Spring naar bijdragen

[Algemeen] Christelijke variant op...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Turisas bevalt me wel, al hebben ze op hun eerste album iets met anti christelijke tekst (als ik meerdere luisteraars mag geloven), de nummers van de overige albums zijn wel nice :) Wat ik tot nu toe van Ensiferum heb geluistert op youtube bevalt me ook. Equilibrium iets minder, tho. Thanks voor de snelle reply! En als andere mensen nog meer weten, hoor ik het graag :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Turisas bevalt me wel, al hebben ze op hun eerste album iets met anti christelijke tekst (als ik meerdere luisteraars mag geloven), de nummers van de overige albums zijn wel nice :) Wat ik tot nu toe van Ensiferum heb geluistert op youtube bevalt me ook. Equilibrium iets minder, tho. Thanks voor de snelle reply! En als andere mensen nog meer weten, hoor ik het graag :)

Duuudddee. Equilibrium wat minder? (H)

Ga jij eens heel snel Sagas luisteren :E:#;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Turisas bevalt me wel, al hebben ze op hun eerste album iets met anti christelijke tekst (als ik meerdere luisteraars mag geloven), de nummers van de overige albums zijn wel nice :) Wat ik tot nu toe van Ensiferum heb geluistert op youtube bevalt me ook. Equilibrium iets minder, tho. Thanks voor de snelle reply! En als andere mensen nog meer weten, hoor ik het graag :)

Duuudddee. Equilibrium wat minder? (H)

Ga jij eens heel snel Sagas luisteren :E:#;)

Geen idee wat sagas is (zal het zo even googlen ;p) maar Equilibrium is gewoon niet wat ik zoek. Ik ben best wel kritisch wat muziek betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Turisas bevalt me wel, al hebben ze op hun eerste album iets met anti christelijke tekst (als ik meerdere luisteraars mag geloven), de nummers van de overige albums zijn wel nice :) Wat ik tot nu toe van Ensiferum heb geluistert op youtube bevalt me ook. Equilibrium iets minder, tho. Thanks voor de snelle reply! En als andere mensen nog meer weten, hoor ik het graag :)

Duuudddee. Equilibrium wat minder? (H)

Ga jij eens heel snel Sagas luisteren :E:#;)

Geen idee wat sagas is (zal het zo even googlen ;p) maar Equilibrium is gewoon niet wat ik zoek. Ik ben best wel kritisch wat muziek betreft.

Sagas is wmb het beste folk\pagan metalalbum ooit gemaakt :Y Is van Equilibrium :) Daar is gewoon geen christelijke variant van die dat kan evenaren :)

Probeer iig eens The sängers fluch :#

Ken je Holy Blood? Da's een christelijke band.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb even wat nummers geluisterd van het album Sagas en het is echt hele vette muziek, maar ik vind de vocals niet zo geweldig :X

Houd je überhaupt wel van screamen, of ben je meer van het gebrul? Of geen van beide? :#

Folk\Pagan metal bevat vaak screams :)

Maar het nummer dat jij net poste van hun, is dat een andere vocalist? Want die klinkt wel weer heel nice

Nee, zelfde zanger :)

Houd je wel van dit soort muziek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Houd je überhaupt wel van screamen, of ben je meer van het gebrul? Of geen van beide? :# Folk\Pagan metal bevat vaak screams :)

Hangt er eigelijk een beetje vanaf. Korpiklaani en Eluveitie zijn mijn fav bands. Korpiklaani is niet echt screamen maar meer gebrul denk ik ;p Maar Eluveitie is wel een beetje scream maar het is niet een heel nummer lang, het heeft geneog afwisseling om me er niet aan te ergeeren zeg maar.

Houd je wel van dit soort muziek?

Ja Heidevolk vind ik echt heel vet, echt brute vocals ook, maar dat luister ik dan weer niet om persoonlijke redenen. Ze zijn (volgens mij sinds 2004) een beetje de anti-christelijke kant op gegaan als ik ze mag geloven in bepaalde interviews. En als een band mij persoonlijk niet ligt heeft zo'n vieze nasmaak als ik er naar luister ;p Maar nummers zoals Dondergod en Wodan Heerst vind ik wel vet! (Noorse en Germaanse mythologie vind ik geweldig :D)

Ik weet wel dat folk metal zich basseert op voorchristelijke religies/mythen en dus (bijna) nooit christelijk zijn. Dit maakt mij dan ook niks uit. Maar zodra een band laat merken dat ze tegen een bepaalde groep zijn (zoals vaak tegen het christendom) vind ik het toch weer jammer. Maak gewoon muziek over slagvelden, oude goden en dat soort thema's zonder mensen met andere goden (of God) te haten denk ik dan :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Houd je überhaupt wel van screamen, of ben je meer van het gebrul? Of geen van beide? :# Folk\Pagan metal bevat vaak screams :)

Hangt er eigelijk een beetje vanaf. Korpiklaani en Eluveitie zijn mijn fav bands. Korpiklaani is niet echt screamen maar meer gebrul denk ik ;p Maar Eluveitie is wel een beetje scream maar het is niet een heel nummer lang, het heeft geneog afwisseling om me er niet aan te ergeeren zeg maar.

Hm, ok. Lastig :#

Houd je wel van dit soort muziek?

Ja Heidevolk vind ik echt heel vet, echt brute vocals ook, maar dat luister ik dan weer niet om persoonlijke redenen. Ze zijn (volgens mij sinds 2004) een beetje de anti-christelijke kant op gegaan als ik ze mag geloven in bepaalde interviews. En als een band mij persoonlijk niet ligt heeft zo'n vieze nasmaak als ik er naar luister ;p Maar nummers zoals Dondergod en Wodan Heerst vind ik wel vet! (Noorse en Germaanse mythologie vind ik geweldig :D)

Ik weet wel dat folk metal zich basseert op voorchristelijke religies/mythen en dus (bijna) nooit christelijk zijn. Dit maakt mij dan ook niks uit. Maar zodra een band laat merken dat ze tegen een bepaalde groep zijn (zoals vaak tegen het christendom) vind ik het toch weer jammer. Maak gewoon muziek over slagvelden, oude goden en dat soort thema's zonder mensen met andere goden (of God) te haten denk ik dan :D

Dit is het enige nummer dat ik van ze kan waarderen :# Maar ja, sinds Othar (van slechtvalk :#) uit de band is zijn ze de antichristelijke tour op gegaan. Zijn vertrek had daar ook mee te maken :)

Is slechtvalk niks voor je dan? :#

Het nummer is ook door de betreffende Othar geschreven, en grotendeels ingebruld en gekrijst :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is slechtvalk niks voor je dan? :#

Het nummer is ook door de betreffende Othar geschreven, en grotendeels ingebruld en gekrijst :Y

Dit klinkt wel heel brute! Vooral dan weer die wat zwaardere stem die er af en toe door heen komt :) Ik ga meer van deze band luisteren want hier heb ik wel een goed gevoel over :D Ik had wel van de naam Slechtvalk gehoord maar ik wist eerlijk gezegt niet dat het was opgericht door "die ene christen die uit Heidevolk was gestapt" :D (En ik wist ook niet dat 'die ene christen' Othar heette ;p). Dat maakt het allemaal ook wel weer een stukje bruter :P

Thanks voor al je reply's en hulp :D En als je nog meer bands weet waarvan je denkt dat ik ze leuk vind (wat heel moeilijk is, I know :P) hoor ik het graag :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is slechtvalk niks voor je dan? :#

Het nummer is ook door de betreffende Othar geschreven, en grotendeels ingebruld en gekrijst :Y

Dit klinkt wel heel brute! Vooral dan weer die wat zwaardere stem die er af en toe door heen komt :)

Ja, de darmgrunt :#

Ik ga meer van deze band luisteren want hier heb ik wel een goed gevoel over :D Ik had wel van de naam Slechtvalk gehoord maar ik wist eerlijk gezegt niet dat het was opgericht door "die ene christen die uit Heidevolk was gestapt" :D (En ik wist ook niet dat 'die ene christen' Othar heette ;p). Dat maakt het allemaal ook wel weer een stukje bruter :P

Slechtvalk is niet opgericht door Othar, maar door Shamgar :# In 1999 begonnen als eenmansband en bracht toen het album Falconry uit. Dit is tevens het enige album van Slechtvalk dat Christelijk is. De rest van de albums zijn geschreven door iemand die Christelijk is, en dat kan doorklinken in de tekst, maar het is geen christelijke band. Na dit album zijn er meer leden bijgekomen en was het een volwaardige band, en hebben ze een split met Kekal en 3 albums uitgebracht. Slechtvalk schrijft momenteel nieuwe teksten :)

Thanks voor al je reply's en hulp :D En als je nog meer bands weet waarvan je denkt dat ik ze leuk vind (wat heel moeilijk is, I know :P) hoor ik het graag :D

Hoewel Slechtvalk (en zeker Enthroned niet) geen pure black is, zou je iig de andere albums kunnen proberen, Antestor (The Forsaken), MaYaN vind je misschien ook wel wat, Forests of Shadows, Amon Amarth, Windir, Insomnium (Thx Mothje :# ), Moonsorrow, Epica of Sirenia luisteren.

Oh, en probeer Amorphis, Morphia en Scar Symmetry ook eens.

Lang niet allemaal black, ook niet allemaal christelijk (sommige bands hebben dubieuzere teksten, dus moet je voor jezelf bepalen of je het luistert of niet) maar welliht komen deze bands een beetje in je richting :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb
tja, nightwish is tog ook niet erg christelijk, daar zoek ik nog eens een egte goeie variant van

een (erg) goede variant op nightwish is HB een geweldige sinfonice matel band uit finland hebben niet heel veel engels talige nummers maar die zijn wel geweldig goed.

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
tja, nightwish is tog ook niet erg christelijk, daar zoek ik nog eens een egte goeie variant van

een (erg) goede variant op nightwish is HB een geweldige sinfonice matel band uit finland hebben niet heel veel engels talige nummers maar die zijn wel geweldig goed.

groetjes

Je reageert op een 6 jaar oude post hè? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid