Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Gaitema:

Maar wie geloofd ons?

Ik verwacht Jezus spoedig en tot die tijd zaaien we wat we zaaien kunnen. Ik verwacht dat God rigoureus ingrijpt om de mensen de proppen ij hun oren eruit te rukken. Dan zullen ze gaan horen. Laten we ons voorbereiden, door een stevige bagage aan Gods woord op te doen om hen dan het juiste te zeggen en laten we ons voorbereiden op het ook helpen van deze mensen in hun aardse nood aan honger, armoede en misschien wel dakloosheid.

Ik poog door voorbeeld te tonen dat christendom DE weg is. Niet meer met mijn mond maar in de daad. Ik faal daarin nog dagelijks minstens 10x. Sla ik met een hamer op mijn duimtop vloek ik tot de hemel dondert. 

Steeds meer mensen ontwaken en zien de errors van dit systeem in. Het systeem heeft dat omgedraaid, zij zien de mensheid als error en willen ons fel terug schroeven. Daar kan niemand nog naast kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ons lichaam is de Tempel Gods. Maar als Gods Geest daarin woonachtig is. Hoe anders kan God gediend worden? Met een mond die Hem belijdt en het hart dat Zijn geloof heeft, kan het niet anders dan

Dit is het; ''Waar 2 of meer vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben Ik in het midden.'' Daarom die diepgaande vraag; wat is een Christen. DIegene die zich bewust is van de noodzaak van het vo

Geen idee. Wat ik bijzonderder en interessanter vind is dat het Engelse 'temple' ook de betekenis van het Nederlandse 'slaap' kan hebben; de zijkant van het hoofd, achter de ogen. Bron: http

22 uur geleden zei Robert Frans:

Er worden hier een aantal behoorlijk harde oordelen geveld over onze voorouders, louter op basis van veronderstellingen. Een ieder moet het zelf weten, maar ik hoop alleen wel dat God straks niet op dezelfde wijze over óns zal oordelen. De maat waarmee je zelf meet...

Feitelijk komt het er een beetje op neer dat schoonheid stom wordt gevonden omdat men de katholieke kerk stom vindt. Maar ja, dan blijft natuurlijk wel de vraag: is zij slecht omdat zij mooie kerken bouwt, of bouwt zij mooie kerken omdat zij slecht is? Kortom, komt schoonheid dan voort uit het kwaad, of het kwaad voort uit schoonheid?
In het eerste geval zouden dus alleen zondaars mooie dingen bouwen of maken en zou elke kunstenaar en ambachtsman dus van de duivel zijn. In het tweede geval is de schoonheid zelf dus niet slecht, niet kwaad, en is er dus geen reden om mensen te veroordelen, louter omdat zij mooie dingen bouwen of maken.

Nog even een opvallend dingetje dan:

Nee, mijn beste, dat is omdat jouw gevoelens níét de maatstaf zijn voor of God ergens is of niet en jij als buitenstaander de katholieke kerk logischerwijs heel anders ervaart als iemand die daadwerkelijk katholiek is en ook weet wat er tijdens de liturgie gebeurt.
Dat jij ergens God niet voelt, betekent dus helemaal niet meteen dat God er niet centraal zou staan, maar kan net zo goed betekenen dat jouw gevoel simpelweg tekort schiet. Er staat dan ook nergens in de Schrift dat jouw gevoel maatstaf is voor Gods aanwezigheid.

Wil je benoemen wat de oordelen naartoe de voorouders zijn? Indien je dat naar mij bedoelt, ik beoordeel geen van de bevolking. Geen christen, geen ongelovige, geen anders gelovige. Wel zet ik systemen waaruit ze handelen onder het vergrootglas. Geloof me vrij Robert, ik spaar het katholicisme nog zeer zeer op dit forum want er zitten mij een aantal zaken zeer diep die ik maar voor de goede vrede voor mezelf houd.  

Ik zeg niet dat schoonheid stom is. Ze zijn meer met het uiterlijke bezig dan vanuit het geloof te handelen. Het is allemaal uiterlijk en het geestelijke ging verloren. Kinneke Jezus is letterlijk met badwater weg gegooid en de kerkelijke leiders kwamen steeds meer centraal te staan. Bling bling was niet van Jezus en wie dat wilt belijden, belijdt niet Hem mijn inziens. Jezus reisde rond op versleten sandalen en kreeg voetzalvingen van vrouwen omdat Hij het kotteke van de muur liep. 

Er staat in de schrift wel wat de maatstaf moet zijn. Maar dat negeer je als de katholieke kerk daar tegen in gaat. Je vindt het uiterlijke mooier, mooi maar kom dan niet met de schrift naar me zwaaien he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid