Spring naar bijdragen

[Algemeen] Christelijke variant op...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Hey, ik had ook even een "paar" verzoekjes
smile.gif

Weet iemand een variant op Earth of Sunn 0)))?

Vindt het net iets te grof om te luisteren. Maar hoeft niet christelijk te zijn, seculier is ook prima.

En weet iemand nog een mooie symphonische death\doom band, iets als draconian..

Mijn dank is groot
smile.gif

Rindert

Methadrone, Khanate, Torture Wheel, Nadja, Aardtmann op Vuurtopberg, Moss

Voor Symphonische doom/death moet je maar eens wat proberen van Swallow The Sun, Officium Triste, In Age And Sadness en heel misschien vind je mijn eigen band, Nymphea Aurora wel wat, die wordt altijd omschreven als symphonische doom death.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Methadrone, Khanate, Torture Wheel, Nadja, Aardtmann op Vuurtopberg, Moss

Voor Symphonische doom/death moet je maar eens wat proberen van Swallow The Sun, Officium Triste, In Age And Sadness en heel misschien vind je mijn eigen band, Nymphea Aurora wel wat, die wordt altijd omschreven als symphonische doom death.

Mijn dank is groot widegrin.gif

Swallow the sun klinkt al goed smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heuj Rindert, je kan ook Orthodox uit Spanje proberen, deze klinken als een mix tussen traditional doom en Khanate. Of ze een overtuigde christelijke band zijn laat ik in het midden maar een van mijn favoriete nummers van hun heeft in ieder geval het Stabat Mater in zich, dat moet toch wat zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was mijn punt ook, Draconian vond ik veel te grof, Maar zo mooi crysmile.gif

Maar bedankt voor de tips smile.gif Ga ze ook proberen smile.gif


Samengevoegd:

@ AndreasJ

Hey, Ik vind meerdere bands,

hebben ze oa. dit album? "Orthodox - Gran Poder"

@Raido

Die Little Dead Bertha klinkt heel goed widegrin.gif

Maar weet jij of ik van die andere 2 samps kan vinden?

Staat niet op de site, vandaar..

Alvast bedankt beide, voor de moeite widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ahab is leuk ja, gave nummers, lekker veel galm, een van de weinige funeral doom bands die geschikt is voor airguitar. smile.gif

Ik heb nog wat in de kast staan, funeral doom is een redelijk brede stroming, niet veel bands, maar wel veel bands die hun eigen geluid hebben.

Aanraders zijn

Catacombs - In The Depths Of R'Lyeh

Ea - Ea Taesse

Tyranny - Tides Of Awakening

Virgin Black - Reqiuem - Mezzo Forte( wel christelijk volgens mij, maar geen pure funeral doom qua instrumenten, doch wel qua sfeer)

De rest is wel ronduit nihilistisch/depressief. Ik moet wel zeggen dat de teksten meestal slecht of niet te verstaan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat het de donkere kant beschrijft van het verhaal, niet alles is peis en vree, dat album van Catacombs gaat over de stad van Chtulu, uit een horror boek van H.P. Lovecraft als ik mij niet vergis. Je christelijke funeral doomband is niet zo heel erg funeral doom vind ik. Funeral doom is grootser, logger en langzamer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Quote:

Hallo allemaal,

ik had een vraagje, ik luisterde net naar een liedje van scrum, wat een soort schotse folk / rock is. En ik vond de muziek wel vet, maar de tekst stond me niet echt aan..

Weten jullie dergelijke liedjes, maar dan christelijk of in ieder geval niet Anti-christelijk?

Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen
knipoog_dicht.gif

Quote:

Ik kan je wel aan folk metal helpen
smile.gif
Maar ik weet niet of je daar van houd?

En trouwens, welkom op Credible!
smile.gif

Quote:

[...]

Wat is er anti christelijk aan Scrum als ik vragen mag?

Heb ze live gezien en vond ze erg vermakelijk en gezellig en jolig. Niks slechts aan.

Quote:

Lang niet alles aan scrum hoor, meeste liedjes vind ik wel tof
smile.gif

@morphogenesis: Thanx, als je een nummertje hebt wil ik het wel eens horen
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een leuk idee om christelijke varianten te zoeken, maar exacte christelijke kopieën zijn niet echt realistisch.. maar er is zat te vinden wat goede vervanging is vind ik.

Quote:

marylin manson, christelijke variant>?????

Virginia Creeper komt wat mij betreft het meest in de buurt.

link

En voor Nightwish e.d. kan ik eventueel HB aanraden, maar HB heeft wel een eigen sound, en is geen kopie van Nightwist. Wel een beetje dezelfde stijl.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Scrum zelf ook live gezien, jaartje of 2 geleden op zo'n jaarlijks terugkerend Muziekfestijn hier in Katwijk smile.gif. Ik ben niet zo into Folk maar vond Scrum altijd wel een aardig repertoire hebbenpuh2.gif.

Voor zo ver mijn Folk Metal knowledge gaat ken ik alleen Eluveitie en dat schijnt volgens de kenners dan meteen een van de betere bands te zijnsmile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Ik weet niet of ik in het juiste topic zit maar ik kan hier niks over vinden.

Ik ben geinteresseerd in folklore, mythologie en fantasie. Ik ben dan ook op zoek naar metal bands in de vorm van folk, fantasy, pirate, viking, medieval en andere 'theme'-metal bands. De bands hoeven niet perse (mag wel) christelijk te zijn, als ze maar niet anti zijn. Ik heb een paar bands die ik helemaal te gek vind (om even een voorbeeld te noemen), namelijk Korpiklaani, Eluveitie, Battlelore, Alestorm en Nightwish. Ik zoek dus geen 'haat' of 'anti' muziek maar 'thema' bands die een show neer willen zetten. Zoals Korpiklaani die over mythologie, feesten en natuur spelen, Alestorm over piraten of Battlelore, wat een Lord of the Rings based fantasy-metal band is. Lyrics speelt een grote rol dus.

Ik kan het niet heel goed verwoorden maar ik hoop dat het een beetje duidelijk neergezet is.

Greets,

Thornshot

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid