Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ongelovigen ontvangen de Heilige Geest niet .       [3] Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 

Ah, komt daar de haat vandaan.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.'' Ik lees in Open

Posted Images

Op 24-7-2020 om 07:31 zei Wouter Philippaerts:

Dood aan alle profeten, en afgoden. Het leesrooster van het Nederlands Bijbelgenootschap reikt ons vandaag Zach. 13.2-6. Een moeilijk stukje voor mij omdat men spreekt van alle profeten radicaal te doden. Wie ook maar durft de profetemantel aan te trekken moet doorstoken worden. Het woord profeet ( נָבִיא) komt van נָבָא dat verklaren betekent.

Hoe begrijp je dan dat profetie de hoogste gave is in 1 Kor. 14.1?

Waar moeten we vandaag ook heel direct mee afrekenen of de afgod groeit boven ons hoofd?

 

Dat verklaren vind ik mooi, dat je dat vond. Zelf beheers ik het Grieks en Hebreeuws niet, dus wist dat niet. Ik geloof dat profetie dan de gave van God verkregen is om Zijn Woord te verklaren voor ons. De Heilige Geest geeft die verklaringen dan in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Dat verklaren vind ik mooi, dat je dat vond. Zelf beheers ik het Grieks en Hebreeuws niet, dus wist dat niet. Ik geloof dat profetie dan de gave van God verkregen is om Zijn Woord te verklaren voor ons. De Heilige Geest geeft die verklaringen dan in.

Wat een nonsens. We hebben de Bijbel gekregen om te begrijpen wat God wil van ons.

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Numerologie

Wat met dat? Komt ie weer aanzetten met trillingen en ritmes. Beefzuh of trilzuh man.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Kijk em dan met zijn grijze tronie en blauwe kijkers. Over framing gesproken. Begin er spontaan van te beven. Om maar te zwijgen over die lange haren, wat een wijf. Als dat nu van God moest komen wat dan met Sylvia Browne? Dat is tenminste nog een echte vrouw. Maar wel een medium en dus niet van God. Mensen genoeg die van alles en nog wat voorspellen. En hoe meer je voorspelt, hoe groter de kans dat er iets van uit komt. Waarom zou God waarschuwen voor corona en niet voor allerlei andere (echt gevaarlijke) ziektes? Denk je dat dit eindtijd perikelen zijn? Ga toch gauw een eind weg, je weet niet half wat er met de aarde en alles wat er op leeft gaat gebeuren als het zo ver is. Daar is dit corona gezeik een slap aftreksel van. Alsof God met eoa griepje aan komt zetten...

 

Een vriend van mij zit bij een andere evangelische gemeente dan ik. Ze baden voor het jaar 2020 op een gemeentebijeenkomst, vorig jaar. God gaf hem toen te kennen dat 2020 een slecht jaar wordt, omdat er miljoenen doden gaan vallen, maar dat hem niets zou treffen. Hij schrok zich wezenloos. Dat vertelde hij me afgelopen week, toen ik bij hem op de koffie was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Een vriend van mij zit bij een andere evangelische gemeente dan ik. Ze baden voor het jaar 2020 op een gemeentebijeenkomst, vorig jaar. God gaf hem toen te kennen dat 2020 een slecht jaar wordt, omdat er miljoenen doden gaan vallen, maar dat hem niets zou treffen. Hij schrok zich wezenloos. Dat vertelde hij me afgelopen week, toen ik bij hem op de koffie was.

Geniet van de koffie en negeer de rest zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een nonsens. We hebben de Bijbel gekregen om te begrijpen wat God wil van ons.

Wat met dat? Komt ie weer aanzetten met trillingen en ritmes. Beefzuh of trilzuh man.

Hehehe neen luister, ik zal het je eens goed uitleggen.

Men linkt Jesaja 45 aan president Trump, zijn hele presidentscarriere is voospeld, inclusief zijn impeachmentproces. Die profetie is dan bevestigd in de numerologie 777. 

Wat dus aangeeft dat hij daar is geplaatst door God en God plannen met hem heeft. Amerikanen werden er helemaal warm van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Geniet van de koffie en negeer de rest zou ik zeggen.

Waarom? Ik ken hem door en door. Van huis uit niks. Heeft aan occultisme gedaan, werd bezeten, maar verlost door Jezus. Nadat hij bijvoorbeeld een vriend van hem van het dak (van een flat) zag springen, die met hem in het occultisme van de New Age gezeten had. Hij heeft na bevrijdt te zijn diepe ervaringen met Jezus gehad en zelf ook veel aan bevrijdingspastoraat gedaan. Tevens de deur van zijn huis voor veel mensen met problemen open gezet.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Amerikanen werden er helemaal warm van.

En jij ook... lekkere warme rakker dat je er bent.

1 minuut geleden zei Gaitema:

Waarom? Ik ken hem door en door. Van huis uit niks. Heeft aan occultisme gedaan, werd bezeten, maar verlost door Jezus. Nadat hij bijvoorbeeld een vriend van hem van het dak (van een flat) zag springen, die met hem in het occultisme van de New Age gezeten had. Hij heeft na bevrijdt te zijn diepe ervaringen met Jezus gehad en zelf ook veel aan bevrijdingspastoraat gedaan. Tevens de deur van zijn huis voor veel mensen met problemen open gezet.

Ik dacht ook mijn maat te kennen voordat ie zich ophing aan een boom aan de rand van de snelweg. Ik denk liever zelf na dan eoa ex zelfmoordenaar voor mij te laten denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik dacht ook mijn maat te kennen voordat ie zich ophing aan een boom aan de rand van de snelweg. Ik denk liever zelf na dan eoa ex zelfmoordenaar voor mij te laten denken.

Je moet niet zo'n hoge dunk hebben van jouw eigen inzicht. Ik geloof en overdenk. Al deze dingen is in de Heer. 

Trouwens, voor een paar weken terug lag ik nog in een proces van echtscheiding. Ik vroeg hem ook voor me te bidden. Later die dag zei hij me dat hij de indruk had gekregen dat de Heer zei dat het wel goed zou komen. Twee dagen later kwam mijn vrouw op haar besluit terug. Nu hebben we het echtscheidingsproces afgeslagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Je moet niet zo'n hoge dunk hebben van jouw eigen inzicht. Ik geloof en overdenk. Al deze dingen is in de Heer. 

Trouwens, voor een paar weken terug lag ik nog in een proces van echtscheiding. Ik vroeg hem ook voor me te bidden. Later die dag zei hij me dat hij de indruk had gekregen dat de Heer zei dat het wel goed zou komen. Twee dagen later kwam mijn vrouw op haar besluit terug. Nu hebben we het echtscheidingsproces afgeslagen.

Een hoge dunk van mijzelf? Donder lekker een eind op man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En jij ook... lekkere warme rakker dat je er bent.

Ik dacht ook mijn maat te kennen voordat ie zich ophing aan een boom aan de rand van de snelweg. Ik denk liever zelf na dan eoa ex zelfmoordenaar voor mij te laten denken.

Als ge de hand van God ziet wordt je daar eigenlijk gloeiend heet van ;)

God ontfermt U over ons allen en heb genade.

Openbaringen 6;8 En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde.

(ik heb geen dubbelpunt op dit toestel) 

Doden met den dood? Hoe moeten we dit eigenlijk interpreteren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

 

Je moet niet zo'n hoge dunk hebben van jouw eigen inzicht. Ik geloof en overdenk. Al deze dingen is in de Heer. 

Trouwens, voor een paar weken terug lag ik nog in een proces van echtscheiding. Ik vroeg hem ook voor me te bidden. Later die dag zei hij me dat hij de indruk had gekregen dat de Heer zei dat het wel goed zou komen. Twee dagen later kwam mijn vrouw op haar besluit terug. Nu hebben we het echtscheidingsproces afgeslagen.

Hoe kan dat? Je vrouw is toch christen? Hoe kan ze dan echtscheiding overwegen??? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een hoge dunk van mijzelf? Donder lekker een eind op man.

Ik zeg een hoge dunk van jouw eigen "nadenken". Je moet niet te veel op jouzelf vertrouwen.

11 minuten geleden zei Hermanos2:

Hoe kan dat? Je vrouw is toch christen? Hoe kan ze dan echtscheiding overwegen??? 

Nou dat is heel simpel. Ik ben nogal eens angst aanjagend. Er speelt meer mee, maar dit is wel de hoofdrolspeler. 

Al zegt mijn vrouw wel dat mijn woede vaak wel gegrond is, maar tevens soms te heftig. Dat ben ik met haar eens.

Ondertussen zit onze dochter tijdelijk volledig in een pleeg gezin, vanwege onze conflicten. 

Je moet niet in een huwelijk zitten dat beheerst wordt door angst. 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zeg een hoge dunk van jouw eigen "nadenken". Je moet niet te veel op jouzelf vertrouwen.

Nou dat is heel simpel. Ik ben nogal eens angst aanjagend. Er speelt meer mee, maar dit is wel de hoofdrolspeler. 

De huwelijksband kan in dit leven niet verbroken worden. Bij problemen kun je ervoor kiezen om eventueel een korte tijd afstand van elkaar te nemen. Maar echtscheiding bij oprechte christenen kan echt niet. Sterkte! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

De huwelijksband kan in dit leven niet verbroken worden. Bij problemen kun je ervoor kiezen om eventueel een korte tijd afstand van elkaar te nemen. Maar echtscheiding bij oprechte christenen kan echt niet. Sterkte! 

Dat is heel gemakkelijk gezegd, maar in de praktijk werkt dat niet altijd zo. Ik kan haar niet de schuld ervan geven, als ze bij me weg gaat. Ik heb haar geregeld enorm bang gemaakt. Uit agressie in het verleden haar ook geweld aangedaan. Dat is wel voorbij, maar het kwam voor (ook bij mijn moeder en opa kwam die agressie voor). Maar het gaat nu juist weer erg goed. Begin weer mijn emoties onder controle te krijgen en ben vandaag zelfs in staat geweest haar uit een depressie te trekken, met Gods hulp ?

 

Ook een rol is dat onze dochter te veel mee kreeg. Veel te veel. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zeg een hoge dunk van jouw eigen "nadenken". Je moet niet te veel op jouzelf vertrouwen.

Nou dat is heel simpel. Ik ben nogal eens angst aanjagend. Er speelt meer mee, maar dit is wel de hoofdrolspeler. 

Al zegt mijn vrouw wel dat mijn woede vaak wel gegrond is, maar tevens soms te heftig. Dat ben ik met haar eens.

Ondertussen zit onze dochter tijdelijk volledig in een pleeg gezin, vanwege onze conflicten. 

Je moet niet in een huwelijk zitten dat beheerst wordt door angst. 

 

HIJ heeft ons geen geest van angst gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is heel gemakkelijk gezegd, maar in de praktijk werkt dat niet altijd zo. Ik kan haar niet de schuld ervan geven, als ze bij me weg gaat. Ik heb haar geregeld enorm bang gemaakt. Uit agressie in het verleden haar ook geweld aangedaan. Dat is wel voorbij, maar het kwam voor (ook bij mijn moeder en opa kwam die agressie voor). Maar het gaat nu juist weer erg goed. Begin weer mijn emoties onder controle te krijgen en ben vandaag zelfs in staat geweest haar uit een depressie te trekken, met Gods hulp ?

 

Ook een rol is dat onze dochter te veel mee kreeg. Veel te veel. 

De bijbel is een praktisch boek, het werkt wel zo. Ik viel laatst bijna van m'n stoel toen een vriend vertelde dat hij een euthanasie verklaring opgesteld had. In geval van uitzichtloos lijden etc. Hij is mening dat God zijn beslissing begrijpt en dat Hij niet zou willen dat mensen onnodig moeten lijden aan hun levenseinde. 

Ik begrijp deze dingen niet. Ik wil lijden niet bagatelliseren en ik begrijp dat een huwelijk niet altijd over rozen gaat. Maar stel je voor dat God ook die mening toegedaan zou zijn. Dat Hij zou vinden dat Zijn Zoon niet zoveel mocht lijden. Dan had Hij deze planeet de rug toegekeerd en was ergens anders opnieuw begonnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Gaitema:

Ook een rol is dat onze dochter te veel mee kreeg. Veel te veel. 

Hoe oud/jong is jullie dochter?

32 minuten geleden zei Gaitema:

Je moet niet in een huwelijk zitten dat beheerst wordt door angst. 

Dat is dan niet zo'n best huwelijk Gaitema. Als jij zowel je vrouw als je dochter bang maakt ben je best wel heel erg verkeerd bezig. Zoek een constructieve uitlaatklep of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Bastiaan73:

Dan snap ik niet waarom je dit typte (ik heb het woord 'dus' vet gemaakt) :

Die 'dus' verwees naar het gebruik van het woord profeteren. Het Grieks προφητεύω/prophēteúō vertaalt dit als een soort verklaren. 

11 uur geleden zei Bastiaan73:

Begrijp je dat ik het niet begrijp?

Wat ik daarboven typte was een antwoord aan Kaasjeskruid waarin hij vroeg in welk opzicht dat een profeet kan voorspellen. Ik antwoordde dat een profeet enkel kan verklaren/voorspellen dat in directe lijn is met de Heilige Geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Bastiaan73:

Hoe oud/jong is jullie dochter?

3

Citaat

Dat is dan niet zo'n best huwelijk Gaitema. Als jij zowel je vrouw als je dochter bang maakt ben je best wel heel erg verkeerd bezig. Zoek een constructieve uitlaatklep of zo.

Gemakkelijk gezegd. Maar het gaat lukken 

10 uur geleden zei Hermanos2:

De bijbel is een praktisch boek, het werkt wel zo. Ik viel laatst bijna van m'n stoel toen een vriend vertelde dat hij een euthanasie verklaring opgesteld had. In geval van uitzichtloos lijden etc. Hij is mening dat God zijn beslissing begrijpt en dat Hij niet zou willen dat mensen onnodig moeten lijden aan hun levenseinde. 

Ik begrijp deze dingen niet. Ik wil lijden niet bagatelliseren en ik begrijp dat een huwelijk niet altijd over rozen gaat. Maar stel je voor dat God ook die mening toegedaan zou zijn. Dat Hij zou vinden dat Zijn Zoon niet zoveel mocht lijden. Dan had Hij deze planeet de rug toegekeerd en was ergens anders opnieuw begonnen. 

O, woedend heb ik met Gods Woord gesmeten, maar het werd er alleen maar erger van. Echte liefde kent geen angst, maar verdrijft de angst. Dus moet ik de oplossing ook bij Jezus zoeken 

10 uur geleden zei Fundamenteel:

HIJ heeft ons geen geest van angst gegeven.

inderdaad, daar zit het probleem dan ook. De duivel stookt in ons huwelijk.

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, in jouw praktijk werkt dat niet zo. Slapjanus.

Kan jij ook eens aan jouw fatsoen werken? Je bent honds brutaal en ongemanierd. Je beledigd graag mensen, inplaats van dat je ze werkelijk wilt helpen. Ik heb daarbij niet zo'n hoge pet van jouw adviezen op, omdat je voortdurend loopt te oordelen op een wijze, alsof je me kent. Maar jij kent mij niet. Mijn verleden  niet en mijn toekomst niet.

Kijk eens wat we hebben:

Ik: een trauma, ass en enorme alles overheersende angsten 

Zij: ptss, meerdere trauma's, klachten van bordeline en is hoog gevoelig.

We hebben een moeilijke huwelijk met onze rugzakjes. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Gaitema:

Kan jij ook eens aan jouw fatsoen werken. Je bent honds brutaal en ongemanierd.

Komt ie weer voorbij zeilen met precies dezelfde praatjes en problemen als drie jaar geleden. En zichzelf maar op de borst slaan dat ie zo goed bezig is en dat zijn agressie eigenlijk wel terecht is. Wanneer ga je weer om geld vragen? Heeft God jou wel zo goed geholpen? Waarom sukkel je nog steeds voort met dezelfde problemen dan? Beetje vertellen over God die zo goed bezig is met jou, maar ondertussen ben je nog immer dezelfde lapzwans. Nou ja, dat is dan iig nog Hebreeuws.

modbreak Trajecto: Dat gaat maar door op zo'n negatieve manier. Als het niet verandert ga ik weer waarschuwingspunten noteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Komt ie weer voorbij zeilen met precies dezelfde praatjes en problemen als drie jaar geleden. En zichzelf maar op de borst slaan dat ie zo goed bezig is en dat zijn agressie eigenlijk wel terecht is. Wanneer ga je weer om geld vragen? Heeft God jou wel zo goed geholpen? Waarom sukkel je nog steeds voort met dezelfde problemen dan? Beetje vertellen over God die zo goed bezig is met jou, maar ondertussen ben je nog immer dezelfde lapzwans. Nou ja, dat is dan iig nog Hebreeuws.

Je bent een eerste klas mislukte Jezus figuur. Aan jou heb ik niks. Je bent grof, hard en bot 

12 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Neen. Christus is de voltooier van het geloof. 

     [2] Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof: denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, liet hij zich niet afschrikken door de schande van het kruis. Hij hield stand en nam plaats aan de rechterzijde van de troon van God. 

Het getuigenis van Jezus is de geest van het profetenwoord. Op. 19.10. NCV

     [3] Maar iemand die profeteert spreekt tot mensen, en wat hij zegt is opbouwend, troostend en bemoedigend. 1 Kor. 14. NBV

Iemand die zich voordoet als profeet lijkt me niet erg nederig en arm van geest. 

   [3] ‘Gelukkig wie nederig van hart zijn,
  want voor hen is het koninkrijk van de hemel. Mat. 5. NBV

     [3]  Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. Mat. 5. SV 1977
 

zou iemand als die profeteerd zich geen profeet mogen noemen? Die mening deel ik niet. Calvinistisch gezien is zelfs elke christen een koning, een priester en een profeet. Want al deze ambten hebben we door de Heilige Geest gekregen. Dit alles was voorbestemd aan profeten onder het oude verbond, maar onder christenen onder het nieuwe verbond 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid