Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zelfs de naaste volgelingen van Jezus worden overmand door twijfel. Mat. 14:22-36. Jezus stelt hun gerust: wees niet bang, blijf kalm, ik ben het. v. 27. Als Jezus bij de leerlingen in de boot is, houdt het op met waaien. v. 32. Een aanraking van zelfs de zoom van het kleed van Jezus brengt mensen genezing. v. 36.

In welke situaties brengt de uitgestrekte hand van Christus jou geruststelling?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Zelfs de naaste volgelingen van Jezus worden overmand door twijfel. Mat. 14:22-36. Jezus stelt hun gerust: wees niet bang, blijf kalm, ik ben het. v. 27. Als Jezus bij de leerlingen in de boot is, houdt het op met waaien. v. 32. Een aanraking van zelfs de zoom van het kleed van Jezus brengt mensen genezing. v. 36.

In welke situaties brengt de uitgestrekte hand van Christus jou geruststelling?

Het is niet de aanraking. Jezus keek toen terug en zei “Uw geloof heeft u gered.”

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet de aanraking. Jezus keek toen terug en zei “Uw geloof heeft u gered.”

v. 36 als ze de overkant bereikt hebben. Of bedoel je dat aanraking zelf niet geneest?

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Zelfs de naaste volgelingen van Jezus worden overmand door twijfel. Mat. 14:22-36. Jezus stelt hun gerust: wees niet bang, blijf kalm, ik ben het. v. 27. Als Jezus bij de leerlingen in de boot is, houdt het op met waaien. v. 32. Een aanraking van zelfs de zoom van het kleed van Jezus brengt mensen genezing. v. 36.

In welke situaties brengt de uitgestrekte hand van Christus jou geruststelling?

Vooral als ik vast loop in mijn leven en dan heel onrustig wordt. Dan lees ik een dagboekje of iets in de bijbel en dat stelt me gerust. Soms ook christelijke muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Wouter Philippaerts:

v. 20-22. Ik wil wel aannemen dat genezing door aanraking enkel mogelijk is door geloof

Wanneer mantel of kleed gezien kan worden als dit weefsel uit 1 stuk, het zogenaamde Lichtkleed, de mantel van Liefde..tja.. welke heling, zou hierbij baat hebben, dan alleen Dat wat zich met dit Licht kan verzoenen.
Zo worden blinden ziende, en leren lammen weer lopen. Symboliek om tot het Zijne te komen, van wat uit het Zijne is. 

Het geloof is van Jezus Christus, dat dat kan wel kloppen dan..:-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Vooral als ik vast loop in mijn leven en dan heel onrustig wordt. Dan lees ik een dagboekje of iets in de bijbel en dat stelt me gerust. Soms ook christelijke muziek.

Voor mij is Bijbellezen, kerkgang, muziek, bidden en danken, dialoog en barmhartigheid een deel van mijn moraliteit. Bijzonder na een drukke werkdag of een heftig gesprek. Het woord brengt rust. Mat. 11:28.

bewerkt door Wouter Philippaerts
Danken
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-8-2020 om 10:59 zei Wouter Philippaerts:

Voor mij is Bijbellezen, kerkgang, muziek, bidden en danken, dialoog en barmhartigheid een deel van mijn moraliteit. Bijzonder na een drukke werkdag of een heftig gesprek. Het woord brengt rust. Mat. 11:28.

Mooi, ja voor al die punten bij mij ook herkenbaar. Het is ook de Liefde van God die mijn angsten beetje bij beetje laat verdwijnen. 

De laatste tijd heb ik wel nachtmerries. Angsten vanuit vroeger onder andere zijn vrij hardnekkig. Het heeft me dikwijls tot wanhoop gedreven, maar gelukkig verliest satan steeds meer grip op me, alsof ik een gladde aal voor hem ben geworden.

 

Ooit las ik in de bijbel: "ik ben een worm en geen mens." Dat gevoel ken ik, maar nu mag ik echt mens zijn zoals Hij het bedoeld heeft. Beetje bij beetje..

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid