Spring naar bijdragen

welke games speel jij??


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 717
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:46:23 schreef RobertF het volgende:

Ik heb zelf een hele tijd The Sims gespeeld. Daarbij bouw je een familie, een huis en je laat die familie erin trekken. En zou bouw je een hele buurt bij elkaar. In The Sims 2 zijn de mogelijkheden uiteraard nóg veel uitgebreider en is alles in 3D. Maar meer is niet altijd leuker, zo weet ik wel.

Met je familie kun je dan zo'n beetje alles doen wat er in een huishouden gebeurd: koken, eten, slapen, televisiekijken, trimmen, vreemdgaan met drie buurvrouwen, de boel in de fik laten steken omdat je sims helemaal niet kunnen koken, een schoonmaakster inhuren, de politie voor niets laten komen en zo een boete krijgen, geld verdienen door werk te zoeken, trouwen, kindjes krijgen, etc. etc.

Het aardige is dat jij als het ware een god voor hun bent en zij ook echt in jou geloven. Als je welbewust alles in het honderd laat lopen of ze uithongert
devil.gif
, dan roepen ze naar je dat ze nogal behoefte aan zus en zo hebben (en dat het geld voor die enorme tempel die ik voor mijzelf in hun tuin gebouwd heb beter aan een fatsoenlijke koelkast besteed had kunnen worden, of fantaseer ik nu iets teveel
puh2.gif
).

Maar goed, het is wel een heel erg mooi spel, alleen moet je wel van die absolute vrijheid houden. Er worden geen doelen gesteld, dat moet je zélf doen. Je hebt een familie en wat je er mee doet en wat je voor ze bouwd is echt helemaal aan jou. Ook moet je niet teveel aktie verwachten.

Het mooie van dit spel vind ik ook dat je de tijd kan stilzetten en versnellen, zonder dat je sims dat doorhebben (hé, er staat inééns een compleet ingericht huis voor mijn neus...), het bij het ene gezin 3 uur 's nachts kan zijn (wat nou, slapen?
puh2.gif
) en bij het andere 3 uur 's middags en dat men dus ook echt in jou gelooft en jou aanroept.

Je kunt zo dus echt een eigen wereldje creëren waarin tijden door elkaar heenlopen zonder dat ze dat doorhebben, jij de loop der dingen bepaald zonder dat ze dat doorhebben (wat nou, zélf werk gevonden? Aanbid mij!
puh2.gif
) Het is dan aardig om te ontdekken wat die Sims, dus je mensjes, allemaal doen en hoe ze precies op dingen reageren.

Het scheppen van je eigen wereld en de loop der dingen daarin bepalen, zonder echt gebonden te zijn aan de tijd daar, dat vond ik wel bijzonder mooi in het spel. De grens tussen hemel en aarde lijkt in dit spel al aardig uitgebeeld te zijn en alleen om die filosofische gedachte vind ik het spel erg bijzonder.

jaaaa tof spel!!! ik had echt een coole familiepuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:46:23 schreef RobertF het volgende:

Ik heb zelf een hele tijd The Sims gespeeld. Daarbij bouw je een familie, een huis en je laat die familie erin trekken. En zou bouw je een hele buurt bij elkaar. In The Sims 2 zijn de mogelijkheden uiteraard nóg veel uitgebreider en is alles in 3D. Maar meer is niet altijd leuker, zo weet ik wel.

Met je familie kun je dan zo'n beetje alles doen wat er in een huishouden gebeurd: koken, eten, slapen, televisiekijken, trimmen, vreemdgaan met drie buurvrouwen, de boel in de fik laten steken omdat je sims helemaal niet kunnen koken, een schoonmaakster inhuren, de politie voor niets laten komen en zo een boete krijgen, geld verdienen door werk te zoeken, trouwen, kindjes krijgen, etc. etc.

Het aardige is dat jij als het ware een god voor hun bent en zij ook echt in jou geloven. Als je welbewust alles in het honderd laat lopen of ze uithongert
devil.gif
, dan roepen ze naar je dat ze nogal behoefte aan zus en zo hebben (en dat het geld voor die enorme tempel die ik voor mijzelf in hun tuin gebouwd heb beter aan een fatsoenlijke koelkast besteed had kunnen worden, of fantaseer ik nu iets teveel
puh2.gif
).

Maar goed, het is wel een heel erg mooi spel, alleen moet je wel van die absolute vrijheid houden. Er worden geen doelen gesteld, dat moet je zélf doen. Je hebt een familie en wat je er mee doet en wat je voor ze bouwd is echt helemaal aan jou. Ook moet je niet teveel aktie verwachten.

Het mooie van dit spel vind ik ook dat je de tijd kan stilzetten en versnellen, zonder dat je sims dat doorhebben (hé, er staat inééns een compleet ingericht huis voor mijn neus...), het bij het ene gezin 3 uur 's nachts kan zijn (wat nou, slapen?
puh2.gif
) en bij het andere 3 uur 's middags en dat men dus ook echt in jou gelooft en jou aanroept.

Je kunt zo dus echt een eigen wereldje creëren waarin tijden door elkaar heenlopen zonder dat ze dat doorhebben, jij de loop der dingen bepaald zonder dat ze dat doorhebben (wat nou, zélf werk gevonden? Aanbid mij!
puh2.gif
) Het is dan aardig om te ontdekken wat die Sims, dus je mensjes, allemaal doen en hoe ze precies op dingen reageren.

Het scheppen van je eigen wereld en de loop der dingen daarin bepalen, zonder echt gebonden te zijn aan de tijd daar, dat vond ik wel bijzonder mooi in het spel. De grens tussen hemel en aarde lijkt in dit spel al aardig uitgebeeld te zijn en alleen om die filosofische gedachte vind ik het spel erg bijzonder.

The sims studenten leven schijnt erg leuk te zijn robertF knipoog_dicht.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
The sims studenten leven schijnt erg leuk te zijn robertF
knipoog_dicht.gifknipoog_dicht.gif

Sjaloom bart1984,

Nee, is niet echt aan mij besteed. Teneerste heb je daar The Sims 2 voor nodig en die weiger ik aan te schaffen. Wat al veel scheelt, want mijn computer weigert die waarschijnlijk af te spelen. Ten tweede wil ik dan mijn sims zich halfdood kunnen laten zuipen, zodat ze midden in de nacht lallend en straalbezopen over straat kunnen zwalken, bekogeld door geïrriteerde buren en drinkend op het sombere leven.

Om de volgende dag met een totaal gare kop op college Filosofie zich te breken over de vraag of God een steen kan maken die Hijzelf niet kan drinken, of zoiets. Ook wil ik ze de meest bizarre en nergens op slaande ontgroeningen kunnen laten ondergaan, ze in elkaar gebeukt laten worden door nóg meer dronken studenten en daarna weer netjes doch gehavend thuis laten komen bij moeder de vrouw voor het avondeten. "Zo schatje, hoe was het op school?"

Maar dat kan daar allemaal niet. Daar is het allemaal weer nét iets te braaf voor. Dit omdat jongere mensen er ook een béétje plezier aan moeten kunnen hebben zonder al te shockerende taferelen. En omdat het Amerika is natuurlijk. Is wel mooi als je een eigen nieuwe hemel en aarde wil vestigen, zoals ik als onverbeterlijke dromerige idealist natuurlijk wel wilde (met de cheatcode klapaucius of rosebud, afhankelijk van je versie, kun je in The Sims 1 echt wónderen doen... mondhouden.gifpuh2.gif), maar verder...

puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 18:23:22 schreef RobertF het volgende:

Ten tweede wil ik dan mijn sims zich halfdood kunnen laten zuipen, zodat ze midden in de nacht lallend en straalbezopen over straat kunnen zwalken, bekogeld door geïrriteerde buren en drinkend op het sombere leven.

Om de volgende dag met een totaal gare kop op college Filosofie zich te breken over de vraag of God een steen kan maken die Hijzelf niet kan drinken, of zoiets. Ook wil ik ze de meest bizarre en nergens op slaande ontgroeningen kunnen laten ondergaan, ze in elkaar gebeukt laten worden door nóg meer dronken studenten en daarna weer netjes doch gehavend thuis laten komen bij moeder de vrouw voor het avondeten. "Zo schatje, hoe was het op school?"

Das juist leuk puh2.gifpuh2.gif

A dirty mind, a joy forever devil.gifdevil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 18:23:22 schreef RobertF het volgende:

[...]Ten tweede wil ik dan mijn sims zich halfdood kunnen laten zuipen, zodat ze midden in de nacht lallend en straalbezopen over straat kunnen zwalken, bekogeld door geïrriteerde buren en drinkend op het sombere leven.

Om de volgende dag met een totaal gare kop op college Filosofie zich te breken over de vraag of God een steen kan maken die Hijzelf niet kan drinken, of zoiets. Ook wil ik ze de meest bizarre en nergens op slaande ontgroeningen kunnen laten ondergaan, ze in elkaar gebeukt laten worden door nóg meer dronken studenten en daarna weer netjes doch gehavend thuis laten komen bij moeder de vrouw voor het avondeten. "Zo schatje, hoe was het op school?"

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Ik zou er alles voor over hebben om dat te kunnen doen in een spel, in de sims 1 speelde ik eigenlijk al debiel, ik sloot me sims op in het zwembad bouwde doolhoven om ze heen en stak vuurwerk in hun eigen huis

af liet al me sims ruzie met mekaar maken en liet ze na afloop van zo'n vermoeiende dag slapen in het water uit een overgelopen wc.puh2.gif Maar na verloop van tijd ging dat ook vervelen.puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 18:33:12 schreef markvand het volgende:

[...]

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Ik zou er alles voor over hebben om dat te kunnen doen in een spel, in de sims 1 speelde ik eigenlijk al debiel, ik sloot me sims op in het zwembad bouwde doolhoven om ze heen en stak vuurwerk in hun eigen huis

af liet al me sims ruzie met mekaar maken en liet ze na afloop van zo'n vermoeiende dag slapen in het water uit een overgelopen wc.
puh2.gif
Maar na verloop van tijd ging dat ook vervelen.
puh2.gif

Ja, dat is leukyes.gif

BOT!!!

P.S. heeft GTA SA op de Xbox, daar gaat m'n nachtrusthamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 29 augustus 2005 18:23:22 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom bart1984,

Nee, is niet echt aan mij besteed. Teneerste heb je daar The Sims 2 voor nodig en die weiger ik aan te schaffen. Wat al veel scheelt, want mijn computer weigert die waarschijnlijk af te spelen. Ten tweede wil ik dan mijn sims zich halfdood kunnen laten zuipen, zodat ze midden in de nacht lallend en straalbezopen over straat kunnen zwalken, bekogeld door geïrriteerde buren en drinkend op het sombere leven.

Om de volgende dag met een totaal gare kop op college Filosofie zich te breken over de vraag of God een steen kan maken die Hijzelf niet kan drinken, of zoiets. Ook wil ik ze de meest bizarre en nergens op slaande ontgroeningen kunnen laten ondergaan, ze in elkaar gebeukt laten worden door nóg meer dronken studenten en daarna weer netjes doch gehavend thuis laten komen bij moeder de vrouw voor het avondeten. "Zo schatje, hoe was het op school?"

Maar dat kan daar allemaal niet. Daar is het allemaal weer nét iets te braaf voor.

widegrin.gif je hebt een aangename dirty mind widegrin.gif

(en dat bedoel ik als compliment)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
in de sims 1 speelde ik eigenlijk al debiel, ik sloot me sims op in het zwembad bouwde doolhoven om ze heen en stak vuurwerk in hun eigen huis

af liet al me sims ruzie met mekaar maken en liet ze na afloop van zo'n vermoeiende dag slapen in het water uit een overgelopen wc.
puh2.gif
Maar na verloop van tijd ging dat ook vervelen.
puh2.gif

Sjaloom markvand,

Wat ben jij gemeen zeg! engel.gifengel.gif

Als je écht The Sims op bikkelmode wil spelen, dus echt op een uitdagende manier, dan moet je een gezin van 8 personen maken, geen cheatcodes gebruiken en dan met hun budget een huis bouwen en inrichten. Je Sims hebben dan zó weinig geld, dat het nog zwervers zijn haast. Dingen die je sowieso moet aanschaffen zijn:

Telefoon, voor eventuele bonussen

Koelkast, voor het eten

Douche, als ze noodzakelijkerwijs in hun broek gepist hebben en dus écht vies zijn

Eventueel een boekenkast voor enkele vaardigheden en wat vermaak

Ook moet je tijdelijk een PC-tje kopen (dus ook een tafeltje met stoel), er werk mee vinden en dezelfde dag nog verkopen. Zo krijg je al het geld voor die PC terug en heb je meer keuze uit banen. Ook moet je élk telefoontje opnemen, ook al is het midden in de nacht en liggen je Sims eigenlijk nog te slapen (op de grond uiteraard). Er is dan namelijk een kans dat je een bonus krijgt, die je keihard nodig hebt.

Je gezin zal dan letterlijk vanaf de grond moeten beginnen, want ze hebben dan eigenlijk gewoon niks. De uitdaging is dus simpelweg: overleven en rijker worden. Om het ietsjes makkelijker te maken, moet je het volgende doen.

Maak een gezin bestaande uit één persoon.

Bouw daarmee op het goedkoopste kavel een hutje dat nét groot genoeg is voor de noodzakelijke spullen.

Gebruik zo min mogelijk muren en deuren, maar zorg ervoor dat de slaapkamer en de badkamer twee aparte kamers zijn.

Zorg er ook voor dat er een béétje ruimte is voor 8 personen. Dit is een enorme uitdaging.

Behangen en vloer leggen is niet nodig, ze zijn niet van invloed op hoe mooi de Sims je kamers vinden.

Richt de hut niet in en zorg ervoor dat je niet meer dan 1000 simoleans eraan hoeft te betalen.

Haal je familie uit die hut en sloop de hut niet.

Maak nu je familie van 8 personen aan.

Laat deze dat hutje kopen. Ze houden nu iets meer geld nodig voor het meubilair dan wanneer ze hem zelf gebouwd hadden.

Je wilt het nog iets makkelijker hebben? Maak dan ook andere families aan, gebruik daarvoor eventueel de cheatcodes en zorg ervoor dat deze een telefoon en geen werk hebben. Je familie kan ze dan altijd langs laten komen, zonder met hun werktijden rekening te moeten houden.

Ik heb dit weleens gedaan, maar vond dat wel érg moeilijk. Met een gezin van 4 personen is het al een stukje makkelijker, maar nog steeds uitdagend. Zéker als je kinderen hebt. Ik zou zeggen: succes ermee. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 18:23:22 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom bart1984,

Nee, is niet echt aan mij besteed. Teneerste heb je daar The Sims 2 voor nodig en die weiger ik aan te schaffen. Wat al veel scheelt, want mijn computer weigert die waarschijnlijk af te spelen. Ten tweede wil ik dan mijn sims zich halfdood kunnen laten zuipen, zodat ze midden in de nacht lallend en straalbezopen over straat kunnen zwalken, bekogeld door geïrriteerde buren en drinkend op het sombere leven.

Om de volgende dag met een totaal gare kop op college Filosofie zich te breken over de vraag of God een steen kan maken die Hijzelf niet kan drinken, of zoiets. Ook wil ik ze de meest bizarre en nergens op slaande ontgroeningen kunnen laten ondergaan, ze in elkaar gebeukt laten worden door nóg meer dronken studenten en daarna weer netjes doch gehavend thuis laten komen bij moeder de vrouw voor het avondeten. "Zo schatje, hoe was het op school?"

Maar dat kan daar allemaal niet. Daar is het allemaal weer nét iets te braaf voor. Dit omdat jongere mensen er ook een béétje plezier aan moeten kunnen hebben zonder al te shockerende taferelen. En omdat het Amerika is natuurlijk. Is wel mooi als je een eigen nieuwe hemel en aarde wil vestigen, zoals ik als onverbeterlijke dromerige idealist natuurlijk wel wilde
(met de cheatcode klapaucius of rosebud, afhankelijk van je versie, kun je in The Sims 1 echt wónderen doen...
mondhouden.gifpuh2.gif
), maar verder...

puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

A dirty mind.... puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

http://forum.credible.nl/topic.php?id=3944&singlepost=259958

engel.gifengel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 16:16:32 schreef markvand het volgende:

Uitdaging aangenomen!

O, een vraagje, sims2, of sims1?

Sjaloom markvand,

Maakt niet zo heel veel uit, beiden komen wel op hetzelfde neer. The Sims 2 heeft meer mogelijkheden, maar in essentie is het eigenlijk gewoon hetzelfde spel. Het lastige in The Sims 2 is echter weer dat ze groeien en kunnen doodgaan. Dus je moet ook nog eens gaan fokken. Nou, je weet waarschijnlijk al wel wat voor hels karwei zo'n krijsbaby verzorgen is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 16:49:49 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom markvand,

Maakt niet zo heel veel uit, beiden komen wel op hetzelfde neer. The Sims 2 heeft meer mogelijkheden, maar in essentie is het eigenlijk gewoon hetzelfde spel. Het lastige in The Sims 2 is echter weer dat ze groeien en kunnen doodgaan. Dus je moet ook nog eens gaan fokken. Nou, je weet waarschijnlijk al wel wat voor hels karwei zo'n krijsbaby verzorgen is...

In sims 1 was dat verschrikkelijk, iedere keer kwam zo'n enge heks van de kinderbescherming hem op halenpuh2.gif. Maar waar ik wel van baal is dat nu ik hem heb geinstalleerd hij niet werken wilmuur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
In sims 1 was dat verschrikkelijk, iedere keer kwam zo'n enge heks van de kinderbescherming hem op halen
puh2.gif
. Maar waar ik wel van baal is dat nu ik hem heb geinstalleerd hij niet werken wil
muur.gif

Sjaloom markvand,

Nou, dan maak je het wel érg bont. Ik vraag me dan ook echt af hoe je al die tijd naar dat pedante gekrijs hebt kunnen luisteren... verbaasd.gif Gewoon boksen uitzetten of zo? Vergeet dan niet: als je in het echt zo'n jankertje hebt, kun je hem écht niet uitzetten hoor. puh2.gif

Michiel, dit is juist heel erg interessant, omdat The Sims zó realistisch is, dat je er in je latere échte leven veel aan kunt hebben. Heel educatief dus.

puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:42:59 schreef Tom het volgende:

Ik vind het zo vreselijk irritant dat het eten op de gebedsplaats altijd zo snel opraakt.

Dat vind ik inderdaad ook bloedirritant... Het stomste aan het hele spel eigenlijk.

Oja, ik heb de nederlandse versie en dan hoor je die mensen de hele tijd blaten 'Aanbidders hebben voedsel nodig!' Ook de wonderen hebben nogal vreemde namen, zoals Elementaire Structuur (houtwonder) of Brandende Bal (vuurbalwonder).

@Markvd, dat gooien ga ik eens proberen... alleen mijn wezen zit nu gevangen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens heb ik ook weleens Black & White gespeeld. Maar ik kwam niet echt verder dan het eerste level. Niet omdat ik zo bagger speelde, maar omdat ik me al erg vermaakte met het level zelf. Ik vond het wel grappig toen om een beetje met die mensjes te spelen als met mieren op een mierenhoop. Beetje optillen, beetje huizen platgooien, beetje helpen, dat soort dingen. En later dat beestje van mij, de tijger, een beetje proberen op te voeden.

Helaas ging mijn CD-ROM-speler stuk nét op het moment dat ik in level twee kwam. Dat ding werd weer gerepareerd, maar sindsdien drufde ik het spel niet meer op te starten... Nou ja, nu heb ik hem niet meer en speel ik dus ook niet meer. De enige domper vond ik overigens dat het zo Nederlands was. Heb de Engelse versie bij een naaste gehoord en die is echt tien keer leuker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is niet eerlijk!

Ik heb een hele stoere familie gemaakt maar niet opgeslagenboosrood.gif

Gelukkig heb ik nog wat foto's:

sukkeltjedesukkels3kb.th.jpg

Sukkeltje, het gezinshoofd, met een vergevorderde vorm van wimperhirsutisme.

gerda0li.th.jpg

Gerda, de moeder van Sukkeltje, herkenbaar aan haar.... grijze haar!

truus5gc.th.jpg

Truus, vrouw van Sukkeltje met een voorhoofdimplantaat.

desukkels7ci.th.jpg

Een familieportret!

Namen: alle personen van het mannelijke geslacht heten henk of een variatie daarop, behalve het gezinshoofd, hij heet sukkeltje.

Alle dames heten truus of grietje of een variatie daarop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid