Spring naar bijdragen

Songs of Ascents


Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik mis je punt van discussie, dus geef ik er zelf een draai aan. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom deze psalmen Pelgrimsliederen worden genoemd en wat het nut van dezen voor de christenen van vandaag is.

Achteraf gezien had ik ze misschien ergens anders kunnen plaatsen. Tijdens studie werd ik opnieuw geraakt door deze teksten. Daarom plaats ik ze. In de hoop dat anderen ze ook zullen lezen. Er is geen discussie. Beschouw het als leestip. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Achteraf gezien had ik ze misschien ergens anders kunnen plaatsen. Tijdens studie werd ik opnieuw geraakt door deze teksten. Daarom plaats ik ze. In de hoop dat anderen ze ook zullen lezen. Er is geen discussie. Beschouw het als leestip. 

Bedankt voor de teksten. Ze zijn erg actueel vind ik.

Actueel t.a.v. Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat raakte je dan en waarom?

@Chris Walters

Psalm 121:7-8

De Heere zal u bewaren voor alle kwaad, uw ziel zal Hij bewaren. 

De Heere zal uw uitgaan en uw ingaan bewaren, van nu aan tot in eeuwigheid. 

Psalm 120:1

Ik riep tot de Heere in mijn benauwdheid, en Hij verhoorde mij. 

Psalm 125:1-2

Wie op de Heere vertrouwen.....van nu aan tot in eeuwigheid. 

Lees de Songs of Ascents en wordt geraakt door de schoonheid en de verzekerde hoop die eruit spreekt. En voel je verbonden met christenen wereldwijd die dezelfde teksten gelezen hebben door de eeuwen heen en weet dat we straks allemaal voor God's Troon staan en gezamenlijk zullen zingen. Dit zal God verheugen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hermanos2:

Lees de Songs of Ascents 

In het Engels, of is in het Nederlands ook goed?

Psalm 127 (SV)

Een lied Hammaaloth, van Salomo.

Zo de HEERE het huis niet bouwt, te vergeefs arbeiden deszelfs bouwlieden daaraan; zo de HEERE de stad niet bewaart, te vergeefs waakt de wachter.

Het is te vergeefs, dat gijlieden vroeg opstaat, laat opblijft, eet brood der smarten; het is alzo, dat Hij het Zijn beminden als in den slaap geeft.

Ziet, de kinderen zijn een erfdeel des HEEREN; des buiks vrucht is een beloning.

Gelijk de pijlen zijn in de hand eens helds, zodanig zijn de zonen der jeugd.

Welgelukzalig is de man, die zijn pijlkoker met dezelve gevuld heeft; zij zullen niet beschaamd worden, als zij met de vijanden spreken zullen in de poort.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar een longbow. Wat kracht betreft doet deze een weinig onder voor de kruisboog, echter kan er veel meer pijlen per minuut mee afvuren. Kruisbogen zijn voor mensen die geen talent hebben.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In het Engels, of is in het Nederlands ook goed?

Psalm 127 (SV)

Een lied Hammaaloth, van Salomo.

Zo de HEERE het huis niet bouwt, te vergeefs arbeiden deszelfs bouwlieden daaraan; zo de HEERE de stad niet bewaart, te vergeefs waakt de wachter.

Het is te vergeefs, dat gijlieden vroeg opstaat, laat opblijft, eet brood der smarten; het is alzo, dat Hij het Zijn beminden als in den slaap geeft.

Ziet, de kinderen zijn een erfdeel des HEEREN; des buiks vrucht is een beloning.

Gelijk de pijlen zijn in de hand eens helds, zodanig zijn de zonen der jeugd.

Welgelukzalig is de man, die zijn pijlkoker met dezelve gevuld heeft; zij zullen niet beschaamd worden, als zij met de vijanden spreken zullen in de poort.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar een longbow. Wat kracht betreft doet deze een weinig onder voor de kruisboog, echter kan er veel meer pijlen per minuut mee afvuren. Kruisbogen zijn voor mensen die geen talent hebben.

Ik lees de bijbel bij voorkeur in het Engels. Het raakt mij meer dan de Nederlandse taal. Persoonlijke voorkeur. Het woord Lord klinkt mij mooier in de oren dan Heere. De King James vind ik prachtig. De New King James leest net wat makkelijker en heeft zich qua brontekst nauwelijks verwijderd van de KJV. De HSV gaat veel verder dan alleen maar herziening van de SV. Heeft verregaande concessies gedaan aan bronteksten uit TR. Jammer. 

Ik heb een honkbalknuppel bij de voordeur staan. Ongewenste bellers die mijn NEE bordje wagen te negeren zien hem meteen staan als ik met een geïrriteerde blik de deur open. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik lees de bijbel bij voorkeur in het Engels. Het raakt mij meer dan de Nederlandse taal. Persoonlijke voorkeur.

Ze is inderdaad wat genuanceerder. Maar niet iedereen beheerst het Engels zodanig dat men dit zonder problemen lezen kan. De Statenvertaling is ook accuraat vertaalt vanuit de grondtekst, zij het dat de Nederlandse taal wat armer is. Inhoudelijk echter een puike Bijbel en het resultaat van Gods bewarende hand.

10 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik heb een honkbalknuppel bij de voordeur staan. Ongewenste bellers die mijn NEE bordje wagen te negeren zien hem meteen staan als ik met een geïrriteerde blik de deur open. 

Maar gebruik je deze ook indien noodzakelijk en wanneer zou dat noodzakelijk zijn? Zo heb ik een poosje nagedacht over een enorme Statenvertaling in de hoek te zetten, daar kan ik ze ook een beste vleer mee geven. Maar ja, ik denk niet dat dit de bedoeling is en heb er maar vanaf gezien.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hermanos2:

@Chris Walters

Psalm 121:7-8

De Heere zal u bewaren voor alle kwaad, uw ziel zal Hij bewaren. 

De Heere zal uw uitgaan en uw ingaan bewaren, van nu aan tot in eeuwigheid. 

Psalm 120:1

Ik riep tot de Heere in mijn benauwdheid, en Hij verhoorde mij. 

Psalm 125:1-2

Wie op de Heere vertrouwen.....van nu aan tot in eeuwigheid. 

Lees de Songs of Ascents en wordt geraakt door de schoonheid en de verzekerde hoop die eruit spreekt. En voel je verbonden met christenen wereldwijd die dezelfde teksten gelezen hebben door de eeuwen heen en weet dat we straks allemaal voor God's Troon staan en gezamenlijk zullen zingen. Dit zal God verheugen! 

Jij zult misschien voor die troon staan, maar ik zit al op die troon en zal er zeker niet voor staan. Dus houd je gepreek maar voor je.  God heeft geen zangkoor nodig, dat is allemaal infantiel gedachtengoed. Net als liedjes voor Sinterklaas.

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Chris Walters:

Bedankt voor de teksten. Ze zijn erg actueel vind ik.

Actueel t.a.v. Israël.

 

1 uur geleden zei Chris Walters:

Jij zult misschien voor die troon staan, maar ik zit al op die troon en zal er zeker niet voor staan. Dus houd je gepreek maar voor je.  God heeft geen zangkoor nodig, dat is allemaal infantiel gedachtengoed. Net als liedjes voor Sinterklaas.

Je hebt 2 keer op mij gereageerd in dit topic. De tweede keer bijzonder onsympathiek. Misschien wil je jouw eigen volwassen gedachtengoed hier toelichten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hermanos2:

 

Ik heb een honkbalknuppel bij de voordeur staan. Ongewenste bellers die mijn NEE bordje wagen te negeren zien hem meteen staan als ik met een geïrriteerde blik de deur open. 

 

1 uur geleden zei Hermanos2:

 

Je hebt 2 keer op mij gereageerd in dit topic. De tweede keer bijzonder onsympathiek. Misschien wil je jouw eigen volwassen gedachtengoed hier toelichten? 


Ik heb je mijn antwoord op je gepreek gegeven. Nu ga je van projectie over op gaslighting.interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Chris Walters:

Nu ga je van projectie over op gaslighting.

 

 

Op basis waarvan trek jij zulke verregaande conclusies? Toch niet omdat iemand een honkbalknuppel bij de deur heeft staan hoop ik?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Chris Walters:

 


Ik heb je mijn antwoord op je gepreek gegeven. Nu ga je van projectie over op gaslighting.interessant.

Ik begrijp uit jouw antwoorden niet welke kijk jij op de bijbel heb. Dat zou ik graag willen weten zodat ik je in de toekomst adequaat bejegenen kan. Ik overweeg op dit moment niet om jou in brand te steken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Ik overweeg op dit moment niet om jou in brand te steken. 

Gaslighting heeft juist betrekking op het tegenovergestelde: het steeds meer dimmen van licht en de ander ervan overtuigen dat er niks aan de hand is op een dergelijke wijze dat de ander dit ook gelooft, al staat deze op den duur in het donker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je dan regelmatig iemand aan het beschuldigen van gaslighting? Kom je zoveel narcisten tegen, of ben je van mening dat daar velen van rondlopen?

Man, wat haal jij je allemaal in je hoofd.

Rom 3,23 For all have sinned and have fallen short of the glory of God.

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Chris Walters:

Man, wat haal jij je allemaal in je hoofd.

Rom 3,23 For all have sinned and have fallen short of the glory of God.

Weet je zeker dat jij niet degene bent die nu projecteert?

https://www.nu.nl/282102/video/kinderen-overleven-sprong-uit-brandende-flat-in-frankrijk.html?redirect=1

Zie je ze staan; dat stelletje narcisten. Ik geloof dat je context mist.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gaslighting heeft juist betrekking op het tegenovergestelde: het steeds meer dimmen van licht en de ander ervan overtuigen dat er niks aan de hand is op een dergelijke wijze dat de ander dit ook gelooft, al staat deze op den duur in het donker.

Ik heb 't op moeten zoeken. Betekenis was mij niet bekend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid