Spring naar bijdragen

jongen op anti-homo kamp


anti homo kamp  

  1. 1. anti homo kamp

    • ja!
      8
    • nee
      57
    • twijfel
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:57:28 schreef Thijs het volgende:

ze leren er ook om vrouwen te respecteren
nosmile.gif

zo krijgen vrouwen die op bezoek komen de beste stoelen aangewezen en moeten de jongens deuren voor hun open doen...

alsof homo's geen respect hebben voor vrouwen

ik denk zelfs dat homomannen in verhouding met heteromannen meer respect hebben voor vrouwen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die snap ik niet helemaal nosmile.gif

Edit

Oh oeps foutje. Ja dat denk ik ook want, homo mannen zijn vaak heel zachtaardig en willen niemand pijn doen. Niet dat hetro mannen dat persee wel doen maar, ik denk dat homo mannen over het algemeen meer respect hebben voor anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:00:23 schreef bart1984 het volgende:

Ja maar, een anti homo camp. Dat kan toch niet. Ik twijfel wel of zo iets mag volgens de wet want je zet aan tot haat.

wie zegt dat er aan gezet word tot haat. Ik geloof niet dat ze daar het homo zijn eruit gaan slaan maar ze juist met liefde behandelen. Ik dnek dat er goede psychologen en maatschappelijkwerkers zitten om die jongens en meiden informatie te geven en ze de weg te wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

los van het feit of het kamp goed of slecht is denk ik niet dat je iemand moet dwingen eigenlijk...de jongen had het er heel moeilijk mee..kon je ook lezen op zijn weblog wat op een een of andere reden nu niet meer online ofzo is

(hij zegt steeds dat hij de server niet kan vinden dus)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:02:58 schreef Suomi het volgende:

ik denk zelfs dat homomannen in verhouding met heteromannen meer respect hebben voor vrouwen

Ik denk dat je niet kunt zeggen dat iemand meer respect heeft voor vrouwen op grond van geaardheid of geslacht. Wel vind ik zelf dat het fijn is om als vrouw bevriend te zijn met een homo, omdat dit vaak de enige vriendschappen zijn met mannen zonder seksuele spanning of achterliggende gedachtes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:54:44 schreef someone het volgende:

Ik dnek dat met zo'n kamp niets mis is zolang de jongens en meisjes er uit eigen wil naar toe gaan. En er staat niet wat ze doen daar op kamp dus daarover kunnen we niet oordelen.

daar ben ik het mee eens.

ik denk ook dat er met zo'n kamp helemaal niks mis is, als je zelf kiest erheen te gaan..maar ik vind het wel een beetje bruut van die ouders dat ze hem daar heensturen,en dat ze het (naar mijn idee) niet echt begrijpen hoe Zach zich voelt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel erg hard hoop en bid dat deze jongen veel steun krijgt na het kamp om de ervaringen in perspectief te kunnen zetten en dat hij geestelijk heel blijft tijdens het kamp.

Dayt die ouders de beste bedoelingen hebben geloof ik wel. Hoe ze die bedoelingen vorm geven is een ander verhaal. Daar kan ik niet achter staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het ook gelezen, ik vind het onzin. Je leeft in een democratie en nou ben je op een dom camp en moet je je aan zulke domme regels houden. Nou van mijn part kan er bij die organisators van dat anti homo kamp iets heel ergs over komen. AAAAHHHH boosrood.gifboosrood.gif . hier kan ik me zo boos over maken he. En ik vind het zo zielig voor die jongen die daar heen moet. Ik vraag me echt af, houden die ouders wel van hun zoon???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor mensen... Lekker overdreven zijn een aantal van jullie. Bij het woord kamp denken de meesten gelijk aan een concentratie kamp waar je gehersenspoeld wordt enzo...

Ik ken wel wat van de betreffende organisatie (love in action), heb wel eens een boek van hen gelezen (voor de helft, was het toen zat...).

Kijk, het zijn gewoon christenen, niks fundamentalisten of extremen van het zuiverste soort. De mening die zij uitdragen, wordt door vele, maar echt vele kerken wereldwijd ondersteund!

Namelijk dat een homosexuele identiteit eigenlijk een leugen is van satan, en waarvan je genezen kunt worden.

Goed, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar heel veel christenen denken er zo over.

De kampen waar het over gaat, zijn volgens mij erg intensief (btw ik heb echt niks van die linken en info ove die kampen gelezen, geen zin en geen tijd gehad), maar het zijn kampen waarin dit gedachtengoed wordt uitgelegd. Wat ik in dat boek las, is dat heel veel mensen heel erg geholpen zijn met deze kampen, en echt een ander leven hebben gekregen en er ook echt tevreden mee waren!

Maar ja, dat zijn dan ook mensen die worstelen met homo gevoelens, maar daarnaast ook geloven in dat gedachten goed (van dat ze er van genezen kunnen worden), dus die gaan al heel anders naar zo'n kamp (waar echt niet gehersenspoeld wordt hoor, dat slaat nergens op! sorry, maar dat vind ik nou eenmaal, zal straks nog wel effe die regels van het kamp checken...), goed die mensen gaan al heel anders naar zo'n kamp dan die knul van dat weblog... Die mensen staan achter het gedachtengoed en gaan er helemaal voor! Maar die jongen niet, die wordt verplicht door de ouders 6 weken in zo'n kamp gestopt.

KIJK, EN DAT GAAT ER BIJ MIJ DUS NIET IN!!!

Nou, die ouders zullen het wel merken dat het averechts werkt, ja toch...

Nou ja, ben wel benieuwd hoe het verhaal afloopt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 26 juli 2005 03:23:21 schreef djemBH het volgende:

Kijk, het zijn gewoon christenen, niks fundamentalisten of extremen van het zuiverste soort. De mening die zij uitdragen, wordt door vele, maar echt vele kerken wereldwijd ondersteund!

Namelijk dat een homosexuele identiteit eigenlijk een leugen is van satan, en waarvan je genezen kunt worden.

Goed, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar heel veel christenen denken er zo over.

Kijk, en dát is dus een extreme, fundamentalistische gedachte... cry.gif

Quote:

(waar echt niet gehersenspoeld wordt hoor, dat slaat nergens op! sorry, maar dat vind ik nou eenmaal, zal straks nog wel effe die regels van het kamp checken...)

Toen ik vroeger naar de Pinkstergemeente en "In de Ruimte" kamp ging, dacht ik ook dat ik niet gehersenspoeld werd. Als je er middeninzit herken je het niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik zo die regels lees, pff t lijkt me oude school wel.Echt christelijk. Ik zou er niet kunnen overleven ondanks dat ik gewoon hertro ben en waarschijnlijk heel down worden. Naja, christenen zijn gewoon streng en hebben veel regels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom DjemBH,

Ik ga op enkele uitspraken van je in.

Quote:
Ja hoor mensen... Lekker overdreven zijn een aantal van jullie. Bij het woord kamp denken de meesten gelijk aan een concentratie kamp waar je gehersenspoeld wordt enzo...

Het is als een bootcamp opgezet. Wel, weleens iets gehoord over een bootcamp? Daar worden serieuze, capabele recruten eerst volledig afgebroken en daarna geïndoctrineerd met de ideeën van het kamp. Maar omdat het positieve resultaten oplevert, wordt dat geaccepteerd. Het is en blijft echter indoctrinatie.

Quote:
Ik ken wel wat van de betreffende organisatie (love in action), heb wel eens een boek van hen gelezen (voor de helft, was het toen zat...).

Zou je ons willen vertellen waarom je het zat was?

Quote:
Kijk, het zijn gewoon christenen, niks fundamentalisten of extremen van het zuiverste soort. De mening die zij uitdragen, wordt door vele, maar echt vele kerken wereldwijd ondersteund!

Namelijk dat een homosexuele identiteit eigenlijk een leugen is van satan, en waarvan je genezen kunt worden.

Toe maar. Kun je dat staven met onderzoeken, dus wetenschappelijk bewijs?

Quote:
Goed, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar heel veel christenen denken er zo over.

Alsof mij dat wat boeit. Ik zoek de waarheid, niet de meerderheid. Hoogstends zou ik me er zorgen om maken, maar ja, dat is mijn pakkie aan niet.

Quote:
De kampen waar het over gaat, zijn volgens mij erg intensief (btw ik heb echt niks van die linken en info ove die kampen gelezen, geen zin en geen tijd gehad), maar het zijn kampen waarin dit gedachtengoed wordt uitgelegd.

Geen tijd en zin om iets over die kampen te lezen, maar je meent er wel iets over te kunnen zeggen? Nou zeg, zo voer je toch geen discussie?

Quote:
Wat ik in dat boek las, is dat heel veel mensen heel erg geholpen zijn met deze kampen, en echt een ander leven hebben gekregen en er ook echt tevreden mee waren!

En tien jaar later?

Quote:
Maar ja, dat zijn dan ook mensen die worstelen met homo gevoelens, maar daarnaast ook geloven in dat gedachten goed (van dat ze er van genezen kunnen worden), dus die gaan al heel anders naar zo'n kamp (waar echt niet gehersenspoeld wordt hoor, dat slaat nergens op! sorry, maar dat vind ik nou eenmaal, zal straks nog wel effe die regels van het kamp checken...),

Hoe weet jij in vredesnaam wat daar gebeurt als je er niet eens over hebt gelezen? Wat doe je dan hier in dit topic?

Quote:
goed die mensen gaan al heel anders naar zo'n kamp dan die knul van dat weblog... Die mensen staan achter het gedachtengoed en gaan er helemaal voor! Maar die jongen niet, die wordt verplicht door de ouders 6 weken in zo'n kamp gestopt.

KIJK, EN DAT GAAT ER BIJ MIJ DUS NIET IN!!!

Kijk, nú komen we verder. Dat zeggen meer mensen hier. Als je achter het idee kunt staan, dan moet je vooral doen wat je goed acht. Maar als je gedwongen in zo´n kamp wordt gestopt, dan praten we anders.

Quote:
Nou, die ouders zullen het wel merken dat het averechts werkt, ja toch...

Nou ja, ben wel benieuwd hoe het verhaal afloopt...

Ik ook. Maar ik vind het nu al een droef verhaal. Niet omdat het kamp zo slecht zou zijn, het zal ongetwijfeld zijn ding wel doen voor hen die er rotsvast in geloven. Maar vanwege het feit dat die ouders hun zoon er verplicht heenstuurde, terwijl hij net de moeilijkste stap van zijn leven had genomen.

En ja, ik vind het idee dat homoseksualiteit te genezen is erg kortzichtig, net zolang totdat de wetenschap dit deugdelijk kan bewijzen. Als je mij daar dus van wil overtuigen, wil ik wetenschappelijke onderzoeken zien van wetenschappers die hun geloof zo min mogelijk laten meedoen in die onderzoeken.

Tot nu toe wijst de wetenschap echter een heel andere kant op. En ja, als het een geaardheid is, kun je het geen zonde noemen, zijn zulke kampen dus volstrekt zinloos en hebben misschien maar even effect en kun je alleen terecht stellen dat losse seksuele contacten tussen homo's in bijvoorbeeld parken zondig zijn en, zo ik geloof, het bijbels huwelijk alleen voor man en vrouw is bestemd.

Maar om dan een homo die net uit de kast komt meteen in zo'n kamp te stoppen, in de veronderstelling dat die de homoseksualiteit er wel even uitdrilt, tja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid