Spring naar bijdragen

geesten oproepen * LEES DIT!


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:56:57 schreef bloduwedd het volgende:

glaasje draaien kan verkeerd aflopen ja. Vaak wordt glaasje draaien gedaan door contact te zoeken met overleden familieleden/kennisen/vrienden enz. Als zij dat echt zijn die op jouw oproep afkomen, zullen zij vanalles doen omdat te bewijzen(telefoonnummers die kloppen geboortedata´s namen enz.)Let er wel op dat je niet met deze antwoorden in gedachte gaat spelen, omdat als degene die je aangetrokken hebt niet degene is die je bedoelt, het antwoord mentaal op kan pikken en dit enkele sessies volhouden zonder door de mand te vallen.

Wat is het gevaar van glaasje draaien.

Wanneer je met glaasje draaien zomaar een geest aantrekt heb je een goede of een slechte. Een goede zal er geen moeite mee hebben als je later het contact zal verbreken, vooral wanneer de gespreksstof opraakt, en zal je met rust laten. Slechte geesten zullen dit niet doen. Tenslotte ben jij hun enige kanaal tot de levende wereld. Zij kunnen er niet tegen dat jij niets meer van je laat horen, en zullen op allerlei manier je tot contact dwingen(het laten horen van klopgeluiden, dingen laten vallen, van de trap af duwen enz.)

Mijn advies, ga niet channelen als je niet weet wat je aan kunt trekken. Als je contact wil zoeken met familieleden, doe dat dan d.m.v een kaars aasteken en sterk aan diegene denken(dit kan je het beste doen op Samhain, 31 oktober)omdat je mentaal de overledenen aantrekt. Verwacht geen spectaculare ontmoeting, eerder een vluchtige aanraking of een vaag gevoel van aanwezigheid.

Groetjes Blodeuwedd

Duidelijk moge zijn dat het christendom hier niet achter staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

waarom mag je van het christendom geen afscheid nemen van iemand die overleden is. Stel, een vriend van je komt om bij een ongeluk, en je hebt geen tijd gehad om afscheid te nemen. Waarom zou je dan geen kaars voor diegene mogen branden en even contact mogen zoeken om zo afscheid te nemen........ik zie het kwaad er niet van in. Ik heb het nu natuurlijk niet over onbezonnen glaasje draaien, dat we daar geen misverstanden over krijgen.

groetjes bloduewedd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:06:00 schreef salt4Christ het volgende:

Dat moge duidelijk zijn Glenn.

De bijbel verbiedt het zeer expliciet, dus ik denk niet dat we nog een keer hoeven te herhalen wat de bijbel zegt.

?? Wat verbied de Bijbel? Om een kaars aan te steken? Om te denken aan een geliefde die overleden is?

Ik denk dat het ritueel hier beschreven ook geen kwaad kan.

Later,

Jona

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 19 juni 2003 21:07:13 schreef bloduwedd het volgende:

waarom mag je van het christendom geen afscheid nemen van iemand die overleden is. Stel, een vriend van je komt om bij een ongeluk, en je hebt geen tijd gehad om afscheid te nemen. Waarom zou je dan geen kaars voor diegene mogen branden en even contact mogen zoeken om zo afscheid te nemen........ik zie het kwaad er niet van in. Ik heb het nu natuurlijk niet over onbezonnen glaasje draaien, dat we daar geen misverstanden over krijgen.

groetjes bloduewedd

Een kaarsje opsteken niet nee. Maar het doelbewust contact zoeken met 'goede geesten' wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus het doelbewust concact zoeken met een goede geest die een overleden familielid zoeken is fout. Ik zie er het foute niet van in! als je op die manier dingen af kunt sluiten, what´s te point! je mag wel contact zoeken met god maar niet met een overleden familielid....

groetjes blodeuwedd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zit allemaal tussen de oren....net zoals voodoo...dat werkt ook alleen maar wanneer je erin gelooft.

Wanneer je ervan overtuigd bent dat er demonen bestaan en je doet iets om die dingen "op te roepen"... reken maar dat ze dan in je hoofd zitten.

Wanneer je NIET in demonen gelooft...kun je gillen zo hard je wilt... die dingen komen echt niet hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 01:06:25 schreef salt4Christ het volgende:

Zou het niet andersom kunnen zijn?

Dat ze wel bestaan, maar dat ze zich verborgen houden voor hen die niet in hun geloven?

Dus fantaseren wij of ontkennen jullie?

Waarom zouden ze zich veboden houden voor mensen die niet in ze geloven..verbaasd.gif

Het lijkt mij juist dat, wanneer je b.v. graag erkent wilt worden en je "ding" wilt doen (wat demonen kennelijk willen) je JUIST bij mensen die NIET in je geloven aan het goede adres bent. Die zijn a) niet voorbereid want ze weten niet wat er gebeurt en B) ze gaan dan WEL in demonen geloven. Nee, de logica van het "zich niet laten aan mensen die niet in ze geloven zie ik niet zo zitten.

Dan zou dus god zich ook alleen maar laten "zien" aan mensen die al in hem geloven. En dat klopt ook...iemand die niet in god gelooft zal ook niets van god merken. Alleen wanneer je WEL in hem gelooft "merk" je iets...bij jezelf, van binnen.

m.a.w. zit het geloof in god en demonen in je hoofd, zodat niet-gelovigen er niets van zien...of...willen ze alleen iets met mensen te maken hebben die al in hun geloven...verbaasd.gif

Ik vind dat laatste een beetje vreemd...reklame mensen richten zich op mensen die hun produkt nog NIET kennen... op deze manier zal natuurlijk nooit iedereen gelovig worden, wat toch de bedoeling is van god..?

Nee.. de logica is ver te zoeken bij een zich schuilhoudende god en demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Demonen vinden het -volgens mij- het allermooist als je niet in God gelooft.

Dus als je niet in demonen gelooft, geloof je ook niet in God, dus waarom zouden ze zich aan je laten zien?

pas als je ze op gaat zoeken............dan 'pakken' ze je en dan kan God je alleen verlossen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 11:07:31 schreef hallo het volgende:

Demonen vinden het -volgens mij- het allermooist als je niet in God gelooft.

Dus als je niet in demonen gelooft, geloof je ook niet in God, dus waarom zouden ze zich aan je laten zien?

pas als je ze op gaat zoeken............dan 'pakken' ze je en dan kan God je alleen verlossen!

Waarom zouden demonen het het allermooiste vinden wanneer je niet in god gelooft...?

Wanneer iemand niet in god gelooft..."kunnen" ze toch niets met die mensen..? (tenminste, dat begrijp ik uit bovenstaande)

Iemand die niet in god gelooft...heeft dus ook geen "last" van demonen.

Waarom zou je dan in god geloven..? Om een deur open te zetten voor demonen..?

De logica ontgaat mij nog steeds volkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We vervallen in herhaling, lees eens wat posten terug.

Als demonen zich voor jou zouden openbaren, dan zou jij gaan geloven, en logisch concluderen dat er dan ook de mogelijkheid van een God is.

Dus het is niet in het voordeel van demonen zich aan atheisten te openbaren.

En demonen zijn de domste niet.

En hun doel is niet om iets met je te kunnen doen, maar om je van God af te houden.

Dus als je ff een keer glaasje gaat draaien voor de lol gaan ze niets spectaculairs doen, want hun doel hebben ze al verder gebracht.

Doordat jij glasje draait, dan krijgen zij een legaal recht op jouw leven en dat gebruiken ze op een slimme manier.

Ze zullen zich schuil houden en subtiel in je leven werken, door je te verleiden nog meer te zondigen zo dat je nog meer van God af komt.

God heeft zich zeker wel aan jouw geopenbaard, al is het alleen maar door Zijn schepping en onze getuigenissen, maar jij doet het af als iets natuurlijks of een leugen.

God gaat heus niet forceren.

Hij houd van je, maar Hij zit heus niet te piekeren "Oh ik moet moos hebben". De verantwoordelijkheid ligt bij jouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok - persoonlijk vind ik dat we al te veel aandacht en te veel eer hebben gegeven aan het kwade...ja, er mag en moet zelfs over gepraat worden, maar niet de hele tijd.

Zo geef je aandacht aan hem die het niet verdient, en niet aan Hem die het wel verdient!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 13:29:40 schreef John het volgende:

Ok - persoonlijk vind ik dat we al te veel aandacht en te veel eer hebben gegeven aan het kwade...ja, er mag en moet zelfs over gepraat worden, maar niet de hele tijd.

Zo geef je aandacht aan hem die het niet verdient, en niet aan Hem die het wel verdient!

bedoel je hiermee dat er een slotje komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, een slotje wil ik zelf nog net niet geven, maar ik bedoel hiermee te zeggen:

geef het kwade niet te veel aandacht, dat is juist wat hij wil! Zo laat je hem ook toe in je leven...en dat is juist wat wij hier niet willen.

Dus post alleen maar als je echt nog iets wilt toevoegen aan de discussie, niet om hem op gang te houden...maar dat is mijn -persoonlijke- mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 13:47:31 schreef John het volgende:

Nee, een slotje wil ik zelf nog net niet geven, maar ik bedoel hiermee te zeggen:

geef het kwade niet te veel aandacht, dat is juist wat hij wil! Zo laat je hem ook toe in je leven...en dat is juist wat wij hier niet willen.

Nou ja... wanneer je ergens niet over praat bestaat het niet...verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif

Mij best hoor...ik ga wel glaasje draaien...widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik absoluut niet gezegd Moos.

Zul je bij anti-Christenen -diepgaande- gesprekken kunnen volgen over het leven van Christus? Denk het niet...Maar toch bestaat Hij.

Hoe meer je over hem spreekt, hoe meer je hem de macht in je leven geeft: je spreekt over hem en niet over Hem. Je laat hem je leven leiden, door tegen hem te getuigen, maar in feite moet je je leven door Hem laten leiden door over Hem te getuigen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij John.

De nieuwste posts voegen toch niets zinsvols toe.

Moos ontkent (en dat hebben we al eerder behandeld in deze discussie, dus het is gewoon een herhaling).

Bloduwedd geeft gewoon zijn anti-christelijke mening, dat ik overigens niet waardeer.

En als er niets zinvols aan de discussie wordt toegevoegd, dan zitten we nutteloos te zeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is t verschil tussen geesten en demonen en waarom zouden we zo bang voor ze zijn ze bestaan maar kunnen ze echt schade aanrichten? ik heb dr zelf ook ervaring mee maar ik weet dr niet alles van kan je op het moment zelf weten of het een slechte of goede geest is ik ben nu om t zomaar te zeggen losgelaten door die geesten ze hebben al een paar maanden nix gedaan maar hoe weet je wat voor soort geest t is en hoe je VEILIG contact kan zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:06:50 schreef someone het volgende:

wat is t verschil tussen geesten en demonen en waarom zouden we zo bang voor ze zijn ze bestaan maar kunnen ze echt schade aanrichten? ik heb dr zelf ook ervaring mee maar ik weet dr niet alles van kan je op het moment zelf weten of het een slechte of goede geest is ik ben nu om t zomaar te zeggen losgelaten door die geesten ze hebben al een paar maanden nix gedaan maar hoe weet je wat voor soort geest t is en hoe je VEILIG contact kan zoeken.

Ik ben er sowieso van overtuigd dat er alleen 1 goede geest is, de Heilige Geest, en als je in chr. samenkomsten vraagt of die Geest wilt komen zal er zeker geen slechte komen.

Daarnaast wordt beweerd dat er goede en slechte zijn, maar die goede is evengoed slecht, hij doet zich voor als goed, om je te lokken. Nogmaals, de satan is sneaky-er dan je denkt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Amen voor Glenn.

Een man die ik kende (de man die mij heeft bekeerd) kende een andere man.

Deze andere man was een karate expert en had een demon in zich en deze demon liet hem een bepaalde moeilijke karate-schop doen.

Een "goede" geest zou je hem misschien noemen.

(Nu is die man inmiddels bekeerd en bevrijd van die demon en kent hij Jezus. Het is veel beter Jezus te kennen dan een demon te hebben. En nee hij kan die schop niet meer doen).

Toen satan Jezus verzocht probeerde hij Jezus de wereld te beloven, maar Jezus gaf niet in.

Feit is dat God in de bijbel het contact zoeken met demonen verbiedt.

En wil je Zijn gebod breken alleen omdat het contact met een geest gaaf lijkt?

Als God iets verbiedt in Zijn woord is dat genoeg reden voor mij om dat niet te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid