Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Onze tabernakel moest ook een tafel hebben om het brood op te presenteren. Die tafel wordt in Ex. 25: 23-30 beschreven en moet weer moet goud worden versierd. Het brood moet daar altijd voor God liggen. 

Wat is de betekenis van het brood?

Zijn broodoffers de enige manier om met God te vezoenen? 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Onze tabernakel moest ook een tafel hebben om het brood op te presenteren. Die tafel wordt in Ex. 25: 23-30 beschreven en moet weer moet goud worden versierd. Het brood moet daar altijd voor God liggen. 

Wat is de betekenis van het brood?

Zijn broodoffers de enige manier om met God te vezoenen? 

Alles in de tabernakel wees heen naar de Messias, het brood op de tafel wees heen naar het levende brood.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het levende brood is Gods Woord

Op 30-7-2020 om 07:32 zei Wouter Philippaerts:

Onze tabernakel moest ook een tafel hebben om het brood op te presenteren. Die tafel wordt in Ex. 25: 23-30 beschreven en moet weer moet goud worden versierd. Het brood moet daar altijd voor God liggen. 

Wat is de betekenis van het brood?

Zijn broodoffers de enige manier om met God te vezoenen? 

Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ken dit gebruik ook niet. Wat is het volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Bastiaan73:

Hoezo 'onze'?

ik bedoel die in de bijbel staat tenzij die van jou een andere tabernakel beschrijft. Ex. 26:1-14

2 uur geleden zei Gaitema:

Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ken dit gebruik ook niet. Wat is het volgens jou?

De betekenis van het brood op de tafel in het tabernakel is volgens mij om te zijn als brood voor mensen. Joh. 6:35

Verzoenen met God is moelijker. In het OT wordt wat gesproken over offers om verzoening te bewerken bij God. Brood werd geofferd (Ex. 25:30), maar ook bv stieren Ex. 29:36

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

ik bedoel die in de bijbel staat tenzij die van jou een andere tabernakel beschrijft. Ex. 26:1-14

Bedoel je dan de tabernakel uit het Oude Testament of bedoel je die waar Jezus op doelde? Het geheim van het leven is leren van jezelf te houden en jezelf te respecteren. Als je dat kunt, kun je ook leren van anderen te houden en anderen te respecteren. Je kunt je ware talent en hartstocht in het leven vinden. Je kunt ophouden jezelf te verraden en je kracht weg te geven. Je kunt een creatief, edelmoedig en zinvol leven leiden. En dat in de enige tabernakel waar Jezus over sprak, de enige die ertoe doet.

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Verzoenen met God is moelijker. In het OT wordt wat gesproken over offers om verzoening te bewerken bij God. Brood werd geofferd (Ex. 25:30), maar ook bv stieren Ex. 29:36

Mijn persoonlijke favoriet is Genesis 22, waarin God pas tevreden is als Abraham laat zien dat hij zijn zoon wil doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat zou de duivel zeggen

Of jouw godsbeeld klopt niet. Kan ook. Ik geloof niet in God. Maar als God zou bestaan dan zou hij of zij niet slechter zijn dan de gemiddelde mens. En jouw God is wel slechter dan de gemiddelde mens. Baby’s tegen de rotsen te pletter slaan, opdracht geven je kind te vermoorden, etcetera. Niet zo gek dat christenen zo bang zijn van hun God. 

bewerkt door Lord Java
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lord Java:

Of jouw godsbeeld klopt niet. Kan ook. Ik geloof niet in God. Maar als God zou bestaan dan zou hij of zij niet slechter zijn dan de gemiddelde mens. En jouw God is wel slechter dan de gemiddelde mens. Baby’s tegen de rotsen te pletter slaan, opdracht geven je kind te vermoorden, etcetera. Niet zo gek dat christenen zo bang zijn van hun God. 

God kan niet vermoorden, hij geeft en neemt. Wij kunnen wel vermoorden.

Ik ben trouwens totaal niet bang voor God weet niet waar je dat beeld vandaan haalt dat christenen bang zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Mijn persoonlijke favoriet is Genesis 22, waarin God pas tevreden is als Abraham laat zien dat hij zijn zoon wil doden.

Dan snap je niet wat God wilde laten zien. Namelijk dat Hij in tegenstelling tot andere goden geen mensenoffers verlangt. Daarom houdt Hij dat ook tegen.

11 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

ik bedoel die in de bijbel staat tenzij die van jou een andere tabernakel beschrijft. Ex. 26:1-14

De betekenis van het brood op de tafel in het tabernakel is volgens mij om te zijn als brood voor mensen. Joh. 6:35

Verzoenen met God is moelijker. In het OT wordt wat gesproken over offers om verzoening te bewerken bij God. Brood werd geofferd (Ex. 25:30), maar ook bv stieren Ex. 29:36

Dank je. Heldere uitleg 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Lord Java:

Of jouw godsbeeld klopt niet. Kan ook. Ik geloof niet in God. Maar als God zou bestaan dan zou hij of zij niet slechter zijn dan de gemiddelde mens. En jouw God is wel slechter dan de gemiddelde mens. Baby’s tegen de rotsen te pletter slaan, opdracht geven je kind te vermoorden, etcetera. Niet zo gek dat christenen zo bang zijn van hun God. 

Dat is een misverstand.

Rituele kindermoorden zijn van alle tijden en door de bijbel leren we net dat God geen offerande maar barmhartigheid verlangt.

De kindermoorden staan vandaag op naam van de politiek en wetenschap. Ze spuiten zelfs foetale cellen in mensen verplicht in. Neen dank u zeg ik tegen die pharmakia.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Gaitema:
23 uur geleden zei Dat beloof ik:

Mijn persoonlijke favoriet is Genesis 22, waarin God pas tevreden is als Abraham laat zien dat hij zijn zoon wil doden.

Dan snap je niet wat God wilde laten zien. Namelijk dat Hij in tegenstelling tot andere goden geen mensenoffers verlangt. Daarom houdt Hij dat ook tegen.

God is pas tevreden als Abraham bereid is zijn zoon voor hem te doden, en jij stelt dus: daardoor laat God zien dat hij geen mensenoffers verlangt.
Tsja,... ik vind het niet zo goed klinken hoor....

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Gaitema:

Dan snap je niet wat God wilde laten zien. Namelijk dat Hij in tegenstelling tot andere goden geen mensenoffers verlangt. Daarom houdt Hij dat ook tegen.

 

Wordt het dan gewoon niet eens tijd dat christenen onderscheidingsvermogen toepassem en concluderen dat de stem die Abraham hoorde die hem opdracht gaf zijn zoon te offeren niet van God kwam maar van het kwaad en niet van de God die Jezus Vader noemde? Waarom durven christenen geen onderscheidingsvermogen te ontwikkelen?  Er staat toch ook in de bijbel dat het kwaad zich voordoet als het licht? Die stem kwam uit het kwaad en werd aangezien voor een godheid. Jezus zegt bij mijn weten nooit en nergens dat kinderen gedood of geofferd moeten of mogen worden.  Hij zegt wel dat hij een is met zijn God. Dat kan dus nooit de kindermoordenaar zijn.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

God is pas tevreden als Abraham bereid is zijn zoon voor hem te doden, en jij stelt dus: daardoor laat God zien dat hij geen mensenoffers verlangt.
Tsja,... ik vind het niet zo goed klinken hoor....

 

Ja, Hij verbood het hem vervolgens ook weer, dus...

5 uur geleden zei Zola:

Wordt het dan gewoon niet eens tijd dat christenen onderscheidingsvermogen toepassem en concluderen dat de stem die Abraham hoorde die hem opdracht gaf zijn zoon te offeren niet van God kwam maar van het kwaad en niet van de God die Jezus Vader noemde? Waarom durven christenen geen onderscheidingsvermogen te ontwikkelen?  Er staat toch ook in de bijbel dat het kwaad zich voordoet als het licht? Die stem kwam uit het kwaad en werd aangezien voor een godheid. Jezus zegt bij mijn weten nooit en nergens dat kinderen gedood of geofferd moeten of mogen worden.  Hij zegt wel dat hij een is met zijn God. Dat kan dus nooit de kindermoordenaar zijn.

Volgens mij gaf God toch uiteindelijk een dier om te offeren en bleef het kind toch ongedeerd, omdat God hem duidelijk maakte hem niet te offeren. Maar misschien heeft jouw bijbel een ander verhaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:
15 uur geleden zei Dat beloof ik:

God is pas tevreden als Abraham bereid is zijn zoon voor hem te doden, en jij stelt dus: daardoor laat God zien dat hij geen mensenoffers verlangt.
Tsja,... ik vind het niet zo goed klinken hoor....

 

Ja, Hij verbood het hem vervolgens ook weer, dus...

Verboden? Dat verzin je er toch echt zelf bij. Er staat zelfs héél iets anders, namelijk dat hij complimenten kreeg omdat hij zijn zoon wilde offeren. 
Vervolgens was er ineens een bokje, dat de plaats in nam.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Verboden? Dat verzin je er toch echt zelf bij. Er staat zelfs héél iets anders, namelijk dat hij complimenten kreeg omdat hij zijn zoon wilde offeren. 
Vervolgens was er ineens een bokje, dat de plaats in nam.
 

Kom op zeg! Dat bokje, daar draaide het om! Ik kan echt zien dat je als atheïst blind bent voor  Gods woord.

verder, ja natuurlijk kreeg hij een compliment. Ik zie hierin het beeld van Jezus. God offerde zelf Zijn Zoon Jezus om ons te redden. Welke andere God doet dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verder, toch vreemd voor jou hé? Dat uiteindelijk dat bokje geofferd werd en God uiteindelijk zelfs op Salomo tegen had dat er in Israël kinderen geofferd werden aan valse goden. O ja, natuurlijk! Jij maakt ervan dat dit was omdat ze niet aan God geofferd waren. Hoe dom zeg, dat ik daar niet aan zou denken! God heeft natuurlijk altijd kinderoffers van ons verlangt! Iedere profeet wierp immers hun oudste zoon zo hoppa op het vuur!

Slaap lekker verder in de roes der demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Verder, toch vreemd voor jou hé? Dat uiteindelijk dat bokje geofferd werd en God uiteindelijk zelfs op Salomo tegen had dat er in Israël kinderen geofferd werden aan valse goden. O ja, natuurlijk! Jij maakt ervan dat dit was omdat ze niet aan God geofferd waren. Hoe dom zeg, dat ik daar niet aan zou denken! God heeft natuurlijk altijd kinderoffers van ons verlangt! 

In ieder geval wel van Abraham.

4 uur geleden zei Gaitema:

Iedere profeet wierp immers hun oudste zoon zo hoppa op het vuur!

Dat zou ik niet weten.  Van verschillende koningen van Israël is het wel bekend inderdaad. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid