Spring naar bijdragen

Wat geloof jij?  

11 leden hebben gestemd

  1. 1. Sinds er zoveel verschillende mensen zijn op dit forum, zou ik graag willen peilen wat iedereen nou geloofd. Mocht ik wat missen, zet het in de comments, dan pas ik het lijstje daarop aan.

    • Ik geloof in Jezus, dat Hij God is, stierf aan het kruis, stond op na 3 dagen, door geloof in Hem ben ik gered.
    • Ik geloof in Jezus, Hij is God. Hij houdt zoveel van ons, dat wij gered zijn als wij hem in onze harten uitnodigen.
      0
    • Ik geloof in Jezus, hij is de aartsengel Michael.
      0
    • Ik geloof dat Jezus een wijze man was aan het kruis doodging, maar niet is opgestaan uit de dood. De bijbel is een mythe.
      0
    • Ik geloof niet dat Jezus heeft bestaan. De bijbel is een sprookje.
    • Anders.... zet in comment, dan pas ik lijstje aan ... als dat kan.


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Thinkfree:

Door te zeggen dat hij niet gelijk is met de vader eer je hem en de vader niet, oftewel je onteert God.

Nee. Helemaal niet. Je eert Jezus en bidt tot Hem zoals in de Bijbel wordt voorgedaan. Er is werkelijk geen enkele tekst in de Bijbel te vinden die ons vertelt dat de Zoon gelijk is aan de Vader. Hij is wel gelijkvormig en volkomen gehoorzaam aan de Vader. Ook vertelt de Bijbel ons dat hij het (aardse) beeld is van de Vader. Hij vertegenwoordigt a.h.w. God in onze wereld maar dan wel als Mensenzoon.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Willempie:

Nee. Helemaal niet. Je eert Jezus en bidt tot Hem zoals in de Bijbel wordt voorgedaan. Er is werkelijk geen enkele tekst in de Bijbel te vinden die ons vertelt dat de Zoon gelijk is aan de Vader. Hij is wel gelijkvormig en volkomen gehoorzaam aan de Vader. Ook vertelt de Bijbel ons dat hij het (aardse) beeld is van de Vader. Hij vertegenwoordigt a.h.w. God in onze wereld maar dan wel als Mensenzoon.

Heb je de betekenis al gevonden?

Lukas18:

18 En een zeker overste vraagde Hem, zeggende: Goede Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beërven?

19 En Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed, dan Een, namelijk God.

Hij vraagt zonder een standpunt in te nemen echter neemt hij hieronder wel zijn standpunt in zijnde God.

Johannes 10

11 Ik ben de goede Herder; de goede herder stelt zijn leven voor de schapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Hij vraagt zonder een standpunt in te nemen echter neemt hij hieronder wel zijn standpunt in zijnde God.

Wat je hiermee bedoelt begrijp ik echt niet.

 

1 uur geleden zei Thinkfree:

11 Ik ben de goede Herder; de goede herder stelt zijn leven voor de schapen.

Dat doet Hij ook. Maar in hoeverre dit zou betekenen dat Jezus dezelfde is als God de Vader is mij niet duidelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik punt 1 heb in gevuld, maar punt 2 weegt natuurlijk wel als onderdeel daarvan mee. Dus ik wilde eigenlijk beide invullen. Maar goed, ik moest kiezen, dus dan maar punt 1. Verder is het ook de vraag wat je onder geloof verstaat. Het moet namelijk niet enkel het aannemen van geloofsfeiten zijn. Het moet gaan over het "geloof hebben" in Jezus. Hem vertrouwen dus en Hem in alles willen volgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 25-8-2020 om 14:26 zei antoon:

Luister nu even goed, ik volg de Bijbelse richtlijnen en niet de richtlijnen van mensen, ik denk dat jij dat ook beter kan  doen, ik ga er verder niet opin , maar wel als je een topic opent speciviek over de verhouding vader en zoon, of een bestaand topic daarover opnieuw opstart 

Dit komt waarschijnlijk als een enorme schok voor je, maar de Bijbel is een verzameling teksten die ook maar door gewone mensen bij elkaar geschreven is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid