Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

IS DEZE MUZIEK CHRISTELIJK?

Je kent het vast wel: je ontdekt een geweldig goede band, maar hebt zo je twijfels over hun teksten en muziek. Is dat wel christelijk? Kan ik dat als goed christen wel draaiën? Vragen die je graag beantwoordt ziet door medechristenen.

Daar is dit topic nu voor. Heb je een vraag over de achtergrond van een band, artiest of gewoon een lied? Dan kun je deze hier stellen. Even enkele regels: als je dit topic onzin vindt, post hier dan niet. Oordeel niet over de bandleden, maar geef gewoon aan hoe jij over hun nummers denkt ten opzichte van het geloof.

Post hier alleen als je antwoord wil geven op de gestelde vragen of zelf met zo'n vraag zit. De discussie of dit soort vragen onzin zijn of niet is hier dus niet aan de orde. Moge dit topic antwoorden en rust geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog even over Slayer:

Ik vind het echt vreselijk kinderachtig geprovoceer. Het volgende lied over Joseph Mengele vind ik werkelijk zo infantiel als het maar kan... dat er nog mensen zijn die vinden dat die band een boodschap heeft vind ik volstrekt onvoorstelbaar.

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen als die in zichzelf snijdende promoters van de H. Stoel hé Abbath?knipoog_dicht.gif

Angel of Death

Auschwitz, the meaning of pain

The way that I want you to die

Slow death, immense decay

Showers that cleanse you of your life

Forced in

Like cattle

You run

Stripped of

Your life's worth

Human mice, for the Angel of Death

Four hundred thousand more to die

Angel of Death

Monarch to the kingdom of the dead

Sadistic, surgeon of demise

Sadist of the noblest blood

Destroying, without mercy

To benefit the Aryan race

Surgery, with no anesthesia

Feel the knife pierce you intensely

Inferior, no use to mankind

Strapped down screaming out to die

Angel of Death

Monarch to the kingdom of the dead

Infamous butcher,

Angel of Death

Pumped with fluid, inside your brain

Pressure in your skull begins pushing through your eyes

Burning flesh, drips away

Test of heat burns your skin, your mind starts to boil

Frigid cold, cracks your limbs

How long can you last

In this frozen water burial?

Sewn together, joining heads

Just a matter of time

'Til you rip yourselves apart

Millions laid out in their

Crowded tombs

Sickening ways to achieve

The holocaust

Seas of blood, bury life

Smell your death as it burns

Deep inside of you

Abacinate, eyes that bleed

Praying for the end of

Your wide awake nightmare

Wings of pain, reach out for you

His face of death staring down,

Your blood running cold

Injecting cells, dying eyes

Feeding on the screams of

The mutants he's creating

Pathetic harmless victims

Left to die

Rancid Angel of Death

Flying free

(LEADS: HANNEMAN, KING, HANNEMAN, KING, HANNEMAN)

[ Angel of Death

Monarch to the kingdom of the dead

Infamous butcher,

Angel of Death

Angel of Death]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:40:18 schreef Dr. Fell het volgende:

Oh... Slayer heeft die muziek gemaakt om hun fans degelijke voorlichting over Auschwitz te geven? Nu begrijp ik het.

Voel ik daar een sarcastische ondertoon in je post doktor?

Het klinkt misschien wat vreemd, maar er bestaan ook bands die hun teksten inhoud geven, ook op politieke en maatschappelijke aspecten.

Sommige bands maken ook wel eens nummers die niet over Jezus, liefde en seks of 666 gaan. In tegen stelling wat misschien een Schimmel zou beweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:55:52 schreef Abbath het volgende:

Shakira is fantastisch
nosmile.gif
. Ik weet niet of het Christelijk is maar ik download binnenkort al haar videoclips
nosmile.gif
.

moet ik je nou geloven of mag ik er een roflmao van maken?? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Oh... Slayer heeft die muziek gemaakt om hun fans degelijke voorlichting over Auschwitz te geven? Nu begrijp ik het.

je zal me wel voor gek verklaren, maar ik denk dat dit zeker meespeelt. Hoe kijk jij er dan tegenaan?

Quote:
Wat vinden jullie van Shakira, kan haar muziek door de beugel als Christen zijnde?

Nietszeggende liedjes over liefde en plezier maken en hitsige videoclips van een lekker wijf. Meisjes krijgen een minderwaardigheidscomplex van haar en jongens hebben moeite bepaalde gevoelens te onderdrukken widegrin.gif Dan zou ik liever hebben dat je Slayer luistert, want daar raakt niemand opgewonden van en het gaat nog ergens over. Teminste dat zou ik zeggen als ik zwaar christelijk was. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shakira is fantastisch nosmile.gif..

Ben helemaal Shakira fan nosmile.gif.. Dat meen ik nog ook.. het schadaal nosmile.gif. Nieuwste nummer zie ik ook altijd als ik MTV kijk (wat ik dus nonstop doe) en steeds kan ik me niet voorstellen wat voor 'lucky bastard' de zoon van de president van Argentinië is nosmile.gif.

En Bart, omdat jij Slayer zaterdag zag rulez het? Ik vind het gewoon ongeinspireerde bagger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

is dat al hitsig. Shakira is best oke, als je t leuk vind. Ze houd best veel kleren aan vergeleken met rivaaltjes. En zat zo genoemd christelijke artiesten kleden zich niet minder uitdagend. Ik denk dat dat uitdagend meer wat over jezelf zegt dan over de artiest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach man.. dat dansen van d'r...Dat ze relatief veel kleding aan houdt pleit wel voor d'r. Vind ik d'r iig geen hoertje.

Maarja, het sarcasme van mijn vorige post is hopelijk niet helemaal aan uwer neuzen voorbij gegaan. Hoewel ik Shakira een erg mooie vrouw vind is ze ook niet meer dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid