Spring naar bijdragen

jongen op anti-homo kamp


anti homo kamp  

  1. 1. anti homo kamp

    • ja!
      8
    • nee
      57
    • twijfel
      1


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 05 februari 2007 17:13:33 schreef Mr. Emilio het volgende:
Maar hoe lezen jullie de bijbel dan op de punten waar het gaat over seksuele omgang tussen mannen? Ik kom er niet uit. Hoe ik ook lees en welke bril ik ook opzet, ik blijf er tegenaan lopen dat God de man en de vrouw voor elkaar geschapen heeft en niet in allerlei andere denkbare combinaties. Op basis van Gods woord kan ik dus niets anders dan concluderen dat dit niet strookt met de scheppingsorde die God bepaald heeft.

Ik wil hier echter ook gelijk gezegd hebben dat ik absoluut niemand wil veroordelen die zegt/denkt/voelt homoseksueel (of is gay tegenwoordig politiiek correct?) te zijn of is.

Hoi Emilio,

Bij deze sluit ik me bij je aan, want ik denk er net zo over als jij. Moeilijk is het, zeker als blijkt dat je broer homo is, want hij wil toch wel weten hoe ik erover denk...

Als kind zagen we (= zijn familie) het eigenlijk al, maar het is dan iets wat niet benoemd wordt. Ik denk niet dat het een ziekte is, daar ben ik eigenlijk vrij zeker van, dit door kinderen waarmee ik werk waarvan nu al duidelijk is dat zij geen hetro zijn.

Het heeft 6 maanden geduurd, maar ik kan het nu overgeven, het is niet aan mij om hem te veroordelen of de weg te wijzen. Misschien vind ik wel nooit een antwoord op die vraag zolang ik op deze bol rondloop. Ik denk dat God ons opdraagt om lief te hebben, wat ik dan ook doe en de rest laat ik aan God over.

Zo'n kamp vind ik zwaar triest eigenlijk, waarom zouden wij moeten veroordelen wat die persoon is?...

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 05 februari 2007 18:22:26 schreef Diana het volgende:

Zo'n kamp vind ik zwaar triest eigenlijk, waarom zouden wij moeten veroordelen wat die persoon is?...

Liefs Diaan

Ik sluit me ook bij Emilio en Diana aan, maar wat jij hierboven zegt is het belangrijkst. Je kan zondige daden verkeerd vinden, maar je mag niet iemand veroordelen om hoe hij is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 05 februari 2007 17:13:33 schreef Mr. Emilio het volgende:

Maar hoe lezen jullie de bijbel dan op de punten waar het gaat over seksuele omgang tussen mannen? Ik kom er niet uit. Hoe ik ook lees en welke bril ik ook opzet, ik blijf er tegenaan lopen dat God de man en de vrouw voor elkaar geschapen heeft en niet in allerlei andere denkbare combinaties. Op basis van Gods woord kan ik dus niets anders dan concluderen dat dit niet strookt met de scheppingsorde die God bepaald heeft.

Dát is opzich hoe de katholieken en bijvoorbeeld ook Gereformeerde theologen er tegen aan kijken. Maar niet dat gemier over die stuk of vier losse verzen die nogal multi interpretabel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 juli 2005 16:49:58 schreef Thijs het volgende:

wat vind men er hier van

ik ben heel erg op zoek en ik snap niet wat er verkeerd is aan homoseksualiteit...

Ik weet niet of die mensen die dat kamp hebben opgericht het goed bedoelen, maar ze zouden eerst iets meer in de Bijbel moeten verdiepen, Ik vindt homo zijn een zonde maar dat betekend niet dat ze heel wat lager zijn dan anderen, ook al is het een zonde ze zijn niet slechter als andere mensen.

Alleen als iemand expres homo is dan vindt ik het wel erg.

En als ze meer de Bijbel hadden gelezen dan wisten ze ook dat geen enkel mens iemand anders van zijn zonde kan genezen.

hier in deze tekst laat je snappen dat homoseksualiteit niet van God is.

Leviticus 20:13

Quote:
13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 05 februari 2007 18:43:00 schreef Bronze het volgende:

Ik vindt homo zijn een zonde maar dat betekend niet dat ze heel wat lager zijn dan anderen, ook al is het een zonde ze zijn niet slechter als andere mensen.

Waar in de bijbel staat dat homo zijn een zonde is? Ik lees nergens iets over het hebben van een bepaalde geaardheid... jij wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

BOT of naar de daarvoor bestemde topic dit gaat niet meer over het homokamp. (altijd al een keer willen zeggen smile.gif)

Verder vind ik Bronze slecht, ik ken hem verder niet en ik heb er geen bewijzen voor maar ik weet gewoon dat het zo is omdat het zo is en was en altijd zo zal zijn. In de bijbel komt tenslotte niemand met de naam Bronze voor dus logisch dat het slecht is. puh2.gif

Bronze ga onmiddelijk op anti-Bronze kamp om van je naam af te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Homosekssuele gevoelens hebben en er een homoseksuele levenstijl op na houden, zijn twee verschillende dingen. Dat ik door welke reden dan ook (al dan niet) van nature) de neiging zou hebben tot het vermoorden van mensen, wil nog niet zeggen dat het hebben van de drang op zich al zondig is. Net zomin als het helemaal oké is als er maar oplos oord omdat ik nou eenmaal zo geboren ben.

Ik wil door het trekken van deze vergelijking homo's niet tegen de borst stuiten of gelijkstellen aan moordenaars. Wat ik wel weet is dat God de zondaar van harte lief heeft, anders had Hij zijn zoon niet gegeven.

Wat ik ook weet is dat God de zonde haat.

Het is best wel heel erg lastig om niet veroordelend over te komen in kwesties die zo gevoelig liggen als deze. Tevens besef ik me dat we zo langzamerhand OT aan het gaan zijn....

Zie: http://forum.credible.nl/topic.php?id=9034

Edit: ik was al met mijn reactie bezig voordat HJ reageerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 05 februari 2007 18:51:06 schreef Tom het volgende:

[...]Waar in de bijbel staat dat homo zijn een zonde is? Ik lees nergens iets over het hebben van een bepaalde geaardheid... jij wel?

Je hebt de Bijbel en je kunt het aan God vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 05 februari 2007 18:51:06 schreef Tom het volgende:

[...]Waar in de bijbel staat dat homo zijn een zonde is? Ik lees nergens iets over het hebben van een bepaalde geaardheid... jij wel?

Homo zijn is een zonde, omdat een mens met zulke gevoelens, zoals de film van de VARA laat zien, een innerlijk conflict heeft. Hij is anders dan zoals een mens geschapen is, hij heeft tegennatuurlijke verlangens. God heeft de mens niet geschapen met homosexuele gevoelens. Maar het is voor een homosexueel moeilijk om dat te accepteren, omdat gevoelens van vertedering nogal hoog aangeschreven zijn bij een mens.

Het is logisch dat een homosexueel gevoelens van liefde of aantrekkelijkheid belangrijk vindt. Maar het is gewoon te hard voor zo iemand om in één keer te durven erkennen dat hij fout zit. De documentairemaker Michiel Van Erp is iemand die erg oppervlakkig is, en door deze houding heeft hij de eerlijke confrontatie goed afgeketst. Lees maar eens een beschrijving van de stijl en het karakter van Van Erp op www.sandergroen.nl.

"Een Van Erp-documentaire herken je zo. Door de kitscherige leader en het olijke niets-aan-de-hand-muziekje, maar ook door Van Erps onbenullige vragen. “Ja, daar sta ik om bekend. Maar ze werken wel, haha.†Dat niet iedereen daar vrolijk van wordt, bleek na de uitzending van Lang leve Sparta. De fans van de voetbalclub waren furieus. In het clubblad werd de aflevering omschreven als ‘een overdosis Frans Bauer-thematiek met een quasi-intellectueel sausje’."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 10:24:50 schreef Verheven het volgende:

[...]

Homo zijn is een zonde, omdat een mens met zulke gevoelens, zoals de film van de VARA laat zien, een innerlijk conflict heeft. Hij is anders dan zoals een mens geschapen is, hij heeft tegennatuurlijke verlangens. God heeft de mens niet geschapen met homosexuele gevoelens. Maar het is voor een homosexueel moeilijk om dat te accepteren, omdat gevoelens van vertedering nogal hoog aangeschreven zijn bij een mens.

Het is logisch dat een homosexueel gevoelens van liefde of aantrekkelijkheid belangrijk vindt. Maar het is gewoon te hard voor zo iemand om in één keer te durven erkennen dat hij fout zit. De documentairemaker Michiel Van Erp is iemand die erg oppervlakkig is, en door deze houding heeft hij de eerlijke confrontatie goed afgeketst. Lees maar eens een beschrijving van de stijl en het karakter van Van Erp op www.sandergroen.nl.

"Een Van Erp-documentaire herken je zo. Door de kitscherige leader en het olijke niets-aan-de-hand-muziekje, maar ook door Van Erps onbenullige vragen. “Ja, daar sta ik om bekend. Maar ze werken wel, haha.†Dat niet iedereen daar vrolijk van wordt, bleek na de uitzending van Lang leve Sparta. De fans van de voetbalclub waren furieus. In het clubblad werd de aflevering omschreven als ‘een overdosis Frans Bauer-thematiek met een quasi-intellectueel sausje’."

Leuk antwoord, maar geen antwoord op de vraag van Tom. Waar in de Bijbel vraagt Tom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 09 februari 2007 10:24:50 schreef Verheven het volgende:

[...]

Homo zijn is een zonde, omdat een mens met zulke gevoelens, zoals de film van de VARA laat zien, een innerlijk conflict heeft.

Innerlijk conflict... ik schrijf hem erbij op het lijstje, tussen verstoord vader beeld en dominante moeder.

Quote:
Hij is anders dan zoals een mens geschapen is, hij heeft tegennatuurlijke verlangens. God heeft de mens niet geschapen met homosexuele gevoelens.

Die wijsheid heb je van God zelf gekregen?

Quote:
Maar het is voor een homosexueel moeilijk om dat te accepteren, omdat gevoelens van vertedering nogal hoog aangeschreven zijn bij een mens.

Kortom:

a: Je bent zelf homo en weet exact wat zijn gevoelens zijn?

b: Je bent hetero maar snapt niet dat de gevoelens die jij voor het andere geslacht hebt exact hetzelfde zijn als homo's hebben alleen dan voor hetzelfde geslacht.

c: Je bent vroeger misbruikt waardoor je een ongezonde afkeer hebt gekregen van alles dat anders is dan jij.

d: je ben gewoon iemand die graag een mening heeft over anderen om zijn eigen gebreken niet onder ogen te hoeven zien.

Ik gok overigens op een combinatie van a,b,c,d

Quote:
Het is logisch dat een homosexueel gevoelens van liefde of aantrekkelijkheid belangrijk vindt. Maar het is gewoon te hard voor zo iemand om in één keer te durven erkennen dat hij fout zit.

whahaha... en hier komt het vooroordeel om de hoek kijken dat alle homo's softies zijn omdat ze niet hard over zichzelf kunnen oordelen, duidelijk gebaseerd op onvoldoende kennis.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Men mag mij aanwijzen waar staat dat God een hekel heeft aan mensen met homoseksuele gevoelens en ik laat mij overtuigem. Vooralsnog ben ik de mening toegedaan dat, aangezien de bijbel mij leert dat seks tussen mannen een gruwel in Gods ogen is.

Maar bovenal geloof ik in een God van liefde, vergeving en genezing. Om homo's op grond van hun gevoelens te (ver)oordelen en niet net als bij alle andere mensen het oordeel aan God over te laten, de mens lief te hebben omdat zij een schepping van God is en niet op basis van een levenstijl, gaat me heel veel te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg: Ik geloof dat homosexualiteit niet iets van God is maar iets van de wereld. Dat is ook duidelijk te lezen in de bijbel. Dit betekend niet direct dat een christen geen homosexuele gevoelens kan hebben maar wel dat als een christen dat heeft, dat niet volgens Gods wil is. De meeste homosexuele christenen kiezen er dan voor om hun gevoelens niet in praktijk te brengen en wat er dan vaak overblijft is een leegte, omdat de meeste mensen behoefte hebben aan een partner.

Ik weet dat God mensen bevrijdt van homosexuele gevoelens, ik ken twee vrouwen bij wie dat is gebeurd. Maar ik vind het absurd om een kind/tiener/jongere op een kamp te sturen. Hoe veroordeeld voel je je dan? Echt schandalig. Ik vind dat dat iets is waarmee je hulp moet kunnen krijgen in je gemeente, die hebben dat als taak en niet een een of ander kamp om van je "ziekte" te "genezen".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Het onderwerp homoseksualiteit blijft een gevoelig onderwerp. Zoals Hj al aangeeft op 5 februari is het de bedoeling om dit topic te wijden aan het anti=homokamp. Wat vind je ervan dat er een kamp specifiek voor homo's is?

De algemene discussie over homo zijn kun je verder voortzetten in dit topic.

Diana

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:29:14 schreef Mr. Emilio het volgende:
dan is het wellicht handig om dit topic te sluiten?

...als het aan jou ligt is 3/4 van Credible inmiddels gesloten...

Je kan hier prima een discussie voeren over hoe je denkt over een kamp specifiek voor een doelgroep die blijkbaar niet geaccepteerd worden om wie ze zijn. In het andere topic kun je inhoudelijk reageren of jij homo(seksualiteit) vind kunnen of niet.

Diana

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:21:52 schreef Diana het volgende:

[...]

Je kan hier prima een discussie voeren over hoe je denkt over een kamp specifiek voor een doelgroep die blijkbaar niet geaccepteerd worden om wie ze zijn.

Sowieso is het niet goed om mensen bij voorbaat niet te accepteren omdat ze homoseksueel zouden zijn maar het lijkt me sterk dat dat de insteek is van dat kamp. Het heeft er denk ik meer mee te maken dat zij jongeren van hun homoseksualiteit af willen helpen maar dat ze daar iets in zijn doorgeslagen. Het komt over alsof die jongeren daar komen omdat ze iets fout hebben gedaan en alsof ze daar voor straf zitten.

En daarbij vind ik het belachelijk dat je als OUDER je kind daarheen STUURT. Als het kind er zelf niet vanaf wil komen, er geen probleem mee heeft en niet naar dat kamp wil dan gaat het niet gebeuren, dan zou het best wel eens kunnen dat het kind getraumatiseerd en beschadigd dat kamp uit komt.

Daarbij herken ik in dit verhaal over het homokamp niet het karakter van God, zoals hij in de bijbel staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid