Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Volgens evangelist Ab Klein Haneveld wonen wij niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant van de planeet en draait de zon in de aarde....

http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/21819521/audio/22808808/

Meningen?

Ik denk dat zijn redenatie ietwat vreemd is. Waar komt dan bijvoorbeeld lava vandaan?

En licht heeft variabele snelheden? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
De VPRO server kan de door u gevraagde pagina niet vinden. Mogelijk bestaat de pagina niet meer of is deze verhuisd naar een nieuwe plek binnen de VPRO website.

Wellicht vind u de gewenste informatie met onze zoekmachine. Mocht ook dat niet lukken, stuur dan een e-mail naar:

maar zo op het eerste gezicht zoals jij het nu verteld ben ik wel benieuwd naar zijn argumenten. Hoe zouden wij dan de 'ruimte' in kunnen? of zit dat allemaal aan de binnenkant??

en natuurlijk het stukje lava? zit dat dan aan de buitenkant:S.. en waar krijgen wij onze frisse lucht vandaan? met 6 miljard piepeltjes op deze aardkloot is dat toch snel op? zou de aarde dan ook niet vacuum trekken:S..

ik wacht af..

Link naar bericht
Deel via andere websites

De VPRO server kan de door u gevraagde pagina niet vinden. Mogelijk bestaat de pagina niet meer of is deze verhuisd naar een nieuwe plek binnen de VPRO website.

Wellicht vind u de gewenste informatie met onze zoekmachine. Mocht ook dat niet lukken, stuur dan een e-mail naar: www@vpro.nl

The VPRO server can't find the page you requested. Most likely the page has moved to a new location within our website.

You could try to find it by using the search-engine. If this still doesn't provide you the information you are looking for, send an e-mail to: www@vpro.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow, tis dus al weg.

Nou zijn theorie was dus dat de aarde hol is en wij aan de binnen kant wonen en dat de zon in het midden schijnt. En doordat licht dus varialbele snelheden heeft wordt het dag en nacht.

Mede een reden waarom deze man zeker weet dat wij aan de binnenkant wonen is dat als mensen uit de hemel vallen zij weer op aarde belanden, en als wij aan de buitenaknt zouden wonen er een veeeel te klein raak oppervlak zou zijn en we zouden er naast vallen. (lekker onzinnig IMO)

Nou je hoij had een verhaal van een kwartier lang over het hoe en wat en waarom het belachelijk is dat ze aarde niet het middelpunt is en dan we niet aan de buitenaknt kunnen wonen.

Ik wou het hier posten om dat de man die dit dus beweerd zelf christelijk is en zijn mening uit christelijk oogpunt is ontstaan. En daar wou ik meningen over horen.

nieuwe link -> http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/21819521/audio/22808808/

Bij mij doet deze het

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:27:32 schreef Musli het volgende:

Volgens evangelist Ab Klein Haneveld wonen wij niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant van de planeet en draait de zon in de aarde....

En deze man is ook wetenschapper??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha, ik heb die theurie al eerder gehoort uit de christelijke hoek. ehm zoiets van een extra dimentie. Wij zouden idd aan de binnen kant wonen en het zou ook gelijk verklaren waarom iedereen Jezus zal zien als Hij terug komt. Wij mensen zouden te beperkt zijn om die dimentie waar te kunnen nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja tuurlijk is de maanlanding fake!!! Als het helal 14 miljard jaar oud is zou er een hele dikke laag stof op de maan liggen.

Op de foto's zie je daar helemaal niets van. Zie je nou het bewijs dat de Amerikanen ons gewoon voorgelogen hebben zoals die kapitaliste dat altijd doen.

Ze hebben de Japanners expres Pearl Harbor laten bombarderen zodat ze een oorlog konden beginnen. Ze hebben experimenten op burgers gedaan om wapens te testen en de CIA heeft de aanslag op het WTC zelf in scene gezet!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow... nooit gedacht dat ik juist door dit wetenschappelijke bewijs zo op mijn nummer gezet zou worden.

Wat een fantastisch originele post, vol wijsheid, diepgang en grondige kennis.

Weet je wat? Het is niet de aarde die hol is, maar dit soort kleine sub-discussietjes die werkelijk nergens over gaan door gebrek aan inhoud.

Gelukkig heb ik ook nog wat over het onderwerp te zeggen. Ik ken iemand die iemand kent (jaja, dat kan) die die man volgt.

Beetje eng allemaal.

Hoe kan iemand zoiets serieus nemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: De discussie is niet of God wel of niet bestaat, daar is dit topic niet voor bedoeld. Back On Topic maar weer



Toch kan ik me niet zo'n beeld vormen bij het idee van een holle aarde. Verder vraag ik me, net als Rick af, of dit nu wel zo heel belangrijk is om te wetennosmile.gif Of ben ik nu wel heel kortzichtig aan het denken?

liefs diaan
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:10:34 schreef dhr_atheist het volgende:

[...]

Omdat God niet bestaat
smile.gif
.

Zijn ook mensen die geloven dat er onder de hersenpan van mensen iets zit. Maar uw opmerkingen doen mij echter inzien dat het daaronder hol is (mischien niet bij iedereen maar in ieder geval bij U)

Wil bij deze ook gelijk mijn excuses aan bieden voor deze totaal lompe opmerking en belediging van een persoon. Maar kan het even niet laten, als ik post van dhr_athiest lees in deze en andere topics word het heel moeilijk om niet op deze manier te reageren.

Als je een opmerking maakt waarvoor je een excuus schrijft maar deze toch post denk ik niet dat je excuus geheel gerechtvaardigd is! Als je weet dat dergelijke opmerkingen niet geaccepteerd zullen worden, plaats ze dan ook niet! Neem even afstand van de zaak, reageer pas weer als je dit wel kunt doen op een respectvolle manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid