Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 415
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Quote:

Graag even een christelijk tijdschrift in huis:

Die krijg ik soms al gratis van een collega of mijn buurvrouw, die zijn beiden getuigen van Jehovah.

Ondanks de grote meningsverschillen kan ik met beiden gelukkig goed opschieten. Ik wist trouwens niet dat je die wachttorens via internet kon bestellen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

logo_159x37.gif

Convoy of hope is een christelijke hulporganisatie die via de lokale kerken hulp verlenen aan de mensen die deze hulp zo hard nodig hebben. Het voordeel hiervan is dat het geld bij de bevolking terecht ipv ergens halverwege blijft hangen. Daarnaast natuurlijk een stukje visie denk ik van dat de kerk een rol speelt in de gemeenschap.

Voor de ramp die recent plaats vond ik Haïti was Convoy of Hope al bezig in dit land. Nu door deze ramp is de hulp nog harder nodig dan voorheen. Het voordeel is dat Convoy of Hope haar contacten er al heeft en dat is iets gunstigs voor de hulpverlening natuurlijk. Maar door de ramp is natuurlijk elke donatie erg welkom. Het voordeel is dat de organisatie niet bij 'gelegenheid' van die concrete ramp is opgericht maar op verschillende plekken op de wereld actief is. Dus geld zal altijd terecht komen op plaatsen waar mensen het hard nodig hebben.

Website: link

De Europese website: link

Een Nederlandse website die er kennelijk uit ligt: link

Artikel uit het Nederlands Dagblad waar deze organisatie wordt genoemd: link

Wikipedia: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Hier mag ik spammen? big-smile.gifpuh2.gif

Oké, hier komt m'n berichtje dan:

Heya geloofwaardige vrienden ^^

Hebben jullie het een beetje gevolgd met EO zoekt nieuw talent? Je moest dus een filmpje uploaden, en dan zou je kans maken om een nieuwe EO presentator te worden.

Zelf ook ff iets in elkaar geknutseld (misschien vinden jullie ook leuk om mee te doen!)

Anywayy....

Nu had geenstijl.nl (nogal anti-christelijke website met bijna een kwart miljoen bezoekers per dag), een (voorpagina) artikel aan de zoektocht gewijd, waar ik nog persoonlijk genoemd werd.

Op zich super vet, want ik (de "winnaar van het wk onzeker in de spiegel kijken" en "dramgristen die een moraalprent probeert uit te leggen&quotknipoog_dicht.gif, krijg nu allemaal mailtjes van ongelovigen die vragen waarom ik in God geloof enzo big-smile.gif Prijs God!

Maarrrr........................

Nu werden er bij sommige mensen wel een paar heel denigrerende opmerkingen gemaakt. Als een enkeling van jullie hun een hart onder de riem zouden willen steken met een lieve opmerking zou cool zijn smile.gif.

Verder is m'n rating ook van 5 sterren naar 2 sterren gegaan :S, misschien verdien ik geen 5 sterren, maar zouden een paar van jullie misschien ff willen kijken hoe eerlijk die 2 sterren zijn (A)(A) (Link). Je hoeft je niet te registreren om te stemmen (duurt nog geen 10sec).

Bedaaaankt big-smile.gif (A)

Overigens is het filmpje 3 minuten, maar die tweede helft, waarin ik over mezelf vertel is vet oninteressant en onleerzaam, dus dat hoef je niet te zien hea xD. De eerste helft kan wel heel leerzaam zijn.

Ciaaaaoozzz,

Simeones


Samengevoegd:

Edit: Ik zie net dat de ergste opmerkingen al weer een beetje weg zijn (d.w.z. je moet er een paar pagina's voor terug, kijk bijv. nr. 9, Frans) Ciaozz

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

een gezellige chatroom, genaamd God Loves You, waar je dus over je geloof kan praten, maar ook over alledaagse dingen.

je kunt er als gast chatten, maar het mooiste is natuurlijk als je even registreert, dan kun je ook een profiel aanmaken.

hier is de link:

link

ik moet er wel even bij vermelden dat de meeste kans op chatters 's avonds is, overdag is de chatroom er ook, maar dan tref je niet snel een beheerder aan, chatten kan dan wel gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...
  • 10 months later...

Mmmh, jammer. Het lijkt me op grond van de Bijbel niet de bedoeling als christenen elkaar de maat nemen of meten met twee maten. Op grond van de Bijbel is het aan te bevelen in liefde met elkaar te wandelen en elkaar hoog te achten (ongeacht of iets al dan niet grappig bedoeld is).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

God is geen sinterklaas

God is geen Sinterklaas. De gemijterde grijsaard is er maar af en toe, eenmaal per jaar. En zelfs dan is hij niet bereikbaar in onze normale levenssfeer: hij begeeft zich overal heen op een hoger niveau, op de daken. Wel gooit hij af en toe wat naar beneden, wel mag je af en toe bij ‘m komen, maar niet te vaak, alleen maar als je geroepen wordt. En dan blijkt: hij houdt een boek bij. Dat fabeltje van die trip in-de-zak naar het Iberisch schiereiland is bij mijn weten nooit ten uitvoer gelegd, maar báng was je wel. Er was een ‘roe’, wat dat ook was: wie stout was, kréég ‘m. En je vreesde de gestrengheid van de heilige bisschop. Hem volgen? Niks hoor. Hoe hij dat allemaal doet, ‘op de hoge, hoge daken’ met zijn knecht, dat is een groot mysterie, maar in ieder geval worden kindertjes (en grote mensen) niet geacht daaraan mee te doen.

God is geen sinterklaas. Veel ernstige christenen delen die mening ten volle. Als je even wat meer tijd neemt om naar hen te luisteren, dan bedoelen ze dat God lang niet zo royaal geeft als de Sint, wat dacht je wel. God strooit zijn genade niet zomaar rond, als pepernoten. Het christelijke geloof is een ernstige zaak, als je dat maar wel eventjes wilt bedenken. Ik vrees zelfs dat ik op deze blog kritiek krijgt: je mag toch die hele vergelijking niet maken?! Je mag over God toch geen grapjes maken?

Nee. Dat is waar. Dat mag niet. Eén van de problemen van het christendom is evenwel dat we aan de God en Vader van onze Heer Jezus Christus eigenschappen toedienen die verdraaid dicht bij die van de sint komen. Enerzijds de minzaamheid, afstandelijke vriendelijkheid, maar ook de strengheid, de onmogelijkheid om ‘gewoon’ contact te leggen, en het gevoel, ergens diep in je hart, dat het er eigenlijk totaal niet toe doet of hij nu bestaat of niet.

God is geen Sinterklaas. Hem kun je volgen. ‘Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die Hij liefheeft’, zegt Efeze 5 vers 1, ‘ga de weg van de liefde’. Jezus is Iemand die dichtbij komt, en die een heel directe oproep voor ons heeft: VOLG! Nu vatten we ook dát vaak weer verkeerd op: alsof de Heer ons een soort militair bevel toevoegt, en wij Hem gewoon achterna moeten, zonder te zeuren. Floyd McClung legt in zijn nieuwste boek VOLG uit dat het juist heel wat anders is. God neemt je op in ZIJN verhaal. Discipelschap is het vormen van jouw leven naar Zijn leven. Aanbidding: houden van Jezus, zoals Hij zijn Vader liefhad. Opdracht: houden van de wereld. Gemeenschap: houden van elkaar.

Je voeg je in het leven van de Heer, en Hij in jouw leven, zoals een man en een vrouw hun levens in elkaar vlechten in hun huwelijk. Zonder voorbehoud, totaal zich aan elkaar gevend.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid