Spring naar bijdragen

Waarom zijn jullie hier?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blij dat het verschil in ieder geval gezien wordt. Evangeliseren is Hem belijden met de mond (het schrijven in dit geval) én met het hart dat het geloof heeft. Dat is God dienen. Hoe kan men

Nee, ik vroeg je juist of je niet meer voelt wat je eigen negativiteit met je doet. Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Een en al negativiteit bij jou. Maar je voelt het zelfs niet meer.

Aldus een 'christen' die zelf denkt dat 'ie de Bijbel 'als geen ander' heeft begrepen maar daar tot op heden niemand van weet te overtuigen. Al eerder getypt maar ik herhaal het gewoon effe voor de ki

5 minuten geleden zei Hermanos2:

Op dit forum zijn veel niet-christenen actief. Wat is de aantrekkingskracht van dit forum? 

In de hoop om, al was het maar af en toe, een Bijbelstudie te doen ben ik lid geworden. Maar wat hier zwerft aan christenen hebben veelal de diepgang van een tuinvijver en meer dan "we moeten lief doen" komt er vaak niet uit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Hermanos2:

Op dit forum zijn veel niet-christenen actief. Wat is de aantrekkingskracht van dit forum? 

Op dit forum zijn ook een aantal mensen actief die zich wel 'christenen' noemen maar waarbij ik me afvraag wat dat dan inhoudt, aangezien ze niet bepaald voldoen aan de zacht- en lankmoedige geest die daar bij zou moeten horen. Andere geluiden van mensen die hun hersenen niet hebben vervangen door een bijbel bieden de vaak niet al te snuggere 'christelijke' uitingen enigszins tegenwicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Op dit forum zijn ook een aantal mensen actief die zich wel 'christenen' noemen maar waarbij ik me afvraag wat dat dan inhoudt, aangezien ze niet bepaald voldoen aan de zacht- en lankmoedige geest die daar bij zou moeten horen. Andere geluiden van mensen die hun hersenen niet hebben vervangen door een bijbel bieden de vaak niet al te snuggere 'christelijke' uitingen enigszins tegenwicht.

Zacht en lankmoedig lijkt op: gevoelig, lief en geduldig. Oprechte christenen zijn veel meer dan dat. Ik zie dat enkele niet-christenen op dit forum vooral geloof ondermijnend bezig zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat deze personen weten dat ze hier al zo vaak tegen God's Geest gezondigd hebben dat ze straks heel wat uit te leggen hebben. Net zoals satan is hun enige doel nog om zoveel mogelijk christenen aan het twijfelen te brengen en mee de afgrond in te trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Zacht en lankmoedig lijkt op: gevoelig, lief en geduldig. Oprechte christenen zijn veel meer dan dat. Ik zie dat enkele niet-christenen op dit forum vooral geloof ondermijnend bezig zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat deze personen weten dat ze hier al zo vaak tegen God's Geest gezondigd hebben dat ze straks heel wat uit te leggen hebben. Net zoals satan is hun enige doel nog om zoveel mogelijk christenen aan het twijfelen te brengen en mee de afgrond in te trekken.

Bedankt voor je illustratie van mijn punt.

~

Galaten 5:22.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Bedankt voor je illustratie van mijn punt.

~

Galaten 5:22.

Graag gedaan. Wie de schoen past trekke hem aan. Bedenk hoe Jezus reageerde op de farizeeën en kijk naar de tempelreiniging. En plaats dan de door jou aangehaalde tekst in de juiste context. Christenen zijn geen watjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Hermanos2:

Zacht en lankmoedig lijkt op: gevoelig, lief en geduldig. Oprechte christenen zijn veel meer dan dat. Ik zie dat enkele niet-christenen op dit forum vooral geloof ondermijnend bezig zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat deze personen weten dat ze hier al zo vaak tegen God's Geest gezondigd hebben dat ze straks heel wat uit te leggen hebben. Net zoals satan is hun enige doel nog om zoveel mogelijk christenen aan het twijfelen te brengen en mee de afgrond in te trekken.

Bovendien is de een de ander niet. Er zijn christenen die verder op weg zijn en bepaalde parten van de vrucht meer ontwikkeld hebben dan anderen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Bovendien is de een de ander niet. Er zijn christenen die verder op weg zijn en bepaalde vruchten meer ontwikkeld hebben dan anderen.

Zowel in de Griekse grondtekst als in de Nederlandse Statenvertaling, Herziene Statenvertaling, NBG51, NBV enz. staat vrucht; enkelvoud dus. Galaten 5 SV:

22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Het is dus onbijbels om te denken/geloven dat je bijvoorbeeld heel veel geloof zou kunnen hebben en heel weinig lankmoedigheid.

Tekstanalyse: 

https://biblehub.com/text/galatians/5-22.htm

https://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/gnt_nl.php?cs=098abe7a7a2e3b8f5567aeaba6e483b0&t=442978&b=gal&c=5

Idem dito in Efeziërs 5 SV:

9 (Want de vrucht des Geestes is in alle goedigheid, en rechtvaardigheid, en waarheid),

Tekstanalyse: 

https://biblehub.com/text/ephesians/5-9.htm

https://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/gnt_nl.php?cs=2ff28f3a6a8d5212d03abfe6fa1a63d8&t=442978&b=eph&c=5

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-7-2020 om 11:43 zei thom:

Ont-wikkelen. 

Bijzonder woord voor een proces waarbij het ont-wikkelen inhoudt; het afleggen van de wikkels, de windsels of de gebondenheid van de oude mens, waardoor de werking van de Geest zich zal gaan tonen.

Ontwikkelen betekent letterlijk iets anders dan hoe de meeste het aanvoelen.

Ont-wikkelen is niet vooruitgaan maar teruggaan. Althans zo ervaar ik dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 14-7-2020 om 11:43 zei thom:

Ont-wikkelen. 

Bijzonder woord voor een proces waarbij het ont-wikkelen inhoudt; het afleggen van de wikkels, de windsels of de gebondenheid van de oude mens, waardoor de werking van de Geest zich zal gaan tonen.

Ontwikkelen betekent letterlijk iets anders dan hoe de meeste het aanvoelen.

Ont-wikkelen is niet vooruitgaan maar teruggaan. Althans zo ervaar ik dat.

Een voortgaan op een Pad, wat leidt naar de Oorsprong, het Leven, wat het Licht van de mens eens was.

Hoe ''gèk is dát!''.. :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Een voortgaan op een Pad, wat leidt naar de Oorsprong, het Leven, wat het Licht van de mens eens was.

Hoe ''gèk is dát!''.. :-) 

In het paradoxale huist de meeste diepgang.

Om terug tot onszelf te komen "moeten" we "ontwikkelen" wat ons aangedaan is. Want we doen eerst de wereld na om ons te ontplooien maar ontwikkelen onszelf daarin/daar van door geloof.

Dus om tot de oorsprong te komen leren we beter alles af zoals de mensheid het reeds doet. Duidelijk dat we het niet op eigen kracht kunnen. Ze kunnen geen waarheid meer spreken zonder zichzelf beschaamd te voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Wesley:

Ik kom vissen vangen. In een vijver met schapen kun je geen vissen vangen. In een vijver met vissen wel.

Hoe moet ik dit uitleggen? 

Ben je een niet-christen die christenen komt vangen? Of doe ik je nu onrecht en bedoel je het precies andersom? 

Of is er nog een andere uitlegging? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 14-7-2020 om 11:43 zei thom:

Ont-wikkelen. 

Bijzonder woord voor een proces waarbij het ont-wikkelen inhoudt; het afleggen van de wikkels, de windsels of de gebondenheid van de oude mens, waardoor de werking van de Geest zich zal gaan tonen.

Ontwikkelen betekent letterlijk iets anders dan hoe de meeste het aanvoelen.

Ont-wikkelen is niet vooruitgaan maar teruggaan. Althans zo ervaar ik dat.

Ingewikkeld zeg! ?

c9326365bfe2dc8934e4a0b758476b72.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:
23 minuten geleden zei thom:

Een voortgaan op een Pad, wat leidt naar de Oorsprong, het Leven, wat het Licht van de mens eens was.

Hoe ''gèk is dát!''.. :-) 

In het paradoxale huist de meeste diepgang.

Om terug tot onszelf te komen "moeten" we "ontwikkelen" wat ons aangedaan is. Want we doen eerst de wereld na om ons te ontplooien maar ontwikkelen onszelf daarin/daar van door geloof.

Dus om tot de oorsprong te komen leren we beter alles af zoals de mensheid het reeds doet. Duidelijk dat we het niet op eigen kracht kunnen. Ze kunnen geen waarheid meer spreken zonder zichzelf beschaamd te voelen.

 

In het paradoxale huist de meeste diepgang.

 

Om terug tot onszelf te komen "moeten" we "ontwikkelen" wat ons aangedaan is. Want we doen eerst de wereld na om ons te ontplooien maar ontwikkelen onszelf daarin/daar van door geloof.

 

Dus om tot de oorsprong te komen leren we beter alles af zoals de mensheid het reeds doet. 
 

Dat is het Reinigen wat reeds langs kwam; van de wil, het denken, het handelen, het voelen en de mond het spreken (of typen); want wat hieruit bestaat, en wat hierin functioneert is van de wereld. Is de wereld.

Duidelijk dat we het niet op eigen kracht kunnen. 
 

Daarom staat Reinigen ook met een hoofdletter. Het is voornamelijk door het in-zicht, door het leren kennen van het zelf, wie ben ik. En hoe kan men leren kennen, zonder waarheid die niet in de wereld te vinden is. 

Ze kunnen geen waarheid meer spreken zonder zichzelf beschaamd te voelen.
 

De wereld kent de waarheid niet; 56 Jezus zei: Wie de wereld heeft leren kennen, heeft een lijk gevonden en wie een lijk heeft gevonden, hem is de wereld niet waardig. Thomas Evangelie
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei thom:

 

In het paradoxale huist de meeste diepgang.

 

Om terug tot onszelf te komen "moeten" we "ontwikkelen" wat ons aangedaan is. Want we doen eerst de wereld na om ons te ontplooien maar ontwikkelen onszelf daarin/daar van door geloof.

 

Dus om tot de oorsprong te komen leren we beter alles af zoals de mensheid het reeds doet. 
 

Dat is het Reinigen wat reeds langs kwam; van de wil, het denken, het handelen, het voelen en de mond het spreken (of typen); want wat hieruit bestaat, en wat hierin functioneert is van de wereld. Is de wereld.

Duidelijk dat we het niet op eigen kracht kunnen. 
 

Daarom staat Reinigen ook met een hoofdletter. Het is voornamelijk door het in-zicht, door het leren kennen van het zelf, wie ben ik. En hoe kan men leren kennen, zonder waarheid die niet in de wereld te vinden is. 

Ze kunnen geen waarheid meer spreken zonder zichzelf beschaamd te voelen.
 

De wereld kent de waarheid niet; 56 Jezus zei: Wie de wereld heeft leren kennen, heeft een lijk gevonden en wie een lijk heeft gevonden, hem is de wereld niet waardig. Thomas Evangelie
 

Dat is het, als wij de waarheid niet meer kennen; hoe kunnen we dan iets anders herkennen? We worden gedoopt in een waanzin van leugens om ons slaafs, ondergeschikt en bang onderworpen aan "hen" te houden.

Maar de waarheid zegeviert en pruttelt reeds boven. Wat unaniem betekent dat Hij nadert, for He is truth in the flesh.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is het, als wij de waarheid niet meer kennen; hoe kunnen we dan iets anders herkennen? We worden gedoopt in een waanzin van leugens om ons slaafs, ondergeschikt en bang onderworpen aan "hen" te houden.

Maar de waarheid zegeviert en pruttelt reeds boven. Wat unaniem betekent dat Hij nadert, for He is truth in the flesh.

Zo werd Neo geroepen, door iets wat niet van deze wereld was; een signaal wat een andere natuur heeft, en Hem wekt.
Wat zich uiterlijk afspeelt in de tijd en de wereld, is ook wat zich innerlijk zou moeten beroeren; wat is er aan de hand met de wereld, met de mens. Wat is de wereld en wat is de mens.
Wat waarheid is, is wat in ons wakker moet worden; het Licht wat door het Licht, het Woord, de Geest, de Gnosis, Christus, de Heere uit de Hemel, geraakt wordt, de mens tot geloof komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Zo werd Neo geroepen, door iets wat niet van deze wereld was; een signaal wat een andere natuur heeft, en Hem wekt.
Wat zich uiterlijk afspeelt in de tijd en de wereld, is ook wat zich innerlijk zou moeten beroeren; wat is er aan de hand met de wereld, met de mens. Wat is de wereld en wat is de mens.
Wat waarheid is, is wat in ons wakker moet worden; het Licht wat door het Licht, het Woord, de Geest, de Gnosis, Christus, de Heere uit de Hemel, geraakt wordt, de mens tot geloof komt.

Eigenlijk moet je toch al serieus ontwikkeld zijn om die Waarheid aan te kunnen zonder “gek” te worden bij gebrek aan een beter woord.

Ik kan nog altijd niet geloven wat de realiteit is. Regelmatig zeg ik tegen mijn significante betere; Ik kan niet geloven dat wij mensen deze realiteit voor onszelf vrijwillig geschapen hebben. Komen we inderdaad in Matrix toestanden waar mijn gevoel me dwingt tot Hem. Maar Hem is geen malse boterham, je moet verdekke hard doorbijten ^D

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei thom:

Log 2 Jezus zei: Laat hij die zoekt niet ophouden te zoeken totdat hij vindt. En als hij vindt, zal hij verward zijn en als hij verward is, zal hij zich verwonderen. En als hij zich verwonderd heeft, zal hij overal boven staan en tot rust komen.

Thomas Evangelie.

De rust is nog efkes weg ... Misschien komt die ook wel nooit meer terug. Misschien ben ik echt te diep gegaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:
17 minuten geleden zei thom:

Log 2 Jezus zei: Laat hij die zoekt niet ophouden te zoeken totdat hij vindt. En als hij vindt, zal hij verward zijn en als hij verward is, zal hij zich verwonderen. En als hij zich verwonderd heeft, zal hij overal boven staan en tot rust komen.

Thomas Evangelie.

De rust is nog efkes weg ... Misschien komt die ook wel nooit meer terug. Misschien ben ik echt te diep gegaan?

Zou de mens werkelijk vanuit de rust leven, is daar geen strijd meer als die van in de wereld, óm dat van de wereld en..doordat van de wereld. Omdat de wereld doorzien is; 'hem is de wereld niet waardig'.

 

www.marcelmessing.nl/nl/artikelen/nieuwsbrief/p382
Gesprek met de Verlosser
 

Hij die de vervolmaking niet kent,kent niets.

Als iemand niet in de duisternis staat, zal hij niet in staat zijn het licht te zien.

Als iemand niet begrijpt hoe het vuur ontstond, zal hij erin opbranden, omdat hij de wortel ervan niet kent.

Als iemand niet eerst het water begrijpt, zal hij niets kennen.

Wat betekent het dan voor hem daaruit de doop te ontvangen?

Als iemand niet begrijpt  waar de wind die blaast vandaan komt, zal hij erin meelopen.

Als iemand niet begrijpt  hoe het lichaam dat hij draagt is ontstaan, zal hij erin omkomen.

En hoe wil iemand die de Zoon niet kent de Vader kennen?

En voor hem die de wortel van alle dingen niet zal kennen, zullen ze verborgen blijven.

Hij die de wortel  van het slechte niet leert kennen, is er ook geen vreemde voor.

Hij die niet begrijpt hoe hij kwam zal ook niet begrijpen hoe hij zal gaan

en hij is geen vreemde voor deze wereld, die {zal} [....] en die zal worden vernederd.

 

uit: Gesprek met de Verlosser, Nag Hammadi Geschriften

Lees meer: https://www.wake-up-call.be/nieuw/

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hermanos2:

Hoe moet ik dit uitleggen? 

Ben je een niet-christen die christenen komt vangen? Of doe ik je nu onrecht en bedoel je het precies andersom? 

Of is er nog een andere uitlegging? 

Oh sorry ?, ik kom hier evangeliseren. Ik ben een christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik heb aangegeven bij mijn voorstelling in 'het portaal' is dit forum zeer geschikt om het huidige gebrek aan Bijbelgroepen op te vangen. En omdat ik graag praat over het christelijke geloof is deze manier van communiceren heel duidelijk.   

[2] ‘Wat een woorden! Zijn jullie nooit uitgesproken? Gebruik je verstand, dan kunnen we praten. Job 18.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid