Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 07:34:16 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Hier haal je een tekst een beetje uit zijn context... De context is dat je niet kunt bepalen of iemand al dan niet gered is.

Je kunt nog steeds heel best vinden dat een bepaalde band een negatieve/demonische uistraling/invloed heeft. Ik deel die mening namelijk zelf ook. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet vrolijk van ben geworden dat wij als Europa deze mensen hebben gekozen als makers van het beste liedje...

In zekere zin kun je je afvragen of je het hier op werkelijk kan beoordelen.

Want waarom heeft het een negatieve of een demonische invloed? Puur voor je gevoel? Ik heb ook wel erg negatieve gevoelens bij een bepaalde band gehad. Later kwam ik er achter dat het christelijke teksten waren en de leden allemaal christen waren.

Of staat het in de bijbel dat mensen in rare pakjes die metal maken fout zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:20:36 schreef hopeloos het volgende:

haha... nee, maar wel dat je niet moet provoceren...

Is dat zo? Wat deed Jezus dan in de tempel? En waarom genas Jezus op de sabbat terwijl dat toch bij de wet verboden was?

Abba - Summernight city love.gif. M'n favoriete uuropener widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:24:36 schreef JoostG het volgende:

[...]

Is dat zo? Wat deed Jezus dan in de tempel? En waarom genas Jezus op de sabbat terwijl dat toch bij de wet verboden was?

hehe... dat je rekening moet houden met anderen betekent niet dat je moet stoppen om het goede te doen. Je moet alleen niet provoceren met het doel te provoceren... snappie? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lordi draagt al meer dan tien jaar geloof ik die pakjes. Ze weigeren zelfs zonder pakjes een interview te geven.

Ik geloof dat ze er mee begonnen zijn omdat ze niet afgezaagd met een spijkerbroek en een t-shrit op het podium wilden gaan staan. Hun publiek zal ook echt niet zich geporovoceerd voelen. veel mensen zoals ik vinden het grappig. Ik zie er ook een parodie in naar die mensen die graag zo "eng" op het podium willen wezen.

Kortom, ik vind het grappig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Lordi draagt al meer dan tien jaar geloof ik die pakjes. Ze weigeren zelfs zonder pakjes een interview te geven.

Een interviewer vroeg wanneer ze die maskers eens afdeden waarop Mr. Lordi antwoordde: maskers? we zijn monsters..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:28:17 schreef MarianneT het volgende:

[...]

Ik ken de naam... Ik weet dat ze een poging deden tot muziek maken...

En dat is ze ook aardig gelukt.

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:30:54 schreef hopeloos het volgende:

[...]

hehe... dat je rekening moet houden met anderen betekent niet dat je moet stoppen om het goede te doen. Je moet alleen niet provoceren met het doel te provoceren... snappie?
flower.gif

Op de persconferentie zei de zanger van Lordi dat ze op deze manier wilden laten zien dat er op het songestival toch nog plaats is voor iets anders dan "politieke correctheid", iets waar het SF al jaren last van heeft.

Dus ik weet niet of het doel zo slecht was, eigenlijk...

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:01:40 schreef Raido het volgende:

[...]Een interviewer vroeg wanneer ze die maskers eens afdeden waarop Mr. Lordi antwoordde: maskers? we zijn monsters..

Dus de winnaars van het SF zijn daadwerkelijk demonen, niet uit Finland maar rechtstreeks afkomstig uit de hel? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:02:30 schreef JoostG het volgende:

Op de persconferentie zei de zanger van Lordi dat ze op deze manier wilden laten zien dat er op het songestival toch nog plaats is voor iets anders dan "politieke correctheid", iets waar het SF al jaren last van heeft.

Dus ik weet niet of het doel zo slecht was, eigenlijk...

Lijkt me juist een erg goed doel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dus de winnaars van het SF zijn daadwerkelijk demonen, niet uit Finland maar rechtstreeks afkomstig uit de hel?

Nee hoor, maar mensen denken dat Lordi een act is van mensen in pakken, en dat is dus niet zo. Het zijn echt finse monsters (maar dat geloof je vast weer niet puh2.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:16:30 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

In zekere zin kun je je afvragen of je het hier op werkelijk kan beoordelen.

Want waarom heeft het een negatieve of een demonische invloed? Puur voor je gevoel? Ik heb ook wel erg negatieve gevoelens bij een bepaalde band gehad. Later kwam ik er achter dat het christelijke teksten waren en de leden allemaal christen waren.

Of staat het in de bijbel dat mensen in rare pakjes die metal maken fout zijn?

Het is inderdaad zo dat ik er geen sluitende argumenten voor kan geven, eigenlijk amper argumenten. Maar toen ik het nummer voorbij zag komen tijdens het songfestival, kwam er echt een zwaar en bedrukkend gevoel over me heen. Terwijl ik eerst juist dacht dat ze wel meevielen, wat het dus ook geen selffulfilling prophecy maakt.

Maar sowieso, denk je nou echt dat die Mr. Lordi deze tekst helemaal uit zichzelf heeft verzonnen? Dat die gozer gewoon neutraal op een tekst als Hardrock Hallelujah komt? Op mij kwam het dus over als een demonisch geïnspireerd verhaal van rondom het einde der tijden.

Maar goed, jullie mogen me afkraken wat jullie willen. Ik kan het namelijk verder niet met argumenten onderbouwen. Maar dit is mijn visie erop, en ik geloof dat het de juiste is.

edit: tikfout

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:40:15 schreef Gorthaur het volgende:

Kortom, ik vind het grappig.

Grappig maar niet vrijblijvend. De tekst van hun liedje gelezen hebbend kan ik niet veel anders concluderen dat het vooral niet grappig bedoeld is, het is zelfs verre van neutraal! De band heeft sowieso al een thema gekozen welke discutabel is en laat ik het nog maar eens zeggen ; Halleluja is niet een grappig woordje maar een eerbetoon aan de allerhoogste God van hemel en aarde. Van de Finse inzending mag wat mij betreft gezegd worden dat ze de allerhoogste God op z’n minst vooral niet geëerd hebben. Het songfestival heb ik niet gezien, en ik weet zeker dat ik persoonlijk niets heb gemist. De vraag is wat mij betreft of Nederland überhaupt nog wel mee moet doen aan die wantoestand en dito vertoning. Ik schreef het al eerder, dat als dit een voorteken is van de verhoudingen binnen het steeds groter wordende, meer dan 725 zetels tellende Europese Parlement, wij onze borst nat kunnen maken in het kader van de toetreding van steeds meer Oost Europese landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom Blenskje Wotskje (en anderen),

Wellicht mis ik iets maar welk deel van de tekst is zo erg?

Quote:
The true believers

Thou shall be saved

Brothers and sisters

keep strong in the faith

Vind ik toch een mooi stukje tekst. Het hele nummer komt op me over alsof het over "valse profeten" en "een vals geloof" gaat.

Iets dat ik overigens niet verwacht had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Eli7:

Maar sowieso, denk je nou echt dat die Mr. Lordi deze tekst helemaal uit zichzelf heeft verzonnen? Dat die gozer gewoon neutraal op een tekst als Hardrock Hallelujah komt? Op mij kwam het dus over als een demonisch geïnspireerd verhaal van rondom het einde der tijden.

Ik zou die tekst naar het nuttigen van een liter bier ook kunnen verzinnen, en dat doe ik dan ook niet in Spiritum Satani, bijna alles komt uit de mens voort en daar komt Satan niet bij kijken; dat hij dat gebruikt dat lijkt mij logisch. Maar... een band die zo ongelofelijk maloterig doet kun je niet serieus nemen als het gaat om hun teksten. Ik ken Lordi al veel langer, en het is een en al monster-gefreak; natuurlijk is het maar net wat je leuk vind..

Laat ik eerlijk zijn, ik vind Lordi; muzikaal gezien een van de betere melodieuze hardrock groepen van de laatste 15 jaar (ja, ze halen Bon Goofy keihard in), en hun teksten? Dat hoort bij hun act. Ik heb nog geen anti-Godteksten gehoord en geen vermoord-de-christenhonden teksten, als ze dat zouden doen zou ik ze iig niet meer luisteren. (niet dat ik Lordi nou zoveel luister).

Maar... wat is erger, een stelletje gedrochten die fantasy brullen, rammelen en raggen of een paar malloten die 'sexisforeveryone' zingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:06:13 schreef Eli7 het volgende:

Maar goed, jullie mogen me afkraken wat jullie willen. Ik kan het namelijk verder niet met argumenten onderbouwen. Maar dit is mijn visie erop, en ik geloof dat het de juiste is.

Dus je zegt hiermee dat lordi een leugenaar is ?

Zelf beweerd hij dat hij niets maar dan ook niets met het stanisme te maken heeft... hoe is het dan mogenlijk om toch het oordeel te geven dat het niet neutraal verzonnen is...

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:13:46 schreef Marjella het volgende:

[...]

Hardrock HALLELUJAH, lijkt me nogal antichristelijk

hallelujah is een normaal woord wat niet direct aan de bijbel gelinkt hoeft te worden...

persoonlijk vind ik het fantastisch dat ze gewonnen hebben en zie er absoluut niets verkeerds in...

Een paar figuren met maskers op die op het podium zingen voor hun land en hun zelf op de achtergrond zetten... welke hedendaagse zanger zie je dat nog doen...

Wat dat betreft hebben ze voor mij een goed punt neergezet... het gaat niet om de artiest, maar om de muziek...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:13:46 schreef Marjella het volgende:

[...]

Hardrock HALLELUJAH, lijkt me nogal antichristelijk

haha... het woordje halleluja associeer ik gewoonlijk juist met pro-christelijk knipoog_dicht.gif

en dat er hardrock voor staat maakt het ineens anti-christelijk?

vind het een vreemde redenering.... Dus een beetje raar om een nummer af te keuren op die twee woorden.

@Living Stone: Halleluja hoeft misschien niet aan de bijbel gelinkt te worden, maar zeker wel aan God (gezien de betekenis van het woord)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid