Spring naar bijdragen

bekeren via creationisme


Aanbevolen berichten

Ik snap niet dat iemand zich kan laten bekeren door het creationisme. Die theorie rammelt aan alle kanten en een evolutionair atheïst krijg je er echt niet mee om. Ook een andersgelovige niet, want meeste creationistische stromingen zijn toch ECHT heel erg christelijk georienteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op vrijdag 03 juni 2005 19:49:28 schreef Alex Tromp het volgende:

Heeft iemand al gesprekken met buitenkerkelijken gehad over creationisme? Hoe is dit gegaan? Ik merk dat het onderwerp dankzij de uitspraken van Maria van der Hoeve op dit gebied erg actueel is, met name in wetenschappelijke kringen.

Ja, ik heb er wel gesprekken over gehad. Maar ik zal er maar niet verder op in gaan omdat ik mijn post toch nog een beetje opbouwend wil houden. mondhouden.gif

Bekeren via creationisme:

Eerlijk gezegd denk ik dat het creationisme "bekering" juist in de weg staat (omdat ze het als dé christelijke uitleg zien).

En dan bedoel ik vooral het YE creationisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid