Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Na het sluiten van mijn originele topic stel ik hier maar deze vraag: Is Cumchrist christelijke muziek? Hieronder een paar lyrics (ik heb de sexueel getinte lyrics maar achterwege gelaten):

Crucifixion Must Hurt Like A Bitch

Bleeding and suffering I laugh at you

Divine is what you are not

Torture and dying are well deserved

The greatest hoax of all time

Decadence follows a line of shit

Pushed by a race of all-scum

Blind by a veil of cowardice

Do unto you what I will

Kneeling and praying, you must be saved

Sheep-minded herds plod along

Truth abounds, but you choose not to see

Never to open your eyes

Crucifixion must hurt like a bitch

Jesus Was An Angry Drunk

Not many people know

Christ was an angry drunk

He liked to beat up chicks

He liked to puke and fuck

Kicked out of every bar

Out on his holy ass

He borrowed twenty bucks

He never paid me back

Ripping At The Flesh Of Jesus Christ

Fuck your christ, divine sacrifice

Ripping at the flesh of Jesus Christ

Laughing at his rancid, illbred

Narrow-minded mother-fucking life

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:44:39 schreef Zelator het volgende:

Als Christenen nou niets zouden zeggen over zaken waar ze niets vanaf weten dan zou de wereld heeeeeeel veel beter af zijn geweest...

In je hok en wel heel vlug. Vort. En lig. En blijf. En koest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je wat mij dwarszit, je roept iets zonder dat je erover nadenkt wat je zegt. Ken je mij? Weet je hoe ik tot de keus ben gekomen om te kijken of God, los van alle hypocritie, dogma's, religie en andere dooie rotzooi die de zaak alleen maar verpest, wel of niet bestaat? Heb jij ooit nagedacht over de tranen die dat mij soms gekost heeft? Heb jij ooit ook maar stilgestaan bij het feit dat ik misschien wel net als jij was? Mischien he, misschien heb ik wel, ondanks dat ik voor mezelf wou bewijzen dat het allemaal niet waar was, water in de woestijn gevonden. Misschien was ik wel erger dan jij. Misschien was ik diep van binnen wel bang voor liefde. Van buiten hard. Ik lachtte om mensen als ik nu ben. Nu snap ik me. Denk eens na, ik ben ook mens. Ik liet me nooit leiden door wat dan ook, behalve dat ik het zeker moest weten, en dat weet je alleen als je naar de bron zoekt. En raad eens, tegen de stroom in, de kudde verachtend, ben ik God tegengekomen, geheel toevallig, maar het greep mijn hart en brak het. Mij maak je niet wijs dat dat mijn brein was. Of mijn brein is het hele universum en leidt de hele bende ook nog eens.

Kots dr maar op, maar God houdt echt van je.

Ghan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Een geruststelling voor jullie allen... Zelator is jammergenoeg gebanned naar wat ik heb begrepen. Geheelanders, het is jammer dat je bent gevallen voor het Christendom. Als je sterk zou zijn, net als Zelator, zou je jezelf nooit laten meevoeren met de decadentie maar ten alle tijden helder blijven redeneren. Het is zeer zeker niet zo dat Zelator niet nadenkt over zijn uitspraken, zijn uitspraken zijn weldoordacht en rationeel. Hij verkondigt tenminste zijn eigen mening en niet de mening van de (christelijke) massa.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Zelator blij zou zijn geweest met de uiting van God's liefde die je jegens hem maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: laten we hier weer ontopic gaan, na de laatse post.



Ik wil jullie vragen om de postst van Zelator en de rest daaronder even te negeren en gewoon verder te gaan met waar het topic over ging daarvoor.

Daarbij, Judaspriester, je naam en avator zijn niet gepast hier. Daarover heb je momenteel een mailtje in je inbox liggen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok nu gaan we bot

Een tekst van de extreme death metal band nile. Ik vind het zeker niet satanisch maar is het ook christenlijk?

3. Sarcophagus

Who Dares Disturb

My Blissful Sleep

Again in Anger

Must I Rise

How Long Unknown

I Lay Emtombed

My World

So Long Forgotten

Did Disown Me

Usurper

I was Scorned

Ah

The Suffering They did Inflict

Stained With Cosmic Black Sins

The Sun No Longer Sets Me Free

Alle teksten van Nile gaan over het oude egypte. Helaas heb ik de uitleg niet in het nederlands maar wel in het engels.

[The song, "Sacrophagus", could be thought of as a continuation of the Nephren-ka saga - perhaps a revisitation of the Lovecraftian mythos that this band has been exploring since our earlier work. In this latest chapter, whilst naively excavating in the Catacombs of Nephren-Ka, we have unwittingly awakened our protagonist from his long, restful interment. After wreaking his underworld vengeance upon us for disturbing him from his oblivion, he is tormented by memories of the unholy transgressions that had caused him his anguished eternal entombment... in all seriousness, though, I sometimes get the uneasy feeling that perhaps it would be best to leave Lovecraft's characters sleeping, undisturbed in an eternal dormant state - dead, as it were, but dreaming. Who knows what we might awaken?]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom bart1984,

Zo'n tekst lijkt mij christelijk noch satanisch. Niet christelijk omdat het niet over God en Zijn evangelie gaat, niet satanisch omdat er het satanisme niet wordt verheerlijkt. Een neutraal, seculier en fantasievol ding dus, die weinig problemen hoeft op te leveren, mijns inziens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dit? Is van metallica

4. Fade To Black

Life it seems, will fade away

Drifting further every day

Getting lost within myself

Nothing matters no one else

I have lost the will to live

Simply nothing more to give

There is nothing more for me

Need the end to set me free

Things are not what they used to be

Missing one inside of me

Deathly lost, this can't be real

Cannot stand this hell I feel

Emptiness is filing me

To the point of agony

Growing darkness taking dawn

I was me, but now He's gone

No one but me can save myself, but it's too late

Now I can't think, think why I should even try

Yesterday seems as though it never existed

Death Greets me warm, now I will just say good-bye

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Painkiller

[Glenn Tipton, Rob Halford & K.K. Downing]

Faster than a bullet

Terrifying scream

Enraged and full of anger

He's half man and half machine

Rides the Metal Monster

Breathing smoke and fire

Closing in with vengeance soaring high

He is the Painkiller

This is the Painkiller

Planets devastated

Mankind's on its knees

A saviour comes from out the skies

In answer to their pleas

Through boiling clouds of thunder

Blasting bolts fo steel

Evils going under deadly wheels

He is the Painkiller

This is the Painkiller

Faster than a lazer bullet

Louder than an atom bomb

Chromium plated boiling metal

Brighter than a thousand suns

Flying high on rapture

Stronger free and brave

Nevermore encaptured

They've been brought back from the grave

With mankind ressurrected

Forever to survive

Returns from Armageddon to the skies

He is the Painkiller

This is the Painkiller

Wings of steel Painkiller

Deadly wheels Painkiller

Link naar bericht
Deel via andere websites

kent iemand Opeth? naja ik ken ze (nog) niet.. ik heb wel hun leadsinger geweldig horen zingen en grunten op het Ayreon Album The Human Equation. ik vraag mij iemand die Opeth echt kent en ook goed vind!!

waar de Boodschap van Opeth om draait.

of het nou christelijk is of niet. kan jij er gerust naar luisteren? en zingt Mikael Akerfeldt ook zo mooi clean als bij Ayreonengel.gif

wat ik eigenlijk in een band zoek om het duidelijk te stellen.

goed doordachte poetische of mooie songteksten.

goede muziek die de emoties onderstreept

en goede vocalen die ook de emoties onderstreept en past bij de muzieksmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid