Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:57:13 schreef Skippy het volgende:

Hilversum - Het Eurovisie Songfestival is in Nederland matig bekeken. Iets meer dan 1,2 miljoen mensen zaten voor de buis, veel minder dan andere jaren.

1,2 miljoen homo's? Die zijn dol op het festival knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:59:19 schreef RobertF het volgende:

Enschede.

Dat was al om vier uur 's middags?

Weet het nog als de dag van gisteren nosmile.gif

Ach, het is wel grappig om te kijken. Kan je voor elk balkan land een lijstje maken op wie ze stemmen en het komt 90% van de tijd overeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

En we gaan vrolijk verder met het songfestival 2006:

HELSINKI - In Finland heeft de twijfel toegeslagen na de bekendmaking van de band, Lordi, die het land bij het Europese songfestival op 18 mei in Athene zal vertegenwoordigen. Deze heavy metal band uit Noord-Finland staat bekend om de spraakmakende live-optredens.

Plaatje van mensen in carnavalspak...

De bandleden flirten met kannibalisme door middel van teksten over " motorzaagbuffets" en brandend vlees, er wordt gillend met bloed gespoten en er worden babypoppen opgeblazen. Veel Finnen zijn bovendien achterdochtig vanwege de mystiek rondom de bandleden, die weigeren om hun maskers af te zetten.

Laatse woord

Nadat Finland bij het Europese songfestival jaar in, jaar uit onderaan was geëindigd, kreeg de Finse omroep een idee. Dit jaar zouden de Finse kijkers in plaats van een deskundige jury het laatste woord krijgen.

De voorzanger van Lordi, die bekend staat als Mister Lordi, hoefde niet lang na te denken toen zijn band werd gevraagd om mee te doen. Hij startte een campagne waarbij heavy metal fans in het hele land via tv-spotjes gemobiliseerd werden om bij hoge uitzondering naar het songfestival te kijken. Tot verbijstering van veel kijkers kreeg de band uiteindelijk de meeste stemmen. Mr. Lordi was zelf ook verbaasd. "Veel mensen hadden liever een saaie en traditionele musicus zien winnen dan een stel freaks. Ze stikten dan ook bijna in hun ontbijt toen ze in de krant lazen dat wij Finland vertegenwoordigen."

Volgens muziekrecensent Ilkka Mattila heeft Lordi gewonnen omdat Finland bij het Europese songfestival bijna altijd slecht scoort. "Er zijn veel Finnen die vinden dat ze daarom niets meer te verliezen hebben." Tegelijkertijd heeft de band een storm van protesten uitgelokt.

Critici vinden dat deelnemers aan het songfestival verplicht zijn om hun gezicht te laten zien. Volgens christelijke organisaties zou de band jongeren tot satanisme aanzetten. En er is zelfs een protestbeweging in het leven geroepen die eist dat de Finse president Tarja Halonen Lordi verbiedt om deel te nemen. Het nationale songfestival leidde zelfs tot verschillende samenzweringstheorieën. Zo zouden de leden eigenlijk KGB-agenten zijn, die door de Russen zouden zijn ingehuurd om Finland te destabiliseren. Daarom weigeren ze hun maskers af te doen.

Maar Mr. Lordi heeft een andere verklaring: "We geven geen interviews omdat we als monsters dan niet meer geloofwaardig overkomen."

Ik ben benieuwd. Toch weer heel iets anders dan Treble yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:23:36 schreef RobertF het volgende:

Finland komt met gemaskerde freaks, Nederland met een groepje die in een eigen taaltje brabbelt... het wordt weer eens gezellig op de televisie.
puh2.gif

Komt NL met treble? Treble heeft ook wel engelse liedjes hoor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:55:42 schreef holla het volgende:

[...]

Komt NL met treble? Treble heeft ook wel engelse liedjes hoor
smile.gif

Wat we ook brabbelen puh2.gif, we worden toch weggestemd door Oost-Europa. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:23:36 schreef RobertF het volgende:

Finland komt met gemaskerde freaks, Nederland met een groepje die in een eigen taaltje brabbelt... het wordt weer eens gezellig op de televisie.
puh2.gif

Lordi is muzikaal echt zo vet, ik ken ze al twee jaar geloof ik en lachte me helemaal ziek toen ik hoor dat ze mee gingen doen big-smile.gif

HUHAHAA

Quote:
Wat we ook brabbelen , we worden toch weggestemd door Oost-Europa.

En wij pesten hun gewoon weg van de arbeidsmarkt gna!

Quote:
Al lijkt het me wel grappig om zo'n heavy metal band te zien hehe

Ik vind ze muzikaal gezien hard rock net als KISS, totaal onserieus en rockend als een gek big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:28:25 schreef holla het volgende:

Lijkt me lastig met zulke klauwen gitaar spelen
big-smile.gif

Tis nog best aan te horen, voor een niet heavy metal luisterares
knipoog_dicht.gif

Je vond Dragonforce ook leuk, dat is extreme power metal puh2.gif

En ja Lordi is van dat soort hard-rock/melodic heavy metal wat je heel fijn meezingt (net als Edguy).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:56:18 schreef JoostG het volgende:

Hmmm... Dat nummer van Lordi klink erg lekker... doet me een beetje denken aan Rob Zombie
yes.gif

het uiterlijk in ieder geval..

Ken Rob Zombie niet, maar ik neem het beeld van de achternaam maar in mn hoofd knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:56:18 schreef JoostG het volgende:

Hmmm... Dat nummer van Lordi klink erg lekker... doet me een beetje denken aan Rob Zombie
yes.gif

Alleen is Rob Zombie meer industrial metal en dit is gewoon ultiem vette meezing melodic heavy metal worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid