Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

wilde jij ook een koran van hem hebben???

Nee, natuurlijk niet. Een Koran zou ik gelijk door het toilet hebben gespoeld ;)

getuigt mijns izniens niet van een oicumenische instelling

jij weet wel dat de eerste 5 boeken in de bijbel en koran gelijk zijn?

weet jij wel iets van de Islam?

Een oecumenische instelling zie ik niet terug in de Bijbel. Gelovigen horen God te dienen en andere leringen te verwerpen.

Dat de eerste vijf boeken in de Bijbel en koran gelijk zouden zijn, was mij niet bekend. Mij was iets anders bekend. Abraham werd bijvoorbeeld in Genesis opgedragen Izaäk te offeren, maar ik heb begrepen dat in de koran niet is vermeld welke zoon door Abraham (Ibrahim) zou worden geofferd, maar dat de moslims in het algemeen aannemen dat dat Ismaël moet zijn geweest.

Zover ik weet, verschillen de eerste vijf Bijbelboeken nogal van hetgeen in de koran staat.

Ooit heb ik een-derde deel van de koran gelezen, maar ik vond het boek te oninteressant om verder te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 415
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

"God wil dat alle zieken genezing ontvangen"

"Ziekte en pijn is altijd afkomstig van de duivel. God wil te allen tijde dat we gezond en pijnvrij door het leven gaan," zegt Ronald Plat, de bedenker van de term "gloriestoelen". Mensen die ziek zijn, worden tijdens evangelisatie-acties op straat uitgenodigd om plaats te nemen op de gloriestoelen. Plat: "Eerst wordt gekeken of de benen even lang zijn, zo niet, dan wordt er gebeden en zet God ze recht. Vervolgens mogen we ook bidden voor andere klachten en ziekten."

[...]

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
"God wil dat alle zieken genezing ontvangen"

"Ziekte en pijn is altijd afkomstig van de duivel. God wil te allen tijde dat we gezond en pijnvrij door het leven gaan," zegt Ronald Plat, de bedenker van de term "gloriestoelen". Mensen die ziek zijn, worden tijdens evangelisatie-acties op straat uitgenodigd om plaats te nemen op de gloriestoelen. Plat: "Eerst wordt gekeken of de benen even lang zijn, zo niet, dan wordt er gebeden en zet God ze recht. Vervolgens mogen we ook bidden voor andere klachten en ziekten."

[...]

link

Bedankt voor de link. Kijk je weleens Sid Roth It's supernatural met Guillermo Maldonado o.a.? Zeer geloofsopbouwend, glory 24/7

http://www.sidroth.org/site/News2?abbr= ... _ctrl=1141

En met Jim Richards over genezing:

http://m.youtube.com/watch?v=OrRe6Qn4HVE

Link naar bericht
Deel via andere websites
"God wil dat alle zieken genezing ontvangen"

"Ziekte en pijn is altijd afkomstig van de duivel. God wil te allen tijde dat we gezond en pijnvrij door het leven gaan," zegt Ronald Plat, de bedenker van de term "gloriestoelen". Mensen die ziek zijn, worden tijdens evangelisatie-acties op straat uitgenodigd om plaats te nemen op de gloriestoelen. Plat: "Eerst wordt gekeken of de benen even lang zijn, zo niet, dan wordt er gebeden en zet God ze recht. Vervolgens mogen we ook bidden voor andere klachten en ziekten."

[...]

link

Ronald Plat met zijn glorie stoelen en zijn; allereerst de beenlengte verschillen genezen het makkelijke kunstje.

En daaraan kun je zien dat het een oneerlijke voor de gek houderij is.Ik heb het wel eens met mijn fysiotherapeut over gehad: 'oh dat is een kleinigheid voor even, even de stand van de heupen iets anders' was zijn antwoord. En welk belang dient het iedereen met beenlengte verschil meteen genezen, wil dhr Plat resultaat laten zien?

Lees de reacties; bij de meesten sluit ik me aan. Het maakt verdrietig en zet alle mensen die lijden en geloven in de kou.

Ik voel zo'n weerzin tegen dit soort zaken; mijn schoonzusje en schoonmoeder ernstig ziek. Mijn schoonmoeder weet dat haar tijd in Zijn hand is en is niet opstandig. Bidden om genezing natuurlijk, en intens. Maar deze poppenkast door iedereen op straat te genezen van beenlengte verschillen (en wie heeft dat niet, volgende week hebben ze het weer). Het voorbeeld van Joni Eareckson kwam langs. Dat is Godsvertrouwen, een dwarsleasie en toch haar vertrouwen op God stellen, juist haar vertrouwen op God stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"God wil dat alle zieken genezing ontvangen"

"Ziekte en pijn is altijd afkomstig van de duivel. God wil te allen tijde dat we gezond en pijnvrij door het leven gaan," zegt Ronald Plat, de bedenker van de term "gloriestoelen". Mensen die ziek zijn, worden tijdens evangelisatie-acties op straat uitgenodigd om plaats te nemen op de gloriestoelen. Plat: "Eerst wordt gekeken of de benen even lang zijn, zo niet, dan wordt er gebeden en zet God ze recht. Vervolgens mogen we ook bidden voor andere klachten en ziekten."

[...]

link

Ronald Plat met zijn glorie stoelen en zijn; allereerst de beenlengte verschillen genezen het makkelijke kunstje.

En daaraan kun je zien dat het een oneerlijke voor de gek houderij is.Ik heb het wel eens met mijn fysiotherapeut over gehad: 'oh dat is een kleinigheid voor even, even de stand van de heupen iets anders' was zijn antwoord. En welk belang dient het iedereen met beenlengte verschil meteen genezen, wil dhr Plat resultaat laten zien?

Lees de reacties; bij de meesten sluit ik me aan. Het maakt verdrietig en zet alle mensen die lijden en geloven in de kou.

Ik voel zo'n weerzin tegen dit soort zaken; mijn schoonzusje en schoonmoeder ernstig ziek. Mijn schoonmoeder weet dat haar tijd in Zijn hand is en is niet opstandig. Bidden om genezing natuurlijk, en intens. Maar deze poppenkast door iedereen op straat te genezen van beenlengte verschillen (en wie heeft dat niet, volgende week hebben ze het weer). Het voorbeeld van Joni Eareckson kwam langs. Dat is Godsvertrouwen, een dwarsleasie en toch haar vertrouwen op God stellen, juist haar vertrouwen op God stellen.

Inderdaad denk ik dat een beenlengte nogal snel veranderd. Ik heb het zelf met eigen ogen gezien. Eigenlijk is het een groot wonder: iemand heeft benen met verschillende lengte en heeft daardoor (rug)klachten en iemand bidt daarvoor en de patiënt geneest van klachten.

Het heeft niets te maken met een poppenkast. Het maakt niemand verdrietig en zet mensen die lijden en geloven niet in de kou. Jezus is gekomen opdat mensen geen verdriet meer hebben en niet meer in de kou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eulogía,

Als ik op jou reageer heb ik het idee tegen een muur te praten. Je pakt er iets uit over de beenlengte verschillen maar het grote lijden laat je liggen.

Toch geloof ik niet dat je gevoelloos bent, je gelooft het zo en kan w.s niet anders zoals ik niet anders kan.

Steeds plaats je zulke berichten weer, ook al valt iedereen over je heen.

Mijn vraag : waarom wil je dit steeds weer plaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil het telkens weer plaatsen, omdat ik elk medemens het beste gun.

Ik wil dat elk medemens in gezondheid en voorspoed terecht komt.

Ik had het begrepen wanneer je gezegd had; ~~ik gun mensen dat ze God leren kennen~~.

Is een christen verzekerd van voorspoed en gezondheid, waren de apostelen dat?

Wat was de doorn in Paulus vlees? Hij had er moeite mee maar eindigde toch met: Uw genade is mij genoeg. Had dat met gezondheid en voorspoed te maken? M.i meer met overgave, ondanks alles wat me kwelt is Uw genade mij genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid