Spring naar bijdragen

jongen op anti-homo kamp


anti homo kamp  

  1. 1. anti homo kamp

    • ja!
      8
    • nee
      57
    • twijfel
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

bart? waarom schop je trouwens je eigen argumenten keihard onderuit? jij zegt dat christelijke opvoeding fout is omdat het "indoctrinatie" is.. even later zeg je dat "indoctrinatie" niet tot extremistische ideeen hoeft te leiden. dus een christelijke opvoeding hoeft ook niet tot extremistische ideeen te leiden.. dus wat was nou ook alweer je punt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:49:21 schreef Ol Moth het volgende:

bart? waarom schop je trouwens je eigen argumenten keihard onderuit? jij zegt dat christelijke opvoeding fout is omdat het "indoctrinatie" is.. even later zeg je dat "indoctrinatie" niet tot extremistische ideeen hoeft te leiden. dus een christelijke opvoeding hoeft ook niet tot extremistische ideeen te leiden.. dus wat was nou ook alweer je punt?

Indoctrinatie hoeft niet fout te zijn maar dat kan wel zijn. Ik vind het jammer dat geloof vaak begint bij mensen als ze nog jong zijn en heel kneedbaar. Want ik vind dat iemand echt er voor moet kiezen om te geloven en niet omdat ze het met de opvoeding hebben meegekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus waarom gaan dan zoveel jongeren weg van hun geloof? en kiezen zoveel jongeren er toch voor om zelf gedoopt te worden en om getuigenis te geven of belijdenis te doen? omdat ze als kinderen met ene KEUZe zijn opgevoed.. ze kiezen ervoor.. omdat ze ook vrij zijn. en het aantal christelijke ouders dat hun kinderen inderdaad geen keuze geven zijn geen voorbeeld voor de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:54:10 schreef bart1984 het volgende:

Maar ik heb nu het idee dat we enorm afdwalen van het onderwerp, jongen op anti-homo kamp.

net nu je jezelf klem hebt gekletst wil je terug op het onderwerp. het is nog steeds on topic aangezien jij denk dat anti homo ideeen worden geindoctrineerd in christelijke opvoedingen. en wij het nu opver christelijke opvoedingen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:55:29 schreef Ol Moth het volgende:

dus waarom gaan dan zoveel jongeren weg van hun geloof? en kiezen zoveel jongeren er toch voor om zelf gedoopt te worden en om getuigenis te geven of belijdenis te doen? omdat ze als kinderen met ene KEUZe zijn opgevoed.. ze kiezen ervoor.. omdat ze ook vrij zijn. en het aantal christelijke ouders dat hun kinderen inderdaad geen keuze geven zijn geen voorbeeld voor de rest.

Sommige mensen gaan ook stelen terwijl hun ouders zeiden, stelen is slecht en anderzom ook. Het ligt niet alleen aan de opvoeding maar ook aan de persoon zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 28 juli 2005 20:41:25 schreef bart1984 het volgende:

in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)

1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

Veel christelijke ouders zetten hun kinderen niet onder druk om bepaalde leerstellingen (het chr. geloof) te aanvaarden. Ze vertellen de kinderen wat ze geloven en wat zij denken dat de waarheid is. Maar kinderen hebben dan altijd nog de vrijheid om het er niet mee eens te zijn, om er niet in te geloven. Tuurlijk zijn er heel veel kinderen die van jongs af aan geloven omdat 'pa en ma het zeggen dat het zo is', maar iedereen komt later (meer volwassen) op een punt waarop je zelf kiest of je ook werkelijk gelooft dat het zo is, wat je ouders altijd hebben gezegd.

Okee, ik geef toe, er zijn altijd uitzonderingen. Dus er zullen ook wel een aantal gezinnen bestaan waar de ouders ook echt de kinderen verplichten om te geloven (d.w.z. om erin mee te gaan voor de 100 % zoals pa en ma het willen), maar dat gebeurt echt niet veel. En trouwens, dat komt ook weer in alle religies voor, helaas...

Maar over het algemeen vind ik je kind chr. opvoeden echt geen indoctrinatie! Is echt onzin...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:35:57 schreef bart1984 het volgende:

En je kind als moslim opvoeden is dat wel indoctrinatie?

Nee, je kind als moslim opvoeden is geen indoctrinatie, maar kan dat wel zijn... Net zoals ik zei dat over het algemeen je kind chr. opvoeden geen indoctrinatie is, maar dat er wel uitzonderingen zijn. Het zit hem namelijk in de manier waarop! Dat onder druk dwingen om leerstellingen te aanvaarden, zeg maar: iemand verplichten om erin te geloven, tegen zijn/haar wil in. Ouders mogen van mijn part hun kind met welke religie dan ook opvoeden, maar moeten hun kinderen wel respecteren in hun keus uiteindelijk van of zij het wel of niet willen geloven en erin doorgaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

of als atheist...als ouder breng je je ideeen over op je kinderen....

eigenlijk snap ik je punt niet bart....

mijn hele familie van vaderskant is christelijk opgevoed maar doen er niks mee....maar avn moederskant heb ik een oom en tante die wel voor God gekozen hebben...

zowel de niet-christenen als de christenen hebben erover nagedacht..

en er zijn christenen waar ik moeite mee hebt(ook op credible) en die ideen verkondingen waar ik mij niet in kan vinden omdat ik erover nadenk ...ik denk over dingen na en ben geen zielig geindoctrineerd kind

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:28:18 schreef bart1984 het volgende:

Lekker tolerant hoor het geloof
pukey.gifpukey.gif

*edit*

Natuurlijk word dit weer eens in het land des vrijheid gehouden, de VS
pukey.gifpukey.gif

natuurlijk word er, omdat een paar geloofsfanaten mensen zo onder druk zetten, het hele geloof er op aangekeken pukey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

het christendom is tog anti homo? dat staat tog in de bijbel?

ik wil er niks mee zeggen ofzo, maar ik weet het niet helemaal zeker.

(een JA of NEE antwoord is genoeg, de rest lees ik niet, ik ken die praktijken)

(mischien staat het al ergens, maar ik wil duidelijk heid...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:14:09 schreef [D]patrick het volgende:

het christendom is tog anti homo? dat staat tog in de bijbel?

ik wil er niks mee zeggen ofzo, maar ik weet het niet helemaal zeker.

(een JA of NEE antwoord is genoeg, de rest lees ik niet, ik ken die praktijken)

(mischien staat het al ergens, maar ik wil duidelijk heid...)

Waarom wil je dom blijven en geen onderbouwing, geen feitenkennis?

Waarom wil je een Ja of Nee antwoord als je er niks mee wil zeggen, als je er niks mee wilt? En waarom wil je dan duidelijkheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:08:25 schreef someone het volgende:

Omdat het verboden is in de bijbel dus door God. Het is ook niet normaal als je op hetzelfde geslacht valt er is dan ook wat mis met je.

Helemaal niet mensen die homo zijn zijn zo geboren en kunnen daar niks aan veranderen. ER IS NIKS MIS MET HOMO'S!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid