Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Sinds kort volg ik het leesplan 'zorg voor de schepping' op debijbel.nl. Het leesplan wil de lezer doen verdiepen in de bijbel onder thema klimaat. Heel actueel is het wel. Voor de coronacrisis was het alom tegenwoordig in het nieuws. De schrijver Drs. Peter H. Siebe van het inleidende artikel wil via verwondering de verdieping bewerken en zodoende verantwoordelijkheid opwekken. Hopelijk kan het geloof een steentje bijdragen aan de gezondheid van onze planeet. 

Welke rol kan de bijbel spelen in het terugdraaien van de opwarming van aarde? 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zeg ik stel je gewoon een vraag, waarop jij duidelijk het antwoord niet weet. Ik weet Het antwoord ook niet namelijk, maar aangezien jij te pas en te onpas de msm aandraagt als het vergif in de wereld

Ik ben de onnozele (gespeelde) onwetendheid een beetje zat.

Daar staat tegenover dat je fantasieën die je bijvoorbeeld in onderstaande leest klakkeloos gelooft terwijl de biologielessen in de brugklas je al uitleggen dat dit volstrekte bezijden de waarhe

Posted Images

12 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Welke rol kan de bijbel spelen in het terugdraaien van de opwarming van aarde? 

Een terugkeer naar God globaal, des te meer men afkeert van God, des te meer verwarring, chaos en rampen inclusief de rest van de ellende. Dat is het doel van de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Thinkfree:

Een terugkeer naar God globaal, des te meer men afkeert van God, des te meer verwarring, chaos en rampen inclusief de rest van de ellende. Dat is het doel van de Bijbel.

Inderdaad. Genesis 1 verwondert al hoe mooi de schepping gecreëerd is. De mens heerst vanaf dan over die schepping en we zijn als je het mij vraagt een beetje de boel aan het vernietigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Inderdaad. Genesis 1 verwondert al hoe mooi de schepping gecreëerd is. De mens heerst vanaf dan over die schepping en we zijn als je het mij vraagt een beetje de boel aan het vernietigen. 

De oorzaak zijn al de zelfbenoemde goden, eigenwijsheid > dat is een wijsheid(dwaasheid) die buiten God om handelt.

Laten we buigen voor God hij is het waard en meer dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Ooit gehoord van het broeikaseffect? Dat staat los van zonneminima en -maxima.

Menselijk handelen, zoals ontbossing en de verbranding van fossiele brandstoffen zorgen ervoor dat op Aarde de concentratie van een aantal broeikasgassen stijgt, waardoor het broeikaseffect wordt versterkt. Dit leidt tot de opwarming van de Aarde.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Broeikaseffect

~

Een zonneminimum is de periode van geringe zonne-activiteit in de elfjarige zonnecyclus van de Zon. Gedurende deze periode is het aantal zonnevlekken laag en vermindert de zonnevlamactiviteit. Vaak is deze zelfs dagenlang afwezig.

...

Zonneminima zijn in het algemeen niet gecorreleerd met veranderingen in het klimaat, maar recente studies hebben wel een correlatie aangetoond met regionale weerpatronen met name in Noordwest-Europa. 

Solar-cycle-data.png

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonneminimum

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:

Daar zijn de meningen helemaal niet over verdeeld, de aarde warmt op. De meningen zijn wel verdeeld over de oorzaak van de opwarming, het overgrote gedeelte wijst de oorzaak aan de mens toen, een significant kleiner gedeelte aan andere oorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei thom:

Daar zijn de meningen over verdeeld; https://klimaatgek.nl/wordpress/opwarming/ 

Het lijkt wel alsof je alle bronnen behalve de msm als betrouwbaar beschouwt, alleen omdat ze geen msm zijn. @Mullog stelde je terecht deze vraag:

Op 26-8-2020 om 17:11 zei Mullog:

Op welk moment van je leven heb je om welke reden besloten dat de msm liegt? 

Zou je deze vraag alsnog willen beantwoorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:
Op 26-8-2020 om 17:11 zei Mullog:

Op welk moment van je leven heb je om welke reden besloten dat de msm liegt? 

Zou je deze vraag alsnog willen beantwoorden?

Sinds ik mij realiseer dat de msm geen betrouwbare gegevens doorgeeft, door feiten te checken.  

Zo ingewikkeld is dat toch niet?

En dan uitfilteren wat de werkelijke waarden zijn.

Ben ik nou zo slim, of..? :-) 

Iedereen kan dat, echt waar.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Sinds ik mij realiseer dat de msm geen betrouwbare gegevens doorgeeft, door feiten te checken.  

Zo ingewikkeld is dat toch niet?

En dan uitfilteren wat de werkelijke waarden zijn.

Ben ik nou zo slim, of..? :-) 

Iedereen kan dat, echt waar.

Wie zijn de msm en wanneer is media msm? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Sinds ik mij realiseer dat de msm geen betrouwbare gegevens doorgeeft, door feiten te checken.  

Zo ingewikkeld is dat toch niet?

Als je een voorstander bent van feiten checken zou je een site als Skepsis ook moeten kunnen waarderen. Maar dat doe je niet. Waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid