Spring naar bijdragen

Muziekteksten hebben een code!


Aanbevolen berichten

DE CODE DIE MUZIEKANTEN

GEBRUIKEN IN HUN TEKSTEN

Sinds een jaar of twintig ben ik er achter gekomen dat teksten in liedjes niet lijken op wat ze op het eerste gezicht doen. Ze zijn met een bepaalde code geschreven of uit het gezichtspunt van een ander. De meeste Engelstalige liedjes zijn meestal geschreven uit een achtergrond die gebaseerd is op God. Zowel positief als negatief, dus vanuit het gezichtspunt van satan.

      Paul Simon heeft zijn lied ‘bridge over trouble water’ zo geschreven alsof Jezus zelf tot je spreekt en het laatste nummer van deze CD ‘song for the asking’ ook

De vraag die bij je op zal komen is of dit incidenteel is. Het antwoord is nee, het is niet incidenteel. Hoewel vast niet alle songteksten op God zijn afgesteld, is het een compleet “religieus circusâ€.

Zijn alle teksten die men hoort pro God, zoals Bridge over trouble water? Nee, zeker niet, er zijn er genoeg die uit het gezichtspunt van satan zijn geschreven.

Zoals de LP “On their satinic majestic request†van de Rolling Stones en hun nummer “Sympathy for the devil†Ook verheerlijken zij op vele nummers het gebruik van drugs. Zoals “Brown sugar†( heroine ).

Ook gebruiken dit soort groepen het gegeven dat teksten in lawaaierige ruimten vervormen en je wat anders hoort dan dat er gezongen wordt. Een goed voorbeeld is: “Let it Be†van de Beatles, deze drie woorden vervormen tot lesbisch. Ook de groep Tears for fears heeft hiervan een goed voorbeeld. In het nummer “Shout†staat de regel: these are the things that we could without. Dit vervormd tot: Jesus, Jesus you’ve been out.

De woorden “I’m never†vervormen tot “the devilâ€, is nog een voorbeeld hiervan. Maar kan natuurlijk in het positieve als negatieve worden gebruikt.

Is dit alles? Nee, er is een complete code wat in de teksten zit verwerkt. En ieder groep, zangeres of zanger bedient zich van deze code. Er is ook geen verschil tussen degene die voor God is of die voor satan gaan.

Als eerste gebruikt men alle bijbelse symbolen. Zoals: licht, dag, morgen voor waarheid en oprechtheid en nacht, duister, zwart, end. Voor kwaad, slecht, leugen en bedrog.

Voor God gebruikt men: zon, liefde ( love), goud. De CD Love over Gold van de Daire Straits is hier een goed voorbeeld van. Ook het rots uit Jesaja 44:8 wordt gebruikt voor God. I’ m a rock van Simon and Garfunkel b.v.

En voor satan: maan. ( tegenoverstelde van zon ). Dark site of the moon van Pink Floyd.

Ook zitten we met het fenomeen van initialen wat in Engeland maar in de VS nog veel sterker voorkomt Men gebruikt voor Christus de letter C. Maar in het engels zijn er ook woorden die als C klinken. Zoals: she en sea. Voorbeeld: de LP “The Wall van Pink Floyd. Hierin zingen ze volgens de bijgeleverde tekst: father loves you baby and mother loves you too and the sea may looks warm to you and the sky may looks bleu. Nu heb ik een zee nog nooit warm naar iemand zien kijken, maar als je hier de C van Christus hoort klinkt het een stuk aannemelijker. Vooral omdat even later de draak van satan ook nog langs komt en halverwege de dubbel CD de persoon zich wil laten dopen en nog weer verder over het Koninkrijk wordt gezongen.

Volgende zijn de bijnamen. Voor Jezus is dat Johnny. El Debarge heeft daar een liedje over gemaakt. Genaamd “Who is Johnny?†en het antwoord komt in het liedje er direct achteraan: Jesus! En ook wordt de naam Snow gebruikt. Op de cd Snow van Spock’s Beard wordt dat verteld. In het derde nummer van CD 1. Ook voor satan is een bijnaam: Billy. Roger Waters de oud bassist van Pink Floyd heeft dat in zijn CD: “Radio Kaos†verwoord. Op deze CD staat de tekst: Billy is the dragon. Deze Billy probeert op deze CD om de mensheid zich te laten vernietigen door een atoomoorlog te ontketen. Aan het eind komt Jezus op aarde om dat te verhinderen. “The tide is turningâ€.

Ook een veel gebruikte manier om satan tot je te laten spreken is het gebruik van een stem die achter uit je keel komt en dan liefst een beetje schor, grunts genaamd. Er kan op deze manier het contrast tussen Jezus en satan gelegd worden. Een voorbeeld hiervan geeft de groep Epica, maar ook After forever.

Zijn er meer nummers die geschreven zijn of Jezus tegen jou praat? Jazeker! Als je tegen de decibellen kunt, (dan is het pas mooi!!) is er de CD van Dream Theater, genaamd: â€As I amâ€. In het eerste nummer stelt de ‘Ik ben’ dat Hij er niet is om te doen wat wij goed vinden, maar dat wij onder Zijn commando staan, als wij dat aanvaarden zal Hij ons rechtvaardigen voor zijn Vader. Op het tweede nummer van de CD wordt dat gedaan en heet Jezus hem of haar hartelijk welkom in zijn Koninkrijk. Het laatste nummer gaat over zelfbenoemde messiassen, die uit naam van God aan het moorden slaan Er wordt aangeraden goed naar de profeten te luisteren om ze te ontmaskeren. Naast de tekst in het boekje staat een foto compilatie waarop drie figuren uit zee ( het beest) opstijgen en in twee herken ik Romeinse keizers, de derde kan ik nog niet plaatsen. Langs het strand zie je de voetstappen van iemand die pas langs gekomen is, verwijst waarschijnlijk naar het gedicht:â€Voetstappen in het zandâ€. Mooi is ook dat naast de tekst van As I am in het boekje twee handen staan afgebeeld die â€Het Brood†breken.

Nog een voorbeeld is de CD “Elements pt.2 van de Finse groep Stratovarius, met daarop het beginnummerâ€I am the alpha & Omega. ( let ook op de decibellen! )( this record should be played lout!!! )

Verder heb ik twee CD’s in huis waarin de artiesten een soort biecht doen. De ene is van Steve Winwood, de vroegere toetsenist van de Spencer Davis group. De CD heet: “Back in highlife againâ€. Met in een lied de woorden: all the doors I closed one time are open up again. De andere CD is die van Brain May de solo gitarist van Queen en heet: Back to the light. De woorden die hij schrijft in het begin van het tekstboekje zijn veelzeggend. O.a. dit is niet dezelfde Brain May van een paar jaar geleden, er is veel veranderd in mij.

Enkele titels zijn: Resurrection en Too much love will kill you. Hetgeen betekent: Laat god je hart regeren en Als je er te veel goden op na houdt, kost dat op het eind je het leven.

Dan zijn er nog een paar, dat ik nog niet door iemand heb horen benoemen dat die dit of dat beteken. Maar door de steeds terugkerende betekenis die je eraan kunt geven, moeten ze dat wel voorstellen. Maar misschien heb ik daar wel niet de juiste LP of CD voor in huis.

Trein             staat voor evangeliseren ( Locomotiv bread – Jethro Tull )

Muziek             staat voor het woord van God ( American Pie – Don McLean )

Een heel goed voorvoorbeeld, de groep Genesis, deze komt niet toevallig aan zijn naam. Hun eerste LP heet:â€From Genesis to Revelationâ€. En op hun volgende platen wordt telkens een onderwerp uit de bijbel voor het voetlicht gebracht, alleen je moet wel weten dat het in de bijbel staat. Als Peter Gabriël de groep verlaat veranderd dat enigszins en gaan ze over op een andere toer. Zo gaat: “Mama†over Gods kerk en “Invisible touch†over de Heilige Geest.

Nog een voorbeeld is Tom Parker. Met zijn â€The young Schubertâ€beschrijft hij de terugkeer van het Joodse volk naar het beloofde land, maar ook dat zij zich eerst tot hun Verlosser moeten wenden voor dat Hij de Palestijnen zal vernietigen.

De laatste paar jaar is een ander fenomeen in opkomst. Nightwish brengt concept albums uit. Zoals Century Child. De god dezer eeuw, satan, heeft een kind. Net als god zijn Zoon naar de aarde stuurde, heeft ook satan een zoon op aarde die zijn vuile werk voor hem opknapt. Ook After Forever heeft met Prison of disire zo’n album. Deze gaat over de kerk van dit satanskind. Het vervolg hierop Phantom agony van Epica legt de verstrengeling vast tussen dit kind en het moslimterrorisme. Om een paar voorbeelden te noemen.

Nu zal ik best nog het een en ander vergeten zijn, maar waar ik mijn punt wil maken is dit. Als er een dergelijke overeenstemming is tussen een ieder over de gebezigde methode, moet er coördinatie achterzitten. En dat is ook zo. Jaren geleden, toen zond de EO nog op radio 3 uit, had deze EO op een avond een zangeresje in de uitzending die vertelde van een bijzondere ontmoeting. Zij was voor een plaatopname de studio ingedoken en tijdens een pauze was zij in het park vlakbij even op een bankje gaan zitten. Na een poosje kwam er een man naast haar zitten, deze stelde zich voor aan haar als “Johnnyâ€. Deze man had een enorme indruk op haar gemaakt en vertelde over zaken die in de bijbel stonden en of zij daarmee wat wilde doen in haar liedjes.

Deze ontmoeting verklaart wellicht de goede informatie waarover deze artiesten beschikken. Soms kom ik jaren later pas achter de betekenis van bepaalde liedjes omdat ik in de bijbel iets gevonden heb, wat in dat lied beschreven wordt. Want dat blijft altijd de hoofdzaak, geen dingen aannemen omdat in een lied wat beweerd wordt, maar pas als de bijbel dit goed keurt.

Helaas zal ook Billy zich wel tot diverse artiesten wenden.

VOETSTAPPEN IN HET ZAND

Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen 't leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd, van diepe smart en hoop.

Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.

Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?" Juist toen 'k U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op 't zwaarste deel van 't pad...

De Heer keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, toen heb Ik jou gedragen".

Geschreven in 1936 door Mary Stevenson (1922-1966)

Link naar bericht
Deel via andere websites

[sarcasm on]

Dat gedicht van je op het laatst is ook occult,

De beginletters zijn namelijk IWIMID, wat betekent Iesu Was In Middeleeuwen In Dordrecht, wat de slogan is van een zeer kleine maar radicale dordrechtse sekte die gelooft dat Jezus zelf de Dordtse Leerregels heeft geschreven en dat die daarmee belangrijker zijn dan de bijbel. Zij dragen hun leer uit door aanslagen te plegen op antieke statenbijbels in Zeeland, want dat is volgens hen het land van de godin Nehalennia, die erop uit is om hun geloof om zeep te brengen.

Wist je niet hè.

[sarcasm off]

Oftewel..

Je kunt overal wel iets achter zoeken.

Ik vind dat je een beetje te ver gaat. Elders op dit forum zijn wel meer van die discussies, en ik begrijp je punt niet.

Zal wel aan mij liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:35:54 schreef per het volgende:

Voorbeeld: de LP “The Wall van Pink Floyd. Hierin zingen ze volgens de bijgeleverde tekst: father loves you baby and mother loves you too and the sea may looks warm to you and the sky may looks bleu. Nu heb ik een zee nog nooit warm naar iemand zien kijken, maar als je hier de C van Christus hoort klinkt het een stuk aannemelijker. Vooral omdat even later de draak van satan ook nog langs komt en halverwege de dubbel CD de persoon zich wil laten dopen en nog weer verder over het Koninkrijk wordt gezongen.

Ja, dag.

anders laat je je fantasie even de vrije loop. Pink Floyd maakt Psychidelische Rock.

En op dat stuk over Roger Waters: De heer Waters is zwaar gelovig, dus zwam niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

vergeet de verborgen boodschappen niet, hè! Die kan je vinden als je de muziek achterste voren afdraait. Luister K3 (oma's aan de top) en Led Zeppelin (stairway to heaven) maar eens achterste voren af!

/ON TOPIC MODE

gezien de moeite die je genomen hebt om dit hele verhaal in te kloppen ook maar een enigszins serieuze reactie.

Bijna overal zit symboliek in. Kunst, muziek, boeken, logo's, computerspellen, architectuur en doodsimpele gebruiksvoorwerpen.

Wat je er mee doet moet je zelf weten. Een symbool op zich is niet zo heel erg, zo lang je het niet aanbid of er waarde aanhecht.

Bij muziek, films en boeken is het wel iets om je af te vragen of je er niet te sterk door wordt beinvloed...

Hoewel ik me niet druk maak over wat symboliek hoef ik expliciete sex niet te zien op tv. En ga ik ook geen muziek opzetten die beledigend is voor God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof ook niet dat er een code boek is. Dus alle zanger(s/essen) moeten zich aan dat die code's houden? Of zie ik dat verkeerd!

Natuurlijk brengen ze een boodschap over. Ze gaan niet zomaar over koetjes en kalfjes zingen. Tis alleen aan jezelf wat je er mee doet. Maar ik geef toe, twas een vermakend verhaaltje om te lezen big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het verhaaltje "bijna alle muzieknummers hebben een code die tegen het geloof ingaat" wel door de duivel zelf de wereld in geholpen. Zo wordt het voor christenen steeds moeilijker om uit te zoeken 'wat goed' is, en gaan steeds meer niet-christenen denken "wat voor schizo ideen halen die christenen nou weer in hun hoofd?"

Ik vind het nogal extreem en vergezocht allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een week nadat ik het stukje over de muziek code op de site gezet heb, ben ik eens gaan kijken of er reacties waren.

Eerst moet ik het misverstand rechtzetten dat ik Roger Waters er van beticht in dienst van satan te werken, integendeel, als je deze teksten schrijft kan alleen de liefde voor Jezus je hiertoe aanzetten. Wat hij wel doet is schetsen wat satan aan het doen is, maar dat moet juist want satan is een stiekemerd. Bij de CD de wall is satan, ( de head-master ) een muur om je heen te bouwen zodat je de waarheid niet meer ziet. Als aan het eind van CD 1 de persoon zich laat dopen ( may I have a bad ) komt Jezus op de proppen aan het begin van CD 2 en klopt aan de deur ( is there anybody in there? ). Als je de DVD van het concert van de Wall in Berlijn bekijkt zie je daar dan Jezus verbeeld als iemand van de eerste hulp. Als je dat nummer achterstevoren afdraait hoor je in het begin ervan: believe the good Lord. Iets anders wat mij opviel is dat de voorstelling op zaterdagavond begon na zonsondergang. Er zijn dus ook christenen die sabbat vieren!

Ook proef ik ongeloof over mijn verhaal. Maar weet dat op dit moment veel dingen gebeuren die rechtstreeks uit de bijbel uitvloeien. Maar, op de Statenvertaling na, de bijbel is vertaald op een wijze die bewerkt dat je leest wat de vertaler wilt dat je leest en niet wat er echt staat in de grondtekst. Je moet de boeken van Gert van de Weerd maar eens lezen daarover. Deze man is zijn eigen vertaling gaan maken van een aantal bijbelboeken, omdat hij bij het voorbereiden van een bijbelcursus over het boeg Zacharia zoveel foute vertaling tegenkwam dat het boek een andere strekking kreeg dan dat er aanvankelijk instond.

Ook weten de meeste mensen niets van de strekking van het beeld dat Nebukadnessar zag en de samenhang met de beesten die uit de zee opkwamen in de boeken Daniël en Openbaring. En waar zijn de tien stammen van het huis Israël? Ik wil jullie aanraden eens op de website van de heer Armstrong te gaan kijken. Dat is www.herbertwarmstrong.org , je gaat naar prophecy, je ziet dan oa. Who or what is the prophetic beast? En ook The United States and Great Brittan in prophecy , als je die twee download heb je die uitleg. Het leest als een spannend boek, maar weet dat je op deze manier de tekenen van deze tijd beter kunt verstaan.

Met het ontstaan van de VS is tevens het eerste zegel van het boek Openbaring open gegaan. Kijk maar eens hoe de VS zijn oorlogen gevoerd heeft. Altijd heeft een overwonnen staat zijn zelfstandigheid teruggekregen en dat is uniek in de wereldgeschiedenis. En de ruiter op dat witte paard, ja inderdaad volgens Openbaring 19: 11-16 is dat Jezus Christus, waarvan acte.

Per.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aangezien ik de eerste was die een wat sarcastische reactie gaf, ben ik nu de eerste om een serieuze reactie te geven op je tweede post.

Kennelijk ben je nogal beinvloed door Armstrong en zijn Worldwide Church of God.

Wat ik opvallend vind (en ik kan het weten want ik kom zelf ook uit zo´n club) is dat veel bewegingen die sterke banden hebben met de opwekking in de 19e eeuw, allerlei eigen varianten hebben van een eindtijdscenario, met een paar sterke overeenkomsten.

Sinds met name John Nelson Darby bekendheid kreeg met de leer van het duizendjarige rijk dat nog komen moet, en een fysieke messias die voor 1000 jaar op aarde regeert, zijn veel clubjes daarmee op de loop gegaan. Ze legden hun bijbel naast de krant, en allerlei speculaties werden en worden in de bijbel ingelezen. Ook worden allerlei berekeningen voor de dag van de wederkomst gemaakt, noem maar op.

Alhoewel ik van mening ben dat de leer van het letterlijke 1000 jarige rijk ten opzichte van andere varianten op een eindtijdscenario het meeste "sense" maakt, blijf ik wat voorzichtig om overal tekenen van de eindtijd in te zien en heel ver te gaan in het duiden van profetische en apocalyptische symboliek.

Je hele invulling van het onderwerp dat muziekteksten een code hebben, is dermate ongeloofwaardig en speculatief, dat je met deze stelling een heleboel luisteraars / lezers kwijtraakt.

Dat is jammer, want ik ben van mening dat het onderwerp van de eindtijd heel veel mensen wel iets te zeggen heeft.

Maar laten we vooral nuchter blijven en ons allereerst richten op het functioneren van ons geloof elke dag. Pas dan slaag je erin een brug te slaan naar de mensen die God echt nodig hebben..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zit heel veel mooie en ook niet zo mooie symboliek etc. in muziek en andere cultuur. Maar je kunt zoeken naar systemen tot je een ons weegt en je bereikt er weinig goeds mee.

Overigens ben ik er niet van op de hoogte dat Roger Waters of Pink Floyd positieve christelijke boodschappen in hun muziek toepasten. Is er een interview of iets anders waaruit dat blijkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wordt verweten dat ik mij heb mee laten slepen door een soort sekte.

De enigste waar ik mij door laat meeslepen is Jezus.

Hij bepaalt wat er in mijn leven gebeurt en dat betekent dat je het neemt zoals het je overkomt. Je zet je in voor wat je waard bent en probeert te delen wat Hij je laat zien en horen. Maar als je op je eigen gaat vertrouwen dan gaat je weg van Hem aflopen, want Hij gaat zijn eigen weg zoals een rivier naar de zee stroomt.

De teksten van liedjes vielen mij op lang voordat ik de heer Armstrong leerde kennen. Maar van een duizend jarig rijk is nog niets te zien dus daar kan men nog geen zekerheid van hebben. Zie hoe Hitler de fout inging. Maar als je weet waar de stammen van Israël wonen kan je wel de weg bekijken die ze gaan. Voor de Joden is dat eenvoudig, die zitten al weer 100 jaar in het beloofde land. Maar voor de 10 stammen is dat wat moeilijker. Vergeet niet dat de VS in beide wereldoorlogen samen met Gr.Brittannië, als een paar van die 10, maar wel de eerstgeboorte stammen: Efraïm en Manasse, de Jozua tree(U2), weer voor rust in de tent hebben gezorgd. En daarom zijn wij weer een vrij land.

Nu met de landing van de VS in Irak, ook samen met Gr. Brittannië is de mogelijkheid aanwezig dat ze het beloofde land betreden hebben. De grens loopt langs de rivier de Eufraat. Mijn stelling is dat we kunnen zien hoe de situatie is aan de gedragingen van die twee. Gaan ze verder langs de Eufraat naar Syrië en Libanon. Als dat gebeurt is er meer aan de hand dan een gewone oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee songteksten:

The Great Below

Nine Inch Nails

staring at the sea

will she come

is there hope for me

after all is said and done

anything at any price

all of this for you

all the world has closed her eyes

tired faith all worn and thin

for all we could have done

and all that could have been

ocean pulls me close

and whispers in my ear

the destiny i've chose

all becoming clear

the currents have their say

the time is drawing near washes me away

makes me disappear

i descend from grace

in arms of undertow

i will take my place

in the great below

i can still feel you

even so far away

Eerste stuk kan dus waar zijn. Ik zat er pas aan te denken dat daar God wel eens mee bedoelt zou kunnen worden. Maar ik heb geen flauw benul wat er dan met "ocean pulls me close" word bedoelt.

Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      Johnny's in America.

      Low-tech's at the wheel.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      No one needs anyone.

      They don't even just pretend.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      Johnny's in America.

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      Johnny's in America.

      Johnny wants a brain.

      Johnny wants to suck on a Coke.

      Johnny wants a woman.

      Johnny wants to think of a joke.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      Johnny's in America.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      Johnny's in America.

      Johnny looks up at the stars.

      Johnny combs his hair and

      Johnny wants pussy and cars.

      Johnny's in America.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      Johnny's in America.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      God is an American.

      God is an American.

      Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah.

      Ah, ah, ah.

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      Yeah, I'm afraid of Americans.

      I'm afraid of the world.

      I'm afraid I can't help it.

      I'm afraid I can't..

      I'm afraid of Americans.

      Johnny's in America.

      Johnny's in America.

      Johnny's in America.

      Johnny's in America.

      Johnny's in America.

En deze zou jouw "Johny=jezus" kunnen ondersteunen mede door het "God is an american".

Ook stukje uit de clip, van Trent met kruis op zen nek zou zoiets wel versterken:

images2pk.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onder de eerste songtekst van ‘Huskarl’ The Great Below, heeft hij de vraag gesteld: wat wordt bedoeld met ‘Ocean pulls me close’

De bijbel bedoelt met zee de mensheid, zoals het beest uit de zee opkomt. Hiermee wordt bedoeld dat het rijk van satan opkomt uit de mensheid. Nu worden zeeën gevoed door de Oceanen, zo wordt de mensheid gevoed door de Vader van Christus en niet door satan. Met Oceaan kan dus best God de Vader bedoeld worden.

Op de CD van Nightwish ‘Century Child’ staat op de middenpagina’s van het tekstboekje zeven regels met de ondertekening Ocean soul. Deze CD gaat over het kind van satan, daar satan door Paulus de god dezer eeuw genoemd wordt. Deze regels gaan echter over iemand die de mensheid niet wil vernietigen maar wil redden. Ik denk dat deze regels gaan over Jezus die aan het kruis hangt, uitgesproken door zijn Vader.

The only true love I ever knew

Was behind those downcast eyes

The only comfort I ever felt

Was during those long hours of loneliness

When I felt for you

I do believe

Only Innocence can save the world

- Ocean Soul -

Dan ook een reactie over hotel Calafornia van de Eagles, te berde gebracht door watchman.

Regen is het neerkomen van water en water is in de bijbel het symbool van Gods woord. De enige die daar bang voor is, is satan en de mensen die niets van God willen weten.

Calafornië heeft als bijnaam the sunbelt. Zon is in bijbelse termen een naam voor God. David begint een van zijn psalmen met de woorden Gij zijt als de zon. Hotel California is dus het Huis van God en dat is iets anders dan een verwijzing naar de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Muziek is trilling. Trilling beïnvloedt mensen. (Zeer lage geluiden kunnen b.v. ziekmakend zijn, zeer hoge frequenties worden in de geneeskunde b.v. gebruikt in niersteenvergruizers). Muziek beïnvloedt je dus.

Teksten zijn altijd volgens een code geschreven (ritme, ritme, vorm,

taalregels). Daarnaast kennen we beeldspraken en symbolen, de meesten van alle tijden en alle religies.

In zoverre kun je stellen dat muziekteksten een code hebben.

Alle verdere complottheoriën gaan me veel te ver.

Maar wat doen we met muziek die een christelijke tekst heeft, maar

qua frequentie "van god los" is.... Of andersom natuurlijk.

Welke invloed is groter, die van het letterlijke woord of die van de frequentie van het woord. God schiep door te spreken....

het levende woord van God. Wat maakte Gods woord nu levend, de inhoud, de trilling, beide samen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:26:19 schreef per het volgende:

De bijbel bedoelt met zee de mensheid, zoals het beest uit de zee opkomt. Hiermee wordt bedoeld dat het rijk van satan opkomt uit de mensheid.

Is dat zo? Ik heb altijd 'geleerd' dat de zee symbool stond voor gevaar, iets waar men bang voor is. Vroeger kwamen vanwege de zeevaart mensen nogal eens om in de zee en daarom werd het gezien als een verwoestende kracht. Ergens in de bijbel staat toch ook dat God onze zonde in de diepten der zee gooit? Dit betekent dat die zonden helemaal weg, vernietigd zijn.

Je ziet dit bijvoorbeeld ook in Openbaring 18 vers 24: Toen tilde een sterke engel een steen zo groot als een molensteen op en smeet die in zee met de woorden: ‘Zo zal ook Babylon, die grote stad, worden weggeslingerd; ze zal voorgoed verdwijnen.

En kijk naar Openbaring 21 vers 1: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid