Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 415
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Twee zeer goede sites die ingaan op allerlei tegenstrijdigheden in de bijbel en andere, op het eerste gezicht sterke, argumenten van skeptici.

www.tektonics.org

Ik zag dat deze al genoemd is. Het is echt een van de beste en uitgebreidste sites die ik ken.

www.christian-thinktank.com

Ook een zeer uitgebreide apologetiek site van een man die later pas christen geworden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:56:55 schreef Ann het volgende:

Admod note:
Dat is geen website!

opzich vind ik dit helemaal niet leuk.. helaas is dit wel de werkelijkheid en daar draait het tenslotte om..

Zolang iedereen de ernst van dit spotje in ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:53:50 schreef Mad Harry het volgende:

[...]

Nou ja zeg!

Vertel eens waarom die site dan wel ook eens de moeite zou zijn?!

Weet ik veel,

jullie zijn hier allemaal zo'n gelovige mensen, ik wou jullie reacties eens zien

jullie kunnen echt niet tegen kritiek zo te zien, en zeker niet t.o.v Jezus en God.

In plaats van dat je nu gewoon eens nadenkt over wat er staat, of dat je zegt waar je het mee eens bent of niet, maar nee,

je moet weer direct in de aanval gaan staan nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Rock Engeltje,

Ik heb de site met interesse bekeken en kan me wel voorstellen dat er zo gepikeerd wordt gereageerd. Hoe zou jij reageren als je allerbeste vriend, die alles voor jou heeft gedaan, zwart wordt gemaakt? Ik wil er best met je over discussieren, alleen niet hier. Ik raad je aan om er een topic over te openen, of in een al bestaand topic erover door te praten. Dan zal ik eventueel met argumenten komen waarom deze site erg kortzichtig is. Is dat een deal? knipoog_dicht.gif

Oogje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Eru Iluvator,

Daar heb je helemaal gelijk in, maar daarom heeft Rock Engel nog wel recht op een goede onderbouwing. Hoe rukt de tekst de bijbel precies uit het verband? Ik kan ook bijvoorbeeld zeggen dat jij slechte posts schrijft smile.gif, maar je hebt er meer aan als ik zeg wat jij slecht doet.

Maar ik neem aan dat het niet de bedoeling is hier verder over deze site te discussieren, dus mijn aanbod voor Rock Engel blijft gewoon staan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat op die site alles (uitspraken van Jezus e.d.) uit zijn verband worden gerukt IS de onderbouwing, namelijk van dat die site niet goed is.

Verdere verduidelijking:

Lees de context van de aangehaalde verzen en uitleg. Pak ook nog eens een concordantie erbij, vraag het aan een dominee, en je zal zien dat alle aangehaalde uitspraken kloppen met de Bijbel en goede, christelijke principes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt nog ruzieën tussen de vermeende anti-christenen. De ene heeft werkelijke bewijzen dat de Paus hem is, de ander het Wachttoren Genootschap, en deze weer Bush...

Ik zie het al voor me: "Wegwezen jij, ik ben de anti-christ!"

"Ah, kom jij stelt geen ruk voor! Nee hoor, ik ben hem en niemand anders!"

"Niet waar, ikke ben hem!"

"Nee, IK!"

Ik zou me bijna op die tijd gaan verheugen (cool muziekje op die site trouwens, lekker onheilspellend)... clown.gifclown.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid