Spring naar bijdragen

[Algemeen] Christelijke variant op...


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:35:51 schreef Leidenschaft het volgende:

Bestaat er dan echt christelijke folk metal? Het bezingt vaak heidense thema's en het afkeer voor het christendom, dus het lijkt me wat lastig...

Het kán natuurlijk we. Iona is dan weliswaar geen metal, maar het bezingt wel echt van die gothic achtige thema's, zeg maar vanuit het vroege Ierse Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:35:51 schreef Leidenschaft het volgende:

Bestaat er dan echt christelijke folk metal? Het bezingt vaak heidense thema's en het afkeer voor het christendom, dus het lijkt me wat lastig...

Folk metal is stylistisch, het vermengd volksmuziek met metal, en ja daar kun je best christelijke dingen op jodelen. Viking metal is folk metal met een blackige achtergrond en daar zul je ook veel meer dat gejodel over Odin en zijn Maatjes horen.

En ja, dat is vaak ook niet erg positief over het christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Nice topic.. wel een beetje overheersende kant van rock metal ensooo (sorry als ik nu op tenen trap puh2.gif)

ik had hier een topic gemaakt dat ik opzoek ben naar chr. muziek.. ik kom hier ook omdat ik totaal niet bekend ben in de chr. muziek wereld. magoed, dat topic werd netjes naar het archief geschopt, met de melding dat ik hier moest wezen puh2.gif

ik zoek zoiets als Keane en John Mayer.. iemand een idee? thnx

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ja ik ken de band, progressive power metal, is echter weinig erg goede prog-power die christelijk is en zo goed is als Avantasia.. Avantasia is namelijk uniek..

Maar je zou Oratorio of Wingdom kunnen proberen (Wingdom: ex-toetsenist van Sonata Arctica en bassist van Rhapsody, ja christelijk).

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok, tis wel fantasy, maar sommige dingen lijken wel iets te veel op "fout"puh2.gif "serpents on the way to paradise" "sign of the cross" dat klinkt niet aleemaal even netjesknipoog_dicht.gif

Deel drie? wanneer zou dat uitkomen dan? ik zal n og wel even op de site van Tobias kijken, is egt heel mooi!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil het hier eigenlijk even omdraaien.

Weet iemand van jullie namelijk misschien een paar goeie seculiere black/death metalbands, die niet de alledaagse dood alle christenen teksten hebben, en ook niet het gore gehalte van bijv. cannibal corpse. Dat laatste heb ik zelf geen problemen mee, maar ik stoot mn ouders liever niet voor hun hoofd knipoog_dicht.gif .

Ik bedoel dan de metal een beetje in de stijl van antestor, crimson moonlight, sacrificium, slechtvalk, zulke bands.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm... ik ben niet enorm into black, en ken maar een paar bands waar ik de teksten niet van versta (Fins, Russisch). De black die ik luister is Ajattara, Temnozor en Arkona. Met death heb ik iets meer afiniteit, probeer eens:

Opeth, Textures, Cynic, Mesuggah, Obsidian, Leng Tsch'e (ok, dat is grind, weet niet waar de teksen over gaan), Skyfire (heeft iets melodic black/death-achtigs) en Mors Principium Est (is ook melodic death).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

okeej, ik zie dat hier veel alternatieven worden gegeven, dan ben ik benieuwd of er ook een chr variant op Avantasia is, als iemand die band kent?

Avantasia is eigenlijk geen band hè, maar meer een project van allemaal supermuzikanten. Het enige soortgelijke project wat ik ken dat christelijk is, is Scream of the Guillotine (een project van Sanctuary Church) maar dat kan muzikaal lang niet tippen aan Avantasia, hoewel het wel leuk is.

Ik zou zeggen probeer eens Majestic Vanguard, hun debuutalbum "Beyond the Moon" is heel goed, al is het niet echt Avantasia, maar eerder te vergelijken met Stratovarius.

Andere goeie christelijke powermetal:

- Rob Rock

- Avian (met Lance King, ex-Balance of Power)

- Defyance (idem)

- DivineFire

- Essence of Sorrow

- Harmony

- Lightmare

- Metatrone (Italiaanse band)

- Oratorio

- Pyramaze ("Legend of the Bone Carver" is geweldig!)

- Seven Angels (met zangeres!)

- Fábio Rocha's Shining Star (Narnia-achtig)

- TheoCracy

- Thy Majestie (officieel niet christelijk maar zitten wel christenen bij)

- Dracma (zanger is niet heel goed)

- Destra (meer prog dan power)

- Dynasty (niet echt goed maar wel aardig)

en natuurlijk bands als Seventh Avenue en Narnia.

Oh ja en als je prog zoekt, is 7Days ook heel leuk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gros van de christelijke-power vind ik echt om te huilen. Alleen Oratorio en Wingdom kan ik nog aardig uithouden, maar dan is het wel niet orginele muziek (komt nogal vaak voor binnen power, luister het ook weinig meer).

Als je van Avantasia houdt moet je in ieder geval Aina eens proberen, ook een erg mooie Metal-opera, ben je daarmee klaar dan Beto Vazquez Infinity (folk/power/rock/metal-opera). En natuurlijk alles van Kayak puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gros van de christelijke-power vind ik echt om te huilen. Alleen Oratorio en Wingdom kan ik nog aardig uithouden, maar dan is het wel niet orginele muziek (komt nogal vaak voor binnen power, luister het ook weinig meer).

Van Pyramaze kan ik maar geen genoeg krijgen, dat is zelfs nog beter dan wat Balance of Power ooit gemaakt heeft!

Majestic Vanguard is ook prima te doen.

Voor de rest is niet alles super kwaliteit, maar er zit hier en daar wel wat bij dat blijft hangen. Vooral Harmony gaat er bij mij wel goed in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil het hier eigenlijk even omdraaien.

Weet iemand van jullie namelijk misschien een paar goeie seculiere black/death metalbands, die niet de alledaagse dood alle christenen teksten hebben, en ook niet het gore gehalte van bijv. cannibal corpse. Dat laatste heb ik zelf geen problemen mee, maar ik stoot mn ouders liever niet voor hun hoofd
knipoog_dicht.gif
.

Ik bedoel dan de metal een beetje in de stijl van antestor, crimson moonlight, sacrificium, slechtvalk, zulke bands.

Seculiere black metal in dat straatje ken ik niet, maar je moet eens qua death metal dan maar gaan voor: At The Gates, Carcass, Nile, Obituary en laat mij eens weten welke je het gaafst vond, dan kunnen we wat meer death metal op maat doen...

@de rest: Power metal is een beetje jammer...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Hey, ik had ook even een "paar" verzoekjes smile.gif

Weet iemand een variant op Earth of Sunn 0)))?

Vindt het net iets te grof om te luisteren. Maar hoeft niet christelijk te zijn, seculier is ook prima.

En weet iemand nog een mooie symphonische death\doom band, iets als draconian..

Mijn dank is groot smile.gif

Morpho

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid