Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

God kiest voor Juda. Op de Sionsberg bouwt hij zijn tempel. Omdat het volk in het eerste deel van psalm 78:52-72 blijft zondigen, verwerpt Hij eerst het volk om dan voor die éne stam te kiezen met David als herder.

Wat wil God van ons om als de stam Juda uitverkozen te worden?

Hoe kunnen we als David, zijn kudde leiden?

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Hoe kunnen we als David, zijn kudde leiden?

Ik hoop van ganser harte dat er niemand ingaat op deze aansporing.

Want David martelde:
(2 Samuel 12:30-31).........ook voerde hij uit een zeer groten roof der stad. Het volk nu, dat daarin was, voerde hij uit, en leidde het onder zagen, en onder ijzeren dorswagens, en onder ijzeren bijlen, en deed hen door den ticheloven doorgaan; en alzo deed hij aan alle steden der kinderen Ammons.

David moordde: Als Koning Saul aan David 100 Filistijnse voorhuiden vraagt als bruidsschat voor zijn dochter, doodt David er 200:
 (1 Samuel 18:27) Toen maakte zich David op, en hij en zijn mannen gingen heen, en zij sloegen onder de Filistijnen tweehonderd mannen, en David bracht hun voorhuiden, en men leverde ze den koning volkomenlijk, opdat hij schoonzoon des konings worden zou. Toen gaf Saul hem zijn dochter Michal ter vrouw.

David had maling aan 'Gij zult niet begeren'  en bezwangerde de andermans vrouw :
(2 Samuel 11:3-5) En David zond henen, en ondervraagde naar deze vrouw; en men zeide: Is dat niet Bathseba, de dochter van Eliam, de huisvrouw van Uria, den Hethiet? Toen zond David boden henen, en liet haar halen. En als zij tot hem ingekomen was, lag hij bij haar, (zij nu had zich van haar onreinigheid gezuiverd), daarna keerde zij weder naar haar huis. En die vrouw werd zwanger

David liet onschuldige vrouwen (door de Bijbel wijven genoemd) opsluiten, nadat ze door zijn zoon waren misbruikt
2 Samuel 20:3)  Toen nu David in zijn huis te Jeruzalem kwam, nam de koning de tien vrouwen, zijn bijwijven, die hij gelaten had, om het huis te bewaren, en deed ze in een huis van bewaring, en onderhield ze, maar ging tot haar niet in. En zij waren opgesloten tot op den dag van haarlieder dood, levende als weduwen.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat David zo wordt opgehemeld en verwacht anno 2020 eigenlijk wel wat meer zelfstandig nadenken van mensen, zodat men niet tot controversiële uitspraken komt als "Een kudde leiden als David".
Met een uitspraak als deze maak je jezelf op slag ongeloofwaardig bij mensen die wél weten wat er in de Bijbel staat.  

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat me je even nuanceren, 'Dat beloof ik'. Niemand kent de Bijbel volledig. Rom. 11:33. Ook David en al zijn daden moeten gelezen worden in het licht van Jezus. 2. Kor. 3.14.

bewerkt door Wouter Philippaerts
aanspreking
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Laat me je even nuanceren, 'Dat beloof ik'. Niemand kent de Bijbel volledig. Rom. 11:33.

Het zou goed als je niet steeds verwijst naar een tekst waar jouw argumenten in staan.
By the way, Romeinen 11 gaat niet over de inhoud van de Bijbel.

15 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Ook David en al zijn daden moeten gelezen worden in het licht van Jezus. 2. Kor. 3.14.

Zo zou het goed zijn als je gewoon zegt wat je hier bedoelt, in plaats van mij er naar te laten raden. Beetje lastig discussie voeren zo.
Mijn punt is vrij simpel en hier volledig weer gegeven: "David moordde, martelde, maakte andere vrouwen zwanger (en dan heb ik het nog niet over wat hij met de man deed) en sloot onschuldige vrouwen tot hun dood op. Daarom is het belachelijk om een vraag te stellen als Hoe kunnen we als David de kudde leiden

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Laat me je even nuanceren, 'Dat beloof ik'. Niemand kent de Bijbel volledig. Rom. 11:33. Ook David en al zijn daden moeten gelezen worden in het licht van Jezus. 2. Kor. 3.14.

Het antwoord wordt al gegeven in het topic: tegen de duisternis in, waar Kaasjeskruid en Thom net gepost hebben. Paulus zegt in Romeinen al dat niemand goed is. Wij zijn allemaal belast met de zondige natuur die we geërfd hebben. 

Daarom hebben we Jezus' offer nodig, want de ziel die zondigt zal sterven. Jezus heeft die zonden op zich genomen en heeft er met Zijn leven (ipv ons leven) voor betaald. God ziet of wij geloven en vertrouwen op dit offer en oprecht spijt betonen. Hij rekent ons onze zonden niet meer aan. In afwachting van de Herschepping spannen christenen zich in om niet te zondigen, wetend dat zij hierin niet volledig zullen slagen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid