet is in hun hart.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Zola:

De in werking zijnde wet. Die mensen zijn zich bewust van wat in hun hart leeft, de wet.

De werking der wet is het besef hebben van zonde mede het geweten getuigd hiervan dus weet men dat ze zondaars zijn zonder excuus want elk mens weet dat doden verkeerd is, juist dit stuk klaagt hen aan het is geen verlossend citaat namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid