Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hebben we het over hetzelfde  Jeruzalem dat in het jaar 70 volledig werd verwoest en uitgemoord?

Het Jeruzalem, waarvan in Zacharia 12 wordt gesteld: "Terwijl ik de paarden van de vijand verblind, zullen mijn ogen over het volk van Juda waken"? 

Ik denk dat er in de laatste dagen van augustus 70 de Joden wel inzagen dat dit daar niet gebeurde.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hebben we het over hetzelfde  Jeruzalem dat in het jaar 70 volledig werd verwoest en uitgemoord?

Wat is het eerste woord van Zacharia hoofdstuk 12?

Profetie: voorspelling, getuigenis van Christus.

Het klopt dat Jeruzalem nog steeds symbool staat voor verdeeldheid. Verdeeldheid en verwoesting.

Daarom voor mij een gebed boven andere gebeden.

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Waar is jou Jeruzalem?

Want er is geschreven, dat Abraham twee zonen had, een uit de dienstmaagd, en een uit de vrije. Maar gene, die uit de dienstmaagd was, is naar het vlees geboren geweest; doch deze, die uit de vrije was, door de beloftenis; Hetwelk dingen zijn, die andere beduiding hebben; want deze zijn de twee verbonden; het ene van den berg Sina, tot dienstbaarheid barende, hetwelk is Agar; Want dit, namelijk Agar, is Sina, een berg in Arabië, en komt overeen met Jeruzalem, dat nu is, en dienstbaar is met haar kinderen. Maar Jeruzalem, dat boven is, dat is vrij, hetwelk is ons aller moeder. (Gal.4:22-26, SV)

 

2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Wat zijn haar vijanden?

Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld. (Jak.4:4, SV)

 

2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Wat is de kracht van David?

Psalm 132 (SV)

Een lied Hammaaloth. O HEERE! gedenk aan David, aan al zijn lijden;

Dat hij den HEERE gezworen heeft, den Machtige Jakobs gelofte gedaan heeft, zeggende:

Zo ik in de tent mijns huizes inga, zo ik op de koets van mijn bed klimme!

Zo ik mijn ogen slaap geve, mijn oogleden sluimering;

Totdat ik voor den HEERE een plaats gevonden zal hebben, woningen voor den Machtige Jakobs!

Ziet, wij hebben van haar gehoord in Efratha; wij hebben haar gevonden in de velden van Jaar.

Wij zullen in Zijn woningen ingaan, wij zullen ons nederbuigen voor de voetbank Zijner voeten.

Sta op, HEERE! tot Uw rust, Gij en de ark Uwer sterkte!

Dat Uw priesters bekleed worden met gerechtigheid, en dat Uw gunstgenoten juichen.

Weer het aangezicht Uws Gezalfden niet af, om Davids, Uws knechts wil.

De HEERE heeft David de waarheid gezworen, waarvan Hij niet wijken zal, zeggende: Van de vrucht uws buiks zal Ik op uw troon zetten.

Indien uw zonen Mijn verbond zullen houden, en Mijn getuigenissen, die Ik hun leren zal; zo zullen ook hun zonen tot in eeuwigheid op uw troon zitten.

Want de HEERE heeft Sion verkoren, Hij heeft het begeerd tot Zijn woonplaats, zeggende:

Dit is Mijn rust tot in eeuwigheid, hier zal Ik wonen, want Ik heb ze begeerd.

Ik zal haar kost rijkelijk zegenen, haar nooddruftigen zal Ik met brood verzadigen.

En haar priesters zal Ik met heil bekleden, en haar gunstgenoten zullen zeer juichen.

Daar zal Ik David een hoorn doen uitspruiten; Ik heb voor Mijn Gezalfde een lamp toegericht.

Ik zal zijn vijanden met schaamte bekleden; maar op hem zal zijn kroon bloeien.

 

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Wat is het eerste woord van Zacharia hoofdstuk 12?

Profetie: voorspelling, getuigenis van Christus.

Het klopt dat Jeruzalem nog steeds symbool staat voor verdeeldheid. Verdeeldheid en verwoesting.

Daarom voor mij een gebed boven andere gebeden.

Die voorspelling hield o.a. in dat Jeruzalem zou blijven staan. 
Wel, dat is duidelijk niet het geval geweest, in het jaar 70.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die voorspelling hield o.a. in dat Jeruzalem zou blijven staan. 
Wel, dat is duidelijk niet het geval geweest, in het jaar 70.

Er is ook voorspeld dat Israël op 1 dag  weder op zou staan. Ze is ook de enige natie op de wereld die dat bereikte na WO2.

Jeruzalem is nu zeer significant in de profetie door de derde tempel. Dat zal er eentje niet bevallen en gaan we allemaal geweten hebben:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Zacharia 12:1-8. Met de kracht van David geeft God de overwinning.

Waar is jou Jeruzalem? Wat zijn haar vijanden?

Wat is de kracht van David?

Jeruzalem ligt wat mij betreft in Israël en daar blijft het ook. Zachariah voorspelt de wederkomst van Christus op de Olijfberg. Jeremiah zegt dat de Ark des Verbonds niet opnieuw gemaakt zal worden. Jeruzalem is nu de Troon van de HEERE. 

Of de derde tempel herbouwd wordt weet ik niet. Mogelijk is dit noodzakelijk vanwege eindtijd profetieën. Na Jezus' wederkomst zal God weer bij de mensen zijn, zoals het oorspronkelijk bedoeld was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jeruzalem is nu zeer significant in de profetie door de derde tempel. Dat zal er eentje niet bevallen en gaan we allemaal geweten hebben:)

Die derde tempel is juist een gevolg van het aanbidden van een valse god en wordt onder invloed en op aanwijzing van hem gebouwd. Daar zal de antichrist zijn plek innemen en het rituele slachtwerk zal hervat worden in naam van deze antichrist met zijn valse Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Die derde tempel is juist een gevolg van het aanbidden van een valse god en wordt onder invloed en op aanwijzing van hem gebouwd. Daar zal de antichrist zijn plek innemen en het rituele slachtwerk zal hervat worden in naam van deze antichrist met zijn valse Jezus.

De derde tempel luidt inderdaad het tijdperk van de anti christ in. Hij zal daar zijn troon nemen en zeggen dat hij de Christus is en vele zullen hem geloven.

3 minuten geleden zei Hermanos2:

Jeruzalem ligt wat mij betreft in Israël en daar blijft het ook. Zachariah voorspelt de wederkomst van Christus op de Olijfberg. Jeremiah zegt dat de Ark des Verbonds niet opnieuw gemaakt zal worden. Jeruzalem is nu de Troon van de HEERE. 

Of de derde tempel herbouwd wordt weet ik niet. Mogelijk is dit noodzakelijk vanwege eindtijd profetieën. Na Jezus' wederkomst zal God weer bij de mensen zijn, zoals het oorspronkelijk bedoeld was. 

Die is al in opbouw. Plannen worden gemaakt, werken systematisch opgenomen. Er is zelfs al een munt ontworpen waarop Trump en Cyrus afgebeeld staan. Cyrus heroverde veel Joodse gebieden en gaf de heilige voorwerpen terug aan de Joden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Bastiaan73:

Aangezien Bijbelse (plaats-)namen nooit maar een willekeurige naam hebben: iemand enig idee wat 'Jeruzalem' eigenlijk betekent?

Ja, rijke betekenis die gemakkelijk op te zoeken is. Interessant zijn de bijbelse teksten over de plaats voordat Jeruzalem gebouwd werd. Het bestuderen meer dan waard! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Die voorspelling hield o.a. in dat Jeruzalem zou blijven staan. 
Wel, dat is duidelijk niet het geval geweest, in het jaar 70.

Er is ook voorspeld dat Israël op 1 dag  weder op zou staan. Ze is ook de enige natie op de wereld die dat bereikte na WO2.

Jeruzalem is nu zeer significant in de profetie door de derde tempel. Dat zal er eentje niet bevallen en gaan we allemaal geweten hebben:)

Er is zo veel voorspeld he. We hebben het nu over die van Zacharia 12, en die klopt dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Er is zo veel voorspeld he. We hebben het nu over die van Zacharia 12, en die klopt dus niet.

Volgens mij is de algehele context toch groter.

Ik heb net Zacharia 12 helemaal gelezen. Als Jeruzalem blijft staan is dat gesproken over de eindtijd mijn inziens.

Ik kan moeilijk opmaken of dat enkel voor dat tijdperk opging?

12:9 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik zal zoeken te verdelgen alle heidenen, die tegen Jeruzalem aankomen.

Nu staan er wel meer tegen Israël gekampt en verzameld rond haar grenzen he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Bastiaan73:

Aangezien Bijbelse (plaats-)namen nooit maar een willekeurige naam hebben: iemand enig idee wat 'Jeruzalem' eigenlijk betekent?

het Hebreeuwse woord Yeroeshaalayim (Jeruzalem) komt van yaaraah (drie wortels: werpen, beregenen, onderrichten) en shaalam (q heel zijn, gezond zijn, af zijn). Meestal wordt Jeruzalem vertaalt als stad van de vrede. 

Bron: Bible Hub, Woordenboek Bijbels Hebreeuws 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid