Spring naar bijdragen

Anti semitisme in Nederland.


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei leren_schoen:

Misschien dan iets minder christelijk omdat ik niet geloof in enige deelgenoten aan/ of geen enkel ongeloof heb in de éénheid van G-d. En omdat dat dan fundamentele vereisten zijn in het christendom, dan nee. Maar ik heb het wel allemaal intensief en constant uitgelezen, thora/tenach/quran/nt/gemara etc. Daardoor kan ik niet in zee met sommige religieuze dogma, dit vooraly omdat haast geen enkele christen, en dit geldt voor elke religie, niet werkelijk hun bijbels/qurans gelezen hebben en werkelijk in geloven. Beschouw ik mezelf theologisch geen complete onderdeel van enige religie omdat ik niet met buiten geschrifte dogmas in zee kan gaan. Een aparteling wellicht die zaken wel uitleest en werkelijk gelooft. Sigrid of dan andere of cda kamerleden waarschijnlijk even uitgelezen als mijn pink vinger. Die ga ik toch niet serieus nemen als een mufti of rabbijn, dats gewoon een simpele

Neen je bent christen of geen christen. Ik ben geen christen omdat die levensweg te moeilijk is, wel poog ik christelijk te zijn.

Het gaat er niet om wat de moslims in de Nederlandse politiek geloven, maar wat ze doen.

Mijn vraag dan: is hun anti semitisme gevoedt vanuit hun islamitische sympathieën?

Wie als christen de koran leest zonder argusogen is niet het minste christen, sorry. Tip: Soera 9 Al Tawba het berouw.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe ga je ermee om dat jezus van zijn volgelingen vraagt israel te zegenen in tegenstelling van de wens tot uitroeiing?

Er staat dat God sprak, maar dat klopt niet.Mensen voelden dat zo aan. Aha. En waarom weet je zo zeker dat dit hier het geval is? Volgens mij is de term  'Judea- christelijke waarden' een uit

moderatie: Het topic gaat dicht op verzoek van topicstarter Fundamenteel. Wie vindt dat er iets onbelicht is gebleven of verder moet worden uitgewerkt kan daar een nieuw topic voor openen.

55 minuten geleden zei leren_schoen:

Voor mij niet. Ik ben net zoveel moslim als dat ik joods of christelijk ben. Qua geloof, ik ben simpelweg monotheist.

Dan val jij gewoon onder de niet joden en zal ik ook die gedenken. Is goed voor jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen je bent christen of geen christen. Ik ben geen christen omdat die levensweg te moeilijk is, wel poog ik christelijk te zijn.

Het gaat er niet om wat de moslims in de Nederlandse politiek geloven, maar wat ze doen.

Mijn vraag dan: is hun anti semitisme gevoedt vanuit hun islamitische sympathieën?

Wie als christen de koran leest zonder argusogen is niet het minste christen, sorry. Tip: Soera 9 Al Tawba het berouw.

 

Ik zie dat dan eerder als een compliment. 

Islamitische antisemitisme is puur politiek, voor palestina en de tempelberg. Een jood en moslim aanbidden dezelfde G-d. En ook, en dit beamen rabbijnen, is er met de joodse bevolking het één en ander mis /ongeloof in de thora. Tot ergenis van de moslims. Vice vesra met de moslims is er het een en ander mis. Maar dit uit dan in generalisatie zoals islamofobie en antisemitisme.

Een half praktiserende die dan een raam aanvalt, of politicussen die antisemiet of islamofoob zijn tellen theologisch niet eens mee. Die kan je het moeilijk kwalijk nemen. Die lopen maar wat mee.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik zie dat dan eerder als een compliment. 

Islamitische antisemitisme is puur politiek, voor palestina en de tempelberg. Een jood en moslim aanbidden dezelfde G-d. En ook, en dit beamen rabbijnen, is er met de joodse bevolking het één en ander mis /ongeloof in de thora. Tot ergenis van de moslims. Vice vesra met de moslims is er het een en ander mis. Maar dit uit dan in generalisatie zoals islamofobie en antisemitisme.

الله = Allah. Je bent neem ik aan een muzelman. Zal ik ook voor bidden; dat er velen gezegend mogen worden en tot het besef van de waarheid komen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik zie dat dan eerder als een compliment. 

Islamitische antisemitisme is puur politiek, voor palestina en de tempelberg. Een jood en moslim aanbidden dezelfde G-d. En ook, en dit beamen rabbijnen, is er met de joodse bevolking het één en ander mis /ongeloof in de thora. Tot ergenis van de moslims. Vice vesra met de moslims is er het een en ander mis. Maar dit uit dan in generalisatie zoals islamofobie en antisemitisme.

Een half praktiserende die dan een raam aanvalt, of politicussen die antisemiet of islamofoob zijn tellen theologisch niet eens mee. Die kan je het moeilijk kwalijk nemen. Die lopen maar wat mee.

Maar het gaat niet enkel over islamitisch anti semitisme maar voornaam over institutioneel anti semitisme vanuit de Nederlandse regering.

Als de oorzaak de islam is, zou een vrij Palestina weinig aan de Jodenhaat veranderen. Palestina is overigens vrij maar de terroristen weigeren een 2 statenoplossing. Zoek het motief eens op waarom ze dat weigeren...

Ieder land met fatsoen draait daar de kraan voor toe. Europa stinkt van het institutioneel anti semitisme en daar moet dringend iets aan gedaan worden.

Nederlandse staat dient zich te excuseren tegen Israël intel te negeren en als signaal Sigrid uit haar ambt halen. Er is geen zero tolerantie tegen anti semitisme. Daar moeten we iets aan doen. NEVER AGAIN

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik zie dat dan eerder als een compliment. 

Islamitische antisemitisme is puur politiek, voor palestina en de tempelberg. Een jood en moslim aanbidden dezelfde G-d. En ook, en dit beamen rabbijnen, is er met de joodse bevolking het één en ander mis /ongeloof in de thora. Tot ergenis van de moslims. Vice vesra met de moslims is er het een en ander mis. Maar dit uit dan in generalisatie zoals islamofobie en antisemitisme.

Als gemeente handelt en arresteert denk je dan dat ze handelen uit geloofsovertuiging? Wel nee, dat zijn gewoon atheistische staat lieden of handelen uit druk. Gewoon mensen die bang zijn voor hun baantje,status en centjes.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Als gemeente handelt en arresteert denk je dan dat ze handelen uit geloofsovertuiging? Wel nee, dat zijn gewoon atheistische staat lieden of handelen uit druk. Gewoon mensen die bang zijn voor hun baantje,status en centjes.

Halsema is geen atheist en liet anti semitische marsen doorgaan terwijl ze Joden liet arresteren. Hallo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het gaat niet enkel over islamitisch anti semitisme maar voornaam over institutioneel anti semitisme vanuit de Nederlandse regering.

Als de oorzaak de islam is, zou een vrij Palestina weinig aan de Jodenhaat veranderen. Palestina is overigens vrij maar de terroristen weigeren een 2 statenoplossing. Zoek het motief eens op waarom ze dat weigeren...

Ieder land met fatsoen draait daar de kraan voor toe. Europa stinkt van het institutioneel anti semitisme en daar moet dringend iets aan gedaan worden.

Nederlandse staat dient zich te excuseren tegen Israël intel te negeren en beter als signaal Sigrid uit haar ambt halen.

 

Islam blijft natuurlijk strijden al is alle hoop voor al aqsa verloren en bouwen ze een nieuwe tempel. Dat is ook logisch. Al weten ze dat G-d ervoor kiest om de kinderen israel de tempelberg te geven,als dat zo zou zijn. Dat is gewoon de strijd tussen ishmael en jakob voor G-d zijn voorkeur

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Islam blijft natuurlijk strijden al is alle hoop voor al aqsa verloren en bouwen ze een nieuwe tempel. Dat is ook logisch. Al weten ze dat G-d ervoor kiest om de kinderen israel de tempelberg te geven,als dat zo zou zijn. Dat is gewoon de strijd tussen ishmael en jakob

Dat ze dan met eigen middelen strijden en geen westers geld meer doorsluizen naar terroristen aldaar.

Evenzo moeten die moslims niet via onze systemen hun anti semitisme tentoon stellen.

Tijd...

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat ze anti Semitische motieven heeft en WEET dat zij mee aan de bron ligt van het institutioneel  anti semitisme te Amsterdam.

Kan best dat een orthodoxe uit amsterdam haar ooit beledigd heeft en dat ze nu antisemiet is lol, maar ik denk dat ze geen verstand heeft van geloof en gewoon naar de voeten speelt welke haar het meest populair maken zoals alle andere. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei leren_schoen:

Kan best dat een orthodoxe uit amsterdam haar ooit beledigd heeft en dat ze nu antisemiet is lol, maar ik denk dat ze geen verstand heeft van geloof en gewoon naar de voeten speelt welke haar het meest populair maken zoals alle andere. 

En aldus is ze institutioneel anti semitisch wanneer Jodenhaat politiebescherming krijgt en de Joden gearresteerd worden.

Ik kan niet geloven dat dit echt gaande is in Europa. Moge het tij snel keren en ons nageslacht terug westers ingesteld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

En aldus is ze institutioneel anti semitisch wanneer Jodenhaat politiebescherming krijgt en de Joden gearresteerd worden.

Ik kan niet geloven dat dit echt gaande is in Europa. Moge het tij snel keren en ons nageslacht terug westers ingesteld worden.

Dat is een vraag van verdienste, europeanen geloven amper in G-d maar willen dat G-d ze utopia geeft. Zelfde met amerika. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Dat is een vraag van verdienste, europeanen geloven amper in G-d maar willen dat G-d ze utopia geeft. Zelfde met amerika. 

Amerikaanse christenen staan tenminste verenigd. Hier pleasen tevelen hun politiek en alles daar rond. Je kan geen christen zijn en politiek correct, je kan geen christen zijn en op partijen die pro abortus zijn stemmen, je kan geen christen en anti semiet zijn.

Serieus Europees probleem.

Polen en Hongarije m, dat zijn nog christelijke naties die eendrachtig zijn. Hier won de verdeeldheid aka diversiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Amerikaanse christenen staan tenminste verenigd. Hier pleasen tevelen hun politiek en alles daar rond. Je kan geen christen zijn en politiek correct, je kan geen christen zijn en op partijen die pro abortus zijn stemmen, je kan geen christen en anti semiet zijn.

Serieus Europees probleem.

Er is veel antisemitisne in amerika. Veel mensen daar geloven niet eens dat de holocaust echt gebeurde en/of dat hitler een held was. Veel christenen en verschillende amerikanen daar die dat geloven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Er is veel antisemitisne in amerika. Veel mensen daar geloven niet eens dat de holocaust echt gebeurde en/of dat hitler een held was. Veel christenen en verschillende amerikanen daar die dat geloven. 

Maar dat is niet institutioneel. Overal zal je wel anti semitisme hebben, maar in Nederland is dat institutioneel.

Nuance: democraten van Amerika zijn wel doorspekt van anti semieten zoals Linda Sarsour en Ilhan Omar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar dat is niet institutioneel. Overal zal je wel anti semitisme hebben, maar in Nederland is dat institutioneel.

Ja, enige invloed daarop komt voornamelijk uit de christelijke hoek, meer dan de islamitische. Christelijk antisemitisme is veel intenser omdat jezus erbij betrokken wordt. Islamitisch is puur politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Ja, enige invloed daarop komt voornamelijk uit de christelijke hoek, meer dan de islamitische. Christelijk antisemitisme is veel intenser omdat jezus erbij betrokken wordt. Islamitisch is puur politiek.

Neen dat is niet zo. Het anti semitisme komt vooral van moslims. De blanken die er bij lopen zijn verre van christen. Eerder anarchisten.

Het staat allemaal op YouTube, de hele wereld zag het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is niet zo. Het anti semitisme komt vooral van moslims. De blanken die er bij lopen zijn verre van christen. Eerder anarchisten.

Het staat allemaal op YouTube, de hele wereld zag het.

Is niet zo. Behalve als het aankomt op de staat israel. Wat ik bedoel is dat moslims het judaisme niet haten, en christenen wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier waren de christenen bij:

 

8 minuten geleden zei leren_schoen:

Is niet zo. Behalve als het aankomt op de staat israel. Wat ik bedoel is dat moslims het judaisme niet haten, en christenen wel. 

Ik ken geen christelijke kerk die tegen Israël predikt, verre van!!! De anti Israel geluiden komen voornamelijk uit de salafistische moskeeën.

Je zuigt hier wat uit je duim hoor.

En ook niet tegen Judaisme. Judea-Christelijke normen en waarden zijn ons heilig.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hier waren de christenen bij:

 

Ik ken geen christelijke kerk die tegen Israël predikt, verre van!!! De anti Israel geluiden komen voornamelijk uit de salafistische moskeeën.

Je zuigt hier wat uit je duim hoor.

Christenen steunen de seculiere staat Israel. Niet het judaisme. Als israel een joodse theocratie zal zijn, die zal je niet steunen. Praktiserende, orthodoxe joden zijn tegen de seculiere staat en willen geen seculiere staat. Integendeel. 

Moslims zouden Israel juist steunen als het een joodse staat zal zijn, maar steunen weer niet de seculiere staat. Kortom allemaal veeel ingewikkelder als het lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Christenen steunen de seculiere staat Israel. Niet het judaisme. Als israel een joodse theocratie zal zijn, die zal je niet steunen. Praktiserende, orthodoxe joden zijn tegen de seculiere staat en willen geen seculiere staat. Integendeel. 

Moslims zouden Israel juist steunen als het een joodse staat zal zijn, maar steunen weer niet de seculiere staat. Kortom allemaal veeel ingewikkelder als het lijkt.

Lol ik weet niet wat ik lees. De ene polariseren vooe het slechtere en de andere veralgemenen voor het betere.

Kijk eens door een Europese bril anno 2020. Christenen en Joden staan verenigd en quasi geen enkele moslim hier die pro Israël is. Het zal ze worst wezen of dat seculier is of niet, ze zien dat als bezette grond.

De Judea-Christelijke normen en waarden heersen vanuit de kerk en niet de praatjes van Netanyahu he...

Laten we wel eerlijk blijven he.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lol ik weet niet wat ik lees. De ene polariseren vooe het slechtere en de andere veralgemenen voor het betere.

Kijk eens door een Europese bril anno 2020. Christenen en Joden staan verenigd en quasi geen enkele moslim hier die pro Israël is. Het zal ze worst wezen of dat seculier is of niet, ze zien dat als bezette grond.

De Judea-Christelijke normen en waarden heersen vanuit de kerk en niet de praatjes van Netanyahu he...

Laten we wel eerlijk blijven he.

Stel je de vraag of je een joodse theocratie met de thora als grondwet zal steunen ja of nee? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid