Spring naar bijdragen

jongen op anti-homo kamp


anti homo kamp  

  1. 1. anti homo kamp

    • ja!
      8
    • nee
      57
    • twijfel
      1


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 03:23:21 schreef djemBH het volgende:

Die mensen staan achter het gedachtengoed en gaan er helemaal voor! Maar die jongen niet, die wordt verplicht door de ouders 6 weken in zo'n kamp gestopt.

KIJK, EN DAT GAAT ER BIJ MIJ DUS NIET IN!!!

Wat is eigenlijk het verschil met je zoon naar zo'n kamp sturen of je kinderen van jongsafaan naar een Christelijke, Evangelische of Islamitische school sturen? Daar worden ze toch ook geindoctrineerd met een bepaald doel voor ogen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:36:57 schreef onemangang het volgende:

[...]

Wat is eigenlijk het verschil met je zoon naar zo'n kamp sturen of je kinderen van jongsafaan naar een Christelijke, Evangelische of Islamitische school sturen? Daar worden ze toch ook geindoctrineerd met een bepaald doel voor ogen?

Ja mee eens, dat moet dus ook verboden worden knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom RobertF,

Okee, er wordt gesproken over een 'bootcamp', ik weet wel wat dat is, maar heb het met een korreltje zout genomen. Zal het echt wel zo'n drill systeem hebben? Ik kan me wel voorstellen dat het een intensief gebeuren is, maar of het echt met drillen enzo gepaard gaat, dat vraag ik me af... Ik denk eerder dat er (vanuit de bijbel, vanuit hun manier zoals ze de bijbel op dit gebied interpreteren) onderwijs wordt gegeven en dat mensen worden begeleid in een soort proces om dit in hun eigen leven toe te passen, om zo die verandering te ondergaan. Dat zijn mensen die er voor gekozen hebben om te veranderen, die het graag willen en daarom ook zich willen houden aan de regels die er gesteld worden, ook al lijken die misschien wat overdreven. Kijk, als jij koste wat kost wil veranderen van homo naar hetero, en je gelooft in deze manier van denken (de deze organisatie aanbiedt), dan ben je lijkt mij ook wel bereid om zoveel mogelijk erin mee te gaan, hoe tegenstrijdig het je soms ook lijkt...

Ik was het boek op een gegeven moment zat omdat ze nogal in herhaling vielen. Het was een boek waarin allerlei voorbeelden werden gegeven van mensen die door deze organisatie waren geholpen en ook werkelijk van homo naar hetero waren veranderd. Nou, een paar van die verhalen is wel interessant, maar een boek vol? Dat werd me teveel. Ook vanuit de gedachte die je zelf al aan gaf: En tien jaar later? Want daar wordt natuurlijk niet over geschreven. Want ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er mee geholpen worden, 'erin geloven' voor een tijd, maar dan toch weer 'terugvallen' (als je dat zo mag zeggen, maar je begrijpt me wel). Want ja, die vraag blijft altijd staan: "Kan je wel echt van geaardheid veranderen?"...

Ik had kort het gedachtengoed van deze organisatie samengevat: "Dat de homosexuele geaardheid een leugen van satan is en dat je er van genezen kunt worden" en gaf daarbij aan dat samen met hen, heel veel kerken en christenen wereldwijd er ook zo over denken. Ik zei niet dat IKZELF er ook zo over denk, dus is het ook niet echt aan mij de taak om het te staven met onderzoeken en wetenschappelijk bewijs! Denk ook niet dat dat mogelijk is, maar goed...

Ja, ja, RobertF, jij zoekt de waarheid, en voor de rest boeit het je niet, de mening van anderen. Sorry hoor, maar wij allemaal zoeken de waarheid. En die organisatie denkt de waarheid gevonden te hebben. Zij passen die waarheid toe, en vervolgens merken ze dat het werkt (ook al hebben ze dan niet wetenschappelijk bewijs volgens jou). Kijk, de wereld zit vol met mensen die de waarheid zoeken, en op een gegeven moment denken te hebben gevonden, het toepassen en dan soms na lange tijd erachter komen dat het misschien toch niet de waarheid was.

Kortom, vond het een beetje een rare opmerking van je van dat jij de waarheid zoekt. Er zijn zo ongelooflijk ontzettend veel meningen over de hele wereld van mensen die denken dat deze DE waarheid zijn, of misschien beter: HUN waarheid. En daar zijn zij heel blij mee, dat zij de waarheid hebben gevonden en daarom doen ze er wat mee, en logisch toch? Geef ze groot gelijk. Maar dat wil dan weer niet zeggen dat hoe hard zij erin geloven dat het DE waarheid is, dat het ook werkelijk DE waarheid is. Wat dat betreft heb ik net zo goed als jij heel wat vragen op mijn lijstje staan die ik graag aan God zou willen stellen als ik in de hemel ben, want ik weet nu al dat ik in mijn leven hier op aarde lang niet voor allemaal de antwoorden (DE waarheid) zal krijgen...

Okee, okee, rustig maar, ik had me inderdaad beter moeten inlezen voordat ik er serieus op in ging, als het om die kampen gaat. Zal het snel gaan doen en kijken of ik er dan wat meer over kan zeggen.

Okee, ik denk inderdaad dat geaardheid op zichzelf genomen geen zonde is. Maar dat is ook niet de mening van de mensen van deze organisatie. Zij zeggen dat de homosexuele geaardheid wel een GEVOLG van zonde is, en dat hoeft nog niet eens een werkelijk gepleegde zonde van de homosexueel zelf te zijn. Kan ook komen door de zonden van anderen (vloeken die worden overgedragen van generatie tot generatie, zonde door een derde persoon waarvan de persoon in kwestie slachtoffer van is geworden). Kijk en dan is het al weer wat genuanceerder. En als je dan kijkt naar het idee van dat het misschien wel een soort van misleiding van satan is en dat God je ervan kan bevrijden... Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar vind het toch wel een bevrijdende gedachte voor iemand die er al heel zijn leven mee worstelt!... Ja toch?

Jij vindt het idee nogal kortzichtig en dat het door de wetenschap bewezen zou moeten worden. Nou, dat kan ik me wel voorstellen, maar er zijn zoveel dingen die wetenschap maar niet lijkt te kunnen bewijzen, maar waar zoveel mensen in geloven... En zelfs zoveel dingen die in het verleden door de wetenschap zijn bewezen, maar waar later toch weer onduidelijkheid over kwam en bleek dat de bewijzen niet voldoende waren, of vals... Dus uitgaan van wetenschappelijke bewijzen om DE waarheid te kunnen bepalen... Nah, ik in ieder geval niet..

Nogmaals, het enige wat me eigenlijk alleen maar echt verdriet deed om te weten is, dat die jongen (ik geloof 16 jaar) tegen zijn wil in door zijn ouders naar het kamp werd gestuurd. Dat is echt vet fout gewoon, klaar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:07:48 schreef DetectedDestiny het volgende:

Zijn lot zal altijd nog beter zijn dan dat van Mahmoud Asgari (16) en Ayaz Marhoni (18) die recentelijk in Iran opgehangen werden vanwege hun geaardheid.

dit meen je niet... wat vreselijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:07:48 schreef DetectedDestiny het volgende:

Zijn lot zal altijd nog beter zijn dan dat van Mahmoud Asgari (16) en Ayaz Marhoni (18) die recentelijk in Iran opgehangen werden vanwege hun geaardheid.

nosmile.gif Dit is echt ziek dat mensen dit andere mensen aandoen. Alleen maar omdat iemand homo is word je vermoord. Echt ziek pukey.gifpukey.gifpukey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 28 juli 2005 04:54:57 schreef djemBH het volgende:

Ja, ja, RobertF, jij zoekt de waarheid, en voor de rest boeit het je niet, de mening van anderen. Sorry hoor, maar wij allemaal zoeken de waarheid.

Sjaloom djemBH,

Je post is goed, alleen jammer van bovenstaande. Ik interesseer me wel degelijk voor hoe anderen denken, maar wil ook onderbouwd kritisch zijn en kritische vragen stellen. Gewoon, omdat ik dat leuk vind en soms ook nog omdat ik meen dat dat weleens een aardig effect kan hebben. Ach ja...

Als ik je zo'n indruk heb achtergelaten, dan spijt me dat, maar mijn intentie is dat niet. Ik heb gezegd dat een ieder moet doen wat hij of zij goed acht, zolang je mensen niet dwingt. Je zoon in zo'n kamp stoppen, nét nadat hij de moeilijkste stap heeft genomen, namelijk zijn geaardheid openbaren, is mijns inziens niet goed te praten.

Hoogstends min of meer te begrijpen. Dat ik daarna mijn visie geef over zulke toestanden is nu eenmaal legitiem op een forum als deze. En ja, als je je profileert als bootcamp, dan neem ik dat serieus en kijk ik naar wat een bootcamp in Amerika precies is. Logisch toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:36:57 schreef onemangang het volgende:

[...]

Wat is eigenlijk het verschil met je zoon naar zo'n kamp sturen of je kinderen van jongsafaan naar een Christelijke, Evangelische of Islamitische school sturen? Daar worden ze toch ook geindoctrineerd met een bepaald doel voor ogen?

Geindoctrineerd pukey.gif Ze worden opgevoed met de leer van die godsdienst, niet geindoctrineerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat is eigenlijk het verschil met je zoon naar zo'n kamp sturen of je kinderen van jongsafaan naar een Christelijke, Evangelische of Islamitische school sturen? Daar worden ze toch ook geindoctrineerd met een bepaald doel voor ogen?

Op zo'n school wordt je over het algemeen niet méér geïndoctrineerd met een godsdienst dan met aardrijkskunde, wiskunde, geschiedenis, biologie, maatschappijleer, etc. Beetje kortzichtig gesteld dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:26:02 schreef RobertF het volgende:

[...]Op zo'n school wordt je over het algemeen niet méér geïndoctrineerd met een godsdienst dan met aardrijkskunde, wiskunde, geschiedenis, biologie, maatschappijleer, etc. Beetje kortzichtig gesteld dus.

party.gifyes.gif Helemaal gelijk Robert yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, je voed ze op met bepaalde ideen, tada, indoctrinatie. Iedere ouder indoctrineerd zijn kinderen, je mag niet stelen, je mag niet liegen en ga zo maar door. Dus het geloof is wel degelijk een vorm van indoctrinatie.

*edit*

Leg eens inhoudelijk uit waarom het geen indoctrinatie zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus ik ben ook geindoctrineert met "pissen in het potje.." nou weetje .. ik ga me verzetten tegen deze indoctrinatie! ik ga mijn hele huis onderzeiken waar het ook maar kan! want indoctrinatie is verkeerd en ik ben geindoctrineerd met verkeerde "pis op het toilet ideeen" stelletje toilet-extremisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)

1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

Dus als je pa of ma zegt tegen je als je 3 jaar oud bent, je mag niet liegen dan is dat ook een vorm van indoctrinatie. Dat is met geloof ook zo. Pa of ma zegt, Jezus is onze verlosser zo zit het in elkaar. En God zit in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:38:31 schreef Ol Moth het volgende:

dus ik ben ook geindoctrineert met "pissen in het potje.." nou weetje .. ik ga me verzetten tegen deze indoctrinatie! ik ga mijn hele huis onderzeiken waar het ook maar kan! want indoctrinatie is verkeerd en ik ben geindoctrineerd met verkeerde "pis op het toilet ideeen" stelletje toilet-extremisten.

Dit slaat compleet nergens op, indoctrinatie hoeft helemaal niet tot extreme dingen te leiden. Zoals, je moet respect hebben voor oudere mensen, niet stelen, je gedragen in het openbaar. Dat soort dingen en niet meteen dan mensen rasicten worden ofzo en homofoob.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:42:51 schreef Ol Moth het volgende:

ik ben ook gedwongen op het potje gezet.. verschrikkelijk he.. heb je ook medelijden met alle andere kinderen overal in de wereld die gedwongen op een toilet moeten plassen?

LEES MIJN POST GOED boosrood.gifmuur.gifhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:43:41 schreef Z-weev! het volgende:

Dan is een christelijke opvoeding geen indoctrinatie want het gebeurd niet onder druk. Iig, bij veel christelijke mensen niet.

Wat een onzin, volgens het christendom gaan mensen die niet geloven naar de hel. Ga jij maar als 3 jarig kind niet geloven. Natuurlijk doe je dat want je wil later niet naar de hel gaan. Dus is er toch een bepaalde druk/dwang om te gaan geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid