Spring naar bijdragen

Filmpje is  

  1. 1. Filmpje is

    • Verschrikkelijk heb meteen geen eetlust meer
      9
    • Filmpje is echt erg
      38
    • Doet me niks
      3
    • Ik weet niet wat ik erbij voel
      4


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het schoppen van dieren om hun gedrag te corrigeren is sowieso nogal zinloos aangezien een dier geen enkel idee heeft wat er bedoelt wordt met die schop. Iedereen die ervaring heeft met honden weet bijv. dat een klein 'kneepje' in het nekvel vele malen effectiever is als een schop, van schoppen worden ze alleen maar vals.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is niet echt lekker als je 6 uur opsta en de kat zit uit gebreid de botten van de muis te kraken terwijl je aan het eten bent, en die smerige zooi wat in zo'n muis zit. en wegjagen kon niet want hij wou hem niet oppakken, en ik heb te weinig tijd om daar aandacht aan te schenken dus dan schop ik hem weg, niet heel erg hard, gewoon een tik zodat hij het weet.

maar ja was eigenlijk ook wel onze schuld hij had geen eten meer terwijl die stampvolzat big-smile.gif

als je zie hoe dik die is hij is eetverslaafd denk ik.

denk maar niet dat een kat aardig is hij bijt een muis half dood en gaat er leuk mee spelen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kat is altijd de baas in huis en ze kennen in tegenstelling tot wat veel mensen denken geen liefde naar mensen toe. Ze weten dat als ze enorm gaan lopen slijmen dat ze dan vaak hun zin krijgen.

Tuurlijk mag je een kat straffen. Maar als hij bijvoorbeeld naast de bak heeft gescheten dan moet je hem niet als ie bv even later in een andere kamer ligt te slapen hem dan nog een standje geven, want dan begrijpt ie niet waarom je zo boos bent

Je stem verheffen of em iets te hard in zn nekvel vastpakken helpt meestal wel als straf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:47:43 schreef Bronze het volgende:

Is het dierenmishandeling als ik de kat schopt als hij weer op een ochtend met darmen van een muis of vogel ligt te slepen?

Hij kijkt altijd heel lief en doet zulke dingen, daarom heet ze Mabel
big-smile.gif

Waarom zou je je kat straffen? Hij is gewoon aan het jagen geweest, hoort bij z'n instinct...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:03:19 schreef Luctor het volgende:

Een kat is altijd de baas in huis en ze kennen in tegenstelling tot wat veel mensen denken geen liefde naar mensen toe. Ze weten dat als ze enorm gaan lopen slijmen dat ze dan vaak hun zin krijgen.

Nou daar ben ik het niet mee eens, me kat geeft vaak kopjes waar dan ook, bv op de computerburo of op de stoel zonder dat ik haar eerst aai en ook gaat ze lekker op schoot liggen te spinnen zonder aanleiding. ja dat ze me lief vindt

smile.gifsmile.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

als iemand ooit bont of leder koopt, weet dan wat voor erge dingen er gebeuren

Admod note: Film bevat schokkende beelden, wees daar bedacht voor als je de link volgt. De link bekijken is op eigen risico.

http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

en bont3.jpg

bont4.jpg

281x144_fur_fox_in_cage.jpg

fox-fur-15.jpg

als iemand er ooit over begint laat dit zien, mensen moeten weten wat er gebeurd!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat mishandeling van huisdieren een teken kan zijn dat er onder hetzelfde dak ook kindermishandeling plaatsvindt, zo bericht het Amerikaanse tijdschrift Parents.

Van 57 gezinnen waarin kindermishandeling voorkwam, mishandelde zo’n 88 procent ook hun dieren.

Gewoonlijk was het een ouder die een huisdier mishandelde, maar ook mishandelde kinderen kunnen zich op dieren afreageren.

De organisatie die het onderzoek verrichtte, drong er bij ouders, onderwijzers en anderen op aan kinderen serieus te nemen wanneer deze met verhalen komen van mishandelde dieren thuis. Het artikel suggereerde: „Leer kinderen dat mishandeling van welke aard ook verkeerd is.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:49:52 schreef Aimé het volgende:

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat mishandeling van huisdieren een teken kan zijn dat er onder hetzelfde dak ook kindermishandeling plaatsvindt, zo bericht het Amerikaanse tijdschrift Parents.

Van 57 gezinnen waarin kindermishandeling voorkwam, mishandelde zo’n 88 procent ook hun dieren.

Gewoonlijk was het een ouder die een huisdier mishandelde, maar ook mishandelde kinderen kunnen zich op dieren afreageren.

De organisatie die het onderzoek verrichtte, drong er bij ouders, onderwijzers en anderen op aan kinderen serieus te nemen wanneer deze met verhalen komen van mishandelde dieren thuis. Het artikel suggereerde: „Leer kinderen dat mishandeling van welke aard ook verkeerd is.â€

Een zeer intressant onderzoek. Heb je misschien een link? Want hier wil ik wel meer over lezen.

Misschien zouden de instanties wat met deze informatie moeten doen. Bv als ergens een dier mishandeld wordt ook de kinderen goed in de gaten houden.

Ik ben absoluut tegen dierenmishandeling. Het is mijn ogen zeer laag bij de grond om iets/iemand iets aan te doen die niets terug kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is trouwens ook aangetoond, dat mensen die eerst dieren mishandelen, dat er een grote kans is, dat deze mensen, zich later op mensen gaan uiten.

Ik vind dierenmishandeling echt schandalig en dit is natuurlijk zachtjes uitgedrukt.

Naar zulke filmpjes en foto's kan ik eigenlijk niet tot nouwelijks kijken, omdat ik dat gewoon niet aan kan zien. Natuurlijk is het de realiteit, maar ik snap niet dat mensen zo ziek kunnen zijn, dat ze dat kunnen doen. Al dat onnodige leed (het zelfde als zeehondjes doodknuppelen en slachtpaarden naar Italie, stierengevechten enz enz.) Ziek ziek en nog is ziek.

De wetten in Nederland zijn gewoon veel te soepel en er mag nog te veel (er komt weer langszaam verandering in yes.gif ).

Ik verzorg alle beesten in mijn naaste omgeving gewoon super en doe daar mijn best voor en als ik mij ergens voor in kan zetten doe ik dat.

Maar ik denk, dat je het jammer genoeg, nooit helemaal de wereld uitkrijgt, want er lopen genoeg gekken rond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:22:18 schreef Saartje het volgende:

[...]

idd, in nederland gebeurt het eigenlijk nooit meer op zown manier. De dieren die wij eten hebben een snelle en pijnloze dood gekregen. Maar in amerca zijn ze nog niet zo ver, deze vreselijkste manieren zijn het goedkoopst en het gaat daar alleen maar om geld. De overheid doet er ook weinig aan. Gelukkig leven wij in nederland
knipoog_dicht.gif

Natuurlijk kan er nog veel verbeterd worden, ook hier. Daar ga ik me vanaf volgend jaar mee bezig houden(ik ga dierwetenschappen studeren). Er wordt in wageningen heel veel onderzoek gedaan naar combinaties van voordelen voor dieren en boeren.

Lol...de dieren die je eet hebben een pijnloze dood gehad...? Laat me je dit vertellen : Kippen hebben van nature een rangorde. Als een hogere kip een lagere kip pikt, zou de lagere kip zich normaal gesproken terugtrekken. In de bio-industrie kan dit echter niet, waardoor de dieren elkaar aanvallen. Wat doen de boeren eraan? Ze snijden de snavels van de dieren af, met een warm mes (uiteraard zonder verdoving) , wat je kan vergelijken met een zenuwbehandeling zonder verdoving.

Slachtkuikens worden doorgefokt, zodat ze bizar snel heel dik worden, een dikke borst etc krijgen. Jaarlijks groeien miljoenen dieren dood, omdat de organen of de poten de groei niet bij kunnen houden.

Het slachten van slachtkuikens is letterlijk lopende band werk. De dieren worden uit de kratten getrokken en aan de poten aan de slachthaken gehangen. Met een snelheid van meer dan honderd dieren per minuut worden ze eerst elektrisch verdoofd in een waterbad. Vervolgens wordt automatisch de halsslagader doorgesneden en worden de dieren gebroeid in kokend water om de veren los te weken. Als het goed is tenminste... Want in veel slachthuizen word met zwakkere stoom gewerkt, dat is beter voor de kwaliteit van het vlees (er komen dan minder bloeduitstortingen in het vlees ).

Varkens leven in zo'n kleine ruimte dat ze in hun eigen stank van hun uitwerpselen liggen. De meeste mannelijke biggetjes worden onverdoofd gecastreerd. Deze zeer pijnlijke ingreep wordt door boeren gedaan om de 'berengeur' aan het varkensvlees te voorkomen. In Engeland is dit verboden maar hier nog niet. Wat dacht je in dit weer? De helft van de varkens/runderen/kippen die worden getransporteerd komen dood aan ...

En dan nog alle andere dieren zoals konijnen, kalkoenen, eenden en runderen...

Nee...er valt hier niet te spreken van een pijnloze dood.

Hoeveel uren van marteling moet een dier niet meemaken voor de paar seconden van genot voor jouw tong? (Overigens niet op jou gericht hoor, tis gewoon een bekende uitspraak).

Link naar bericht
Deel via andere websites

De mensen die zeggen hier zich niks van aan te trekken..zou ik weleens willen horen als zij hun eigen familie en met name kinderen zouden horen schreeuwen als dr balletjes eraf geknipt zouden worden.. En varkens zijn slimme dieren.. Reken maar dat ze leed voelen..zoals alle dieren waarschijnlijk.

Mensen zeggen soms dat vissen niks voelen... Maar jij zou het ook niet leuk vinden als iemand een haak door je lip prikt...ook al zou je het niet voelen..

(Daarbij denk ik dat de meeste ontwikkelde dieren pijn voelen en ook zoiets als emoties..Kijk een keer naar de moeder van een jonge gnoe wiens kalfje word verscheurd door een stel leeuwen. Het feit dat er geen tranen komen betekent niet dat het dier niks voelt.... Dieren kunnen er alleen beter mee omgaan dan de mens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

bekijk hier de filmpjes,op de website van gaia

link

Samengevoegde post 13-9-2006 10:11:06:

dat van circusdieren moet je zien

als je die filmpjes bekijkt,je aandacht eraan geeft.dan kan ik niet geloven dat je nog met een gerust hart vlees kan eten.ook uit christelijk oogpunt...nu worden die dieren mishandeld en het is allemaal vreselijk,ook die transport.kijk filmpjes maar

vroeger was dat anders, mensen aten toen heel weinig vlees,en zo'n industrie was er toen gelukkig ook niet...maar nu wordt het echt te erg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, erg natuurlijk. Zolang je wel maar verschil blijft maken tussen mens en dier, als ze dit met mensen zouden doen zou dat nog veel erger zijn imo...

Ik ben tegen dierproeven voor make-up e.d., al ben ik wel weer blij dat mijn lenzenvloeistof eerst op dieren is getest, liever dat dan na 2 jr. blind worden...

Verder werk ik zelf met proefdieren voor wetenschappelijke doeleinden. Daar heb ik het niet makkelijk mee, maar het hoort bij het werk. Hopelijk kan ik er iets goeds mee doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid