Spring naar bijdragen

Hij gebruikt alle dingen ten goede voor hen die Hem liefhebben


Aanbevolen berichten

In de topic inspirerende quotes schreef Kaasjeskruid over Boeddha het volgende:

Citaat

Hij vergeet gemakshalve maar dat obesitas ook lijden veroorzaakt met zijn schijnheilige glimlach. Oosterse prietpraat van iemand met vraatzucht (men mag ook praatzucht lezen).

Ik heb in mijn leven ontdekt hoe alles wat mij lijden heeft opgeleverd, iets goeds heeft bewerkstelligd, hoe moeilijk en pijnlijk iets ook was.  En dat mij dat vaak ook erger lijden heeft bespaard.

Een voorbeeld: ik heb mijn hele leven gestreden tegen overgewicht. Nooit obese geweest maar ik word gemakkelijk, heel gemakkelijk, dik.  BMI is altijd onder de 30 gebleven maar boven de 25.  Soms heb ik last van mijn overgewicht gehad, en dan stijgt ook mijn bloeddruk.  Lijden hoort bij het leven. Je hebt het niet voor het zeggen hoe je lichaam en je aanleg is gebouwd, maar je kunt wel zelf beslissen hoe je daarmee omgaat. En daar had Boeddha het over. Net als Jezus. 

Ik  heb een bloedmooie buurvrouw. Daar kijkt echt ieder mens, man of vrouw, onwillekeurig naar om, zo mooi. Sprookjesachtig mooi. Een groot deel van de buurt heeft een hekel aan haar en roddelt over haar, omdat ze vijf kinderen heeft, van vijf verschillende mannen, die ze overigens na elkaar had en niet tegelijk.  Telkens is ze depressief als ze weer eens door een partner is verlaten. Ik heb soms contact met haar en dan vertelt ze van haar pijn.  En dan denk ik, “ik ben blij dat ik nooit zo knap ben geweest als zij, want wie weet was ik dan ook vijf keer in de verkeerde soort liefde getrapt”.

 

 

De vraag die ik in deze topic wil stellen is: ben jij ook bekend met de goede dingen die jouw lijden, hoe moeilijk ook, met zich mee heeft gebracht? En zo ja, zou je daarover iets willen vertellen, het met ons willen delen? Of misschien heb je er nog nooit eerder op die manier over nagedacht en schiet het je nu te binnen. Misschien wil je er iets over schrijven.
 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites

     [2] Dankzij hem hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is, en in de hoop te mogen delen in zijn luister prijzen we ons gelukkig. Rom. 5

Ik begin graag met een vers omdat de Schrift altijd het beste antwoord geeft. Lijden hoort bij Christen zijn en we doen dat omdat we gelijk willen worden aan Jezus (1 Joh.2:6). Persoonlijk heb ik de strijd tegen overgewicht voor een groot stuk gestreden met de Schrift. Ik ben van BMI 29 naar 18.8 gegaan.

     [34] Maar Jezus zei: ‘Mijn voedsel is: de wil doen van hem die mij gezonden heeft en zijn werk voltooien. Joh 4.

Verder heb ik veel moeite om goed werk te vinden en zal het in deze tijden waarschijnlijk niet eenvoudig zijn om daar iets aan te veranderen. Het positieve is dat ik werk heb en dat de toekomst beterschap kan brengen. 

Over Buddha kan ik alleen schrijven dat die mens zinnige dingen zegt.

Heb je zelf een gedeelte kunnen vinden in de Bijbel die het heeft over een vrouw die 5 mannen gehad heeft?

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

     [2] Dankzij hem hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is, en in de hoop te mogen delen in zijn luister prijzen we ons gelukkig. Rom. 5

Ik begin graag met een vers omdat de Schrift altijd het beste antwoord geeft. Lijden hoort bij Christen zijn en we doen dat omdat we gelijk willen worden aan Jezus (1 Joh.2:6). Persoonlijk heb ik de strijd tegen overgewicht voor een groot stuk gestreden met de Schrift. Ik ben van BMI 29 naar 18.8 gegaan.

     [34] Maar Jezus zei: ‘Mijn voedsel is: de wil doen van hem die mij gezonden heeft en zijn werk voltooien. Joh 4.

Verder heb ik veel moeite om goed werk te vinden en zal het in deze tijden waarschijnlijk niet eenvoudig zijn om daar iets en te veranderen. Het positieve is dat ik werk heb en dat de toekomst beterschap kan brengen. 

Over Buddha kan ik alleen schrijven dat die mens zinnige dingen zegt.

Heb je zelf een gedeelte kunnen vinden in de Bijbel die het heeft over een vrouw die 5 mannen gehad heeft?

Ik ben blij voor je, maar daar gaat deze topic niet over. Ik zal de vraag nog een keertje herhalen: 

De vraag die ik in deze topic wil stellen is: ben jij ook bekend met de goede dingen die jouw lijden, hoe moeilijk ook, met zich mee heeft gebracht? En zo ja, zou je daarover iets willen vertellen, het met ons willen delen? Of misschien heb je er nog nooit eerder op die manier over nagedacht en schiet het je nu te binnen. Misschien wil je er iets over schrijven.

@Wouter Philippaerts,  in jouw geval zou de vraag dan dus kunnen zijn: je bent werkloos geweest. Heeft juist die periode iets goeds in je leven bewerkstelligd, of niet. En zo ja wat. Dat is de vraagstelling.  Dus geen gepreek en gesmijt met verzen svp, maar gewoon antwoord op de vraag. Of de topic negeren.  Het kan zijn dat je nog nooit op deze manier naar moeilijkheden hebt gekeken. Dan zou je daarover kunnen filosoferen.


 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Over Buddha kan ik alleen schrijven dat die mens zinnige dingen zegt.

Deze valse Jezus gebruikt zogenaamde wijsheid enkel om mensen te misleiden en af te houden van God. Pure laster en dus grote onzin wat er uit komt. Dat mannetje heeft heel wat lijden veroorzaakt bij mij omdat ik zelf ging prutsen met mezelf proberen te verbeteren. Wat een genot om die het huis uit te trappen en een significante verbetering tov hoe het was.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Zola:

Heeft juist die periode iets goeds in je leven bewerkstelligd, of niet. En zo ja wat. Dat is de vraagstelling.

De hoop op beterschap ten eerste en verder heb ik heel veel tijd met de Bijbel kunnen doorbrengen wat mij zeker geen slechter mens heeft gemaakt. Ik heb momenteel aangepast werk en dat heb ik bereikt door vele gesprekken tijdens mijn werkloosheid. Werkloosheid is niet alleen negatief. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
47 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Over Buddha kan ik alleen schrijven dat die mens zinnige dingen zegt.

Deze valse Jezus gebruikt zogenaamde wijsheid enkel om mensen te misleiden en af te houden van God. Pure laster en dus grote onzin wat er uit komt.

Boeddha (Siddhartha Gautama) leefde van ca. 450 vóór Christus tot ca. 370 vóór Christus, in Nepal. Hem een 'valse Jezus' noemen is dus niet bepaald snugger, aangezien Jezus nog niet eens was geboren.

~

You kill what you fear
and you fear what you don't understand.

Tony Banks

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als dit topic over boeddha gaat en zijn weg naar het einde van het lijden dan kan ik alleen zeggen dat dit onchristelijk is. Toch ben ik geen tegenstander van elke vorm van spiritualiteit. 

     [26] Wanneer de pleitbezorger komt die ik van de Vader naar jullie zal zenden, de Geest van de waarheid die van de Vader komt, zal die over mij getuigen. Joh.15

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Bastiaan73:

Boeddha (Siddhartha Gautama) leefde van ca. 450 vóór Christus tot ca. 370 vóór Christus, in Nepal. Hem een 'valse Jezus' noemen is dus niet bepaald snugger, aangezien Jezus nog niet eens was geboren.

~

You kill what you fear
and you fear what you don't understand.

Tony Banks

Vertel dat de 250 miljoen (en zeer waarschijnlijk wel het dubbele) chineze boeddhisten maar. Boeddha is dood in India en gereïncarneerd in China.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Heb je zelf een gedeelte kunnen vinden in de Bijbel die het heeft over een vrouw die 5 mannen gehad heeft?

Wist je dat zo'n verhaal in de Schrift nog bestaat ook? De Samaritaanse vrouw bij de waterput, te lezen in Johannes 4. Zij ontmoet Jezus daar, midden op de dag in de brandende hitte, omdat zij niet samen met de andere vrouwen in de nog aangename morgen water kon putten. Hij veroordeelt haar niet, maar biedt haar het levende water aan en mede door haar getuigenis over Hem komt heel het dorp er tot geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

     [13] ‘Iedereen die dit water drinkt zal weer dorst krijgen,’ zei Jezus, Joh. 4

Mensen die het water drinken dat Jezus geeft, krijgen geen dorst meer. Hopelijk helpt het beetje water dan toch op de duur om iemand op een goed spoor te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als zendeling van Jahsjoea Ha Notsri ervaar ik wel eens pijn door lieden die Hem verachten of niet begrijpen en daardoor gemene bewoordigen bezigen.

Maar ik weet ook dat dit juist goed is en dergelijke beproevingen het ego wegschaven en verkleinen. Het is immers van geen enkel belang hoe fijn of hoe naar iemand reageert, enkel dat ik de goede boodschap aan de mens breng zodat mensen in staat zijn beter hun dharma te volgen.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei zendeling:

Als zendeling van Jahsjoea Ha Notsri ervaar ik wel eens pijn door lieden die Hem verachten of niet begrijpen en daardoor gemene bewoordigen bezigen.

Maar ik weet ook dat dit juist goed is en dergelijke beproevingen het ego wegschaven en verkleinen. Het is immers van geen enkel belang hoe fijn of hoe naar iemand reageert, enkel dat ik de goede boodschap aan de mens breng zodat mensen in staat zijn beter hun dharma te volgen.

1 Timothy 4:10 KJV For therefore we both labour and suffer reproach, because we trust in the living God, who is the Saviour of all men, specially of those that believe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 20-7-2020 om 19:50 zei Kaasjeskruid:

Vertel dat de 250 miljoen (en zeer waarschijnlijk wel het dubbele) chineze boeddhisten maar. Boeddha is dood in India en gereïncarneerd in China.

Ongeveer 2500 jaar geleden stonden bijna tegelijkertijd bijzondere wijze meesters op in Noord-India (Gautama Boeddha), China (Lao Tse) en het oude Griekenland (Plato, Socrates). Indien God bestaat, dan is deze  toename van praktische menselijke hulp niet willekeurig maar door God zo bedoeld. Ik denk dat het dan gebeurde omdat toen de steden ontstonden, en daarmee ook de stress en disconnectie die deze ‘vooruitgang’ ten opzichte van ons traditionele leven met zich meebracht. De opkomst van steden en misschien zelfs nog eerder ontstane veranderingen van levensstijl hebben ons een lange tijd veel stress bezorgd. Ons huidige probleem is echter niet dat we ons natuurlijke paradijs zijn verloren, maar dat we zijn vergeten waar we het kunnen vinden. Boeddha, Lao Tse, Plato, Socrates gingen aan Johannes de Doper en Jezus vooraf.   

Wat ik van het onderwijs van de spirituele Meester Jezus lees, kom ik vaak in grote lijnen ook al tegen bij de genoemde wijsheidsleraren.  Als God bestaat, dan heeft Zij dat goed gepland, zoveel prachtige, genezende Wijsheidsleraren.  (Genezend in overdrachtelijke zin bedoeld.)

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid